Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kände som er @Tassetass och @Lo_ för några veckor sen, men nu känner jag mig REDO, lugn och förberedd för vad som komma skall :) bf idag, bebis? På insidan!!!

Jag kommer nog känna mig mer redo när jag fått gjort tentan nästa vecka och karln fått vara iväg på sin hemvärnsövning. När de grejerna är avklarade är hon varmt välkommen. :p

Hoppas din bäbis flyttar ut snart! Säker på att hen fått beskedet om vräkning?
 
Ibland undrar man hur tänker....

Förra vintern bodde det enfQUOTE akitahane några hus bortom oss och ägaren var en liten människa som inte hade koll alls på honom och som mest blev runtsläpad. Jag var ute och gick en kväll med vår vita herdehund (40kg klassen) och hade dottern i vagnen. Givetvis möter vi akitan med matte och akitan tyckte att han behövde släpa matte över vägen fram till min hund. Som tur är så är min hund lugnet själv och brydde sig inte och akitans matte orka dra bort sin hund precis när den stannat nos i nos med min. Tänk om den flugit på min hund?! Han hade ju givetvis försvarat sig och det hade inte vart kul med dottern i barnvagnen mellan :crazy:
Tur det gick bra och sen dess har jag inte sett den hunden mer.
Ja visst är det knäppt, speciellt med det strikta hundägaransvar som råder. Min initierar aldrig ett bråk men svarar upp om han blir attackerad, och det hjälper inte att han är kopplad direkt... Världens snällaste och gladaste flat men inte när stora stygga hanar kommer nära hans tjocka matte:p.

Vet inte hur många gånger jag fått minen "du är världens elakaste hundägare som aldrig låter din hund leka med främmande hundar ni möter ute och din hund skulle ha det så mycket bättre hos mig":D.
 
Hejja er! Nära för många nu!!! :)

Emelie är fortfarande en exemplarisk bäbis och blir två veckor gammal i morgon :love: På onsdag börjar pappan jobba så då blir jag ensam hela dagarna med båda barnen tills storasyster ska börja på dagis igen på måndag :) Hon kommer gå 9-14 mån-ons varje vecka. Hon har inte vart på dagis sen början av februari så hon längtar efter sina kompisar :)
Hur kan din bebis vara två veckor!? Hon kom just ut ju :o
 
Jag tänker nog att hen ska hålla tiden och komma till påsk som avtalat ;)

Problemet med ofödda barn och avtal är ju att ofödda barn inte KAN ingå avtal. Så vi kan ju stå här och hävda avtal bäst vi vill men när det väl kommer till att stämma de små kräken för avtalsbrott så har vi inget att komma med. :mad:
 
Problemet med ofödda barn och avtal är ju att ofödda barn inte KAN ingå avtal. Så vi kan ju stå här och hävda avtal bäst vi vill men när det väl kommer till att stämma de små kräken för avtalsbrott så har vi inget att komma med. :mad:

Men attans då! Du som läser juridik (väl?) kan väl hitta något kryphål? Det finns alltid, det har jag sett på TV :D!
 
[QUOTE="Tassetass, post: 16894540, member: 312"t med ofödda barn och avtal är ju att ofödda barn inte KAN ingå avtal. Så vi kan ju stå här och hävda avtal bäst vi vill men när det väl kommer till att stämma de små kräken för avtalsbrott så har vi inget att komma med. :mad:[/QUOTE]
Haha, lite respekt kan de väl visa med tanke på uppoffringen dessa nio månader inneburit ;).
 
Men attans då! Du som läser juridik (väl?) kan väl hitta något kryphål? Det finns alltid, det har jag sett på TV :D!

Nope, det finns inte alltid kryphål. :p (Folk vill gärna tro det, men så är det inte. Och det folk tror är skrivet i sten, DÅ finns det kryphål. :D)

Och vad värre är, utan att ha några som helst skyldigheter så får de små lirarna ändå rättigheter, eller åtminstone en, redan i magen! Rätten att ärva föräldrarna kickar nämligen in redan när befruktning sker, i princip.
 
En av de saker jag är mest trött på med att vara gravid är den ständiga fokus folk hela tiden lägger på magen. Det ska kommenteras och tas bilder. Dock har jag sluppit en massa magtafsande, vilket är otroligt skönt. Jag känner mig liksom inte särskilt attraktiv i den stora bulan utan ser det mest som ett nödvändigt ont för att få vår bebis. Hade jag gömt den eller lastat över den till sambon hade jag gjort det med lätthet :devil:.
 
Nope, det finns inte alltid kryphål. :p (Folk vill gärna tro det, men så är det inte. Och det folk tror är skrivet i sten, DÅ finns det kryphål. :D)

Och vad värre är, utan att ha några som helst skyldigheter så får de små lirarna ändå rättigheter, eller åtminstone en, redan i magen! Rätten att ärva föräldrarna kickar nämligen in redan när befruktning sker, i princip.
Attans då! Tänkte annars att jag kunde stämma bebis på extra sovtimmar per överskriden dag efter BF, men det får jag ge upp nu förstår jag :(:p.
 
En av de saker jag är mest trött på med att vara gravid är den ständiga fokus folk hela tiden lägger på magen. Det ska kommenteras och tas bilder. Dock har jag sluppit en massa magtafsande, vilket är otroligt skönt. Jag känner mig liksom inte särskilt attraktiv i den stora bulan utan ser det mest som ett nödvändigt ont för att få vår bebis. Hade jag gömt den eller lastat över den till sambon hade jag gjort det med lätthet :devil:.

You and me both. Graviditeten (och förlossningen) är blott ett medel för att nå ett mål, jag ser ingen som helst poäng med tillståndet som sådant.
 
Jag kommer nog känna mig mer redo när jag fått gjort tentan nästa vecka och karln fått vara iväg på sin hemvärnsövning. När de grejerna är avklarade är hon varmt välkommen. :p

Hoppas din bäbis flyttar ut snart! Säker på att hen fått beskedet om vräkning?
Nej, tror hon läste fel på den, och bara startat förvärkar istället :banghead::D
 
En av de saker jag är mest trött på med att vara gravid är den ständiga fokus folk hela tiden lägger på magen. Det ska kommenteras och tas bilder. Dock har jag sluppit en massa magtafsande, vilket är otroligt skönt. Jag känner mig liksom inte särskilt attraktiv i den stora bulan utan ser det mest som ett nödvändigt ont för att få vår bebis. Hade jag gömt den eller lastat över den till sambon hade jag gjort det med lätthet :devil:.

Ja fy tusan jag med! Har ett jobb där jag träffar mycket människor och det är ständiga kommentarer och frågor. De flesta välvilliga och nyfikna, men vissa är så plumpa och okänsliga så man baxnar. Och även om de flesta frågor kommer av vänlighet så har jag inte lust att prata om det 24/7. Iaf inte med totala främlingar. Snart är det över och vi får kropparna tillbaka :banana::bump::banana::bump:
 
Men förvärkar är väl inte fy skam! Hoppas bebisen tittar ut snart :).

Tja hade det gett något förutom jobbig smärta så hade det varit trevligt :D
Haft ganska intensiva sådana några dagar, meeeen så går dom över :banghead:
Max 2 veckor kvar försöker jag tänka, så förr eller senare lär jag ligga och kvida och ångra att jag ser framemot förlossningen :D

Det ENDA jag nojar för nu, är att det ska starta mitt i natten så man måste rodda min mamma hit snabbt, hon har inte körkort så hon måste väcka min hemmaboende lillebror, och sen är nr2 att inte få föda på det sjukhus jag valt. Men allt löser sig ;)
 
Ja fy tusan jag med! Har ett jobb där jag träffar mycket människor och det är ständiga kommentarer och frågor. De flesta välvilliga och nyfikna, men vissa är så plumpa och okänsliga så man baxnar. Och även om de flesta frågor kommer av vänlighet så har jag inte lust att prata om det 24/7. Iaf inte med totala främlingar. Snart är det över och vi får kropparna tillbaka :banana::bump::banana::bump:
Ja, de flesta menar såklart inget illa men magen är ju alltid privat annars, men så fort där finns en bebis i så är det fritt fram :meh:. Känner mig inte alls bekväm med det.
Jaaa, så skönt det ska bli :bow:! Kommer älska att dra bebisen i en vagn med HJUL istället :love:!
 
Tja hade det gett något förutom jobbig smärta så hade det varit trevligt :D
Haft ganska intensiva sådana några dagar, meeeen så går dom över :banghead:
Max 2 veckor kvar försöker jag tänka, så förr eller senare lär jag ligga och kvida och ångra att jag ser framemot förlossningen :D

Det ENDA jag nojar för nu, är att det ska starta mitt i natten så man måste rodda min mamma hit snabbt, hon har inte körkort så hon måste väcka min hemmaboende lillebror, och sen är nr2 att inte få föda på det sjukhus jag valt. Men allt löser sig ;)
Jaha, trodde att värkarna satte igång idag. Då förstår jag att det inte är lika kul :down:.

Det hjälper faktiskt att kunna ha slutdatumet inom räckhåll. Nu VET man ju att graviditeten inte kommer vara för evigt, och två veckor är helt överkomligt att vänta :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 398
Senast: turbofling
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: IngelaH
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 560
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp