Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Besiktning hos BM idag. Magen hade växt en ynka centimeter till, känns som om den växt minst fem centimeter sedan sist jag var där för två veckor sedan. :p Allt var bra och BM sa att hon för min skull hoppades att vi inte skulle behöva vår nästa inbokade tid (1/4) utan att skrutten kommer direkt maken kommer hem från hemvärnsövningen 29/3. :p
Jag fattar inte hur magen bara kan växa någon cm mellan besöken hos BM när det känns som att det snarare handlar om dm. Känsla och verklighet är verkligen inte korrelerade ;).
 
Jag fattar inte hur magen bara kan växa någon cm mellan besöken hos BM när det känns som att det snarare handlar om dm. Känsla och verklighet är verkligen inte korrelerade ;).

Verkligen inte!

Tänker jag efter så kan det dock vara att den snarare ändrat form, magen har sjunkit en hel del och BM bekräftade också att knodden ligger lite lägre ner än innan.
 
Idag trodde jag att jag fick lite förvärkar... Sedan kom jag på att jag självmedicinerade en eventuell magsjuka (maken var dålig i helgen) genom att ta bort en dos lactulos och att jag definitivt borde ha gått på toa lite oftare än vad jag gjort sen dess... Hade känts mer spännande med förvärkar...
 
Åh, skönt! Jag är verkligen den där typen som måste planera allt, och det ska vara i god tid också, annars blir jag superstressad. Ännu värre ifall alla andra är "duktigare" än mig.:o Har försökt få till den där shopppingen under många helger nu men det är alltid något som kommer i vägen.

Ang. magen, tycker också det känns som att det är decimetrar omfånget ökar med. :D Min mage är som en stor medicinboll (otroligt stinn) säger min omgivning! Bir spännande att få veta måttet hos BM imorgon.
 
Storasyster åkte till farmor och farfar för att sova över ( och bada i badkaret ;)), mannen är ute i vedhögen och jag sitter i fåtöljen framför tvn med sovande bäbis på bröstet :love: Antagligen sista gången jag är med om detta så jag försöket NJUTA så länge hon är liten och vill va nära :)
 
Här är en till som inte är skitnöjd med situationen just nu :(

Har precis vuxit ur typ alla byxor jag har, de går inte upp över låren längre. Har hållit mig ganska bra tills nu i vecka 30 men nu får jag snart inte på mig mina mysbyxor heller längre. Vad tusan ska jag ha på mig de närmaste 2-3 månaderna? Jag som vill vara ute och plocka lite i trädgården har inget att ha på mig där.
Vill inte gå upp så här mycket i vikt men kan inte träna heller pga sammandragningar och foglossningar av typen "kniv i bäcken och röv". Sluta äta känns ju taskigt mot barnet (och omgivningen) men jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig i alla fall. Hoppas väl att lite beror på väteskeansamlingar i kroppen och eftersom jag fick märken på handlederna av att stå på alla fyra på gravidyogan i går har jag nog en hel del vätska i mig.

Men jag får lite mer hopp när jag läser att några av er har börjat ploppa ut bebisar i alla fall! Även om jag är näst sist i listan med en hel dag till godo ...
 
Fy tusan vad det började pressa på neråt nu under eftermiddagen, kan inte ens räkna alla gånger jag varit tvungen att kissa och som det ilar där nere så fort hon eller jag rör sig... Hoppas det inte ska va så här nu sista 4 veckorna :crazy:
 
För övrigt känner jag mig ganska trött på att vara gravid. Dels för att jag har ont och inte kan röra mig normalt och ständigt känner det som att jag gjort 100 situps? :cautious: Men även för att jag inte kan göra saker som jag vill göra. Att gå ut och äta är en stor ansträngning trots att man bara sitter ner, med sammandragningar som kommer som ett brev på posten. Jag vill kunna tatuera mig och ta en drink! Inser att jag på något sätt låter lite omogen och... otacksam? Försöker tänka att det inte är så långt kvar nu men har ju sista datumet i tråden och risken att han stannar kvar därinne ända in i juni är väl överhängande :D

Kändes i alla fall bättre efter samtal med sambon och jag måste försöka prata om mina känslor istället för att hålla det inom mig.

Med näst sista datumet i tråden känner jag igen mig i ALLT du skriver ovan (förutom att jag inte vill tatuera mig men det finns annat jag vill göra i stället)! Just nu sitter jag här och surfar på buke i stället för att tömma diskmaskinen för jag klarar det inte med alla sammandragningar, känns så himla hopplöst och ohjälpsamt.
Jag tänker hålla tummarna för att båda våra bebisar kommer precis runt planerat datum! Rent "schematekniskt" vore det lämpligaste för mig om min kom ut 29 maj.
 
Vi har shoppat klart- idag! Var på mitt icke-favoritställe Ikea under kvällen och köpte madrass, skötbord, kudde, täcke, lakan mm. Kläder har vi ärvt massor, och vagnen köptes begagnad av en kollega och har varit kattsäng i vardagsrummet ett bra tag redan ;). En sak kvar, koppla ur airbagen i fram men tänker ta tag i det när jag slutat jobba!
 
Roligt att läsa att en till bebis kommit @_saga_ Grattis!!

Har en väldigt rörlig bebis i magen som nu lagt sej med huvudet neråt. Kan ju fortfarande vända sej såklart, men får ju lite panik över att han eller hon snart kommer vilja titta ut och att det är dags snart!:D För det känns som tiden går fort nu!!
Hade 32 cm i magemått nu i v32 och hjärtljuden har blivit stadiga mot 140 eller strax under efter jag slutade jobba.

Sockret låg på 4,5 också, så det kan jag ju släppa lite nu, var lite orolig där ett tag!

Ilar duktigt här också och är väl kissnödig i princip konstant. Såpass att jag nästan vill vara dubbelvikt för att jag är så fruktansvärt kissnödig. Vilket jag inte är, egentligen....
 
Här är en till som inte är skitnöjd med situationen just nu :(

Har precis vuxit ur typ alla byxor jag har, de går inte upp över låren längre. Har hållit mig ganska bra tills nu i vecka 30 men nu får jag snart inte på mig mina mysbyxor heller längre. Vad tusan ska jag ha på mig de närmaste 2-3 månaderna? Jag som vill vara ute och plocka lite i trädgården har inget att ha på mig där.
Vill inte gå upp så här mycket i vikt men kan inte träna heller pga sammandragningar och foglossningar av typen "kniv i bäcken och röv". Sluta äta känns ju taskigt mot barnet (och omgivningen) men jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig i alla fall. Hoppas väl att lite beror på väteskeansamlingar i kroppen och eftersom jag fick märken på handlederna av att stå på alla fyra på gravidyogan i går har jag nog en hel del vätska i mig.

Men jag får lite mer hopp när jag läser att några av er har börjat ploppa ut bebisar i alla fall! Även om jag är näst sist i listan med en hel dag till godo ...

Köp bekväma kläder! Jag är så glad att jag kostade på mig några extra par byxor, strumpbyxor, trosor, en jacka, någon extra tröja m.m. så att jag kan ha det lite skönt sista tiden. Visst, det är surt att köpa grejer man bara ska ha någon månad, men det är fan inte värt att bråka med sig själv om det, tycker jag.
 
Roligt att läsa att en till bebis kommit @_saga_ Grattis!!

Har en väldigt rörlig bebis i magen som nu lagt sej med huvudet neråt. Kan ju fortfarande vända sej såklart, men får ju lite panik över att han eller hon snart kommer vilja titta ut och att det är dags snart!:D För det känns som tiden går fort nu!!
Hade 32 cm i magemått nu i v32 och hjärtljuden har blivit stadiga mot 140 eller strax under efter jag slutade jobba.

Sockret låg på 4,5 också, så det kan jag ju släppa lite nu, var lite orolig där ett tag!

Ilar duktigt här också och är väl kissnödig i princip konstant. Såpass att jag nästan vill vara dubbelvikt för att jag är så fruktansvärt kissnödig. Vilket jag inte är, egentligen....

Skönt att hjärtljud och socker ser bra ut! :)
 
Köp bekväma kläder! Jag är så glad att jag kostade på mig några extra par byxor, strumpbyxor, trosor, en jacka, någon extra tröja m.m. så att jag kan ha det lite skönt sista tiden. Visst, det är surt att köpa grejer man bara ska ha någon månad, men det är fan inte värt att bråka med sig själv om det, tycker jag.
Jag har nästan blivit besatt av att vara bekväm, så pass att jag till och med köpt ett par gravidtights (har aldrig tights i vanliga fall utan bara strumpbyxor) som använts flitigt under klänning.

Har också köpt flera gravidbyxor, de flesta begagnade. Toppar och tröjor har jag bara köpt några stycken för där är det ganska mycket ur den vanliga garderoben som fortfarande sitter bra.

Jag tycker att det är kul att kunna klä mig fint även som gravid.
 
Köp bekväma kläder! Jag är så glad att jag kostade på mig några extra par byxor, strumpbyxor, trosor, en jacka, någon extra tröja m.m. så att jag kan ha det lite skönt sista tiden. Visst, det är surt att köpa grejer man bara ska ha någon månad, men det är fan inte värt att bråka med sig själv om det, tycker jag.

Satt och googlade efter baggyjeans igår men hittar verkligen ingenting! Någon som har tips på löst sittande byxor som funkar för gravida?

Jag gillar verkligen inte dessa tighta gravidjean. Har fått såna av en kompis men trivs inte.
 
Satt och googlade efter baggyjeans igår men hittar verkligen ingenting! Någon som har tips på löst sittande byxor som funkar för gravida?

Jag gillar verkligen inte dessa tighta gravidjean. Har fått såna av en kompis men trivs inte.

Köp sk boyfriendjeans? Jag har flera sådana och något par "riktiga" herrjeans av baggy modell som sitter perfa fortfarande, de sitter så lågt så de är under själva kulan.
 
Köp sk boyfriendjeans? Jag har flera sådana och något par "riktiga" herrjeans av baggy modell som sitter perfa fortfarande, de sitter så lågt så de är under själva kulan.

Jag hatt provat några par såna men inte blivit helt nöjd. Dels har jag väldigt stora höfter och lår i jämförelse med resten av mig så de sitter aldrig riktigt bra.
Sen har jag stora problem med byxor som sitter åt ens i närheten av underlivet, jag är väldigt känslig där. En stor anledning till att jag sällan använder jeans är att de har en hård söm precis mellan benen, mycket olämpligt placerad i mitt tycke.

Men skulle jag hitta några med tillräckligt stora lår och tillräckligt mycket häng skulle jag slå till direkt :-)
 
Jag har övergett allt vad jeans heter sen 2-3 månader tillbaka (fördelen med att vara sjukskriven :p ) Allt bara trycker på fel ställen, även om jag går upp flera stl... (är ofantligt känslig över/under/över magen. så vissa dagar tycker jag att linnena sitter för hårt över magen.....)
Istället har det blivit att jag köpt ett par nya mjukisbyxor till gubben i en stl för stora (dvs L)*host*, dessa samt ett par mamma mjukisar har jag levt i....
Har jag varit tvungen att ha något finare på mig så har det blivit tajts och klänning, inte jättebekvämt, men fungerar för några timmar i varje fall.
 
Blä, börjar bli trött på denna ofantliga orkeslösheten :( Innan kl 11 måste jag hunnit duscha samt äta innan jag åker till BM. Just nu känns det vääääldigt svårt att hinna med...

Kommer jag bara igång så är det inga problem, men just det att ta sig ur soffan/sängen/stolen eller var jag nu är, det kräver så otroligt mycket energi och viljestyrka så det är rent löjligt. Vill mest bara gå in och lägga mig och sova *zzZzzZzzZ*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 113
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 320
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 460
Senast: Rie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 123
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp