Bukefalos 28 år!

vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Jag förstår precis hur du känner dig! Jag har mått pyton de tre första månaderna med alla tre barnen, spydde dygnet runt med typ tio min mellanrum under nio veckor, och sedan följde någraveckor där det var bättre men ändå illamående och sådär grådassigt. Med tvåan hade jag dessutom bihåleinflammation i början.

Jag blev sjukskriven alla gångerna, fick starkare mediciner (lergigan comp och primperan) och nu under tredje graviditeten gick jag på akupunktur vilket faktiskt hjälpte. Så det finns ju lite hjälp att få.

Det är pest och man blir både deppig och trött och irriterad. Jag tänkte i omgångar att jag var dum i huvudet som utsatte mig för att må så dåligt, och varje gång har jag sagt till min man:" blir det missfall eller så så ska du veta att det inte blir någon mer unge,för det här gör jag inte om!" .

Som tur är glömmer man fort när det är över, och sen har jag mått toppen under resten av graviditeterna. Och nu när jag sitter här med mina tre flickor (4,5 år, 3 år och 2 veckor gamla) sådan jag säga att det är såååå värt det och jag skulle till och med kunna gå igenom det igen!

Lycka till och håll ut, förhoppningsvis mår du bättre snart!
 
Sv: vårföräldrar 2014

kl.

livet har tagit en så drastisk vändning. står i det tunga valet att göra abort, vill inte men "måste". hatar livet just nu och vill inte göra detta valet. det är så tungt nu.....
 
Sv: vårföräldrar 2014

Nu vet jag ju inte vad som hänt men beklagar verkligen att du hamnat i en situation som du känner att du "måste" ta ett så tungt beslut.
 
Sv: vårföräldrar 2014

kl.

livet har tagit en så drastisk vändning. står i det tunga valet att göra abort, vill inte men "måste". hatar livet just nu och vill inte göra detta valet. det är så tungt nu.....


Jag skrev i början av denna tråden, men tog tyvärr beslutet att göra abort till slut.. så jag förstår känslan och jag lider med dig :(

Det enda som räddade/räddar mig är att jag vet att det var det rätta.. men det gör det tyvärr inte lättare :(
 
Sv: vårföräldrar 2014

Vad tråkigt, det finns ingen chans att det kommer att ordna sig? Har du pratat med kurator eller liknade?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Idag är det dags för ultraljud, jag är nervös. Ser allt bra ut kommer jag börja skriva med mitt riktiga nick sen, orkar inte hålla på att logga in och ut :).
 
Sv: vårföräldrar 2014

Beklagar verkligen att du måste välja! Hoppas innerligt att det kan lösa sig för dig!

Jag fick brev från barnmorskan igår. Ska börja äta Niferex (järntablett) i v. 20. Började nästan lipa. Mådde så vansinnigt dåligt av dem förra graviditeten att jag helt enkelt inte kunde ta dem. Har bestämt mig för att prova en en dag, så bestämmer jag mig sen om jag ska fortsätta eller inte.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Hur mådde du dåligt av dem förra gången? Jag blev helknasig i magen om jag åt dem varannan dag men åt jag dem varje dag var det inga problemO_o.

laeikinois: Beklagar verkligen situationen och hoppas att det löser sig till det bästa!

aprilbebis: Lycka till på UL, hoppas allt ser bra ut!
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag blev förstoppad ( blod, sår, inte kunna sitta på en kontorsstol) och kräkningar. Jag provade att ta mellan två per dag och tre per vecka, men det gick verkligen inte.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Nej men hua! Då förstår jag att du känner dig osäker inför Niferex. Finns det inget annat alternativ? Typ Blutsaft eller liknande?

//Qbaby
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag blev förstoppad ( blod, sår, inte kunna sitta på en kontorsstol) och kräkningar. Jag provade att ta mellan två per dag och tre per vecka, men det gick verkligen inte.

Prova Hemofer istället. Många tycker den är betydligt bättre än Niferex, dock innehåller Niferex mer järn. :) Har du dåliga järnvärden eller hade du det sist?

Vissa som haft problem med Niferex har blivit hjälp av att äta en portion t.ex. Kelloggs All bran, något med mycket fibrer i.
 
Senast ändrad:
Sv: vårföräldrar 2014

Jag åt hemofer sist, plus aco gravid. Hjälpte kanske lite men då kom dom ju i efterhand på att det var b12 brist jag hade och inte järnbrist.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag vet inte vad blodvärdet låg på nu. Men det måste ju vara i underkant eftersom jag rekommenderas börja med niferex i v. 20.

Tro mig, jag försökte allt för att få igång magen.
 
Sv: vårföräldrar 2014

kl

Igar sag vi en liten trött bebis pa ultraljud, allt sag perfekt ut av det som man kan se sa här langt. Nu gar jag in i v. 13 och kan äntligen slappna av och föreställa mig att bli trebarnsmamma. Emilia (som är 4,5 ar) fragar varje dag om inte bebisen kommer snart, det blir en lang väntan för henne.

Ska vi göra en bf-lista?


/fd.aprilbebis
 
Sv: vårföräldrar 2014

Vårbebisar 2014

Mars



April

12/4 Turbofling, tredje barnet


Maj

10/5 Arezo, andra barnet
 
Sv: vårföräldrar 2014

Vad skönt att det såg bra ut :)

Vi har inte ens nämnt för barnet att det är ett syskon på gång, men det är ju så tidigt än.. Hur gammalt är ditt andra barn?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Men det måste väl finnas något alternativt järntillskott om du mår så dåligt av tabletterna?
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 600
Senast: nejlica
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 774
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 760
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp