vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Hej! Ny här. Jag har precis plussat och är jättenervös. 32 år och första barnet. Om allt går som det ska så har vi en bäbis i mitten av maj. Fick missfall i v.7 i våras och är livrädd att samma sak ska hända igen.

Grattis! Då är vi lika långt gångna, jag ska också ha i mitten av maj.

Hur mår du?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag tror det är fullt normalt att vara mer eller mindre rädd! Det är ju lixom inget man kan träna på eller i förväg vet hur det går.

Jag blir snart 28 år och det är 3e barnet.

Är så sjukt trött! Orkar ingenting! Köra bil är en plåga.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Nu har jag vart på ultraljud som visade ett ca 6 veckor gammalt foster och hjärtat trummade på som normalt. Nu räknas min graviditet från 1/8 och bf blir i maj. Men jag tror det blir en april-unge.

Min mage känns gigantisk och verkar inte vilja bli mindre! Att se ut som man gått halva tiden med ett inte ens 1 cm stort foster i magen!!!! Hur kan det bli så?
 
Sv: vårföräldrar 2014

kl.

vi har ej gått ut med det (föräldrar vet med inga andra!) så känner nån mig här på forumet så håll tyst!!!!! tack.;)

har en son sen innan, född 25 feb-12 och väntar 2:a barnet nu, beräknad 27 april.:) jag är 20 år, fyller 21 senare i år.

är sjukt trött hela tiden, illamående till och från, vissa dagar bättre andra sämre (typ idag.xD) annars inga större symptom än.:p
 
Sv: vårföräldrar 2014

Välkommen och grattis laeikinois! Vi följdes ju åt förra gången också!

Kl
Har åkt på en ruskigt jobbig förkylning... Det känns som om jag hostar ut lungorna varje gång och jag snyter mig var 10:e minut. Fogarna har börjat kännas av, ont i huvudet, ont och värk i svanken samt en mage som är av storleken som om jag vore i minst v. 28.
Det positiva är dock att veckorna rullar på utan att jag tänker på det till skillnad mot när jag väntade sonen, då dom sniglade sig fram...

//Qbaby
 
Sv: vårföräldrar 2014

Mår bra, känner ingenting alls och det oroar mig. Du då? Grattis du med! :-)

Jag är extrem trött och har illamående från och till.
Denna veckan har jag varit så trött så jag har helst av allt bara legat kvar i sängen. Jag var trött redan innan jag blev gravid då jag driver eget företag och inte haft en enda ledig dag sen oktober föra året så de närmaste månaderna lär bli jobbiga.


Till er som är mer insatta i föräldrapenning, sjukskrivning m.m
Jag bedriver inridning och utbildningstall och för mig är det ju omöjligt att arbeta fram till förlossningen. Blir jag sjukskriven de sista månaderna eller får jag ingen ersättning alls?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Om din läkare skriver intyget rätt så kan du bli sjukskriven fram till förlossning ja. Det är ju ett tungt och farligt jobb.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Om din graviditet är komplikationsfri kommer du sannolikt inte bli sjukskriven. Jag vet inte om man kan få graviditetspenning som egenföretagare, men du kan väl kontakta försäkringskassan och se vad de säger? Annars har du ju rätt att ta ut föräldrapenning innan barnet är fött.

Är det bara du som arbetar i företaget eller finns det någon anställd som kan ta över de bitar du själv inte fixar? Skulle det löna sig att ta in någon annars, som står för ridning när det behövs?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Du ska vända dej till arbetsmiljöverket. Du blir avstängd från arbetet pga det år farligt och då betalar försäkringskassan ut gravidpeng.
Man får ju max 60 dagar från fk om man söker hos dom, men när arbetsmiljöverket går in är det ifrån den dag dom säger att du inte får jobba längre.
Jag fick från v.20 ungefär när jag väntade sonen.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Tack alla för svar, då ska jag kontakta Arbetsmiljöverket.

Jag driver företaget som enskild näringsidkare så jag är själv i företaget. Min sambo hjälper mig från marken med inridningshästarna men annars gör jag allt själv. Har 7-8 hästar i månaden och 90% av hästarna är unghästar.
 
Sv: vårföräldrar 2014

kl

Idag har jag varit barnfri så jag har sovit ett par timmar i eftermiddag, mycket trevligt ;)

Enligt gravidappen är jag nu i v.7 och jag önskar att kommande 5 veckor bara svischar till så vi får se om allt står rätt till där inne med bebis, jag kan inte minnas att jag var såhär orolig med första barnet. Jag längtar även efter att få berätta för nära och kära, vi vill avvakta med det till dess... Hur har ni andra gjort?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Vi har berättat lite som det kommit. Har varit svårt att lura nära och kära om den här graviditeten. Två par av våra bästa kompisar, svärmor och min svåger har vetat det länge. Resten av familjerna fick veta det förra helgen då sonen fyllde två år och alla var samlade, var då i v. 11. På jobbet berättade jag i veckan som gick för vi hade planeringsdagar och jag kunde inte hymla om att jag snart ska vara tjänstledig. De hade ändå räknat ut det eftersom jag slutat dricka kaffe och börjat äta mellanmål.
Imorgon har jag gått tolv hela veckor så då är det ingen "hemlighet" längre, även om vi nog kommer hålla en ganska låg profil ett tag till. Vi har bett de vi berättat för så här långt vara lite smidiga och inte berätta för allt och alla.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Vi kommer att vänta att berätta, är i vecka 6 nu. Min sambo hade gärna berättat redan samma dag vi tog graviditetstest, han ville ringa runt till hela släkten, vännerna och uppdatera FB samma minut det visade plus.

Som jag har skrivit innan så har jag en fruktansvärd förlossnngskräck, så jag gläds tyvärr inte av att vi ska få ett barn utan jag är bara rädd, ångest, panikattacker, skräckslagen ja det är svårt att förklara. Nu ska jag iväg på samtal nästa vecka och när jag är mentalt redo kommer vi berätta att vi väntar barn.
 
Sv: vårföräldrar 2014

*kl*

Vi har berättat för några, och våra chefer. Jag för att bli omplacerad och sambon för att kunna smita tidigare när vi var på ul.
Hade gärna berättat för hela världen, men biter mej lite i tungan. Folk har börjat fråga, för jag ser verkligen tokgravid ut och mina bröst är enorma! Svårt att dölja.

Victoria Secret: Vad bra att du får komma och prata redan nu. Jag är också rädd, fast de är 3e gången och dom andra två vart helt otroligt smidiga, snabba ja skulle tom kalla dom fantastiska. Men jag är en kontrollmänniska, och jag är livrädd att tappa/förlora kontrollen över mej själv. Jag har gått in i mig själv så otroligt dom tidigare föreläsningarna att jag inte ens tillät min man röra mej.
Förstå då paniken att vara helt totalt bedövad, fastspänd på en brits, med massa okända som är runt mej och förlösas med kejsarsnitt! URSH!!!!
Det är ju inget man kan välja bort direkt heller, måste bebis ut och det gäller liv eller död har jag inget val. Att dessutom kanske bli sövd känns hemskt! Jag kan inte sätta ord på känslan!

Jag har blivit toktrött, hostar och det gör jätteont i ligamemten! Får se hur mkt jag orkar den här veckan, bara vara hemma och dammsuga är en pers! Det känner ju mina ungar av och utnyttjar till max.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Måste du göra kejsarsnitt denna gången?

Jag mår inte heller bra, så himla trött. Tvingar mig ut i stallet för att rida alla hästarna men måste pausa många gånger under dagarna för jag inte har samma kraft och ork längre. Somnar vid 20 tiden på kvällarna och sover 11-12 timmar.

Mår illa konstant och igår började jag kräka på morgonen och idag har jag fruktansvärt ont i brösten. Låt dessa månaderna gå fort
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag planerar att föda som vanligt, men man vet ju inte vad som händer när det är dags, bebis kanske väljer att lägga sig i säte osv.

Jag gick hem i måndags, mår så otroligt dåligt och iom att jag inte kan äta medicin så antar jag att jag mår skit för det också. Ska till barnmorskan i morgon.
Barnen åkte utomlands med mormor och morfar igår, så det är lugnt hemma.

Jag gick ut med graviditeten på fb igår :)
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 487
Senast: nejlica
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 142
Senast: Migo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 335
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 997
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp