Vårföräldrar 2016 del 2

Jag har varit så nöjd med a
Är det någon mer här som sover som en kratta?

Är van vid att sova rätt lite, men nu är jag tröttare än vanligt och dessutom lyckas jag inte sova mer än typ 4-5 timmar per natt, och vaknar oftast mellan 03-05 och somnar inte om igen. Alls. Det börjar driva mig till vansinne fullständigt! Enligt barnmorskan är det normalt :p men seriöst nu är jag så jäkla trött...

Finns det några super-tips? :D

Jag har sovit "rörigt" hela graviditeten, vaknar av minsta lilla och måste upp och pinka varenda natt. Dom nätterna jag sovit sämst har slutat med att jag ligger framstupa över toalettstolen på morgonen. Inatt va en sån natt:cautious: Trodde det skulle ge sej nu, är ändå i v17. Men men, det är det värt intalar jag mej:heart

Sover bäst om jag ätit bra och inte för stabbigt, druckit mkt och rört på mej ordentligt innan jag lägger mej. Hund är en bra grej:up: och för Guds skull inte glömt att kissa!!!
 
Någon mer som är både illamående och döhungrig på samma gång?! Helt galet! :yuck:

Jag tänkte att jag hade tur som slapp illamående men tji fick jag i vecka 8 slog det till. Är nu i vecka 10 och det finns kvar hela tiden mer eller mindre plus att jag är helt galet hungrig, blir helt galen om jag inte får äta och när man väl äter så får jag inte i mig så jättemycket :confused: Så måste äta flera gånger om dagen...

Och lukter?!? Höll på att få ett lätt vredesanfall på Ica härom morgonen och undrade vad det var för fel på alla satans pensionärer som envisats med att BADA i äcklig parfym eller stinka svett , insåg sen att det var mig det var fel på :devil: och viss mat får mig att spy direkt :yuck:

Vad härligt det är ändå O_o:up:
 
Jag har också blivit extremt känslig för hur andra luktar. Jättekul när man pendlar varje dag och sitter extremt nära främlingar... Maken kan jag iaf säga till att borsta tänderna!
 
Någon mer som är både illamående och döhungrig på samma gång?! Helt galet! :yuck:

Jag tänkte att jag hade tur som slapp illamående men tji fick jag i vecka 8 slog det till. Är nu i vecka 10 och det finns kvar hela tiden mer eller mindre plus att jag är helt galet hungrig, blir helt galen om jag inte får äta och när man väl äter så får jag inte i mig så jättemycket :confused: Så måste äta flera gånger om dagen...

Och lukter?!? Höll på att få ett lätt vredesanfall på Ica härom morgonen och undrade vad det var för fel på alla satans pensionärer som envisats med att BADA i äcklig parfym eller stinka svett , insåg sen att det var mig det var fel på :devil: och viss mat får mig att spy direkt :yuck:

Vad härligt det är ändå O_o:up:

Hehe jo då, var precis likadan i v 6-12 ungefär. Var såå jobbigt att vara så galet hungrig hela tiden! Det har gått över nu och nu tycker jag nästan det är lite svårt att äta tillräckligt O_o Det med lukterna är dock kvar fortfarande..
 
Var med minstingen på hans farmors jobb igår, där även min chef arbetar. Lönen som är utbetald idag gick inte att stoppa men hon ville boka in en tid för att skriva papper till FK för graviditetspenning. Går hem mitten av januari på GP, och sen blir det att se hur fasen vi kan pussla dagar. Vill vara hemma till september 2017 då det är tänkt att börja högskola eller dylikt.

Sambon ska vara hemma minst 3 veckor efter kejsarsnittet då minstingen fortfarande har blöjor, och med en nuvarande tyngd på 17 kg så är det inte bra att lyfta som nysnittad. Sen måste äldsta sonen köras till bussen som går 3 km bort samt hämtas på eftermiddagen då det inte går någon skolbuss förrän 2 timmar efter att han slutat. Chefen ville gärna inte att han var hemma längre än 3 veckor då de är överbelastade på jobb, där sambons kunskaper behövs. Men vi får troligtvis besked idag om det går att arbeta 7-14 , 4e veckan efter snitt, och sedan heltid. I april räknar vi med att äldsta sonen kan cykla till bussen så jag bara behöver ta småttingar 1 gång per dag i bilen.

Att det blir så krångligt är för att vi bestämde att äldste sonen skulle gå kvar på sin gamla skola med sina kompisar, då går inte kommunen in med skolskjuts utan det är på föräldrars ansvar att fixa till och från skolan. Men ja, det får vara så krångligt då det var vi vuxnas beslut att flytta ut på landet :)
 
Är i vecka 20, och mitt liv styrs av illamåendet. Minsta känning på hunger så måste jag äta annars mår jag riktigt illa :yuck::yuck:
Äter Lergigan Comp numera vid behov om mat eller te inte hjälper.

Är det typ åksjuketabletter? Vet en kompis som tog det ibland för att stå ut men då blev hon galet trött istället...
 
Är det typ åksjuketabletter? Vet en kompis som tog det ibland för att stå ut men då blev hon galet trött istället...

De går under kategorin lugnande , och ges mot bl.a extremt graviditetsillamående. Personligen skulle jag inte klara av en graviditet utan dem. Åksjuketabletter å dylikt fungerar inte på mig, jag behöver starkare mediciner :(

Jag har ätit dem sedan juli 2015, och mellan april/maj till december 2013 när jag väntade minstingen (som jag f ö får byta smeknamn på snart :angel:). Ja man kan bli trött men jag kan inte minnas att de gjort mig trött. Lergigan Comp är mer uppiggande men sen finns även Lergigan som man helst ska ta till kvällen, tex min mor använder dem ibland som insomningstabletter.
 
Någon mer som är både illamående och döhungrig på samma gång?! Helt galet! :yuck:

Jag tänkte att jag hade tur som slapp illamående men tji fick jag i vecka 8 slog det till. Är nu i vecka 10 och det finns kvar hela tiden mer eller mindre plus att jag är helt galet hungrig, blir helt galen om jag inte får äta och när man väl äter så får jag inte i mig så jättemycket :confused: Så måste äta flera gånger om dagen...

Och lukter?!? Höll på att få ett lätt vredesanfall på Ica härom morgonen och undrade vad det var för fel på alla satans pensionärer som envisats med att BADA i äcklig parfym eller stinka svett , insåg sen att det var mig det var fel på :devil: och viss mat får mig att spy direkt :yuck:

Vad härligt det är ändå O_o:up:
Jag mådde skit hela sommaren och gick när jag var kring dina veckor in i en period där jag var konstant hungrig och fick äta lite i taget hela tiden istället. Nu, i v 22 mår jag kanon! Kan fortfarande få en släng av illamående innan frukost men det är det hela.:)
 
Idag ringde jag BM då jag haft konstant huvudvärk i över 1 vecka. Alvedon fungerar inte alls och även om jag tror att det kommer från nacken så vill jag bara få det bekräftat att det inte är något annat. BM trodde att det kan vara hormonellt men jag ska få komma in imorgon och ta blodtryck och så i alla fall. Drygt om det är hormonellt och inte går att göra så mycket åt :crazy:
 
Någon mer som är både illamående och döhungrig på samma gång?! Helt galet! :yuck:

Jag tänkte att jag hade tur som slapp illamående men tji fick jag i vecka 8 slog det till. Är nu i vecka 10 och det finns kvar hela tiden mer eller mindre plus att jag är helt galet hungrig, blir helt galen om jag inte får äta och när man väl äter så får jag inte i mig så jättemycket :confused: Så måste äta flera gånger om dagen...

Och lukter?!? Höll på att få ett lätt vredesanfall på Ica härom morgonen och undrade vad det var för fel på alla satans pensionärer som envisats med att BADA i äcklig parfym eller stinka svett , insåg sen att det var mig det var fel på :devil: och viss mat får mig att spy direkt :yuck:

Vad härligt det är ändå O_o:up:

Jag är också likadan. Som ogravid blir jag sällan speciellt hungrig men speciellt nu de senaste veckorna har jag gått runt och blivit akuthungrig nästan direkt från mätt, samtidigt som illamåendet eskalerar direkt jag känner hunger. Jag kan dessutom inte äta några större mängder eftersom i princip allt jag stoppar i mig gör mig ännu mer illamående efter ett par tuggor. Sådär spännande :meh:

Lukter triggar som fan också, öppnade kylen imorse och vi la in hackad lök i en burk där igårkväll. Osmart.... Sambon får ha med kylen att göra tills den luktar mindre äckligt :yuck:


Är det typ åksjuketabletter? Vet en kompis som tog det ibland för att stå ut men då blev hon galet trött istället...

Jag äter också, precis som @Bexzor, Lergigan Comp. Jag har dock inte haft det riktigt så illa som hon! Jag blir faktiskt trött och slö av mina men det har jag blivit av själva graviditeten också så det är nog inte någon enorm skillnad. Det är hur som helst värt det! Jag är ju kass och får inte i mig de där 4 tabletterna man ska ta om dagen, brukar bli i alla fall 2. Oftast kommer jag på försent att jag borde tagit tabletterna, mitt illamående kommer inte direkt på morgonen utan i typ vågor och triggas av vissa saker och ofta vid någon sorts rörelse eller sådär. :wtf:
 
Ikväll ska jag jobba.. Jag har väl lite blandade känslor inför det. Har försökt få tag i den där sjukgymnasten som skulle vara speciellt bra för gravida (blev rekommenderad dit av VC) men de säger bara att hon ska ringa upp, vilket hon inte gjort hittills. Suck.

Än så länge känner jag mest att det onda blir värre. Jag försöker blanda promenader med vila men det gör liksom ingen skillnad. Hastiga rörelser och fram för allt rörelser i sidled gör riktigt ont, det hugger direkt i höft/rumpa. Vet inte om jag ska mejla min BM (hon har inte telefontider) och fråga om hon kan göra något, remiss till läkare eller sådär, eller om jag helt enkelt ska ringa VC igen. Men vad hjälper det att träffa läkare igen? Annat än för en sjukskrivning? BM var den som sa att jag skulle ringa VC när jag berättade om besvären så hon verkade ändå inte kunna hjälpa.

Tänkte ge jobbet en chans idag i alla fall, se hur det känns. Känns det åt helvete så får jag väl pusha för sjukskrivning igen.
Jobbar bara idag sen är jag ledig två dagar och jobbar hela helgen med ett fint 12 timmars pass på söndag :p
 
... Sambon ska vara hemma minst 3 veckor efter kejsarsnittet då minstingen fortfarande har blöjor, och med en nuvarande tyngd på 17 kg så är det inte bra att lyfta som nysnittad. Sen måste äldsta sonen köras till bussen som går 3 km bort samt hämtas på eftermiddagen då det inte går någon skolbuss förrän 2 timmar efter att han slutat. Chefen ville gärna inte att han var hemma längre än 3 veckor då de är överbelastade på jobb, där sambons kunskaper behövs. Men vi får troligtvis besked idag om det går att arbeta 7-14 , 4e veckan efter snitt, och sedan heltid. I april räknar vi med att äldsta sonen kan cykla till bussen så jag bara behöver ta småttingar 1 gång per dag i bilen.

Att det blir så krångligt är för att vi bestämde att äldste sonen skulle gå kvar på sin gamla skola med sina kompisar, då går inte kommunen in med skolskjuts utan det är på föräldrars ansvar att fixa till och från skolan. Men ja, det får vara så krångligt då det var vi vuxnas beslut att flytta ut på landet :)
Hoppas att det fixar sig med jobb och deltid för din man. Angående blöjbyte så lägger jag ofta skötbordsunderlägget på golvet redan nu :up:
 
Går också runt hungrig hela tiden.
Men skillnaden mot för några veckor sen är att nu blir jag proppätt. Fort! Och då mår jag illa för det...:crazy:

Småäta hjälper mot illamåendet, men jag får absolut inte bli för hungrig eller för mätt. ..:meh:
Jag hoppas verkligen illamåendet slutar snart för det tär på mej:down:
Kräks inte men det är inte långt ifrån alla gånger.. b l ä
 
Va i badhuset idag. Min syster o hennes två söner som är 10 & 13 o även hennes gudbarn som är 4. Blev inte en lugn stund.
Smet ut lite tidigare till omklädningsrummet o SOMNA i bastun.. Handla på vägen hem o sen somna jag en stund på soffan igen..
Ska ut till hästarna snart, o kan säga att dagar som denna är jag glad över att dom går på lösdrift o är nöjda bara dom får mat :)

Det märks så tydligt att jag delar min energi med 2 andra krabater nu.

Förresten så blev jag nyfiken på var alla befinner sig i vårt land? :) om ni vill berätta förstås.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 345
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 636
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp