Vårföräldrar 2016 del 2

Hurra! :) Då lägger jag tillbaka mig på listan:

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet
 
Okej, jag skriver också upp mig då :)

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet
 
Självklart är du välkommen tillbaka! :D HEJ!
Jag tänkte på en grej, fick du ändrat bf efter ert Kub?

Hej! :) Nej, jag fick överlag jäkligt lite info. Hade världens grinigaste barnmorska. :crazy: Bebisen låg i helt knasig vinkel först vilket verkade stressa henne jättemycket, så när hon väl hade fått sina mått och räknat så meddelade hon bara kort att det var "låg risk" för kromosomfel (själva siffrorna fick vi höra enbart eftersom hon pratade med sin kollega om dem över huvudet på oss) och sen muttrade hon att hon inte kunde ange något BF eftersom det var alldeles för tidigt för att bestämma nåt sånt. Vi hade liksom inte ens frågat om det (eller något annat överhuvudtaget) så vi nickade bara snällt.

Men på ultraljudsbilden så står det ju vilken vecka maskinen bedömde att vår bebis var i och det stämmer nästan precis på dagen med det jag har räknat fram själv, så jag håller fast vid mitt tänkta BF-datum. :D
 
Va i badhuset idag. Min syster o hennes två söner som är 10 & 13 o även hennes gudbarn som är 4. Blev inte en lugn stund.
Smet ut lite tidigare till omklädningsrummet o SOMNA i bastun.. Handla på vägen hem o sen somna jag en stund på soffan igen..
Ska ut till hästarna snart, o kan säga att dagar som denna är jag glad över att dom går på lösdrift o är nöjda bara dom får mat :)

Det märks så tydligt att jag delar min energi med 2 andra krabater nu.

Förresten så blev jag nyfiken på var alla befinner sig i vårt land? :) om ni vill berätta förstås.

Härligt med bad!! Jag ska ner till gymmet/badhuset imorgon:) Längtar som en tok!! Är van att vara på gymmet 3dagar/vecka plus springa minst 2pass i veckan. Så det börjar spritta i kroppen nu när jag äntligen börjar må som en normal människa!

Bor i Västergötland förresten:)
 
Hoppas att det fixar sig med jobb och deltid för din man. Angående blöjbyte så lägger jag ofta skötbordsunderlägget på golvet redan nu :up:

Nackdelen med snitt är att man knappt kan böja sig i början så båda blöjbarnen behöver komma upp till iaf midjenivå :(
 
Jag äter också, precis som @Bexzor, Lergigan Comp. Jag har dock inte haft det riktigt så illa som hon! Jag blir faktiskt trött och slö av mina men det har jag blivit av själva graviditeten också så det är nog inte någon enorm skillnad. Det är hur som helst värt det! Jag är ju kass och får inte i mig de där 4 tabletterna man ska ta om dagen, brukar bli i alla fall 2.

4st ?!

Jag har aldrig fått ta mer än max 3 per dygn, helst vill läkarna att jag tar max 1 per dag då det oftast räcker om man tar den på morgonen men när illamåendet var som värst så fick jag ta morgon, lunch, kväll.
 
Sitter med illamående pga trötthet. Hela natten plågades av halsbränna så fick ta Novalucol som inte hjälpte, så upp för mjölk och smörgås men det hjälpte inte heller så natten har varit tuff. Och som belöning så kommer illamåendet när jag blir trött :meh: Kan inte heller lägga mig för att sova förrän det lugnar ner sig för då finns risken för kräkningar. Så bra när kroppen motarbetar sig själv :down:

Annars var det så mysigt igår när jag hade handen på magen och kände en buff genom huden :love: Känns långt till mars helt plötsligt :p
 
Sitter med illamående pga trötthet. Hela natten plågades av halsbränna så fick ta Novalucol som inte hjälpte, så upp för mjölk och smörgås men det hjälpte inte heller så natten har varit tuff. Och som belöning så kommer illamåendet när jag blir trött :meh: Kan inte heller lägga mig för att sova förrän det lugnar ner sig för då finns risken för kräkningar. Så bra när kroppen motarbetar sig själv :down:

Annars var det så mysigt igår när jag hade handen på magen och kände en buff genom huden :love: Känns långt till mars helt plötsligt :p

Usch va jobbigt!
Jag tyckte att jag hade en jobbig natt med ryggont! Vakna 3 gånger för toabesök o har så ont i ryggen så jag vet inte hur jag ska ligga för att somna om..

Igår kände sambon en buff för första gången :love: han sa att det känns som en stor luftbubbla spricker, o det är sant tycker jag, känns så också :D
 
Usch va jobbigt!
Jag tyckte att jag hade en jobbig natt med ryggont! Vakna 3 gånger för toabesök o har så ont i ryggen så jag vet inte hur jag ska ligga för att somna om..

Igår kände sambon en buff för första gången :love: han sa att det känns som en stor luftbubbla spricker, o det är sant tycker jag, känns så också :D

Ja fast jag blir bara mer och mer säker på att detta blir minstingen i all framtid så det går när man vet att det är bara denna gången kvar :D

Så mysigt när man känner bebis :love:
 
Ja fast jag blir bara mer och mer säker på att detta blir minstingen i all framtid så det går när man vet att det är bara denna gången kvar :D

Så mysigt när man känner bebis :love:

O jag tycker att varenda jobbig sak är så värt det för varje gång man tänker att det faktiskt är för liven därinne :) men det är kanske för jag aldrig fått barn innan, o slipper att kräkas för då hade jag kanske inte varit så positiv ;)
 
O jag tycker att varenda jobbig sak är så värt det för varje gång man tänker att det faktiskt är för liven därinne :) men det är kanske för jag aldrig fått barn innan, o slipper att kräkas för då hade jag kanske inte varit så positiv ;)

Jag var likadan med mitt första barn, besvären gjorde inget bara magen växte och bebisen rörde sig. Men efter några graviditeter med kräkningar och andra bekymmer så genomgår jag det endast för att vi vill ha fler barn :D
 
Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 12:e maj, Piluttan, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet
 
Hej allihop, jag har smugit runt i kulisserna och inte riktigt vågat tro på att det ska gå vägen hittills men bestämmer mig för att skriva in mig i listan också:)
Är i vecka 12 och spydde för första gången igår, har mått illa sen vecka 8 men inte behövt spy förrän nu. Läste ju att det skulle gå över i vecka 12? :( Kubtest nästa vecka men har redan tjuvkikat på parveln förra veckan, då såg allt normalt ut så ngt finns där iaf!
 
Hej allihop, jag har smugit runt i kulisserna och inte riktigt vågat tro på att det ska gå vägen hittills men bestämmer mig för att skriva in mig i listan också:)
Är i vecka 12 och spydde för första gången igår, har mått illa sen vecka 8 men inte behövt spy förrän nu. Läste ju att det skulle gå över i vecka 12? :( Kubtest nästa vecka men har redan tjuvkikat på parveln förra veckan, då såg allt normalt ut så ngt finns där iaf!

Välkommen ! :)

Vecka 12 är en myt.
Jag är nu i vecka 20 och mår illa fortfarande, nu mer tredje barnet kan jag signalerna för att undvika att kräkas om jag lyssnar på dem för så har alla mina graviditeter varit :)
 
Hej allihop, jag har smugit runt i kulisserna och inte riktigt vågat tro på att det ska gå vägen hittills men bestämmer mig för att skriva in mig i listan också:)
Är i vecka 12 och spydde för första gången igår, har mått illa sen vecka 8 men inte behövt spy förrän nu. Läste ju att det skulle gå över i vecka 12? :( Kubtest nästa vecka men har redan tjuvkikat på parveln förra veckan, då såg allt normalt ut så ngt finns där iaf!

Jag är i v 36 och spyr fortfarande :p fast nu är det bara 1-2 gånger/dag istället för 20+ gånger om dagen. Fördelen med att spy massa är att det blir väldigt avdramatiserat, man ba "jaha där kom en halv fiskbulle genom näsan, inga konstigheter" eller så kanske det bara är jag som alltid kräks med näsan också haha.
 
Hej allihop, jag har smugit runt i kulisserna och inte riktigt vågat tro på att det ska gå vägen hittills men bestämmer mig för att skriva in mig i listan också:)
Är i vecka 12 och spydde för första gången igår, har mått illa sen vecka 8 men inte behövt spy förrän nu. Läste ju att det skulle gå över i vecka 12? :( Kubtest nästa vecka men har redan tjuvkikat på parveln förra veckan, då såg allt normalt ut så ngt finns där iaf!

Välkommen!
Kan muntra upp dej med att säga att jag är i v17 och spyr fortfarande. Dock inte genom näsan:D Och inte hela dagarna som jag gjorde fram till v14. Nu är det bara på morgonen och om jag varit för långsam med att få gröten klar. Frukosten måste vara varm och snabbt på plats. Då mår jag mycket mycket bättre!
Trösta dej med att du inte börjat förrän nu;) jag började före jag ens kunde göra gravtest.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 321
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 611
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp