Vårföräldrar 2016 del 2

Jag känner mig mindre gnällig idag efter en hel dag i soffan. Fortfarande en del sammandragningar när jag ställer mig upp, men nu gör de inte ont sålänge jag inte är kissnödig. Imorgon besök hos BM och nästa vecka ska jag på skidsemester. Gissar att mycket av min semester kommer spenderas med ljudbok i stugan!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Klagodag idag?
Har senaste dagarna haft riktigt ont i höger handen. I handleden och ovansidan handen. Först bara när jag tar i lite - typ sopar, mockar, drar sadelgjord etc
Nu småvärker det dessutom. Är det tecken på katpaltunnelsyndrom ? Nåt man isåfall ska bry sig på eller är det bara att genomlida?

Jag har fått karpaltunnelsyndrom, jag har ont & får domningar i fingrar & händer, på natten hela armen.
Va på vårdcentralen och fick en skena utprovad som jag sover med och den gör under. Har lite problem på dagen bara men nattproblemen är helt borta :) Jag tycker helt klart det är värt det!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Du behöver inte gå genom din bm @Ray utan kan ringa direkt till din vårdcentral, så slipper du vänta om du kanske har långt till nästa besök hos bm :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag har fått karpaltunnelsyndrom, jag har ont & får domningar i fingrar & händer, på natten hela armen.
Va på vårdcentralen och fick en skena utprovad som jag sover med och den gör under. Har lite problem på dagen bara men nattproblemen är helt borta :) Jag tycker helt klart det är värt det!
Jag har inga trubbel direkt med natten men du menar att det blir bättre på dan när du haft skenan på natten?
 
Jag har inga trubbel direkt med natten men du menar att det blir bättre på dan när du haft skenan på natten?

Jag opererades för karpaltunnelsyndrom för 3år sedan, skenor på nätterna hjälpte avsevärt:up: Kan dock behöva dom vissa nätter fortfarande trots operation.
 
Inatt blev det lite spontanshopping på nätet, jollyroom har ju rätt bra rea just nu så jag kunde inte låta bli:o
Åkpåse i fårskinn, 1 ergonomisk bärsele, 4 antikolikflaskor, 4 nappar och 1 flaskställ. Istället för att betala 3500:- får jag det för 1750:-
 
Oj opererad?
Hade du mycket besvär? Jag trodde det alltid försvann efter förlossningen..

Jag fick det inte i samband med graviditet utan efter ett armbrott. Det är säkert skillnad när man får det!
Jag hade rätt stora besvär med fumlighet och iskall domnad hand.
 
Hämtade en babybox igår, och vilket skämt mot 2013 :rofl: Förutom en massa reklam så fick vi 1 blöja, 1 napp och en haklapp. 2013 fick man i samma box även lite provsalvor men nej inte i år. Så tänker inte hämta ut den andra identiska som finns på apoteket i grannstaden.

Nu använder vi iofs bara idomin-salva samt fenuril och det har vi alltid hemma ändå :up: Det är de enda salvorna som jag är nöjd med, kräsen som jag är :angel:
 
Igår fick vi veta att bebis följer sin egna tillväxt-kurva, vilket är skönt :p

Tyvärr(?) var fostermängden nu normal så det beräknas bli snitt 7-10 dagar innan BF. Riktigt trött blir jag på att läkarna säger så olika, men jaja det räknas sakta ner för oss alla i tråden :up:
 
Hämtade en babybox igår, och vilket skämt mot 2013 :rofl: Förutom en massa reklam så fick vi 1 blöja, 1 napp och en haklapp. 2013 fick man i samma box även lite provsalvor men nej inte i år. Så tänker inte hämta ut den andra identiska som finns på apoteket i grannstaden.

Nu använder vi iofs bara idomin-salva samt fenuril och det har vi alltid hemma ändå :up: Det är de enda salvorna som jag är nöjd med, kräsen som jag är :angel:

en haklapp ifrån trygg hansa fick jag i min. En ful rackare dessutom:rofl:
 
Igår fick vi veta att bebis följer sin egna tillväxt-kurva, vilket är skönt :p

Tyvärr(?) var fostermängden nu normal så det beräknas bli snitt 7-10 dagar innan BF. Riktigt trött blir jag på att läkarna säger så olika, men jaja det räknas sakta ner för oss alla i tråden :up:

Skönt ändå att bebis är stabil! Mindre kul för dej att det blir utdraget när det är så tungt.
Men visst räknar vi ner!! Ännu 1vecka är snart förbi!:up::)
 
Låter nästan som samma babybox :rofl: Sambon tittade på mig och utbrast "alltså, ska du verkligen hämta ut den andra?". Haha nej :rofl:
Hahaha!! Jag har hämtat ut 4boxar och alla har varit mängder med reklamblad och tunna folieförpackningar med testkrämer. Nån box va bra men dom va övervägande reklam ändå.
 
Jag har fått en del babyboxar, fick sån filt med ett djur i mitten, nappar, skedar, tuber med krämer o schampoo. Har varit nöjd med allt i mina :)
Dock mycket reklam men också massa rabattkuponger som gäller 1 år framåt så kanske något kommer till användning sen :)
Fick också 10% på babyland, passa jättebra då vi beställde babyvakten o lite annat därifrån.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: tornblomma
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 676
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 328
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp