Varför valde din partner dig?

Pica

Trådstartare
Började fundera på varför just jag blev vald av min partner. Kom inte på vad han ska ha mig till, jag är varken snygg eller charmig, så det blir lite funderande ;).

Nu undrar jag varför du tror, eller vet, varför just du blev vald?
 
Frågade sambon nyss.
"Du var snygg" var det första svaret.:meh: Sen utvecklade han det hela med att han förvisso hade sett mig och lagt märke till mig (gick på samma universitet) men föll för mig på riktigt när jag skällde ut honom och en till för deras kassa attityd i ett grupparbete vi tvingades göra tillsammans :angel:

Jag föll omkring två månader senare när han lagt attityden åt sidan och jag insåg att han var mänsklig, och riktigt trevlig.
 
Nej! Säg att det inte är sant!:(
Jo, jag tror att det är sant.

Hans mor var en väldigt stark och kapabel kvinna. Han hittade en stark och kapabel kvinna(mig). Men så blev det jobbigt att leva med henne så han monterade ner henne. Fann nog också en hel del stöd i att hans mor avskydde mig högt och rent.
 
Började fundera på varför just jag blev vald av min partner. Kom inte på vad han ska ha mig till, jag är varken snygg eller charmig, så det blir lite funderande ;).

Nu undrar jag varför du tror, eller vet, varför just du blev vald?
Det har jag fortfarande inte förstått.
Måste fråga någon gång.
Han påstår i alla fall att han visste vem jag var i gymnasiet. Jag är ett år äldre och hade ingen aning om honom då.
Ett år spelar viss roll när man är tonåring.
 
Han tycker jag är rätt så läcker på alla sätt och vis och sen blir han helt varm och glad inombords av att vara med mig har han spontant uttalat en gång.

Sen är jag en som gärna "skämmer bort" spontant lite nu och då i vardagen, det gillar han och det överraskar honom fortfarande :D
 
Hon tyckte nog jag var en lättlurad Idiot som kunde se till att hennes och barnens levnadsstandard skulle vara oförändrad eller höjd efter skilsmässan från exet. Någon kärlek eller sex såg jag aldrig under de 6 år som förflöt när vi väl flyttat ihop, endast kravet om att minimum 75% av min lön skulle flyttas till hennes konto varje månad, samtidigt som det var mitt ansvar med hyra, el, tele och semester utomlands...
 
Hon tyckte nog jag var en lättlurad Idiot som kunde se till att hennes och barnens levnadsstandard skulle vara oförändrad eller höjd efter skilsmässan från exet. Någon kärlek eller sex såg jag aldrig under de 6 år som förflöt när vi väl flyttat ihop, endast kravet om att minimum 75% av min lön skulle flyttas till hennes konto varje månad, samtidigt som det var mitt ansvar med hyra, el, tele och semester utomlands...
Bra att du inte blivit bitter i alla fall! :up: ;)
 
Hon tyckte nog jag var en lättlurad Idiot som kunde se till att hennes och barnens levnadsstandard skulle vara oförändrad eller höjd efter skilsmässan från exet. Någon kärlek eller sex såg jag aldrig under de 6 år som förflöt när vi väl flyttat ihop, endast kravet om att minimum 75% av min lön skulle flyttas till hennes konto varje månad, samtidigt som det var mitt ansvar med hyra, el, tele och semester utomlands...

Då undrar jag nog mera varför du valde henne? O_o
 
Hon tyckte nog jag var en lättlurad Idiot som kunde se till att hennes och barnens levnadsstandard skulle vara oförändrad eller höjd efter skilsmässan från exet. Någon kärlek eller sex såg jag aldrig under de 6 år som förflöt när vi väl flyttat ihop, endast kravet om att minimum 75% av min lön skulle flyttas till hennes konto varje månad, samtidigt som det var mitt ansvar med hyra, el, tele och semester utomlands...

Och du valde att leva sex är med henne utan kärlek?
 
Och du valde att leva sex är med henne utan kärlek?

Var ju ändå aldrig hemma annat än på helgerna, när barnen var där, så det var inget jag saknade efter 40 år som ensamstående. Nu 10 år senare (4 år efter brottet) tycker jag det är riktigt skönt att rå om den tid jag har hemma själv efter 12 dagar på jobb och 2-3 hemma i Lägenheten.
 
Var ju ändå aldrig hemma annat än på helgerna, när barnen var där, så det var inget jag saknade efter 40 år som ensamstående. Nu 10 år senare (4 år efter brottet) tycker jag det är riktigt skönt att rå om den tid jag har hemma själv efter 12 dagar på jobb och 2-3 hemma i Lägenheten.

Fick du ut något av relationen som du ser som positivt idag?
 
Ok.. Men det är uppenbarligen känslosamt med tanke på hur du skrev om henne.

Självklart, den första "riktiga kärleken" för min del (förutom tjejerna man drömde om/tittade på i högstadiet), fast det visade sig ju att hon egentligen bara var ute efter ett alibi och en "pengasäck " så hon kan flytta från exet.

Med hånet från tjejerna i skolan/ridskolan på sena 70 talet och det här med exet i relativt färskt minne, så blir det nog väldigt svårt att överhuvudtaget lita på någon såpass att jag kan tänka mig flytta ihop igen.
 
Självklart, den första "riktiga kärleken" för min del (förutom tjejerna man drömde om/tittade på i högstadiet), fast det visade sig ju att hon egentligen bara var ute efter ett alibi och en "pengasäck " så hon kan flytta från exet.

Med hånet från tjejerna i skolan/ridskolan på sena 70 talet och det här med exet i relativt färskt minne, så blir det nog väldigt svårt att överhuvudtaget lita på någon såpass att jag kan tänka mig flytta ihop igen.
Men alltså ... Inte fasen står man ut i sex år bara för pengar?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
744
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 853
Senast: LaMagia
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 169
Senast: Bulldoozer
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
343
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp