Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Kl

Idag har jag o tjejerna varit ensamma hemma när pappa haft lite vuxentid med sina polare!

Gick jättebra..
blogger-image--1784357949.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Hoppar in från vintertråden.. Det som är bra med sjalarna är ju att man kan sälja dem för ungefär samma om man köper begagnat och inte slitit jättehårt på dem.. Jag bär med lätthet min 3månaders 7kg bebis i sjal och använder mina mycket (när jag promenerar och när jag hanterar hästarna, fodrar, mockas eller gör andra sysslor) så mina har verkligen varit värda priset jag betalat (3 trikå, 1 ellevill paisley) och jag har dessutom inte köpt liggvagn utan nöjt mig med en sliten ärvd en så jag använder finsjalen när jag går på stan så för mig har det alla gånger varit värt priset, ska sälja trikåsjalarna nu efter sommaren och bara ha vävda. Tänker också köpa en sommarsjal..
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Jo så tänker jag med, men har problem medxrycgen samt en värksjukdom så det är inte riktigt så enkelt... Ska avvakta tills girasolen kommer och se hur tjock den är och hur stor skillnad det är mot den andra.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Med ryggen ska det stå. Inte lätt med tangenterna på paddar medan sprattelbebis ammar.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Hehehe. Kanske avhandlat det tidigare, men är de enäggs- eller tvåäggstvillingar? Sjukt lika iaf :D Ser ni skillnad på dom? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Nu varit på BVC och sedan hemma hos farfar på lunch.

Tor har sprängt fyra kilos gränsen och väger nu 4.1 kg. Han har gått upp 400 gram på en och en halv vecka och har vuxit tre cm. Är 53 cm lång nu.

Han tyckte det var jätteskojs att vara där och började med att ge hon som hade hand om oss (glömt vad det heter :o ) ett stort fint leende :love: . Fortsatte sedan med att vara mycket aktiv, jollra, le och titta på alla grejer. Och naturligtvis kissa ner rummet när han låg naken på vågen :D .

Nästan svårt att tro att han har blivit så stor. För någon vecka sedan bytte vi upp till storlek två på blöjor och vi har börjat nalla lite av 56 kläderna.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Vad kul att det gick bra! :)

Kl
Jag skrev ju om Viasat som jag hade blivit lurad av för någon månad sedan. Förra veckan orkade jag ta tag i det på riktigt och skickade ett mail i den där tyck till-fliken och informerade om min upplevelse och påpekade att det hänt nåt med inspelningen. Såklart trodde de inte på mig först men jag skrev lååångt mail om att de säkert hört det flera gånger och jag förstod att det var svårt att veta men att jag som kund känner mig väldigt blåst och ensam i situationen osv. Nu ringde de upp och gjorde min dag för vet ni, avtalet är ogiltigt. Tydligen är det om bindningstiden borta och att de lyckades höra vart det bröts är för mig en gåta för jag som vet hur det gick till hörde det verkligen inte trots flera försök. Däremot hörde jag ungefär när eftersom att jag blev mer eftertänksam av det. Hurra för Viasat som städade upp efter säljföretaget! :bow: det var väldigt bra gjort av dem!
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Oj, stora killen nu ju :D Förstår att det känns märkligt att han blivit så stor het plötsligt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Jag blir lite knäckt på min dotter... Tidigare har hon sovit bra i vagnen efter promenaderna men inte nu längre :( Skrikig som fan och ska klänga på morsan dygnet runt... Visst, det är mysigt att ha henne i sjal men inte HELA dagarna...

Sen har hon tuggat sönder min ena bröstvårta. Ont som fasen gör det.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Alva har också blivit gnällig i vagnen en period. Nu har jag varit noga med att inte ha så mycket kläder på henne. Kan t.ex ta av mössan och låta henne ligga i enbart en body de varma dagarna.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Mössa har hon inte haft på länge. Utom när hon sitter i sjalen utomhus, då trycker jag på henne en solhatt som sluter tätt runt huvudet om man stoppar ner den enligt konstens alla regler :) Mössa blir hon vansinnig av och ligger ändå och skaver av sig i vagnen...

Sitter just nu ute och vaggar vagnen med foten och ska se om det går vänta ut henne... Vrålen börjar avta i styrka så man kan ju hoppas...
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Trodde aldrig det skulle vara så jobbigt att höra henne skrika. Inte jobbigt som i irriterande utan jobbigt för att man så gärna vill hjälpa henne :( Har alltid sagt att "äh, låt ungarna skrika" men det var visst inte så lätt :D
Precis som man tänkt förr att varför tar folk med sig sina skrikiga ungar till affären? Nu vet jag - de har inget annat val... :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Spädbarn och riktigt små barn som ännu inte går att prata "ordentligt" med som skriker är ju en sak men när det är lite äldre barn som lägger sig på golven och skriker för full hals har jag lite svårare att gilla läget. Varför inte bara ta ungen under armen och göra vad man ska så man kommer därifrån? Det förstår jag nog också när Alva kommer i den åldern :p jag var ju sån när jag var liten så jag räknar kallt med att Alva blir likadan ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Vad lika de är! Man ser det mer när de ligger bredvid varann.

Kl
Solvind, förstår att det känns ovant att han blivit så stor! Man hänger nästan inte med vissa perioder... Det där med kissandet känner jag igen :p Linnea verkar ha slutat, antar att det känns obehagligt när det blir blött på skötbordet. Men storebror kissade ner både oss, golvet och väggen hela tiden kändes det som O_o
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Jobbigt att hon inte vill sova i vagnen längre. Visst är sjal praktiskt och mysigt, men ibland är det skönt att vara utan. Linnea somnar/sover inte alls lika bra i vagnen som storebror gjorde. (Han somnade iofs bara i vagnen, vilket också var lite opraktiskt.) Har inga bra tips.

Håller just på och bakar inför besök på jobbet imorgon. Har inte varit där sedan februari, så börjar bli på tiden att hälsa på. Har bara inte blivit av, tiden bara rinner iväg även om jag inte gör något speciellt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

+ zews

Jo dom har blivit såpass lika varandra att vi har svårt o se skillnad! Så numera målas thyras tumnagel röd gör att vi ska se skillnad :o

Dom låg i olika fostersäckar och hade varsin moderkaka så dom "ska" vara tvåäggs men det kan vara ett ägg som delat sig väldigt tidigt så vi vet inte.. Enda sättet att veta är dna-test som kostar några tusenlappar, och så viktigt känns det inte :crazy:

blogger-image--672494316.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 533
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 961
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 898
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 758
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp