Varför tävlar du??

Sv: Varför tävlar du??

tävling för mig är äventyr och att vi har roligt ,min vackra Pamiros o jag. Dessutom svetsar upplevelserna oss samman. vi övervinner många hinder (utan hinder). jag rider distansritt. har i år klarat av en 120 km i småland, 80 km i skåne, 80 km i Rättvik och nu väntar ett ännu större äventyr. 120 km på Lökkens sandstrand, och vi ska åka båt(Danmark). Vi får se mycket av Sveriges vackra natur. Dessutom så lär vi känna många, många trevliga vänner runt om i Sverige.
Vill ni ha trevligt- välj distansritt. Det finns mycket att lära sig - hela tiden. att ha en häst i fin kondition är inget man får gratis.
Det ligger många timmars träning - oftast år bakom en seger i en distanstävling. Det är inget man får gratis!Men se för 17 till att ha roligt när ni tävlar!
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att både jag och pållen tycker det är roligt. Han lyser verkligen upp när han kommer till en tävlingplats, han blir stolt och visar upp sig. Om han sedan får rosett blir han så otroligt glad och stolt. så jag gör det nog mest för hans skull eftersom han tycker det är så kul. hade han tyckt de var pest och pina så hade jag inte tävlat.
Sen ser man ju också ifall träningen har gjort framsteg.


Tycker att du lägger fram de lite negativt mot tävling, mn det kanske inte var så du menade.

Mn jag tycker att det kan vara nyttigt att komma ut på tävling någon gång. dels för att man ser ifall man gör framsteg som jag skrev innan mn också för att man kan få mycket kunskap av de andra ryttarna.
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för det är så vansinnigt kul. Helst åker jag flerdagarstävlingar där man får leva lite "taikonsliv" och ha kul med likasinnade. Blir man placerad är det givetvis kul men absolut inget krav. Vill njuta av min häst, lära av andra och låta andra ta del av det jag kan :love:
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar egentligen mest mot mig själv, för att jag vill nå högre och högre och bli bättre och bättre, jag vill ha något att träna för och jag vill bevisa för mig själv att min häst och jag kan!

Jag rider helldre en nivå högre och hamnar mitt i resultatlistan än stannar och plockar placeringar på en lägre nivå...

Kan tillägga att jag just nu har en fälttävlanshäst som jag rider 120 hoppning och *-ig på, förhoppningsvis går han 130 och **-ig nästa säsong...
 
Sv: Varför tävlar du??

För min del så är träning bara för mig o hästen,,
Tävlingar är inte för mig
dåliga närver
Men därimot så önskar jag att hästen kommer vidare
så jag tar in en som har det som krävs
Mvh Pia
 
Sv: Varför tävlar du??

för att der jättekul och för att få rutin. jag älskar allt som har med tävlingar att göra!

dessutom är det fantastiskt kul att få träffa folk, kanske bli placerad och man får många fina minnen :D
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tycker att det är roligt att komma ut och se lite annat, men även för att man utvecklas och för att det är kul :D
 
Sv: Varför tävlar du??

I dressyr tävlar jag mest för att förbättra mig, och så är det kul att läsa vad domaren skriver åt en :) Sen är det nog också för att få rosetter :P
 
Sv: Varför tävlar du??

Är det för att du vill visa att du är "bäst" skryta lite?
Eller är det för att du vill visa upp dina färdigheter för folk?
dvs du gör det för en rolig sak och ej för tävlingens skull.

En del gå in som bara den för de och bryter nästan ihop
om dem inte kommer på placering.

Vad är tävling för just dig?

:banana:

jag tävlar för att jag tycker det är så himla kul.. man kommer ut på nya ställen och så känner man att träningen ger resultat..
 
Sv: Varför tävlar du??

ja tävlar för att dä är kul:) och så vill ja få många rosetter dä är alltid kul att få :angel:
 
Sv: Varför tävlar du??

För mej (jag tävlar ponny) handlar tävlingen om att komma ut och uppleva saker och ha roligt. Såklart blir man glad om man vinner osv men det handlar inte om det. Det är oxå kul att umgås med kompisarna hela dagen på tävlingen och få sammanhållning i laget (om man tävlar lag). Det är oxå jättemysigt att fixa allt innnan och allt runt om oxå. :)

När jag tävlade B-ponny i div. I så hade jag höga krav på mej kände jag så då blev jag jätte ledsen och arg när jag vägrade ut mej. :p Men jag har lärt mej att tänka ingenom vad som går fel och lära sej av det och tagga igen till nästa klass eller tävling. :D

:rofl:
 
Sv: Varför tävlar du??

För att det är roligt att ha något att träna inför, och inte bara harva runt utan mål sas.
 
Sv: Varför tävlar du??

Det finns många anledningar för att tävla, det är kul, man får testa sin och hästens färdigheter/kunskap, få erfarenhet, träffa människor och har ett mål med sin träning - se om det ger resultat och hur långt man kan gå.
Jag GÖR de inte för att vinna men man satsar ju det klart, sedan beror det ju på hur pass tränad hästen - ryttaren är. Hoppar man en 120 runda för första gången så är man/iaf jag nöjd men en felfri ritt som går snyggt och bra eller att vi båda gör vårt bästa. :)
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att jag tycker det är kul, jag tävlar aldrig för att vinna utan enbart för att utväckla mig och hästen som indevider , visst är det ett plus i kanten om man får en rosett med sig hem men det är inte det viktigaste!
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar av lite olika anledningar men först och främst för att min lilla häst ska få komma ut och titta dig omkring (Han fullkomligt älskar att vara på tävlingar) Och sen för att ha ett mål att satsa mot:)
 
Sv: Varför tävlar du??

KL

Jag är förpassad till rollen som hästskötare och chaufför till tävlande dotter men tycker det har varit en rolig resa från det att hon som mycket tävlingsinriktad 5-åring startade sin första blåbärshoppning på ridskoleshettisar till idag nästan tio år senare när vi just börjat tävla på riktigt med stor häst.

Det har varit både blod, svett och många tårar genom åren.

Jag tycker det har varit en bra skola i ödmjukhet, och i förmåga att försöka analysera sina egna insatser - bra och dåliga. Att vara supernöjd med en ritt som kändes perfekt - även om tiden inte räckte till rosett.

Jag tror att det är en bra kunskap att ha med sig i livet.
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar först och främst för att det är roligt! Jag älskar att tävla helt enkelt!
Placering är oftast inte det viktigaste.. men jag har alltid som mål att vinna, eller iallafall komma till final. Men gör jag inte det så blir jag inte helt förstörd direkt, utan tar åt mig dommarkommentarerna, hem och tränar och försöker göra bättre ifrån mig nästa gång.

Dock ska jag satsa på SM med min egna häst ( just nu är han 4år och för ung för att tävla).. så då antar jag att det kommer bli lite mer seriöst. Har en mycket lovande femgång/passhäst (islandshäst) och vill inte kasta bort talangen! och eftersom jag älskar att tävla, så varför inte satsa på ett högre mål?

Sen vill man ju också ha en bedömning av hästen .. dommaren kanske ser något som vi behöver utveckla som inte jag tänkt på? Sen är det ju roligt att träffa nya människor också med samma intresse.
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att det är bra att ha mål att sikta mot, och för att det är skoj att komma ut och se hur det går. Själva tävlingsmomentet är inte det intressantaste för mig; jag har startat avd B i hoppning med min sen länge vuxna häst för att det kändes bättre att slippa fundera på ev omhoppning och sådant, t ex. Jag tävlar mot mig själv mer än mot andra, med andra ord. Visst är det skoj om man hamnar högt i prislistan men det är inte det viktigaste. (Att jag har en häst som aldrig kommer att bli stjärna i vare sig hoppning eller dressyr kanske har gjort sitt till för den synen, iofs. ;) )
 
Sv: Varför tävlar du??

Nu tävlar jag inte idag, men när jag tävlade tidigare var det främst ett sätt för mig själv att bedöma ungefär hur träningen gick. Det handlade alltså inte så mycket om andra, utan mer om mig själv och hästen. Jag fick ett kvitto på att vi som ekipage uppnått en viss nivå om vi lyckats få några fina placeringar på den nivån. Sedan kunde vi träna för att komma ytterligare ett snäpp "upp", både vad gäller svårighetsgrad och större tävlingar med mer konkurrens. Jag hade hela tiden bilden av en stege framför mig, där vi tog ett steg i taget.
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag är egentligen världens tävlingsmänniska, och lever efter grundregeln; "jag har aldrig fel, och om jag händelsevis skulle ha fel någon gång är det egentligen någon annans fel".

Av någon konstig anledning gäller det dock inte med min häst!
Jag vet inte varför, men de få gångerna det går klockrent och vi blir placerade håller jag på att börja gråta av lycka (om det är en 1 eller 11 placering spelar inte så himla stor roll heller ;) ), men jag har liksom inte det som mål på tävlingar.
Det kan dock ha å göra med att vi inte har så mycket tävlingsrutin än, och jag tycker hon är duktig bara hon håller sig i skinnet på tävlingsplatsen!

Jag brukar beskriva anledningen till varför jag vill tävla som att det är av samma anledning som man går på fest/nattklubb med kompisarna!
Lika roligt som det är att träffa nya människor och rocka loss på dansgolvet på fredagskvällarna, är det att åka på tävling!
Nu när man börjar komma igång ordentligt och träffar folk man känner mer eller mindre på alla tävlingar blir det bara ännu roligare :D

Jag tycker verkligen att det är skitkul!
Nu ska jag och hästen bara få ordning på varandra så att vi kan börja vinna lite också, haha!:love:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
424
Senast: hamilton1
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
843
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
772
Senast: Nova123
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp