Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016 del 5

Va skönt! :D
Jag tycker också att våra är "lätta", visst är här missnöje & skrik varje dag men jag slår vad om att om dom kommit 1 o 1 så hade det inte varit det. För dom gångerna det är skrik så är det för jag byter på den andra, matar den andra osv..

O jag längtar också efter köksbordet, kommer ihåg när vi bodde hemma åt vi alltid i köket och det va så mysigt. Jag o sambon äter framför tvn, socialt lixom :crazy::angel:
Vad avis jag blir när jag läser om era oskrikiga. Jag älskar min unge men han har ett otroligt temperament. Han kan ex leka hur glatt som helst i bebisgymet och skratta till. 30 sek senare gallskriker han och är helt otröstlig. Är sådär kul när man har huset fullt av folk och det ofta är iaf ngn som sover oavsett tid på dygnet.

På plussidan är att han oftast sover bra om nätterna nu för tiden. Äter varannan till var tredje timme och sover fint däremellan om inte en prutt eller bajs sitter på tvären.
 
Förstår att du inte mådde speciellt bra med att bli fastlåst sådär, jag hade absolut inte varit speciellt glad och trevlig om ongen behövt befinna sig i famnen 24/7. Skönt att det går på rätt håll i alla fall :)

Angående stol så ska jag precis börja kolla runt lite på vad vi vill ha. Jag gillar ju tripp trapp-stolarna men vet inte om jag är så himla sugen på att lägga så mycket pengar. Der börjar dock bli dags att ta ett beslut snart eftersom vi har en onge som från start mycket hellre suttit och stått upp än legat ner :angel: så jag antar att så fort hon blir lite stadigare så får vi se till att ha stol redo :D

svarar lite snabbt, barn väntar på att få gå på promenad i blåsten. 07.20 klev mellanpojken ut för lek i trädgården eftersom jag inte var sugen på promenad då.

Tripp trapp finns ofta begagnade att hitta :)
Ett tips är bara att fundera på hur ni gör när hon ska börja äta mat. Ska hon matas tills hon äter fint själv med bestick eller kommer hon få kladda med maten? Tripp trapp stol är ofta kluriga att rengöra med alla dess springor. Vår platsstol kommer duschas när minstingen kommer börja äta själv. Jag kör alltid någon variant av BLW till mina barn, och det blir kladdigt :angel:

Grattis på dagen också :D
 
Nähä, de senaste tre dagar börjar visa tecken på att vi är tillbaka i ruta 1 - dvs mammas famn. Att han har vissa såna dagar är helt okej då det sakta gått åt mer självständigt håll men nu har han tagit min barnlediga timme för 3 dagen i rad. De som sovit samtidigt annars vid denna tid, men nu skulle det visst bli annan rutin igen :cautious:

Försökte påbörja att rensa ur bebiskläder. Minstingen har stl 74 på sina kläder (mest för att han är korpulent , för annars är han rätt kort till vikten :laugh:) Så nu ska allt fram till 74 rensas ut, och jag kom så långt att det blev två överfulla flyttkartonger som ska kollas igen om vi ska spara några plagg. 2 flyttlådor från 50/52 till 68 känns lite mycket :o :angel:
 
Här är det tvärt om! Mitt lilla :heart sov sex timmar i stöten i natt utan att vakna och äta! Somnade vid 21 på en kudde i mitt knä när jag skrev dopinbjudningar, sov vidare i pappas knä framför TVn och vaknade inte ens när han lades i sängen (bredvid en vetevärmare) vid 22:30, utan vaknade först vid tre inatt! Han sov i sina vanliga kläder utan blöjbyte fram tills dess. Sedan samsov vi fram till åtta. Snacka om utvilad mamma idag!

@Bexzor Är det ngn tillväxtfas nu? Hur många veckor har gått sedan BF?
 
Här har vi struligare sömn igen, tack för det utvecklingssprång 3... Båda barnen är svåra att natta och väldigt ledsna och oroliga på kvällen. Båda vill snutta vid bröstet och skriker hysteriskt om de blir nedlagda. :heart Inatt vaknade de kl 00, 03 och 05.30. Trött mamma! Nästa person som skriver att deras tvillingar minsann sover hela nätter kommer jag ge onda ögat :mad: Ska öka kvällsmaten ikväll och se om de sover bättre med mer i magen.
 
Minstingen i tråden är nu dryga månaden :D

Sover rätt mycket fortfarande och är mer vaken om kvällen med mycket amning. Så det gör det jättesvårt att lämna över till pappan så jag kan typ gå ut i stallet. Lika frustrerande för båda oss.
De senaste dagarna har jag och minin gått ut till stallet 23.30, när han ätit färdigt för kvällen och somnat, inte så hållbart i längden :p pappan har ju lagt sig för länge sen då klockan ringer 04.30 :wtf::grin:

Jag funderar på huruvida vi ska börja med ersättning för att lösa det smidigare, samtidigt som amningen känns bra och smidig i det stora hela.
Stora sonen fasade ju bort amningen tämligen omgående när vi började ned ersättning vid 4veckor.


Ni som delammar, gjorde ni det från början eller började ni senare? Ammar ni först och ger ersättning efteråt eller ersätter ni hela mål?
 
Minstingen i tråden är nu dryga månaden :D

Sover rätt mycket fortfarande och är mer vaken om kvällen med mycket amning. Så det gör det jättesvårt att lämna över till pappan så jag kan typ gå ut i stallet. Lika frustrerande för båda oss.
De senaste dagarna har jag och minin gått ut till stallet 23.30, när han ätit färdigt för kvällen och somnat, inte så hållbart i längden :p pappan har ju lagt sig för länge sen då klockan ringer 04.30 :wtf::grin:

Jag funderar på huruvida vi ska börja med ersättning för att lösa det smidigare, samtidigt som amningen känns bra och smidig i det stora hela.
Stora sonen fasade ju bort amningen tämligen omgående när vi började ned ersättning vid 4veckor.


Ni som delammar, gjorde ni det från början eller började ni senare? Ammar ni först och ger ersättning efteråt eller ersätter ni hela mål?

Så där vår yngsta de först 2-3 månaderna. Hon skulle ligga hos mig hela kvällen, punkt. Det var inte helt lätt att kissa, duscha, gå till stallet :D
 
Minstingen i tråden är nu dryga månaden :D

Sover rätt mycket fortfarande och är mer vaken om kvällen med mycket amning. Så det gör det jättesvårt att lämna över till pappan så jag kan typ gå ut i stallet. Lika frustrerande för båda oss.
De senaste dagarna har jag och minin gått ut till stallet 23.30, när han ätit färdigt för kvällen och somnat, inte så hållbart i längden :p pappan har ju lagt sig för länge sen då klockan ringer 04.30 :wtf::grin:

Jag funderar på huruvida vi ska börja med ersättning för att lösa det smidigare, samtidigt som amningen känns bra och smidig i det stora hela.
Stora sonen fasade ju bort amningen tämligen omgående när vi började ned ersättning vid 4veckor.


Ni som delammar, gjorde ni det från början eller började ni senare? Ammar ni först och ger ersättning efteråt eller ersätter ni hela mål?

Brukar inte sånt där ge med sig efter ett tag? Jag tänker att det är ju synd att börja med ersättning om du egentligen är nöjd med att amma, om problemet ändå försvinner om några veckor... J är dryga 6 veckor nu och har precis börjat lugna sig lite med kvällsätandet. Plötsligt duger det att hänga en stund med pappa eller ligga och glo på en fin mobil emellan kvällsmålen. :)
 
Brukar inte sånt där ge med sig efter ett tag? Jag tänker att det är ju synd att börja med ersättning om du egentligen är nöjd med att amma, om problemet ändå försvinner om några veckor... J är dryga 6 veckor nu och har precis börjat lugna sig lite med kvällsätandet. Plötsligt duger det att hänga en stund med pappa eller ligga och glo på en fin mobil emellan kvällsmålen. :)
Eum, jo:o
Jag är kanske lite för frustrerad och har lite bråttom :angel:
 
Eum, jo:o
Jag är kanske lite för frustrerad och har lite bråttom :angel:

Haha, jag satt och vrålade "Nu skiter jag i det här, hon får börja käka ersättning istället!!" typ var och varannan kväll för bara några veckor sen. :p Det var maken som lugnt fick påpeka (varje kväll!) att "det där menar du egentligen inte, du vet att det här är övergående och du vill ju egentligen amma" och då lugnade jag ner mig...tills nästa kväll. :laugh:
 
Haha, jag satt och vrålade "Nu skiter jag i det här, hon får börja käka ersättning istället!!" typ var och varannan kväll för bara några veckor sen. :p Det var maken som lugnt fick påpeka (varje kväll!) att "det där menar du egentligen inte, du vet att det här är övergående och du vill ju egentligen amma" och då lugnade jag ner mig...tills nästa kväll. :laugh:
Skulle ju kunna vara jag:p
Vi vill gärna amma då vi ser många fördelar med det men vi är båda rätt frustrerade med att det blir såpass låst läge. Sambon känner sej dessutom väldigt otillräcklig.
Men vi ska kanske lugna oss några hekto :angel:
 
Skulle ju kunna vara jag:p
Vi vill gärna amma då vi ser många fördelar med det men vi är båda rätt frustrerade med att det blir såpass låst läge. Sambon känner sej dessutom väldigt otillräcklig.
Men vi ska kanske lugna oss några hekto :angel:

Att tänka att hon fortfarande håller på att jobba upp mjölkproduktionen till rätt nivå hjälpte lite för min sinnesro. De växer ju rätt rejält första tiden, så det är ju inte så konstigt att de behöver ligga vid bröstet mest hela tiden . :) (iaf min knubbsäl som för tillfället går upp 300 gram i veckan :o)

Sen är jag nog egentligen alldeles för lat för att greja med flaskor. Blir typ tokig bara av att behöva koka nappar nån gång ibland. :D
 
Ingen aning, har aldrig kollat tillväxtfast eller utvecklingssprång :)

När jag räknar från BF verkar det nu vara kring v 16 och där ligger enligt appen Wonder weeks utvecklingssteget "events".

"By now, you probably recognize the leap behavior of your baby and have noticed that he is often crying, cranky, and clingy more often during these phases. These general characteristics, also called the "three C's," are associated with each leap.

While making this leap, you will also notice that:

  • Your baby's head has to be supported again more often
  • He asks for and almost claims more attention
  • He has firm mood swings
  • He wants more body contact during feedings
  • He seems to lack his usual "spunk" or seems absent
As your baby’s leaps become more intense for him, you will find that it becomes more difficult for you as well. It is normal that you will be more annoyed with his whining behavior, and you may sometimes feel as though you have had enough and, occasionally, find yourself desperate for him to hurry through these behaviors. You are not alone. In fact, these parental feelings are signals that your baby is going through a leap. While a leap is not easy on you or your baby, it will be over soon. Take a deep breath, and count to ten; it really helps!"
 
När jag räknar från BF verkar det nu vara kring v 16 och där ligger enligt appen Wonder weeks utvecklingssteget "events".

"By now, you probably recognize the leap behavior of your baby and have noticed that he is often crying, cranky, and clingy more often during these phases. These general characteristics, also called the "three C's," are associated with each leap.

While making this leap, you will also notice that:

  • Your baby's head has to be supported again more often
  • He asks for and almost claims more attention
  • He has firm mood swings
  • He wants more body contact during feedings
  • He seems to lack his usual "spunk" or seems absent
As your baby’s leaps become more intense for him, you will find that it becomes more difficult for you as well. It is normal that you will be more annoyed with his whining behavior, and you may sometimes feel as though you have had enough and, occasionally, find yourself desperate for him to hurry through these behaviors. You are not alone. In fact, these parental feelings are signals that your baby is going through a leap. While a leap is not easy on you or your baby, it will be over soon. Take a deep breath, and count to ten; it really helps!"

Tack, det låter delvis som min son det ja :D :meh:
 
I natt hände det igen! Nästan sex timmars sömn i sträck utan ny amning! Först i mitt knä ca 30 min, makens knä 30 min och resten i egen säng. Han vaknade till när vi la ned honom men somnade om själv (trodde jag aldrig!). Åh vad jag är glad att jag kom på vetekuddeknepet!
 
Och jag kom knepet igår, lille busen får sova i vagnen ute såklart :up:

Igår kunde jag leka i sandlådan och lösa korsord, idag har jag hunnit klippa en bit gräsmatta samt kolla månadens utgifter. Sambon ville nämligen veta hur mycket pengar som kunde läggas på jänkaren denna månaden så han kan börja beställa delar, vi har nämligen även en namngivningsfest i slutet av månaden. Jänkaren har stått i 2 år så det är dags att den kommer igång. Sambon tyckte att det var knepigt för 2 år sen att åka jänkare med en bilbarnstol och numera ska det monteras in 2 stycken. Man får kompromissa med sin hobby när man har barn :rofl:
 
Jag sitter i skärgården och har grav hemlängtan. Inte blir det bättre av att lill-fia tycker att nätterna är till för att ätas på. Hon har ju ganska länge sovit minst 6 h i stöten på natten och nu får jag vara glad om det börjar närma sig 3 h ett pass iaf. Glad på dagarna iaf och kan roa sig själv med sina leksaker en liten stund. Det är mest jag som får dåligt samvete om hon ska ligga själv när hon är vaken...

Gnager som en tok på allt som kommer i hennes närhet och har börjar resa sig. Tycker det känns jätte-tidigt, sonen väntade betydligt längre med sådant.
 
...höll på att få hjärtsnörp. Dottern har sovit sedan halv 12 i vagnen och när jag nyss skulle kolla så att hon fortfarande andas kunde jag inte se att bröstkorgen rörde sig, kände ingen utandning från munnen, kinden var sval och inte en reaktion ens när jag petade henne på munnen. Skulle just till att slita upp myggnätet när hon viftade till med armen. Fy bövelen till att skrämmas.:nailbiting:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 469
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 686
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 554
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp