Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående D-dropparna och magont, hur ska man veta om det är dem eller nåt annat som orsakar magknipet? Uteslutningsmetoden?
 
Angående D-dropparna och magont, hur ska man veta om det är dem eller nåt annat som orsakar magknipet? Uteslutningsmetoden?
Ingen aning. Jag väljer thornes därför att det är framställt på ett rent sätt, och garanterats att det bara innehåller vad det ska innehålla, och inga rester från tillverkning osv. Jag väljer tex bort Apotekets egna och läkemedelsföretags produkter mot hälsokost som ex holistic, thorne eller helhetshälsa (då menar jag vitamin/annat kosttillskott)

När jag har läst på nätet så verkar det som om barn som får ont i magen av acos D-vitamin blir ledsna och visar symtom på ont i magen ganska omgående efter intag.
Thornes som jag använder är bara 1 droppe mot acos 5, kanske därför inget magont kommer.

Annars här hemma tvättar jag kläder, handdukar och allt annat typ dygnet runt pga alla kräkningar.... Trist.
Slutade med allt som innehåller mjölk i måndags och E är myyyycket bättre redan, hon bajsade väldigt ofta (bytt ca 10-15 blöjor minst per dag) och huden är mycket bättre också. Ska bli intressant om blodprovet visar något eller inte..
 
Ska bli intressant om blodprovet visar något eller inte..
Även om det inte visar något, så häng inte upp dig på det. Det är väldigt vanligt att provet visar "fel", dvs provet kan inte se att man inte tål mjölk, men ändå kan man se att man/barnet mår mycket utan mjölken :)
 
Även om det inte visar något, så häng inte upp dig på det. Det är väldigt vanligt att provet visar "fel", dvs provet kan inte se att man inte tål mjölk, men ändå kan man se att man/barnet mår mycket utan mjölken :)
Skulle bara vara skönt OM drt visar något, storasyster mår inte bra av mjölk och får exsem men visar inget på prov heller. @vilse visst var du allergisk? Hur liten var du när det upptäckes? Det var något test där dom skulle kolla olika delar av proteinet, jag vet inte exakt vad bara att testet var väldigt djupgående
 
Jag var 18 när jag tog bort laktosen, 23 när jag plockade bort även mjölkproteinet och 25 när jag tog bort gluten.
Sonen testade jag på mjölk när han var en 4-5 månader och fortfarande ammade (jag åt mjölk alltså), och även han visade tydliga tecken på att han inte tål det (diarré, magont, gnällig,mer exem).

Ingen av oss visar något varken på blodprov eller pricktest.
 
Jag var 18 när jag tog bort laktosen, 23 när jag plockade bort även mjölkproteinet och 25 när jag tog bort gluten.
Sonen testade jag på mjölk när han var en 4-5 månader och fortfarande ammade (jag åt mjölk alltså), och även han visade tydliga tecken på att han inte tål det (diarré, magont, gnällig,mer exem).

Ingen av oss visar något varken på blodprov eller pricktest.
Aha så du har själv tagit bort, jag förstår! Jag lär fortsätta såhär även om provet inte visar något.
Skulle även jag vilja utesluta gluten, men drar mig eftersom det är ett stort stort steg ;)
 
Aha så du har själv tagit bort, jag förstår! Jag lär fortsätta såhär även om provet inte visar något.
Skulle även jag vilja utesluta gluten, men drar mig eftersom det är ett stort stort steg ;)
Gluten ska du inte ta bort innan utredning gjorts! Man ska nämligen äta "normalt " med gluten när de proverna tas. :)
 
Gick upp för att amma nu och amningskudden var spårlöst försvunnen. Hittade den sen inne hos maken som tyckte att den var bekväm att sova med :p
 
Jag har ett väldigt hårt och ömmande högerbröst. Ligger och läser på om olika bröstpumpar i väntan på att hon ska orka amma igen och lätta på trycket. De är ju hyfsat dyra, känns trist om man skulle köpa en modell som inte fungerar för en..
 
Fråga:

Inatt kom vi på att det är ganska trevligt att bara ligga i soffan i den stora amningskudden och glo omkring sig. L kan ligga där en bra stund och bara titta, fäkta med armarna och sparka med benen, ibland med napp och ibland utan. Jag tycker att det ska vara tråkigt, men hon verkar rätt nöjd, så jag antar att det är bara att låta henne hållas? :D Jag ser en blivande babygymälskare, men det är väl någon månad kvar innan det blir aktuellt?

Bild:

11206582_577821899026161_714948438564746418_o.jpg
Hon är ju helt underbar!!!!! :love:
 
Jag har ett väldigt hårt och ömmande högerbröst. Ligger och läser på om olika bröstpumpar i väntan på att hon ska orka amma igen och lätta på trycket. De är ju hyfsat dyra, känns trist om man skulle köpa en modell som inte fungerar för en..

Jag har en Medela Swing som funkar bra. Min är begagnad, har köpt ny tratt och nya filter bara :)
 
Är det bara vi som är dåliga föräldrar och typ alltid glömmer ge de där D-dropparna? :o Hon får dom när jag kommer ihåg men det kan gå flera dagar mellan. Samma med äldsta dottern, hon fick dom inte oftare än hon fick dom....
 
Jag har ett väldigt hårt och ömmande högerbröst. Ligger och läser på om olika bröstpumpar i väntan på att hon ska orka amma igen och lätta på trycket. De är ju hyfsat dyra, känns trist om man skulle köpa en modell som inte fungerar för en..

Jag har en Medela och den fungerar bra. Var ju lite osäker på om det var något att ha tidigare, men nu är jag glad att vi köpte en. Skönt att kunna pumpa ur så att pappan kan mata också. Och för att lätta på trycket lite, gudars vad mjölk jag har börjat producera sista dagarna...
 
Är det bara vi som är dåliga föräldrar och typ alltid glömmer ge de där D-dropparna? :o Hon får dom när jag kommer ihåg men det kan gå flera dagar mellan. Samma med äldsta dottern, hon fick dom inte oftare än hon fick dom....

Försöker komma ihåg till den lilla nu eftersom det är viktigast för henne. Storasyster har vi glömt att ge rätt ofta efter 1 år faktiskt :o Brukar ge 10 droppar istället när vi glömt några dagar men det törs jag inte göra till bebis än ifall hon skulle få ont i magen då.
 
Här är vi utvilade idag! Lilleman fick för sig att sova 4,5 timmar, äta och byta blöja på 20 min och sen sova i 3 timmar till :up:

Nu ska vi bara komma på vad knepet var så att samma sak händer i natt igen :D

Vad använder ni förresten för (engångs)blöjor? Vi har hittills haft Libero av den enda anledningen att de är de enda i prematurstorlek vi har hittat. Nu har vi gått över till stl 1 och har ett paket Pampers från en av alla dessa gratispåsar vi fick på bb. Men de luktar jättemycket! Alltså själva blöjan det är inte sonen som är boven :p Ska det vara så?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 113
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 320
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 460
Senast: Rie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 123
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp