Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dont you worry 'bout a thing :D

Imorgon hämtar vi ut vår nya bil! Eller, vi byter in den vi har mot en annan ;)

Sambon jobbar på VW, och vi har klarat oss bra på vår fina, nya golf vi hämtade ut någon vecka innan jag visste jag var gravid :sneaky:
Det skulle funka med den, men det hade alltid varit tight med två vuxna, två bilbarnstolar och med barnvagn i bagaget hade ingenting annat fått plats... Storhandla? Glöm det. Semester? Hyr något ;)
Så imorgon kommer en tjusig Passat alltrack med hem istället :) den ska vi nog få plats bra i! Länge sen jag körde kombi, dom är ju stora i jämförelse med en smidig Golf eller Mazda6an jag haft, parkering lär bli knepigt ett tag haha

Känner mig ganska bortskämd som får köra nya bilar, och dessutom så kan min kära sambo både fixa bilen själv vid behov, och händer något övrigt, så behöver det inte bli så dyrt eftersom han har kontakter via jobbet som kan lösa problem, tex halv självrisk osv. Det är väldigt, väldigt lyxigt!
 
Dont you worry 'bout a thing :D

Imorgon hämtar vi ut vår nya bil! Eller, vi byter in den vi har mot en annan ;)

Sambon jobbar på VW, och vi har klarat oss bra på vår fina, nya golf vi hämtade ut någon vecka innan jag visste jag var gravid :sneaky:
Det skulle funka med den, men det hade alltid varit tight med två vuxna, två bilbarnstolar och med barnvagn i bagaget hade ingenting annat fått plats... Storhandla? Glöm det. Semester? Hyr något ;)
Så imorgon kommer en tjusig Passat alltrack med hem istället :) den ska vi nog få plats bra i! Länge sen jag körde kombi, dom är ju stora i jämförelse med en smidig Golf eller Mazda6an jag haft, parkering lär bli knepigt ett tag haha

Känner mig ganska bortskämd som får köra nya bilar, och dessutom så kan min kära sambo både fixa bilen själv vid behov, och händer något övrigt, så behöver det inte bli så dyrt eftersom han har kontakter via jobbet som kan lösa problem, tex halv självrisk osv. Det är väldigt, väldigt lyxigt!

Nu kör inte vi några nya bilar men jag är gift med en bilmekaniker och det är otroligt lyxigt! :)
 
En av de saker jag är mest trött på med att vara gravid är den ständiga fokus folk hela tiden lägger på magen. Det ska kommenteras och tas bilder. Dock har jag sluppit en massa magtafsande, vilket är otroligt skönt. Jag känner mig liksom inte särskilt attraktiv i den stora bulan utan ser det mest som ett nödvändigt ont för att få vår bebis. Hade jag gömt den eller lastat över den till sambon hade jag gjort det med lätthet :devil:.

Samma här! Jag har egentligen ingenting alls emot att vara gravid. Om folk bara kunde låta mig vara i fred. Massa kommentarer hela tiden. Lunchrummet på jobbet är värst. Varför skulle jag vilja svara på frågan "är du nervös inför förlossningen" inför 15 pers jag inte alls känner särskilt väl, ställd av en person jag inte heller känner särskilt väl? Suck.
 
Idag har vi varit på profylaxkurs, del 1 av 2. Jag var lite skeptisk innan och rädd för att det skulle vara flumflum. Men det var verkligen jättebra! Mycket avslappningsövningar och liknande. Jag tycker sådant är svårt, men just därför är det nog bra att öva på. Jag kan annars tendera att bli lite väl ingenjörsaktig och vilja veta hur många procent är kvar av av värken istället för att fokusera på andning osv. Även om jag är tveksam till att min man lyckades nypa mig i benet tillräckligt för att jag skulle få en rimlig uppfattning om vad som komma skall :p
Mannen tyckte också att det var mycket bra och gillade verkligen att kursen fokuserade minst lika mycket på männen och vad de kan göra och borde göra :)

Del 2 är imorgon, hoppas det blir lika bra :)
 
När det gäller det där med kommentarer inser jag att jag nog har en fördel av att läsa på universitetet; de flesta som säger något är tjejer som är snett över 20 som bara tycker att det är så himla roligt och gulligt att det ska komma en bäbis i klassen. :D
 
Angående bäddning är jag också lite osäker... Mest gällande täcke/filt eller sovpåse. Vissa påstår att det är bättre med sovpåse än täcke då de ej kan få upp den över ansiktet. Men är det verkligen så stor risk att de drar täcket över huvudet? Vi har köpt två olika sorters täcken och lite olika filtar men ingen sovpåse. Får väl se vad som passar, som sagt brukar väl bebisar vara rätt varma av sig och med en pyjamas på kanske det inte behövs så mycket mer än en lätt filt...?
Kudde rekommenderas här med, vi kör nog på det. Har både "vanliga" till spjälsängen och vagnen och en liten rund med en urskålning i mitten som går att ha i babynestet.
Känns som att det mesta är chansningar och antaganden än så länge, vi har införskaffat det vi tror oss behöva men man vet ju inte förrens man väl står där. Det här med barn är verkligen en helt ny värld för oss :confused: O_o
 
Kände som er @Tassetass och @Lo_ för några veckor sen, men nu känner jag mig REDO, lugn och förberedd för vad som komma skall :) bf idag, bebis? På insidan!!!

Nu har jag också hunnit med det som var ett måste innan bf så nu återstår bara att ta det lugnt. Känner mig också lugn och redo, längtar verkligen efter att få ha ungen på utsidan istället och att få vara ensam inneboende i mitt skinn igen :D
 
Puttar upp

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Tid från uppvaknande tills jag kunde ta mig ur sängen utan att gråta av smärta: cirkus en timme och fyrtiofem minuter.

JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!
 
Wohoo!!! Hejja hejja! Vi vill ha uppdatering :bump::banana::D

Det går dåligt hörni. Det började 3 inatt, starkt och bra, regelbundet ca 40-50 sekunder och 4-6 min emellan. Smärtsamt och varken dusch eller annat hjälpte.

Nu ligger jag i soffan och är jätteledsen eftersom det, återigen, klingat av! Tredje natten på en vecka med falskstart. Så min kropp lurar mig återigen.... Kan inte låta bli att gråta lite av besvikelsen och för att jag är så trött
 
Det går dåligt hörni. Det började 3 inatt, starkt och bra, regelbundet ca 40-50 sekunder och 4-6 min emellan. Smärtsamt och varken dusch eller annat hjälpte.

Nu ligger jag i soffan och är jätteledsen eftersom det, återigen, klingat av! Tredje natten på en vecka med falskstart. Så min kropp lurar mig återigen.... Kan inte låta bli att gråta lite av besvikelsen och för att jag är så trött

Men dumma kroppen och busiga bäbisen :mad::(

Har de vart så starka de andra gångerna också?
 
Det går dåligt hörni. Det började 3 inatt, starkt och bra, regelbundet ca 40-50 sekunder och 4-6 min emellan. Smärtsamt och varken dusch eller annat hjälpte.

Nu ligger jag i soffan och är jätteledsen eftersom det, återigen, klingat av! Tredje natten på en vecka med falskstart. Så min kropp lurar mig återigen.... Kan inte låta bli att gråta lite av besvikelsen och för att jag är så trött
Isch, så trist :( Du får försöka tänka att för varje falskstart så händer det säkert en hel del där nere ändå = när det drar igång så blir det förhoppningsvis inte lika utdraget.

Ska man se det positivt så får du chansen till att vila mellan vilket är guld värt sen när det drar igång! :)
 
Tid från uppvaknande tills jag kunde ta mig ur sängen utan att gråta av smärta: cirkus en timme och fyrtiofem minuter.

JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!
Fogarna? Jag har ju blivit helt frälst på akupunktur, så det kanske är något du ska prova?
Är det ryggen så rekommenderar jag massage (regelbundet!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 330
Senast: turbofling
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Görel
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Fiorano
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp