Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016 del 2

Tänk att det jobbigaste med att vara gravid skulle vara nästäppa:meh: Allt annat är ju en piss i Nilen, jag HATAR att inte kunna andas genom näsan!!! Jäkla tur att det finns nässpray..

Färdiggnällt:D

@Ray låter härligt med ridning och hästmys:heart
 
Tänk att det jobbigaste med att vara gravid skulle vara nästäppa:meh: Allt annat är ju en piss i Nilen, jag HATAR att inte kunna andas genom näsan!!! Jäkla tur att det finns nässpray..

Färdiggnällt:D

@Ray låter härligt med ridning och hästmys:heart
Fy fn ja.
Tog upp det med Bm sist, man ska ju bara använda nässpray 10 dar bla bla.
Hon bara sa att ingen människa står ut med att inte kunna andas med näsan i flera månader. Spraya på!
 
Fy fn ja.
Tog upp det med Bm sist, man ska ju bara använda nässpray 10 dar bla bla.
Hon bara sa att ingen människa står ut med att inte kunna andas med näsan i flera månader. Spraya på!

Min sa precis samma. Men jag funderar på att byta till barnvarianten av nässprayet för det är inte snällt mot nosen känner jag nu efter några månader. Det är ju värt ett försök.
 
VARNING FÖR GNÄLL!

Jag gick vid nyåret in i en vägg av krämpor. Sammandragningar har ökat för att pågå i princip konstant från någon gång efter lunch till jag går och lägger mig. Vissa av dem har dessutom börjat föra med sig en molande smärta i nedre delen av magen (typ menssmärta). Jag har ap-ont i underlivet, händer och fötter har börjat svullna så att lederna gör ont. Jag får sura uppstötningar så fort jag äter och jag gissar att även magsyra läcker ut för någon gång om dagen har jag så vansinnigt ont i magen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Och så har dessutom mitt ben börjat vika sig helt oprovocerat då och då. Senast igår när jag skulle leda gammeltanten till hagen, helt plötsligt vek sig benet och jag föll. Som tur var inte på magen och som tur var var det just min gamla tant jag ledde som stannade blixtsnabbt och stod som ett ljus tills jag kom upp igen. Vet inte hur det gått om det istället varit min sprattelnisse till unghäst jag gått med.

Och så är jag TRÖTT! Fattar inte hur jag ska orka med i dryga 2 månader till. Och imorgon bär det iväg på konferens i två dagar... bläh vad jag vill stanna hemma istället...

Så, då har jag fått spy ur mig lite galla också. Vecka 33 idag och funderar på hur smart jag varit som planerat att jobba ända in i kaklet...
 
Fick veta av en slump i helgen att en vän till släkten gick bort strax före jul! Men som vanligt så är det aldrig någon som berättar för mig fast min mamma har stenkoll på allt tack vare facebook. Så nej, hon får inget veta vad som sker i graviditeten, för mitt liv berättas till alla oavsett om de vill veta eller ej:grin:

Hade gärna velat gå på begravningen men orkar inte, så blir att åka in till staden nån dag för att beställa blommor till begravningen :(
 
VARNING FÖR GNÄLL!

Jag gick vid nyåret in i en vägg av krämpor. Sammandragningar har ökat för att pågå i princip konstant från någon gång efter lunch till jag går och lägger mig. Vissa av dem har dessutom börjat föra med sig en molande smärta i nedre delen av magen (typ menssmärta). Jag har ap-ont i underlivet, händer och fötter har börjat svullna så att lederna gör ont. Jag får sura uppstötningar så fort jag äter och jag gissar att även magsyra läcker ut för någon gång om dagen har jag så vansinnigt ont i magen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Och så har dessutom mitt ben börjat vika sig helt oprovocerat då och då. Senast igår när jag skulle leda gammeltanten till hagen, helt plötsligt vek sig benet och jag föll. Som tur var inte på magen och som tur var var det just min gamla tant jag ledde som stannade blixtsnabbt och stod som ett ljus tills jag kom upp igen. Vet inte hur det gått om det istället varit min sprattelnisse till unghäst jag gått med.

Och så är jag TRÖTT! Fattar inte hur jag ska orka med i dryga 2 månader till. Och imorgon bär det iväg på konferens i två dagar... bläh vad jag vill stanna hemma istället...

Så, då har jag fått spy ur mig lite galla också. Vecka 33 idag och funderar på hur smart jag varit som planerat att jobba ända in i kaklet...

Din stackare! Det låter verkligen inte kul! Det där med benet låter ju onekligen som ett problem när du ska hantera hästar, speciellt sprattelissar. Du har inte möjlighet att delegera lite hästarbete?

Och är det helt kört att kunna gå hem lite tidigare från jobbet eller kanske gå ner i tid?

Låter som om du skulle må gott av att få ta det lite lugnare.
 
Fick veta av en slump i helgen att en vän till släkten gick bort strax före jul! Men som vanligt så är det aldrig någon som berättar för mig fast min mamma har stenkoll på allt tack vare facebook. Så nej, hon får inget veta vad som sker i graviditeten, för mitt liv berättas till alla oavsett om de vill veta eller ej:grin:

Hade gärna velat gå på begravningen men orkar inte, så blir att åka in till staden nån dag för att beställa blommor till begravningen :(

Fy så tråkigt :(. Kram!
 
Hoppar in här! Måndag förmiddag och min första lediga dag, vilket känns väldigt märkligt känns som jag skolkar från jobbet och vågar knappt visa mig ute! Första dagen som föräldrarledig bf 24/1, svullen, trött å less på att vara gravid! Släppte ut hästarna i massor av nysnö i morse och är så himla ridsugen!!

Måtte den lille komma snart så man får livet och rörligheten tillbaka :-)
 
Fy så tråkigt :(. Kram!

Ja, jag tycker att man kan meddela dödsfall speciellt i detta fall.

Men sen och andra sidan fick jag veta nu i oktober att min syster varit gift sen början av året. Fick veta av min kusin, som är som min bror :heart, att min bror uppdaterat på facebook att han var gift. Ringde min mamma lite snabbt och jodå han var tydligen gift han med. Det knepiga är att han var här på kalas bara drygt nån månad innan och sa inget om att han skulle gifta sig O_o Sen undrar folk varför jag inte vill ha så mycket kontakt med dom :angel:
 
VARNING FÖR GNÄLL!

Jag gick vid nyåret in i en vägg av krämpor. Sammandragningar har ökat för att pågå i princip konstant från någon gång efter lunch till jag går och lägger mig. Vissa av dem har dessutom börjat föra med sig en molande smärta i nedre delen av magen (typ menssmärta). Jag har ap-ont i underlivet, händer och fötter har börjat svullna så att lederna gör ont. Jag får sura uppstötningar så fort jag äter och jag gissar att även magsyra läcker ut för någon gång om dagen har jag så vansinnigt ont i magen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Och så har dessutom mitt ben börjat vika sig helt oprovocerat då och då. Senast igår när jag skulle leda gammeltanten till hagen, helt plötsligt vek sig benet och jag föll. Som tur var inte på magen och som tur var var det just min gamla tant jag ledde som stannade blixtsnabbt och stod som ett ljus tills jag kom upp igen. Vet inte hur det gått om det istället varit min sprattelnisse till unghäst jag gått med.

Och så är jag TRÖTT! Fattar inte hur jag ska orka med i dryga 2 månader till. Och imorgon bär det iväg på konferens i två dagar... bläh vad jag vill stanna hemma istället...

Så, då har jag fått spy ur mig lite galla också. Vecka 33 idag och funderar på hur smart jag varit som planerat att jobba ända in i kaklet...
Så tråkigt!
Kan du inte gå ner lite i tid ialla fall? Det kan ju göra underverk att få några extra timmar att vila för sig själv. Det är ju värsta biten kvar nu och sen blir det vår och vi är lyckliga och lediga...
Jag har ju ingen avlösning på jobb än men kommer absolut gå ner i tid när det börjar bli för tung. Har jobbat lite mindre nu efter jul och mår massor bättre. Nu blir det mer igen och börjar det kännas så kämpigt så kommer jag ta havandeskapspeng eller dyl på 50%.

Ibland har man det ju kämpigt nån vecka och sen får man en bättre period igen. Håller tummarna för att det är så för dig nu!
 
VARNING FÖR GNÄLL!

Jag gick vid nyåret in i en vägg av krämpor. Sammandragningar har ökat för att pågå i princip konstant från någon gång efter lunch till jag går och lägger mig. Vissa av dem har dessutom börjat föra med sig en molande smärta i nedre delen av magen (typ menssmärta). Jag har ap-ont i underlivet, händer och fötter har börjat svullna så att lederna gör ont. Jag får sura uppstötningar så fort jag äter och jag gissar att även magsyra läcker ut för någon gång om dagen har jag så vansinnigt ont i magen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Och så har dessutom mitt ben börjat vika sig helt oprovocerat då och då. Senast igår när jag skulle leda gammeltanten till hagen, helt plötsligt vek sig benet och jag föll. Som tur var inte på magen och som tur var var det just min gamla tant jag ledde som stannade blixtsnabbt och stod som ett ljus tills jag kom upp igen. Vet inte hur det gått om det istället varit min sprattelnisse till unghäst jag gått med.

Och så är jag TRÖTT! Fattar inte hur jag ska orka med i dryga 2 månader till. Och imorgon bär det iväg på konferens i två dagar... bläh vad jag vill stanna hemma istället...

Så, då har jag fått spy ur mig lite galla också. Vecka 33 idag och funderar på hur smart jag varit som planerat att jobba ända in i kaklet...

Men fy vad jobbigt det låter, stackars dig :(

KL
Passar på att gnälla lite jag med. Sedan igår har jag haft ilningar/hugg i magen, riktigt obehagliga :crazy: Idag har det flyttat sig längre upp och jag mår lite illa till och från. Drygt! Å andra sidan både promenerade jag och skottade igår men känner inget av fogarna, så jag får väl vara glad ändå ;)
 
VARNING FÖR GNÄLL!

Jag gick vid nyåret in i en vägg av krämpor. Sammandragningar har ökat för att pågå i princip konstant från någon gång efter lunch till jag går och lägger mig. Vissa av dem har dessutom börjat föra med sig en molande smärta i nedre delen av magen (typ menssmärta). Jag har ap-ont i underlivet, händer och fötter har börjat svullna så att lederna gör ont. Jag får sura uppstötningar så fort jag äter och jag gissar att även magsyra läcker ut för någon gång om dagen har jag så vansinnigt ont i magen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Och så har dessutom mitt ben börjat vika sig helt oprovocerat då och då. Senast igår när jag skulle leda gammeltanten till hagen, helt plötsligt vek sig benet och jag föll. Som tur var inte på magen och som tur var var det just min gamla tant jag ledde som stannade blixtsnabbt och stod som ett ljus tills jag kom upp igen. Vet inte hur det gått om det istället varit min sprattelnisse till unghäst jag gått med.

Och så är jag TRÖTT! Fattar inte hur jag ska orka med i dryga 2 månader till. Och imorgon bär det iväg på konferens i två dagar... bläh vad jag vill stanna hemma istället...

Så, då har jag fått spy ur mig lite galla också. Vecka 33 idag och funderar på hur smart jag varit som planerat att jobba ända in i kaklet...

Men fy vad jobbigt :( Förstår att du är less på det!
Funkar det inte att gå ner i tid på jobbet? Kanske du kan va sjukskriven 50%?
Sammandragningar som gör ont är ju ett tecken på att man ska ta det lugnt o vila, och för din skull så kanske det skulle va skönt och ha lite sparade krafter när bebis väl är här. :)

Jag har också samlat på mig vätska, så pass mycket nu att jag får sova med handledsskenor för att armarna inte ska domna bort, sambon får massera fötterna varje kväll & ändå kommer jag inte i mina vanliga skor riktigt.. Sjukgymnasten som jag fick skenorna av gav bra tips om hur jag skulle träna med händerna varje dag för att slippa obehag pga svullnaden. Kanske det kan hjälpa dig och få lite övningar?
Gick också in i v33 idag, vi får kämpa på och tänk ändå va långt vi kommit, det är inte långt kvar nu :banana:
 
Din stackare! Det låter verkligen inte kul! Det där med benet låter ju onekligen som ett problem när du ska hantera hästar, speciellt sprattelissar. Du har inte möjlighet att delegera lite hästarbete?

Jag har delegerat bort väldigt mycket av hästarna redan, men så vill jag så gärna vara där och fixa med dem. Det är mitt andningshål i vardagen. Får se om benet fortsätter krångla och vad BM säger om det, men kanske är det så att jag ska skippa längre promenader med unghäst och satsa mer på de trygga gamla tanterna i stallet istället.

Så tråkigt!
Kan du inte gå ner lite i tid ialla fall? Det kan ju göra underverk att få några extra timmar att vila för sig själv. Det är ju värsta biten kvar nu och sen blir det vår och vi är lyckliga och lediga...
Jag har ju ingen avlösning på jobb än men kommer absolut gå ner i tid när det börjar bli för tung. Har jobbat lite mindre nu efter jul och mår massor bättre. Nu blir det mer igen och börjar det kännas så kämpigt så kommer jag ta havandeskapspeng eller dyl på 50%.

Ibland har man det ju kämpigt nån vecka och sen får man en bättre period igen. Håller tummarna för att det är så för dig nu!
Och är det helt kört att kunna gå hem lite tidigare från jobbet eller kanske gå ner i tid?

Låter som om du skulle må gott av att få ta det lite lugnare.

Min ersättare börjar inte förrän 29/2 så jag får försöka hålla ställningar fram till dess. Däremot funderar jag på om jag inte ska jobba hemifrån lite grann nu det sista, lättare att komma ifrån och vila + att jag slipper restiden.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
[QUOTE="fia-lisa, post: 17323332, member: 274"
Min ersättare börjar inte förrän 29/2 så jag får försöka hålla ställningar fram till dess. Däremot funderar jag på om jag inte ska jobba hemifrån lite grann nu det sista, lättare att komma ifrån och vila + att jag slipper restiden.[/QUOTE]

Det låter vettigt. Jag jobbar också hemifrån (det gör jag alltid) och det är guld värt att kunna gå och lägga sig och vila en stund om man behöver :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Snart en sysselsättning utan smärta :p Jag fick mail av skolan att jag blivit beviljad att studera engelsk basgrammatik men hade lyckas få schemalagda studier. Panik! Mailade ansvarig lärare som gav mig lov att studera distans , så skönt :D

Schemalagda studier skulle aldrig fungera, inte ens innan bebis anländer för igår låg jag hela eftermiddagen pga smärta. Sambon har kört snö hela helgen, så jag fick ta allt med 2 åringen vars nya ide är att vara hårdhänt mot våra katter speciellt kattungen :down: Nej jag står fast vid att det är inget vidare att ha barn tätt iallafall inte om man har ont. 18 kg tungt barn vill tröstas i famnen även om mamma har ont och inte ska bära men förklara det för en 2 åring :crazy: Idag har jag kört in mina pojkar till skola resp förskola samt diskar i omgångar. Eventuellt ska jag hämta på förskolan sen, och ja det är vad min kropp orkar idag :down: :banghead:

På torsdag ska jag bannemig försöka få spec.mödravården att ge oss ett februaribarn istället för i mars för jag orkar inte mer :cry:
 
Snart en sysselsättning utan smärta :p Jag fick mail av skolan att jag blivit beviljad att studera engelsk basgrammatik men hade lyckas få schemalagda studier. Panik! Mailade ansvarig lärare som gav mig lov att studera distans , så skönt :D

Schemalagda studier skulle aldrig fungera, inte ens innan bebis anländer för igår låg jag hela eftermiddagen pga smärta. Sambon har kört snö hela helgen, så jag fick ta allt med 2 åringen vars nya ide är att vara hårdhänt mot våra katter speciellt kattungen :down: Nej jag står fast vid att det är inget vidare att ha barn tätt iallafall inte om man har ont. 18 kg tungt barn vill tröstas i famnen även om mamma har ont och inte ska bära men förklara det för en 2 åring :crazy: Idag har jag kört in mina pojkar till skola resp förskola samt diskar i omgångar. Eventuellt ska jag hämta på förskolan sen, och ja det är vad min kropp orkar idag :down: :banghead:

På torsdag ska jag bannemig försöka få spec.mödravården att ge oss ett februaribarn istället för i mars för jag orkar inte mer :cry:
Håller tummarna för att de lyssnar på dig!
 
Har haft det väldigt lugnt på jobbet idag så har knåpat ihop några listor på vad som behövs till bebisen, till BB och till mig efter förlossningen och helt plötsligt känns 3.5 månad kvar till BF lite tajt! Har fixat kanske 5 saker på listorna och har väl typ 30-35 kvar :angel: Och det trots att vi verkligen försöker tänka på att inte köpa en massa onödiga saker som vi kanske inte använder. Blir en hel del grejer ändå!
 
Har haft det väldigt lugnt på jobbet idag så har knåpat ihop några listor på vad som behövs till bebisen, till BB och till mig efter förlossningen och helt plötsligt känns 3.5 månad kvar till BF lite tajt! Har fixat kanske 5 saker på listorna och har väl typ 30-35 kvar :angel: Och det trots att vi verkligen försöker tänka på att inte köpa en massa onödiga saker som vi kanske inte använder. Blir en hel del grejer ändå!

Jag har inte vågat kolla på hur mkt som fattas ännu:rofl:
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 013
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp