Bukefalos 28 år!

vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Jag känner igen mig på pricken i det du skriver, men jag har ju inte ansvar för massa hästar - tufft av dig att orka!
Förhoppningsvis försvinner det om ett par veckor och byts ut mot massa energi och ork :)
 
Sv: vårföräldrar 2014

Idag har jag vart på inskrivning och fått många besök bokade. Läkare, psyk och bm nästa vecka!
Jag mår verkligen piss och skit. Jättedåligt psykiskt när jag inte kan äta mina mediciner. Sen ont i kroppen, varenda led tror jag. Händerna domnar, armarna somnar, axlarna värker, benen domnar, knäna värker!
Idag kände jag mej så less att nu åker jag och avslutar det här!
Hur f-n ska man stå ut i 30 veckor till? Jag vill ha ut ungen NU så man kan få må bra igen!
 
Sv: vårföräldrar 2014

Du verkar onekligen ha det jobbigt, men vad skönt att bollen är i rullning nu. Hoppas du får bra hjälp! Men har ditt psykiska mående med ditt fysiska att göra tror du? Mådde du lika dåligt under dina förra graviditeter?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag hoppas verkligen det går över så man orkar göra saker igen. Det här är ju värdelöst!
Jag hade bara problem med fogarna med dom andra två. Så det här känns som tusen gånger värre ungefär.

Å alla runt omkring oss är så glada och jag känner bara BLÄ! Blir kortslutning i min lilla hjärna.

Med dom andra två så jobbade jag heltid och hade häst. Det hade aldrig funkar nu!
Har ju 6 hundar hemma, men orkar inte göra nått med dom om dagarna fast jag borde då en ska ställas ut och en ska gå jaktprov.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Knapplån.

Jag var på inskrivningssamtal igår. Äntligen känns det som att det är på riktigt! Gick igenom halva livet, hälsotillstånd, sjukdomar och allt det där. Förra graviditeten och förlossningen pratade vi också om, hur jag upplevde det. Kändes bra att äntligen fått det ur sig eftersom det aldrig är någon som frågat innan ;).
Tog blodtryck som var som det brukar ungefär 115/65, blodvärdet såg bra ut men skulle ta blodbrist-prover för säkerhetsskull eftersom jag slogs med lågt blodvärde hela förra graviditeten, tills dom i v. 36 konstaterar att jag hade B12-brist. Har gått upp 1-2 kg så här långt, vid förra graviditeten hade jag gått upp 6 kg vid den här punkten så det känns ju bra. Hade lite vita blodkroppar i urinen så det skulle skickas iväg på odling. Har aldrig haft det förut (vad jag vet) så det var ju lite spännande. Tid till UL har bokats, härligt att ha något att se fram emot!
 
Sv: vårföräldrar 2014

Du verkar ha det riktigt kämpigt.... Hoppas du får börja må bättre snart!

KL

Här har jag verkligen kommit in i spökveckorna, känner mig bara lite trött på kvällen men i övrigt inget... Eller ja foglossning ibland men även den verkar komma och gå lite. Man blir ju lite nojig trots att det är andra barnet och att vi sett liten på UL i v.12.
3 veckor kvar till RUL, hoppas på att de går snabbt.
V. 17 imorgon....

//Qbaby
 
Sv: vårföräldrar 2014

Idag har jag faktiskt orkat pyssla lite hemma och för mej gör i alla fall ett fint hem att jag mår bra (eller så fint man kan ha det med 3 barn och 6 hundar)
Min tik närmar sej valpning så vi kör lite gravidmys tillsammans. Känner på valparna som bökar runt och skämmer bort henne. Snart ska hon få ett bad och kloklippning! Sen får hon inte gå ut i hundgården mer! (där hon lever livet som sork och trots flera sovplatser väljer att sova i geggamojan)

Pratade med en kvinna på sjukhuset idag så jag ska få komma dit på samtal på tisdag redan. Även pratat med jobbet lite kort och de saknade mej.
Är lugnare med axelvärken idag, men så har jag sovit otroligt dåligt och sambon han är ju fantastisk. Vaknade till när jag va upp, gick och la mej och axlarna gjorde ont, fogarna gjorde ont och så fort jag rörde mej va dr som knivhugg i ligamenten i ljumskarna.
Exet var ju inte direkt nån som visa känslor, men han kröp nära, höll om mej, pillade i håret och snosade sådär mysigt bakom örat på mej och pussades. Jag smälter, JAG HAR TRÄFFAT EN MAN :heart
 
Sv: vårföräldrar 2014

Knapp!

Fy vad jag mår dåligt. Mår illa hela tiden och äter jag inte ca var tredje timme så kräker jag. Hungrig är ja hela tiden och jag har redan gått upp från 57 kg till 60 kg och jag är bara i slutet av vecka 7. Hur ska detta sluta? Magen är uppblåst och jag tycker redan jag börjar få mage. Sen är jag extremt trött.

Hur mår ni andra?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag är trött och måste vara noga med att äta regelbundet (max 3h mellan, helst 2-2,5h), annars blir jag illamående och yr. Igår var jag borta under förmiddagen och fick inte i mig något mellan frukost och lunch, jag höll på att svimma!
Min mage är med svullen, speciellt på kvällen och det känns obehagligt med de flesta av mina byxor så jag överväger att köpa åtminstone ett par gravidbyxor denna gången (sist köpte jag ett par i v.36, innan dess behövdes det inte..)

Imorgon ska jag till MVC på något som de kallar "hälsosamtal". Jag har ingen aning om vad det innebär, men här har man tydligen det innan inskrivningssamtalet.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Knapp!

Fy vad jag mår dåligt. Mår illa hela tiden och äter jag inte ca var tredje timme så kräker jag. Hungrig är ja hela tiden och jag har redan gått upp från 57 kg till 60 kg och jag är bara i slutet av vecka 7. Hur ska detta sluta? Magen är uppblåst och jag tycker redan jag börjar få mage. Sen är jag extremt trött.

Hur mår ni andra?

Usch och fy! Jag mådde som du beskriver under början av förra graviditeten, denna mådde jag också fruktansvärt dåligt i början men inte så jag kräktes. Nu mår jag dock finfint, mycket bättre än jag gjorde någon gång under förra... Sist gick jag upp 6 kg till v. 12. Nu har jag gått upp 1-2 kg. Svullen och upplåst är jag, men ingen putmage än (som tur är!).
 
Sv: vårföräldrar 2014

Det handlar oftast om livsstil och bra val när man är gravid. Tror de kollar blodtryck och ibland även järn etc.
 
Sv: vårföräldrar 2014

*kl*

Jag mår inte bättre och idag ligger jag nerbäddad å fryser och det känns som brösten ska explodera!
Började blöda lite i lördags, var till gynakuten men dom hade ingen läkare som kunde göra ul och fick en tid på söndag fm.
Sambons son kunde vi lämna hos min syster så sambon kunde också följa med.
Hade en mindre blödning men litens hjärta pickade på :)
När vi kommer hem efter 3 timmar hittar vi den dräktiga tiken med 9 valpar i lådan! Se där ja!
Hon visade inga tecken alls! Och det var väl bara tur vi lämnade henne inne och inte ute med dom andra.
5 tikar och 4 hanar, helt underbara :heart
 
Sv: vårföräldrar 2014

Ursch och fy för illamående! Mådde också illa hela dagarna från v.6 fram till v.13 denna gång. Förra graviditeten mådde jag prima hela tiden, så som jag kommer ihåg det nu i efterhand iaf;). För mig hjälpte ingenting mot illamåendet, varken att äta eller annat. Det som lindrade lite var att gå och suga på turkisk peppar godisar, vilket resulterade i sårig gom. Hoppas att det går över snart för dig. Vikten är inget att oroa sig för, det kommer stanna upp ett tag för att sen mot slutet gå upp mera...

Jag känner mig just nu inte speciellt gravid. Magen är betydligt större nu än i förra graviditeten och jag kan ibland känna av foglossning om jag burit lillprinsen mycket och om jag springer hastigt så kan jag känna sammandragningar. v.17 just nu.
//Qbaby
 
Sv: vårföräldrar 2014

Knapplån

Jag har tänkt på det så många gånger. Den där dagen då man får ett plus och hela ens tillvaro blir fluffiga moln och fågelsång. Hur jag inget skulle säga till någon innan v 13 och allt skulle vara så mysigt och hemligt. Jag skulle från månad 5 ha fina tajta mammakläder med ett markerande band och rosett ovanför.

Vecka 5. Gått upp mer än någon annan och kan inte stänga mina vanliga jeans. Vecka 6. Vaknar på nätterna och går upp 3-4ggr, bihåleinflammation och feber. Vecka 7. Bihåleinflammationen kvar och börjar kräkas, inte bara lite på morgonen utan mer mitt på dagen mellan 13-16 när man har som mest på jobbet. Vecka 8. Nu kan jag bara ha 2 klänningar i hela garderoben, fortfarande bihåleproblem och kräks nu även på kvällarna.

Här är jag då nu v 10. Kräks, kallas flodis av mig och mina närmsta och har en härlig aura av askgrå. Mina bästa vänner är åksjuketabletter och morötter. Det bästa är när de som vet om det säger saker som -”men oj, mår du så dåligt. När jaaaaaag var gravid så mådde jag hur bra som helst, aldrig mått så bra faktiskt, jag ääälskade det” –Ok, bra tack för infon, försvinn från mitt liv och mina öron för alltid jag hatar er. Missförstå mig rätt, jag är väldigt rädd om min lilla groda, jag och min sambo är lyckliga över den, men det är inget älskvärt med att kräkas, ha ont i bihålorna och som bonus redan lagt till med flodhästmidja deluxe.
 
Sv: vårföräldrar 2014

knapp

Hälsosamtal avklarat, det var kanske inte det mest givande jag gjort i mitt liv ;)
Kollade vikt samt pratade om mat och motion. Fick tid för inskrivning om ett par veckor och bokade in KUB-test.

Barnet är krassligt och kräver massa uppmärksamhet, jag blev inringd att jobba extra senare idag och min choklad är slut - jag önskar att resterande timmar av dagen går fort!
 
Sv: vårföräldrar 2014

Yey - låter nästan lite sunt att du mår lite illa så du får en liten dos av verklighet. ;)

Jag tillhör vintertråden men tjuvläser lite hos er ibland och kan inte låta bli att svara nu. Jag hoppas inte du har lika rosaskimrande bild av livet som småbarnsförälder för då blir det tufft.

Jag väntar nr 2 nu och det har gått ett gäng år sen nr 1 och det finns en anledning till det. Jag var så gott som invalid hela förra graviditeten av diverse krämpor som gjorde att jag gick på så stark smärtlindring det var möjligt. Jag satt hemma i 5 månader och kunde inte röra mig alls. Inte ens åka till Konsum och handla.

Sen fick jag ett barn som inte sov och vägrade åka vagn och bil. Så i ett års tid husarrest utan sömn. Och då menar jag ingen sömn för hon sov varken dag eller natt längre perioder. (Både hon och jag gick och la oss vid 19, sen vaknade hon vid 23 och höll igång med enbart lätt slummer till 04-tiden och sen sov hon tillca 07) Dessutom mycket sjuk och många vändor på sjukhus, jag var såklart sjuk hela tiden också eftersom immunförsvaret är på noll när man inte sover.

Som tur var idag världens sötaste, smartaste och härligaste unge och därav en till graviditet. Men det har varit tufft att ta beslutet att försöka göra en till eftersom jag är beredd på att det kommer vara vansinnigt tufft för mig och alla inblandade. Än så länge är jag inte helt invalid men jag har ont och mådde mkt mer illa den här gången och var riktigt risig tom v.19. Nu i vecka 26 mår jag inte illa längre men alla andra krämpor ger mig svar på tal om jag nån sekund skulle glömma att jag är gravid...

Vet inte vad jag vill säga mer än att njut ändå, det kan bli mkt värre! ;)
 
Sv: vårföräldrar 2014

Well, nu var mitt inlägg skrivet med viss dos ironi ;). Men även läkare har ansett att jag fått väl tuff start då kräkas varannan minut och bihålsinflammation är en väldigt handikappande kombination. Så tömning av det och sjukhus är ärligt talat lite mer än lite illamående och verklighetsuppfattning.

Själva livet med knodd är dock inte nytt, har en liten parvel (idag 8 år) som jag haft sedan hon var 6 månader pga att mamman/min syster olyckligt nog gick bort. Visst har det varit mkt som varit jobbigt där också, med vakna nätter och allt som hör till. Men ärligt talat tar jag sömnlösheten och allt som finns därtill tusen gånger hellre än att inte ha ngn knodd, inte känna sig gravid utan bara ha blödande bihålor, svimningar och spyor :meh:. Känslan är som att vara bakis och sjuk i kombination non stop i 6 veckor, då slår jag helt klart ett slag för att faktiskt ha bebben ute.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag hoppades att det var skrivet med lite ironi men en del är så naiva och blåögda att man aldrig vet säkert. Jag beklagar verlkigen din systers bortgång (vilken mardröm) och hoppas att iaf din bihåleinflammationen ger sig snart. Illamåendet får man ju ibland dras med ganska länge om man har otur...

Har du problem med näsa/bihålor i vanliga fall? Risken för torra slemhinnor och bihåleproblem är ju än större när man är gravid, jag tänker om allt hänger ihop. Missade om du fått antibiotika? Jag har konstanta bihåleproblem och använder kortison "for life" och får ju ännu mer problem när jag är gravid också men har klarat mig från direkt inflammation nu i höst.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Haha, jag läste i alla fall ditt inlägg med en dos ironi ;)
Det låter ju inte som en dröm precis, jag möter numer själv den där askgråa tonen flera ggr/dag i spegeln och den är föga smickrande!

Jag beklagar er förlust. Vilken speciell situation att hamna i, lite som på film.. Jag tycker att det känns väldigt fint att du hade möjlighet att ta hand om barnet i situationen som blev!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 600
Senast: nejlica
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 775
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 763
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp