Vårföräldrar 2016 del 2

Ni som hämtat babyboxar, kan vi inte göra en lista med varifrån ni fått dem, om det är butik/nätet och om ni orkar ungefär vad som var i? Där alla fyller i på samma lista (som vår BF-lista)?
/Hon som tänkte skicka runt maken att hämta :-)
 
Läste genom min Förlossningsberättelse i -15tråden och börjar våndas lite, 4 månader kvar bara :nailbiting:
Minns att jag sa och tänkte 'aldrig mer'. Om jag då hade vetat att jag skulle göra om samma sak om ett år igen.... :angel:
Men förhoppningsvis kanske denna förlossning känns enklare, det återstår att se :grin:
 
Kan väl börja på listan:

Baby boxar


Lazy Lady:
Loyds apotek, babyproffsen, Pampers, och Apotekets.
Alla hittade via "gratis babyboxar" på nätet.
 
Grattis @Lazy Lady !

Har varit hos BM. Dessvärre hade blodtrycket gått upp till 120/100 så nu är jag hemma och äter/förbereder mig lite snabbt på en lång väntan på förlossningen som ville ha dit mig redan idag.

"Om de släpper hem dig kan du räkna med blodtryckskontroll varannan-var tredje dag framöver". Suck. Börjar påminna om förra graviditeten...
 
Grattis @Lazy Lady !

Har varit hos BM. Dessvärre hade blodtrycket gått upp till 120/100 så nu är jag hemma och äter/förbereder mig lite snabbt på en lång väntan på förlossningen som ville ha dit mig redan idag.

"Om de släpper hem dig kan du räkna med blodtryckskontroll varannan-var tredje dag framöver". Suck. Börjar påminna om förra graviditeten...

Tack!

Är dom rädda att du ska föda för tidigt?.. Håller tummarna att allt går bra och att det lugnar ner sej:heart
 
Läste genom min Förlossningsberättelse i -15tråden och börjar våndas lite, 4 månader kvar bara :nailbiting:
Minns att jag sa och tänkte 'aldrig mer'. Om jag då hade vetat att jag skulle göra om samma sak om ett år igen.... :angel:
Men förhoppningsvis kanske denna förlossning känns enklare, det återstår att se :grin:
Samma här. :o
 
Grattis @Lazy Lady !

Har varit hos BM. Dessvärre hade blodtrycket gått upp till 120/100 så nu är jag hemma och äter/förbereder mig lite snabbt på en lång väntan på förlossningen som ville ha dit mig redan idag.

"Om de släpper hem dig kan du räkna med blodtryckskontroll varannan-var tredje dag framöver". Suck. Börjar påminna om förra graviditeten...

Usch då. Vad misstänker man? (läste ditt senare svar nu)

Jag var också hos BM idag och proverna visade inget onormalt eller dippande för mig. Bokade in ett möte med läkare på måndag. I och med mina kraftiga förvärkar och mående så hoppas ja att dom lägger ett datum lite tidigare än 39 +.

Tyvärr var SF-måttet oförändrat, ska mäta om nästa vecka och annars blir det TUL. Oroligt :(
 
Grattis @Lazy Lady !

Har varit hos BM. Dessvärre hade blodtrycket gått upp till 120/100 så nu är jag hemma och äter/förbereder mig lite snabbt på en lång väntan på förlossningen som ville ha dit mig redan idag.

"Om de släpper hem dig kan du räkna med blodtryckskontroll varannan-var tredje dag framöver". Suck. Börjar påminna om förra graviditeten...

Hoppas att det inte är havandeskapsförgiftning..
Har det visat något på urinproven?
 
Hoppar in lite för att tipsa om Liberos babybox som jag tycker var mest givande.
Där fanns det saker man hade nytta av och inte en massa skräp. Lite våtservetter, amningsinläggsprover, ett litet djur att hänga på vagnen/babyskyddet, babyolja och schampo, blöjprov och kanske något mer jag glömt bort.
Sen var kronans okej med lite olika prover.
 
Det verkar vara flera här inne som får lite komplikationer kring graviditeten. Jag läser era inlägg och tänker på er varje gång, även om jag inte alltid skriver någon rad. Jag hoppas verkligen att allt går bra för oss alla, inga större krämpor eller alldeles för tidiga förlossningar. Trots allt är det ju så att de flesta födslar i Sverige går riktigt bra, så vi har ju oddsen med oss i alla fall.

*håller tummarna för alla*

Ta hand om er och hoppas ni får en trevlig helg!

Kram!
 
Ordnar lite med listan och lägger in Matmissbrukarens tips - hoppas det är ok @Matmissbrukaren .

Baby boxar
Lazy Lady:
Loyds apotek
Babyproffsen
Pampers
Apotekets.
Alla hittade via "gratis babyboxar" på nätet.

Matmissbrukaren:
Liberos babybox - Lite våtservetter, amningsinläggsprover, ett litet djur att hänga på vagnen/babyskyddet, babyolja och schampo, blöjprov och kanske något mer.

Kronans - Det var okej med lite olika prover.
 
Grattis alla födelsedagsbarn!

Nu har vi fått kallelse till TUL och läkartid i samma veva, 2/2 får vi tjuvtitta på barnen igen! De verkar för övrigt ha bytt från simhopp till kickboxning där inne...
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: tornblomma
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 675
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 327
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp