Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016 del 5

Vad avis jag blir när jag läser om era oskrikiga. Jag älskar min unge men han har ett otroligt temperament. Han kan ex leka hur glatt som helst i bebisgymet och skratta till. 30 sek senare gallskriker han och är helt otröstlig. Är sådär kul när man har huset fullt av folk och det ofta är iaf ngn som sover oavsett tid på dygnet.

På plussidan är att han oftast sover bra om nätterna nu för tiden. Äter varannan till var tredje timme och sover fint däremellan om inte en prutt eller bajs sitter på tvären.

Det är faktiskt väldigt skönt :love: Vi har haft ett par kvällar som det varit väldigt mycket skrik från pojken vid nattning, men än en gång så jobbar sambon o jag är ensam = delad uppmärksamhet.. Slår vad om att det är därför o inget annat.

Skönt att det är bra nätter, när våra sov mellan alla matningar i början så tyckte jag det va underbart. Nu sover flickan hela nätter, oftast 12 timmar, pojken äter 1 gång på natten & 1 gång vid 6 tiden.. SÅ underbart :love: O då nattas dom vid 19.
 
...höll på att få hjärtsnörp. Dottern har sovit sedan halv 12 i vagnen och när jag nyss skulle kolla så att hon fortfarande andas kunde jag inte se att bröstkorgen rörde sig, kände ingen utandning från munnen, kinden var sval och inte en reaktion ens när jag petade henne på munnen. Skulle just till att slita upp myggnätet när hon viftade till med armen. Fy bövelen till att skrämmas.:nailbiting:
Usch, förstår att du fick hjärtsnörp! Hoppas det inte blir nån vana :nailbiting:
 
Här måste jag skryta med att min lille börjat sova sex timmar i stöten om nätterna. Sover jättetungt och somnar om själv i sängen om han vaknar till (ex när vi lägger ner honom).

Han är också lättare att trösta, leker mer och trivs bra hos pappa. Är lite sugen på ännu ett majbarn! Men snart kommer väl nästa utvecklingssteg...
 
Så skönt med sömnen @Whirlie !
Min sover ju också gott, 22-04-08-11 och det gör verkligen under för energin!

Tror min lilla har lite ont i magen, usch som hon skriker ibland, & kan inte bajsa själv. Verkar som om det kommer kramper eller nåt, typ en kväll var tredje dag. Har bytt tillbaka till hipp nu, det funkar minst illa. BVC rekommenderar bara laktulos men hon gallskriker efter att hon fått det, så det blir bara ännu sämre. Dom tycker jag ska försöka igen med det men hur länge ska hon behöva ha mer ont än hon har innan?! Känns ju dumt att göra henne sämre.
 
Så skönt med sömnen @Whirlie !
Min sover ju också gott, 22-04-08-11 och det gör verkligen under för energin!

Tror min lilla har lite ont i magen, usch som hon skriker ibland, & kan inte bajsa själv. Verkar som om det kommer kramper eller nåt, typ en kväll var tredje dag. Har bytt tillbaka till hipp nu, det funkar minst illa. BVC rekommenderar bara laktulos men hon gallskriker efter att hon fått det, så det blir bara ännu sämre. Dom tycker jag ska försöka igen med det men hur länge ska hon behöva ha mer ont än hon har innan?! Känns ju dumt att göra henne sämre.
stackars liten
Hade du provat nan ha? Funkar klockrent för lillen:) laktulos var ingen höjdare för vår heller.
 
stackars liten
Hade du provat nan ha? Funkar klockrent för lillen:) laktulos var ingen höjdare för vår heller.

Nej det har jag inte! Provade Nan sensitive men den fick hon skitont av efter 2-3 dagar, så jag har inte kikat mer åt det hållet men det kanske inte alls är samma i ha som i sensitive?
 
Så skönt med sömnen @Whirlie !
Min sover ju också gott, 22-04-08-11 och det gör verkligen under för energin!

Tror min lilla har lite ont i magen, usch som hon skriker ibland, & kan inte bajsa själv. Verkar som om det kommer kramper eller nåt, typ en kväll var tredje dag. Har bytt tillbaka till hipp nu, det funkar minst illa. BVC rekommenderar bara laktulos men hon gallskriker efter att hon fått det, så det blir bara ännu sämre. Dom tycker jag ska försöka igen med det men hur länge ska hon behöva ha mer ont än hon har innan?! Känns ju dumt att göra henne sämre.
Hjälper kanske bara marginellt, men har du provat att gå runt och grodhålla när hon har svårt att bajsa själv? Eller sätta i sele/sjal i grodposition? Det brukar underlätta magtömningen (har jag läst och upplevt själv).
 
Nu ger jag upp. Har försökt söva dottern sen kl 21 igår och hon bara gallskriker. Nu åker jag fan till donken o äter, så jävla hungrig! Allt detta för jag åt 50 gram choklad igår, hon får tydligen jätteont av de, och jordgubbar. :(
 
Nej det har jag inte! Provade Nan sensitive men den fick hon skitont av efter 2-3 dagar, så jag har inte kikat mer åt det hållet men det kanske inte alls är samma i ha som i sensitive?
Jag vet inte riktigt skillnaden, ha skulle vara det mest lättsmälta. Vi gick direkt till den från lactulos och provade aldrig sensitive. Och han blev bra i magen direkt med ha så vi har inte provat annat. Bajset blir lite grönare och luktar inte hallon med ha dock:p

@Elisha hoppas du sover gott i detta nu, kan knappt tänka mig hur trött jag skulle vara om jag varit vaken hela natten!
 
Måste bara säga. Man trodde man hade upplevt gos och mys men det är ju ingenting mot att ha en söt sovande bebis på bröstet alltså! Världens mysigaste!! Skulle kunna ligga så hela dagen, jobbigt bara att man alltid somnar och då blir jag så rädd för psd.

Var på tvåmånaders kontroll igår, 5270 gram och 60 cm. Vikten har börjat följa en kurva men längden sticker fortfarande uppåt. Vi är långstånkar i min familj så det är inte så konstigt. Blev förvånad över hur hetsigt det är med milstolparna. Han fick visa upp leende och "svarsprat" och det lät ungefär som att det var extremt konstigt och segt om han inte klarat det. En jäkla tur att mkt har hänt sista veckan för innan det hade han fått underkänt:p men visst ska det väl variera? Han är exempelvis inte särskilt stabil i nacken än. Det går ju inte att träna ungen, han somnar direkt han lägger sig på mage typ.
 
Var på tvåmånaders kontroll igår, 5270 gram och 60 cm. Vikten har börjat följa en kurva men längden sticker fortfarande uppåt. Vi är långstånkar i min familj så det är inte så konstigt. Blev förvånad över hur hetsigt det är med milstolparna. Han fick visa upp leende och "svarsprat" och det lät ungefär som att det var extremt konstigt och segt om han inte klarat det. En jäkla tur att mkt har hänt sista veckan för innan det hade han fått underkänt:p men visst ska det väl variera? Han är exempelvis inte särskilt stabil i nacken än. Det går ju inte att träna ungen, han somnar direkt han lägger sig på mage typ.

Jo, det varierar. :) Jag tycker den här tabellen ger en bra översikt: http://www.1177.se/Ostergotland/Tem...ta-levnadsaret/Utveckling-av-rorelseformagan/
 
Jag vet inte riktigt skillnaden, ha skulle vara det mest lättsmälta. Vi gick direkt till den från lactulos och provade aldrig sensitive. Och han blev bra i magen direkt med ha så vi har inte provat annat. Bajset blir lite grönare och luktar inte hallon med ha dock:p

@Elisha hoppas du sover gott i detta nu, kan knappt tänka mig hur trött jag skulle vara om jag varit vaken hela natten!

Vet inte om jag vågar prova. :p
Nu har vi haft några dygnet runt-glada dagar här. Ingen aning om det är olja eller massage som hjälpt eller om det bara är tillfälligt eller slumpen.:nailbiting:

@Whirlie jag har lite svårt att få henne riktigt nöjd i selen, hon sjunker ihop så dant så jag tror jag måste träna mer på att få fast henne ordentligt. Dessutom blir hon så varm, en kort promenad i den så har hon utslag på mage och kind sen. O_o
Måste göra något fel, för hon är ju bra mkt större än barnen på instruktionsvideon. :D Ska öva!
 
Måste bara säga. Man trodde man hade upplevt gos och mys men det är ju ingenting mot att ha en söt sovande bebis på bröstet alltså! Världens mysigaste!! Skulle kunna ligga så hela dagen, jobbigt bara att man alltid somnar och då blir jag så rädd för psd.

Var på tvåmånaders kontroll igår, 5270 gram och 60 cm. Vikten har börjat följa en kurva men längden sticker fortfarande uppåt. Vi är långstånkar i min familj så det är inte så konstigt. Blev förvånad över hur hetsigt det är med milstolparna. Han fick visa upp leende och "svarsprat" och det lät ungefär som att det var extremt konstigt och segt om han inte klarat det. En jäkla tur att mkt har hänt sista veckan för innan det hade han fått underkänt:p men visst ska det väl variera? Han är exempelvis inte särskilt stabil i nacken än. Det går ju inte att träna ungen, han somnar direkt han lägger sig på mage typ.

Barn är olika oavsett vad BVC säger, kom ihåg det när BVC stressar dig!!
__________

Nu ska den här bebisen lära sig ett och annat om världen ;-).
IMG_20160713_104732_zpsgpaikakj.jpg
 
Senast ändrad:
Jag vet inte riktigt skillnaden, ha skulle vara det mest lättsmälta. Vi gick direkt till den från lactulos och provade aldrig sensitive. Och han blev bra i magen direkt med ha så vi har inte provat annat. Bajset blir lite grönare och luktar inte hallon med ha dock:p

@Elisha hoppas du sover gott i detta nu, kan knappt tänka mig hur trött jag skulle vara om jag varit vaken hela natten!
Hon somnade precis. :( Sovit kortare stunder sen 04 men vaknat efter 10 min igen ungefär. Blä!
 
Hur mår alla vårbebisar och vad händer i era små liv?

Den här vårbebisen har hunnit med att bli 4,5 månader och älskar livet..
Hon har börjat sitta med oss i matstol vid bordet och då är hon hur nöjd som helst. Har provat gröt, banan, melon, plommon, gurka och älskar allt som har med mat att göra.

Tänder är på g så hon har stundtals väldigt ont. Lösningen har varit iskall melon eller gurka skuren i småbitar och lagda i "smakisnapp" (vilken otroligt bra grej).

Babysim var också en fullträff, hon älskar verkligen vatten.
 
Hur mår alla vårbebisar och vad händer i era små liv?

Den här vårbebisen har hunnit med att bli 4,5 månader och älskar livet..

Det är ju en viss åldersskillnad i tråden... Här har vi precis fått ordentlig styrsel på nacken och börjat upptäcka händerna. :D

J är 7 veckor och växer så det knakar. :) Hon pratar en massa goja, ler mot alla människor hon träffar och är rent allmänt en väldigt glad och mysig tjej. :)

Favoritaktiviteten för tillfället är att ligga och prata med den färglada mobilen som hänger över sängen. Och att snacka med pappa, pappa är tydligen alltid ett lysande konversationssällskap. :D
 
Sex veckor gammal ungefär, vägde vi oss idag och landade på 4550 gram och 57 cm lång.

Börjat med ersättning någon gång om dagen då jag upplever att han inte är riktigt nöjd trots ständigt ätande. Troligen hinner inte tillverkningen riktigt med i hans tempo :p

Ler och pratar och lyckades visa detta hos BVC, en urbra sköterska från barnmottagningen som gjorde ett inhopp. Berömde med 'vilket fint samspel vi hade'. En blir ju orimligt stolt ibland :p:heart

Annars rullar dagarna på, magknip vissa kvällar som jag inte riktigt kan spåra till någon mat.
Börjar följa en med blicken bättre och bättre och är han bara mätt så ligger han gärna nöjt o kikar sej runt. Helst bärs han runt liggande på armen och kikar, men då duger bara pappa. :love:
 
Nu ger jag upp. Har försökt söva dottern sen kl 21 igår och hon bara gallskriker. Nu åker jag fan till donken o äter, så jävla hungrig! Allt detta för jag åt 50 gram choklad igår, hon får tydligen jätteont av de, och jordgubbar. :(
Det är så jäkla jobbigt när det händer.
Har inte varit lika drabbad som du men det märks tydligt när jag ätit något som lilla E inte gillar.
Åt broccolisoppa en gång, det gör jag inte om
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 811
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 858
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 714
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp