Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här med att bädda verkar ju vara en hel vetenskap i sig!

Överallt läser man olika. Täcke eller ej? Kudde eller ej? Vilken sort, osv osv. Vad är istoppstäcke som folk verkar rekommendera? (Tog ett bra tag innan jag fattade att det stod "i-stoppstäcke" och inte "is-topps-täcke" :D )

Äh, oavsett vilket kommer barnet att antingen dö, få platt bakhuvud eller bara bli allmänt traumatiserat. :meh:

Dåliga skämt åsido, vår BM rekommenderade kudde, så vi har köpt kudde. Gillar vi inte att ha kudde, så tar vi bort kudden. Vad gäller täcken och filtar och allt sånt där så får temperaturen på ungen bestämma vad som ligger ovanpå, precis som med stort folk. Bäbisar brukar vara rätt varma, så troligtvis kommer hon bara ha en filt, men vi har även ett täcke (köpte det som var tillräckligt litet för att rymmas i vår pyttelilla barnsäng) om det skulle behövas.

Mina fötter har numera blivit förpassade till löparskor efter att även de innehåller lite mer vatten än nödvändigt nu för tiden.. På jobbet däremot får jag stå ut. Tur att man oftast sitter ner vid skrivborden och kan ta av sig skorna. Fast sitta ner är väl iofs inge bra för vätskefyllda fötter :p

Välkommen i klubben! Jag har smackat på mig tre kilo senaste 7-10 dagarna och det känns som att merparten sitter från knäna och neråt. Vi hade värsta vårvädret häromdagen och jag tänkte ta på mig mina älskade skinnskor men det var inte ens nära att det skulle gå... :(
 
Panik, känner mig smått överkörd av ett tåg med illamående, huvudvärk och allmänt sänkt. Pallar inte bli sjuk igen och framförallt inte vara sjuk när förlossningen drar igång. Har jag "tur" så är det bara den långvariga sömnbristen och en övertro på att jag kan äta helt som vanligt igen :cautious:. Åt fyra pannkakor igårkväll med grädde och bär, och har sedan dess mått kopiöst illa. Tråklagom är bäst kanske:wtf:. Ska testa promenad och se om kroppen kommer igång. Ledig måndag tack och lov :up:
 
Åh så har sömnbristen satt in... vaknar varje gång jag behöver vända mig till andra sidan. Stånk och pust! Å stackars sambon vaknar varje gång han också.

Men har bilen idag, så då vankas IKEA. Undras om det går att få tag i skruvar till äldre modell av spjälsäng? Stora syster sov i en Leksvik, men den har utgått ur sortimentet och såklart är skruvarna helt borta....
Kommer iallafall få bli en lite skötbädd, några handdukar att lägga under bebis och underlakan till vagnen om det finns. Och lite grejor till blivande stora syster.
 
Min önskan om bebisleverans i helgen gick såklart inte i uppfyllelse :p Nu var det ju inte någon större överrasknings, så jag hade redan i förhand bokat in ett "tröstpris" till mig idag - helkroppsmassage!
Och, herre gud, vad skönt det var! Jag verkligen älskar denna massören!
Var lite nervös över hur det skulle vara att ligga på rygg, men när jag kom dit insåg jag att det var en helt obefogad oro. Hon hade bunkrat upp med en amningskudde och sen byggt vidare med vanliga kuddar, så när hon masserade framsidan så halvsatt jag upp på ett helt underbart skönt sätt. Stöd på helt rätt ställe för både armar, höfter, svank :)

Och sen akupunkturen förra veckan har min kropp varit så mycket bättre än vad den varit på flera månader, så det blev verkligen en lyxmassage denna gången. Ingenstans som det gjorde jätteont, några spända muskler men inte i närheten av vad det varit innan ect ect. Så ja, lyyyx :love:
 
Åh, vad härligt det låter @vilse. Jag har vaknat från och till i natt av att ryggen värkt (vilket jag varit skonad från hittills under graviditeten) så en massage hade varit välkommet. Men visst är väl ryggvärk ett solklart tecken på att förlossningen är på g?! :angel::angel:
 
Puttar upp

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Fast döper du om ryggont till "mensvärk", så kan det absolut vara första steget!! :D
Har du bett bm kolla om det hänt något med livmodertappen? Hinnsvepning?
Ja, men ryggont och mensvärk hänger naturligtvis ihop :angel::D.
Nej, det har jag inte ens kommit på att jag kunnat fråga. BF är imorgon och vi har en kontroll inbokad den 20:e så har det inte satt igång tills dess skulle jag kunna fråga då. :idea:
 
Hejja er! Nära för många nu!!! :)

Emelie är fortfarande en exemplarisk bäbis och blir två veckor gammal i morgon :love: På onsdag börjar pappan jobba så då blir jag ensam hela dagarna med båda barnen tills storasyster ska börja på dagis igen på måndag :) Hon kommer gå 9-14 mån-ons varje vecka. Hon har inte vart på dagis sen början av februari så hon längtar efter sina kompisar :)
 
En kanske mer hundrelaterad incident, men två bebisar var inblandade... Möter tjej med bebis i bärsele på magen, jag gravid i v 38. Båda har vi stora hanhundar i koppel (min 40 kg och hennes en gigantisk vinthund som inte verkat så snäll tidigare) och jag får den ack så vanliga frågan om de får hälsa. Varför varför varför :banghead:? Undra hur vi skulle avstyrt det slagsmålet...
 
En kanske mer hundrelaterad incident, men två bebisar var inblandade... Möter tjej med bebis i bärsele på magen, jag gravid i v 38. Båda har vi stora hanhundar i koppel (min 40 kg och hennes en gigantisk vinthund som inte verkat så snäll tidigare) och jag får den ack så vanliga frågan om de får hälsa. Varför varför varför :banghead:? Undra hur vi skulle avstyrt det slagsmålet...

Ibland undrar man hur folk tänker....

Förra vintern bodde det en stor akitahane några hus bortom oss och ägaren var en liten människa som inte hade koll alls på honom och som mest blev runtsläpad. Jag var ute och gick en kväll med vår vita herdehund (40kg klassen) och hade dottern i vagnen. Givetvis möter vi akitan med matte och akitan tyckte att han behövde släpa matte över vägen fram till min hund. Som tur är så är min hund lugnet själv och brydde sig inte och akitans matte orka dra bort sin hund precis när den stannat nos i nos med min. Tänk om den flugit på min hund?! Han hade ju givetvis försvarat sig och det hade inte vart kul med dottern i barnvagnen mellan :crazy:
Tur det gick bra och sen dess har jag inte sett den hunden mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: turbofling
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 156
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: IngelaH
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 581
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp