Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är det ju, onekligen. Men vad man gör åt det och när det börjar bli ett problem är ju en annan fråga :)
Jo exakt. Jag har aldrig haft högt blodtryck så har inte funderat på det, mitt har stigit från 110/65 till 115/70 så jag är bars nöjd över lite högre tryck än tidigare :)
 
Även jag hade ett litet bryt igår, har i flera dagar gått och oroat mig för allt möjligt som har med föräldraskap att göra, hur jag känner mig konstig som inte kan känna en relation till figuren i min mage och oro över att jag inte kommer känna lycka när den föds. När jag sen gråtandes skulle försöka förklara för sambon hur jag känner blev det plötsligt inte alls lika stort och skrämmande längre O_o Jag är ganska bra på att gå och hålla oro och negativa känslor inom mig så det växer och blir enormt i mitt eget tycke innan jag får ur mig det.

För övrigt känner jag mig ganska trött på att vara gravid. Dels för att jag har ont och inte kan röra mig normalt och ständigt känner det som att jag gjort 100 situps? :cautious: Men även för att jag inte kan göra saker som jag vill göra. Att gå ut och äta är en stor ansträngning trots att man bara sitter ner, med sammandragningar som kommer som ett brev på posten. Jag vill kunna tatuera mig och ta en drink! Inser att jag på något sätt låter lite omogen och... otacksam? Försöker tänka att det inte är så långt kvar nu men har ju sista datumet i tråden och risken att han stannar kvar därinne ända in i juni är väl överhängande :D

Kändes i alla fall bättre efter samtal med sambon och jag måste försöka prata om mina känslor istället för att hålla det inom mig.

Tycker inte man behöver känna sig speciellt tacksam över allt man behöver utstå dessa nio månader. Iaf inte varje dag;). Tänk sen när man kan ta ett glas rött vin :banana:
 
Tänk sen när man kan ta ett glas rött vin :banana:
Som jag längtade efter det förra graviditeten och under amningen! (även om man "får" dricka lite alkohol under amningen så valde jag att att inte göra det).
Och så konstigt det smakade sen när jag väl fick dricka igen. Hjärnan var så inställd på att "nej, det får jag inte dricka", så det blev rent knast :p
Och oj så lättpåverkad man var, ett glas vin och sen var man salongsberusad ;)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Vår bebis blev mest troligt till på en semester i Göteborg. Första försöket och jag var i grav chock när jag plussade :nailbiting:. Hade tänkt att det skulle ta en stund eftersom jag inte är så värst ung och ge mig tid att smälta beslutet lite. Men tji fick jag :D. Kommer ihåg att jag övervägde evigt singelskap och ifrågasatte varje uns av mig själv och min partner. En härlig tid;)

Vi trodde också att det skulle ta tid för våran del, vi är inte heller så unga längre och båda med föräldrar som haft väldigt svårt att få barn... Hejåhå, hann bara kasta pillerkartan så var det klappat och klart :eek:
Känner igen det där med att man trodde att man skulle ha lite tid att smälta sitt beslut, det blev något av en chock här med. Det var ju precis vad vi ville men det gick fortare än vi trodde :D
 
Äsch, såklart man får vara trött på att vara gravid med allt det medför. Jag orkar inte ha dåligt samvete längre för att jag tycker att det är piss oftast. Det betyder inte att man är otacksam, det är väl (oftast) inte graviditeten man är ute efter utan resultatet man får i slutet, barnet. Man måste inte älska resan dit och man är inte en sämre människa eller blir en sämre mamma bara för att man inte trivs med att vara just gravid.
För att jag är gravid så har jag inte genast förpassat migsjälv till ett tillstånd där jag upphört att existera enbart för att bli mamma.
Jag längtar efter förlossningen för att jag längtar efter mitt barn.
Men...
Jag längtar också efter att kunna andas ordentligt, äta normalt, inte ha ont i bäcken och rygg, kunna springa, träna och rida igen, slippa dessa galna hormonsvängningar, kunna använda mina vanliga kläder, slippa vara ständigt kissnödig och vätskefylld och sist men inte minst längtar jag även efter mögelost, salami, lufttorkad skinka och ett glas riktigt gott rödvin.
 
Första dagen ensam med båda barnen löper på bra :)

Precis vart ute en sväng i skogen med lillan i sele och storasyster gick själv :) Lillan somna så hon ligger i vagnen nu och sover medan vi ätit lunch. Ska slappa i soffan lite och mata lillfröken snart så ska jag packa ner dom i syskonvagnen och gå en mer rejäl promenad med hunden tänkte jag :)
 
@1887 Tycker inte alls att du är otacksam. Jag antar att du ändå är glad över att du ska få ett barn, men att tillståndet som gravid inte är en dans på rosa moln. Livet och humöret går alltid upp och ner, så varför ska man inte få lov att ha dippar bara för att man är gravid? Det är ett tillstånd som är helt obekant för många här i tråden och då anser inte jag att det är konstigt att man också reagerar på kroppens förändringar på olika sätt. Jag längtar också jättemycket efter att kunna dricka vin (självklart i lämplig mängd ;)) och kunna ligga, stå och sitta som jag vill :D.

Som tur är kan @FengurLaugar påminna oss om de positiva saker som väntar efter förlossningen så länge tills det är vår tur :bow:.
 
@1887 Tycker inte alls att du är otacksam. Jag antar att du ändå är glad över att du ska få ett barn, men att tillståndet som gravid inte är en dans på rosa moln. Livet och humöret går alltid upp och ner, så varför ska man inte få lov att ha dippar bara för att man är gravid? Det är ett tillstånd som är helt obekant för många här i tråden och då anser inte jag att det är konstigt att man också reagerar på kroppens förändringar på olika sätt. Jag längtar också jättemycket efter att kunna dricka vin (självklart i lämplig mängd ;)) och kunna ligga, stå och sitta som jag vill :D.

Som tur är kan @FengurLaugar påminna oss om de positiva saker som väntar efter förlossningen så länge tills det är vår tur :bow:.

Gör så gott jag kan! :D
 
En liten uppdatering från mig :)
Värkarna tilltog rejält igår, började bli regelbundna kring 17, göra på-riktigt-ont vid 18, täta på sig snabbt från 18:30 och 19:48 kom hon!
Var inne 10 minuter på förlossningen innan hon tittade ut :)
Var öppen ca 9 cm, och hade verkligen så otroligt ont. Kom in på rummet, tog mig knappt upp i sängen, hade krystkänslor redan då.
Kläder fort av, vattnet gick som en våg och på 2 eller 3 krystvärkar var hon ute! Jag kunde inte vara mer nöjd, det gick fort, min kropp gjorde allt själv och helt utan mediciner. Blödde sparsamt, tog inget livmodersammandragande heller. Och navelsträngen fick ingen pilla på förän efter jag sa okej själv. Så glad!
Lilltjejen vägde 3420, 50 lång. Stark, frisk och duktig på sugandet ;) men där behöver vi träna, känns att det var länge sen.
Nu är min kille och hämtar vår stora tjej hos mormor, sen blir det mys!
 
En liten uppdatering från mig :)
Värkarna tilltog rejält igår, började bli regelbundna kring 17, göra på-riktigt-ont vid 18, täta på sig snabbt från 18:30 och 19:48 kom hon!
Var inne 10 minuter på förlossningen innan hon tittade ut :)
Var öppen ca 9 cm, och hade verkligen så otroligt ont. Kom in på rummet, tog mig knappt upp i sängen, hade krystkänslor redan då.
Kläder fort av, vattnet gick som en våg och på 2 eller 3 krystvärkar var hon ute! Jag kunde inte vara mer nöjd, det gick fort, min kropp gjorde allt själv och helt utan mediciner. Blödde sparsamt, tog inget livmodersammandragande heller. Och navelsträngen fick ingen pilla på förän efter jag sa okej själv. Så glad!
Lilltjejen vägde 3420, 50 lång. Stark, frisk och duktig på sugandet ;) men där behöver vi träna, känns att det var länge sen.
Nu är min kille och hämtar vår stora tjej hos mormor, sen blir det mys!

Åh grattis va glad jag blir för er skull!!! :D:love:
 
Besiktning hos BM idag. Magen hade växt en ynka centimeter till, känns som om den växt minst fem centimeter sedan sist jag var där för två veckor sedan. :p Allt var bra och BM sa att hon för min skull hoppades att vi inte skulle behöva vår nästa inbokade tid (1/4) utan att skrutten kommer direkt maken kommer hem från hemvärnsövningen 29/3. :p
 
En liten uppdatering från mig :)
Värkarna tilltog rejält igår, började bli regelbundna kring 17, göra på-riktigt-ont vid 18, täta på sig snabbt från 18:30 och 19:48 kom hon!
Var inne 10 minuter på förlossningen innan hon tittade ut :)
Var öppen ca 9 cm, och hade verkligen så otroligt ont. Kom in på rummet, tog mig knappt upp i sängen, hade krystkänslor redan då.
Kläder fort av, vattnet gick som en våg och på 2 eller 3 krystvärkar var hon ute! Jag kunde inte vara mer nöjd, det gick fort, min kropp gjorde allt själv och helt utan mediciner. Blödde sparsamt, tog inget livmodersammandragande heller. Och navelsträngen fick ingen pilla på förän efter jag sa okej själv. Så glad!
Lilltjejen vägde 3420, 50 lång. Stark, frisk och duktig på sugandet ;) men där behöver vi träna, känns att det var länge sen.
Nu är min kille och hämtar vår stora tjej hos mormor, sen blir det mys!

Åh, grattis!!:banana: Skönt att ni mår bra. Går in och läser i tråden ett antal gånger varje dag för att se om det kommit några fler vårbebisar. När det är som drygast att vara gravid är det så himla kul att få läsa om er som har fått era bebisar.

Går in i v 32 idag. Fortfarande ingen bebisshopping avklarad. Måste ta tag i det nu. Hur länge törs man vänta? :angel:
 
Igår klarade vi av både barnmorskebesök och del 2 på profylaxkursen.

Imorgon ska vi dessutom på infoföreläsning på förlossningen. Av någon anledning händer allt denna vecka. Stressigt värre :p

En sådan vecka hade vi för ett tag sedan: profylax på måndagen, barnmorskan på onsdagen och föräldrautbildning på torsdagen... hade känts lugnare med lite mer spridning
 
Åh, grattis!!:banana: Skönt att ni mår bra. Går in och läser i tråden ett antal gånger varje dag för att se om det kommit några fler vårbebisar. När det är som drygast att vara gravid är det så himla kul att få läsa om er som har fått era bebisar.

Går in i v 32 idag. Fortfarande ingen bebisshopping avklarad. Måste ta tag i det nu. Hur länge törs man vänta? :angel:
Vi började inte köpa saker förrän i v. 35-36 någonting. Dock hade vi fått ärva en hel del kläder tidigare så det behövde vi inte bekymra oss över. Men stora inköp såsom skötbord, barnvagn och spjälsäng inhandlades inte förrän då. :)
 
Åh, grattis!!:banana: Skönt att ni mår bra. Går in och läser i tråden ett antal gånger varje dag för att se om det kommit några fler vårbebisar. När det är som drygast att vara gravid är det så himla kul att få läsa om er som har fått era bebisar.

Går in i v 32 idag. Fortfarande ingen bebisshopping avklarad. Måste ta tag i det nu. Hur länge törs man vänta? :angel:

Vi tog tag i det mesta häromhelgen, är i v 37 (går in i v 38 imorgon). :p Barnvagnen beställdes dock för längesedan men hämtades först för någon vecka sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 113
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 322
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 461
Senast: Rie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 126
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp