Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fogarna? Jag har ju blivit helt frälst på akupunktur, så det kanske är något du ska prova?
Är det ryggen så rekommenderar jag massage (regelbundet!)

Framfogen, endast och enbart. Hade ont i fogarna bak fram tills för kanske tre månader sedan och den smärtan var mycket lättare att hantera, t.ex. genom värme och massage.

Akupunktur har jag funderat på, men jag har tyvärr en rätt grav nålfobi i grunden och även om blodprover och sprutor går bra numer så skulle steget till att få akupunktur kräva en hel del ytterligare terapi. :p
 
Isch, så trist :( Du får försöka tänka att för varje falskstart så händer det säkert en hel del där nere ändå = när det drar igång så blir det förhoppningsvis inte lika utdraget.

Ska man se det positivt så får du chansen till att vila mellan vilket är guld värt sen när det drar igång! :)
Men dumma kroppen och busiga bäbisen :mad::(

Har de vart så starka de andra gångerna också?

Ja, iallafall i helgen så var det lika starkt, så jag tappar modet lite. Förra förlossningen var en annan sak, för vattnet gick först och då var det inga tvivel på att det var värkar liksom.

Jag ringde förlossningen, så om det inte kommer igång innan kvart i tre, så har jag iallafall en undersökningstid då.

Ååååååh såååå besviken på min kropp alltså!
 
Ja, iallafall i helgen så var det lika starkt, så jag tappar modet lite. Förra förlossningen var en annan sak, för vattnet gick först och då var det inga tvivel på att det var värkar liksom.

Jag ringde förlossningen, så om det inte kommer igång innan kvart i tre, så har jag iallafall en undersökningstid då.

Ååååååh såååå besviken på min kropp alltså!
Kämpigt, håller en tumme för att det sätter fart igen :up:
 
Nu ska jag officiellt sluta oroa mig för bebisens förehavanden i magen! Var till BM imorse och alla värden (utom undertrycket som låg på 90) var excellenta. Red ett pass på morgonkvisten för att verkligen kolla hur det stod till efter ridning och hjärtslagen var finfina. Bebisen verkade inte vara helt fixerad än men på väg att bli. Är i v 37+2. Känner mig glad, lättad och mer tillfreds än på länge.
 
Framfogen, endast och enbart. Hade ont i fogarna bak fram tills för kanske tre månader sedan och den smärtan var mycket lättare att hantera, t.ex. genom värme och massage.

Akupunktur har jag funderat på, men jag har tyvärr en rätt grav nålfobi i grunden och även om blodprover och sprutor går bra numer så skulle steget till att få akupunktur kräva en hel del ytterligare terapi. :p
Fy vad det låter tufft att inte ta sig ur sängen knappt :down:. Jag har aldrig haft det så men senaste veckan har det verkligen varit ett uppsving i rörlighet, allteftersom bebisen sjunkit får jag anta.
 
@Tassetass Oh fy! Det låter verkligen hemskt att ha sån smärta som du beskriver. Har själv inte haft problem med framfogen men kan ibland få en huggande känsla där när bebisen tumlar runt. Bara det hugget gör himla ont så kan bara föreställa mig hur det känns för dig :(.

@_saga_ Så tråkigt att det inte drar igång. Håller tummarna att det drar igång och att undersökningen kan ge lite utdelning.

Själv har jag BF idag och känner... ingenting! Får sammandragningar oftare när jag är i rörelse men annars är det som vanligt :grin:.
 
Fy vad det låter tufft att inte ta sig ur sängen knappt :down:. Jag har aldrig haft det så men senaste veckan har det verkligen varit ett uppsving i rörlighet, allteftersom bebisen sjunkit får jag anta.

Ja, jag tycker rätt synd om mig själv också. :p Delar dock din positiva upplevelse av ökad rörlighet, min har också sjunkit ner lite.

@Tassetass Oh fy! Det låter verkligen hemskt att ha sån smärta som du beskriver. Har själv inte haft problem med framfogen men kan ibland få en huggande känsla där när bebisen tumlar runt. Bara det hugget gör himla ont så kan bara föreställa mig hur det känns för dig :(.

/.../

Själv har jag BF idag och känner... ingenting! Får sammandragningar oftare när jag är i rörelse men annars är det som vanligt :grin:.

De där huggen känner jag också av, det är tydligen någon nerv de kommer åt, de små liven. Smärtan i framfogen är ungefär som tandvärk, träningsvärk och brännskador tillsammans. Kan tänka mig att det inte är helt olikt en redig pungspark för en kille... När jag hade ont i fogarna bak var det inte alls samma sak, det var mer bara som träningsvärk och helt överkomligt. Det är det där ilandet och brännandet jag inte fixar...

Hoppas det kommer igång för dig snart!
 
Att drömma att man ligger i sängen och vaknar av att värkarna börjat borde vara förbjudet. Jäkla kropp till att luras! Man blir så besviken när man inser att det bara vara en (väldigt verklig) dröm... :(
 
Jag känner ingenting än så länge.... Sambon är iväg på nå teambuilding med jobbet och jag blir själv ikväll. Vi pratades nyss vid och han frågade om jag kände nåt eller om han kunde ta en öl...:D Sa att det inte kändes nåt men bara därför så kanske det kommer igång, jag får hoppas ;) Annars är det 12 dagar kvar till planerat bf men man kan ju hoppas att det kommer igång tidigare.
 
Länge sen jag skrev något här... I dag har jag faktisk BF, och i morgon blir Lille 4 veckor. Kan fortfarande inte helt fatta det.

Måste ha värdens snällaste bebis. Han sover rett mycket, skriker lite och är rett så nöjd. Lite magknip ibland men inget som holder i. Sover som sagt mycket på dagera, har dog inte helt dygnsrytmen inne då han gärna är vaken mycket på kvällen och ofta till 02. Kan också vara lite svårt at få han till at somna om efter amning och blöjeskift om natten. Skulle gjärna droppat blöjeskift men han skiter ju så ofta...hehe.
 
uppdatering från hon som höll på att tappa modet ;)

Var på förlossningen för koll, och iallafall lite har hänt. Tappen är mjuk och långt bak, är öppen 4 cm, så allt är inte förgäves :grin:
Hon gjorde en hinnsvepning som gav sjukt mycket värkar, men har lugnat sig nu en timme senare.
Nu är det bara att vänta på att värkarna ska bli regelbundna, men det trodde ju jag redan hände inatt :sneaky::devil: innan det dog ut.

Om jag vill så kan dom sätta igång mig, eftersom jag redan är öppen skulle det vara lätt enligt läkaren, men vill hellre komma igång själv så jag passar på det.

Krigar på nu!!! Kom igen kroppen, kom igen bebis, vi kör på va? :cool:
 
Länge sen jag skrev något här... I dag har jag faktisk BF, och i morgon blir Lille 4 veckor. Kan fortfarande inte helt fatta det.

Måste ha värdens snällaste bebis. Han sover rett mycket, skriker lite och är rett så nöjd. Lite magknip ibland men inget som holder i. Sover som sagt mycket på dagera, har dog inte helt dygnsrytmen inne då han gärna är vaken mycket på kvällen och ofta till 02. Kan också vara lite svårt at få han till at somna om efter amning och blöjeskift om natten. Skulle gjärna droppat blöjeskift men han skiter ju så ofta...hehe.
Kul att höra från dig, @Jast87 och härligt att det går bra för er :).
 
Isch, den där drömmen om att värkarna satt igång satte verkligen sina spår. Varit deppad hela dagen och tyckt ofantligt synd om mig själv :meh:

Efter lite chips så känns livet lite lättare i varje fall, nu ska jag bara försöka få bukt med nästäppan också... Nässprayen har inte hjälpt ett dugg idag :eek: så har gått täppt hela dagen. Syrebrist hävdar jag, vilket säkert hjälpt till att dagen varit jobbig.

*gnällig*
 
Fick ett totalt bryt när maken kom hem och bara grät och grät. Kan bara konstatera att jag har världens bästa make. :love:

Känner ett behov av att utveckla lite.

Värken tar knäcken på mig, att inte kunna röra mig eller ens njuta av vårvädret gör mig deprimerad. Sedan har vi känslan att allt arbete jag lade ner på viktminskningen och att komma i form är helt förstört. Jag vet att det inte är så, jag vet att jag helt realistiskt kan vara nere på matchvikt och i god form igen framåt hösten, men det är så jävla knäckande.

Jag känner mig behövande och osjälvständig och det är nästan ännu mer knäckande. Jag hatar att vara beroende av maken och andra runt omkring mig, samtidigt som jag får så jävla dåligt samvete av att vara en sådan belastning. Jag vet att de inte ser mig som en belastning, jag vet att de mest tycker synd om mig och vill hjälpa till, men ni vet hur det är.

Maken säger till mig varje dag att jag måste säga till när jag behöver hjälp, att jag ska skicka honom att hämta saker och allt sånt, men det ÄR svårt. Jag var för sjutton singel och bodde själv i nästan tio år innan vi flyttade ihop, jag är inte van vid att bli bortskämd!

Det känns som att jag knappt gör någonting för att bidra till vårt gemensamma liv, fast rent objektivt så vet jag att jag gör två rätt rejäla saker; ruvar en bäbis och pluggar på ett rätt så jävla tufft program. All ork jag har går till studierna och maken vill inte ha det på något annat sätt, han vill att jag ska fixa studierna (eftersom jag vill det). Samtidigt ser jag ju hur trött han är av att ha varit sjuk länge (årets förkylningar är inte nådiga) och dessutom fått ett nytt projekt på jobbet som tar massor av energi.

Sedan ska han fortsätta dra största lasset när knodden väl kommer, han ska vara pappaledig direkt och är så in i bänken taggad på det. Jag ska liksom bara glida med och skriva C-uppsats, ha en ledig sommar, sen fortsätta plugga och han ska fortsätta dra största lasset. När jag skulle välja kurser inför hösten så var han väldigt bestämd i att jag skulle ta de kurser som passar mitt framtida yrke bäst och inte försöka ta det enklaste eller något på distans för hans skull.

Jag fattar liksom inte vad jag gjort rätt för att ha fått någon som backar upp mig så hårt som han gör. Det finns stunder då jag liksom går och väntar på att han ska tröttna och inse att jag inte är värd det, men större delen av tiden är jag så golvad av hur kär jag är i honom att sådana dumma tankar inte kommer fram (tack och lov).

Sedan har vi alla de här tvivlen jag haft och till viss del fortfarande har hur lämpad jag egentligen är att bli mamma. Jag känner inga mammahormoner eller eller kärlek eller nånting sånt än. Jag vet att för många kommer det först när barnet kommer, men jag undrar ibland om det är något fel på mig inte känner något än, som inte har den minsta längtan eller behov av att vara ledig och boa eller ha en lång mammaledighet eller något sådant. Jag är råpeppad på att träffa och lära känna den här lilla personen jag och maken skapat, men hela mammagrejen är så in i bänken främmande för mig fortfarande. Jag vet att det oftast löser sig, jag vet det, men ändå. Tänk om jag blir en usel mamma?

Babbel och svammel i massor... Rätt skönt att få ut det i alla fall.
 
I morgon börjar maken jobba igen efter sina 10 dagar hemma. Så då är jag själv en hel dag för första gången med två barn och alla djur :nailbiting: :D
 
Känner ett behov av att utveckla lite.

Värken tar knäcken på mig, att inte kunna röra mig eller ens njuta av vårvädret gör mig deprimerad. Sedan har vi känslan att allt arbete jag lade ner på viktminskningen och att komma i form är helt förstört. Jag vet att det inte är så, jag vet att jag helt realistiskt kan vara nere på matchvikt och i god form igen framåt hösten, men det är så jävla knäckande.

Jag känner mig behövande och osjälvständig och det är nästan ännu mer knäckande. Jag hatar att vara beroende av maken och andra runt omkring mig, samtidigt som jag får så jävla dåligt samvete av att vara en sådan belastning. Jag vet att de inte ser mig som en belastning, jag vet att de mest tycker synd om mig och vill hjälpa till, men ni vet hur det är.

Maken säger till mig varje dag att jag måste säga till när jag behöver hjälp, att jag ska skicka honom att hämta saker och allt sånt, men det ÄR svårt. Jag var för sjutton singel och bodde själv i nästan tio år innan vi flyttade ihop, jag är inte van vid att bli bortskämd!

Det känns som att jag knappt gör någonting för att bidra till vårt gemensamma liv, fast rent objektivt så vet jag att jag gör två rätt rejäla saker; ruvar en bäbis och pluggar på ett rätt så jävla tufft program. All ork jag har går till studierna och maken vill inte ha det på något annat sätt, han vill att jag ska fixa studierna (eftersom jag vill det). Samtidigt ser jag ju hur trött han är av att ha varit sjuk länge (årets förkylningar är inte nådiga) och dessutom fått ett nytt projekt på jobbet som tar massor av energi.

Sedan ska han fortsätta dra största lasset när knodden väl kommer, han ska vara pappaledig direkt och är så in i bänken taggad på det. Jag ska liksom bara glida med och skriva C-uppsats, ha en ledig sommar, sen fortsätta plugga och han ska fortsätta dra största lasset. När jag skulle välja kurser inför hösten så var han väldigt bestämd i att jag skulle ta de kurser som passar mitt framtida yrke bäst och inte försöka ta det enklaste eller något på distans för hans skull.

Jag fattar liksom inte vad jag gjort rätt för att ha fått någon som backar upp mig så hårt som han gör. Det finns stunder då jag liksom går och väntar på att han ska tröttna och inse att jag inte är värd det, men större delen av tiden är jag så golvad av hur kär jag är i honom att sådana dumma tankar inte kommer fram (tack och lov).

Sedan har vi alla de här tvivlen jag haft och till viss del fortfarande har hur lämpad jag egentligen är att bli mamma. Jag känner inga mammahormoner eller eller kärlek eller nånting sånt än. Jag vet att för många kommer det först när barnet kommer, men jag undrar ibland om det är något fel på mig inte känner något än, som inte har den minsta längtan eller behov av att vara ledig och boa eller ha en lång mammaledighet eller något sådant. Jag är råpeppad på att träffa och lära känna den här lilla personen jag och maken skapat, men hela mammagrejen är så in i bänken främmande för mig fortfarande. Jag vet att det oftast löser sig, jag vet det, men ändå. Tänk om jag blir en usel mamma?

Babbel och svammel i massor... Rätt skönt att få ut det i alla fall.

Vill bara säga att alla har inte dom där omtumlande mammakänslorna när de är gravida! Jag va mer "jaha där inne är en bebis, det är lite märkligt". Däremot va jag sjukt exalterad över att få se vem som bodde i min mage.
Jag funderade på hur jag helt plötsligt skulle kunna älska någon jag aldrig träffat och hur jag skulle kunna känna nån typ av samhörighet med den lilla så pass att jag inte la mig på henne i sömnen O_o
Och det sjuka är att i samma ögonblick jag såg min bebis så va det så fruktansvärt självklart! Att det va hon som bott i magen och jag direkt älskade henne på ett sätt jag inte trodde va möjligt.

En vän till mig va väldigt kärleksfull mot sin bebis i magen och hade alla dom där gravid/mammakänslorna. Hennes bebis kom ut och hon va mer "jaha där är en bebis, den tar jag hand om" där fick kärleken växa fram och det gick bra det med :)
 
Jag känner igen en hel del av det du skriver. Jag har haft det rätt jobbigt med kräkningar och vissa dagar har jag inte kommit upp ur soffan utan att börja gråta för att det gör så ont i ryggen/rumpan. Just nu är jag som en heffaklump som rör mig ca 100 meter per dag (och inte går det fort inte). Jag orkar inte hitta på några roliga grejer oftast, och så känns det som att allt jag gör är att gnälla dessutom. (Men vad är alternativet, att låtsas må fint och kräkas i smyg?)

Jag vill också orka. Ikväll hade vi tvättid och min kille fick ta den själv igen eftersom min ork bara inte fanns där. Och jag vet att han så gärna gör det för mig, men det känns fel. Det känns fel att be honom plocka upp saker från golvet, eller laga mat, eller...ja, vad det nu kan vara - hela tiden, eftersom jag ju är van att vi delar lika (och innan honom klarade jag ju allt sånt själv). Jag känner mig vansinnigt osjälvständig när han nästan alltid får köra bilen eftersom min mage är i vägen för ratten (ehh, ja, jag har ganska korta ben, så måste liksom köra fram stolen :o)

Jag har känt mig så himla slutkörd de senaste veckorna och jag kanske inte ens har fattat hur jobbigt det varit förrän ikväll när jag blev sjukskriven på 50% och jag kan få lite andrum känns det som. Börja bli människa igen.

Men, det jag menar är i alla fall att det är rätt så normalt det här, tror jag. Det är läskigt att liksom behöva lägga hela sitt välbefinnande i knät på en annan person. Men jag tror kanske också att det gör förhållandet lite starkare. För nästa gång är det han som är svag - deppig, trött, eller sjuk. Och då ställer jag upp för honom. Jag vet att han inte räknar tjänster på det viset, så jag borde inte göra det heller.

Man hjälper ju varandra för att orka. Och det här barnet vill vi ju båda ha, men det är jag som måste bära det. På sätt och vis tror jag också att det är skönt för ens partner att bli behövd. För det måste vara jobbigt också för honom att se den han tycker om mest vara så slut och ha så ont.

Angående de där mammagenerna så väljer jag stenhårt att tro på att de växer fram när han väl ploppar ut. Och vet du? Jag tror man blir en bättre mamma om man innan ifrågasätter om man verkligen klarar det, än om man bara kör på och aldrig reflekterar över någonting.

Jag tror att du kommer bli en finfin mamma, du verkar snäll och klok - typiskt bra mammaegenskaper, tänker jag.



Känner ett behov av att utveckla lite.

Värken tar knäcken på mig, att inte kunna röra mig eller ens njuta av vårvädret gör mig deprimerad. Sedan har vi känslan att allt arbete jag lade ner på viktminskningen och att komma i form är helt förstört. Jag vet att det inte är så, jag vet att jag helt realistiskt kan vara nere på matchvikt och i god form igen framåt hösten, men det är så jävla knäckande.

Jag känner mig behövande och osjälvständig och det är nästan ännu mer knäckande. Jag hatar att vara beroende av maken och andra runt omkring mig, samtidigt som jag får så jävla dåligt samvete av att vara en sådan belastning. Jag vet att de inte ser mig som en belastning, jag vet att de mest tycker synd om mig och vill hjälpa till, men ni vet hur det är.

Maken säger till mig varje dag att jag måste säga till när jag behöver hjälp, att jag ska skicka honom att hämta saker och allt sånt, men det ÄR svårt. Jag var för sjutton singel och bodde själv i nästan tio år innan vi flyttade ihop, jag är inte van vid att bli bortskämd!

Det känns som att jag knappt gör någonting för att bidra till vårt gemensamma liv, fast rent objektivt så vet jag att jag gör två rätt rejäla saker; ruvar en bäbis och pluggar på ett rätt så jävla tufft program. All ork jag har går till studierna och maken vill inte ha det på något annat sätt, han vill att jag ska fixa studierna (eftersom jag vill det). Samtidigt ser jag ju hur trött han är av att ha varit sjuk länge (årets förkylningar är inte nådiga) och dessutom fått ett nytt projekt på jobbet som tar massor av energi.

Sedan ska han fortsätta dra största lasset när knodden väl kommer, han ska vara pappaledig direkt och är så in i bänken taggad på det. Jag ska liksom bara glida med och skriva C-uppsats, ha en ledig sommar, sen fortsätta plugga och han ska fortsätta dra största lasset. När jag skulle välja kurser inför hösten så var han väldigt bestämd i att jag skulle ta de kurser som passar mitt framtida yrke bäst och inte försöka ta det enklaste eller något på distans för hans skull.

Jag fattar liksom inte vad jag gjort rätt för att ha fått någon som backar upp mig så hårt som han gör. Det finns stunder då jag liksom går och väntar på att han ska tröttna och inse att jag inte är värd det, men större delen av tiden är jag så golvad av hur kär jag är i honom att sådana dumma tankar inte kommer fram (tack och lov).

Sedan har vi alla de här tvivlen jag haft och till viss del fortfarande har hur lämpad jag egentligen är att bli mamma. Jag känner inga mammahormoner eller eller kärlek eller nånting sånt än. Jag vet att för många kommer det först när barnet kommer, men jag undrar ibland om det är något fel på mig inte känner något än, som inte har den minsta längtan eller behov av att vara ledig och boa eller ha en lång mammaledighet eller något sådant. Jag är råpeppad på att träffa och lära känna den här lilla personen jag och maken skapat, men hela mammagrejen är så in i bänken främmande för mig fortfarande. Jag vet att det oftast löser sig, jag vet det, men ändå. Tänk om jag blir en usel mamma?

Babbel och svammel i massor... Rätt skönt att få ut det i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 330
Senast: turbofling
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Fiorano
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Praefatio
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp