Vårföräldrar 2016 del 2

fia-lisa

Trådstartare
Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet
 
Vad tråkigt att det strular för dig @Bexzor . Jag tror dock att det ordnar sig - även om du inte får ut mer än 75% just på löneutbetalningsdagen så borde ju företaget kunna lösa en förskottsutbetalning på resterande del av lönen inom de närmsta dagarna (förskott - för lönen lär ju inte kunna korrigeras i efterhand utan får nog korrigeras på nästa lön, för dig ska det dock inte göra någon skillnad.) Och minus-saldot kommer de ju också hinna korrigera under november så att du har rätt saldo redan om en månad och bör således inte få något avdrag vid årsskiftet.
 
Jag är väldigt glad idag! Igår hjälpte jag medryttaren från marken med båda hästarna och båda skötte sig kanon!

Och idag började vi dagen med att se knytt på UL igen, denna gång för att se hjärtat och dess flöden som vi inte kom åt sist. Idag var bebis mer samarbetsvillig och låg perfekt så vi fick se att allt såg ut precis som det ska. I hissen ner vände jag mig mot min man och frågade "såg du vad jag såg?" och han svarade "snoppen menar du?" :o Vet naturligtvis inte om det var det vi såg men båda hade uppenbarligen reagerat på samma sak. Men som sagt, bara för att vi tror vi sett något är det bergis en flicka. :p
 
Vad tråkigt att det strular för dig @Bexzor . Jag tror dock att det ordnar sig - även om du inte får ut mer än 75% just på löneutbetalningsdagen så borde ju företaget kunna lösa en förskottsutbetalning på resterande del av lönen inom de närmsta dagarna (förskott - för lönen lär ju inte kunna korrigeras i efterhand utan får nog korrigeras på nästa lön, för dig ska det dock inte göra någon skillnad.) Och minus-saldot kommer de ju också hinna korrigera under november så att du har rätt saldo redan om en månad och bör således inte få något avdrag vid årsskiftet.

Saken är den att jag inte ens ska ha någon lön. Så jag blir återbetalningsskyldig igen, om inte min chef kan stoppa utbetalningen.

Jadu, det har inte varit annat än strul med allt.
 
Saken är den att jag inte ens ska ha någon lön. Så jag blir återbetalningsskyldig igen, om inte min chef kan stoppa utbetalningen.

Jadu, det har inte varit annat än strul med allt.
Aha, då förstår jag. Lite dålig ordning på lönekontoret? Men stressa inte över det, det är de som gjort fel och så fort du får uppgifter är det ju "bara" att göra en återbetalning av pengarna.
 
Aha, då förstår jag. Lite dålig ordning på lönekontoret? Men stressa inte över det, det är de som gjort fel och så fort du får uppgifter är det ju "bara" att göra en återbetalning av pengarna.

Det är chefen som gjort fel i data-systemet.
Lönekontoret vägrar stoppa utbetalningen utan det måste gå via min chef. Nja, jag fick för mycket pengar för ett tag sen då chefen glömt att ange att jag hade förlängt min sjukskrivning.

Jag fick inte betala tillbaka klumpsumman utan det drogs på de 10% jag fick av kommunens sjukersättning. Jag blir stressad då detta är något jag inte ens ska behöva tänka på, varken se löneutbetalningen på mitt konto eller se att mitt timsaldo inte stämmer. Jag ska kunna släppa allt med arbetet så länge jag sköter min sjukskrivning i tid.
 
Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Uppdaterade mig med bf enligt tidigt VUL och antal barn :D
 
Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Uppdaterade mig med bf enligt tidigt VUL och antal barn :D

Grattis till 2!!:love::)
 
och så blir man orolig igen. brunaktigt "slem" just efter toalettbesök. hoppas de bara är vuxenmyset igår som ställde till det
 
Är det någon mer här som sover som en kratta?

Är van vid att sova rätt lite, men nu är jag tröttare än vanligt och dessutom lyckas jag inte sova mer än typ 4-5 timmar per natt, och vaknar oftast mellan 03-05 och somnar inte om igen. Alls. Det börjar driva mig till vansinne fullständigt! Enligt barnmorskan är det normalt :p men seriöst nu är jag så jäkla trött...

Finns det några super-tips? :D
 
VET att mannen troligen rispade mig på insidan med en nagel, för de ser ut som blodblandade spermarester (efter detta kommer jag inte kunna skrivs här under mitt riktiga nick)

min barnmorska har telefontid endast mellan 11-11:30 känns inte som ett ärende för akuten direkt. och allt blir ju såååå mycket bättre av att googla. 16.11 har vi ultraljud, känns länge till det. kollade lite på privata ställen men de tar nästan 1000 kr för ett ultraljud
 
Är det någon mer här som sover som en kratta?

Är van vid att sova rätt lite, men nu är jag tröttare än vanligt och dessutom lyckas jag inte sova mer än typ 4-5 timmar per natt, och vaknar oftast mellan 03-05 och somnar inte om igen. Alls. Det börjar driva mig till vansinne fullständigt! Enligt barnmorskan är det normalt :p men seriöst nu är jag så jäkla trött...

Finns det några super-tips? :D
Jag sover också som en kratta och har gjort under hela tiden. Började innan vi plussade, men i efterhand lika länge som jag varit gravid.
Inte så att jag inte kan sova/somna utan jag sover väldigt oroligt istället, vaknar ofta och ofta(st) av att jag mår illa/har ont i magen. Har ont i kroppen, det är för varmt eller jag ligger obekvämt är också sånt som stör varje natt. Konstiga drömmar har jag dessutom..
 
Är det någon mer här som sover som en kratta?

Är van vid att sova rätt lite, men nu är jag tröttare än vanligt och dessutom lyckas jag inte sova mer än typ 4-5 timmar per natt, och vaknar oftast mellan 03-05 och somnar inte om igen. Alls. Det börjar driva mig till vansinne fullständigt! Enligt barnmorskan är det normalt :p men seriöst nu är jag så jäkla trött...

Finns det några super-tips? :D

Jag sov jättedåligt för ett tag sen.. Vakna också o kunde inte somna om, sen va jag jättetrött på dagen o kvällen..
Jag tvingar mig till att gå o lägga mig senare på kvällen, även om jag nästan sover sittande i soffan. Så innan 23 försöker jag inte sova, trots att jag gärna hade somnat vid 21. :)
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: tornblomma
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 675
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 327
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp