Vårföräldrar 2016 del 5

Men hjälp, tänk om våra inte är friska då?

:laugh: Så hade jag inte ens tänkt! Nej nej, det är bara någon sorts genomsnitts-skrikighet de räknat fram. Helt normalt (och skönt!) att ha ett icke-skrikigt barn också.

J skulle säkert skrika som en galning om jag lät henne ligga ensam när hon tydligt visat att hon inte vill det. Men det gör jag ju inte. Så hennes avsaknad av skrik beror bara på att hon slipper utsättas för sånt hon inte vill. :)
 
@KattenKorven, du är inte ensam:p Även jag har drabbats! Googlar och läser om skillnaden med två barn etc. I mitt fall så funderar jag dock högst själviskt på om man kan fortsätta med hästarna på samma sätt med två barn. Känner att jag hittills kommit så lätt undan, världens snällaste barn (har nog haft skrikljud för sig högst två minuter av sitt liv), har läkt bra och har världens bäste sambo. Var iväg på dressyrtävling igår, kom hem och då fick sambon gå ut i garaget, alla nöjda. Men med två barn kanske det blir omöjligt med hästintresse tänker jag, och då vet jag inte. Hästarna är viktiga de också!

Tänker också på hästarna:o och det är lite därför tätt passar oss så bra.

I mitt fall då jag inte vill bryta och börja om.
Jag har en pensionär och en projekthäst nu. Det är lagom och ingen fara om tiden inte räcker till. Den tänkta mer lovande hästen är lagd några år framåt i tiden just för att slippa dilemmat med tiden. Jag vill ha tid att förvalta nästa häst och slippa dåligt samvete.

Det lät ju ändå helt hanterbart! Synd att man inte kan få garantier för att man får lätta barn.:p
Nä det är ju det :p
Vi funderade mycket på det innan :angel:
 
Om det är rätt eller fel att skaffa barn tätt finns det ju ingen utom ni själva som kan svara på.
Däremot är det nog lätt att man på nåt sätt utgår ifrån att nästa barn kommer att vara ungefär som det första.

En släkting till mig fick en jätteenkel bebis och tänkte att det här är ju ingen match, vi ska ha många barn och skaffade nästa tätt efter.

De hade inte räknat med att nästa barn var rätt "besvärlig", skrek som en stucken gris, sov jättedåligt osv.
Nu har de omprövat beslutet med många barn och nöjer sig nog med dessa två. Och hade de vetat hur jobbigt det skulle bli hade de absolut väntat lite till med att skaffa nr 2 ;)
 
Är jag sjuk i hela huvudet? J är nu 6 veckor och jag känner inte bara att jag vill ha ett till barn utan även att jag vill ha det ganska tätt, innan vi hunnit komma ur "bebisläget" här hemma.:o Jag är inte säker på att jag pallar att börja om med en spädis när J blivit större och mer självgående utan känner att jag hellre tar hela blöj- och vällingträsket i ett enda intensivt svep. Maken är väl rätt med på noterna när vi pratar om det, förmodligen för att J är så oerhört lugn och okomplicerad. Men är jag helt galen som vill skaffa en till jättetätt? Vad tycker ni? :crazy:

Det kan bara du avgöra.
Äldsta sonen var 9 år när mellanpojken föddes. Mellanpojken var 2 år och 3 mån när minstingen föddes. Och ja, jag tycker att det är för tätt och något vi valde endast för att jag vill börja studera inom kort. Än så länge ser jag inga fördelar med att ha tätt :o
 
Min Lilleman har börjat sova mer, längre och lättare på dagarna. Och är piggare och gladare mellan sovpassen. Är det fler som märkt av detta vid denna ålder? Eftersom han är mindre gnällig än vanligt är jag mer fundersam än orolig.
 
Tänker också på hästarna:o och det är lite därför tätt passar oss så bra.

I mitt fall då jag inte vill bryta och börja om.
Jag har en pensionär och en projekthäst nu. Det är lagom och ingen fara om tiden inte räcker till. Den tänkta mer lovande hästen är lagd några år framåt i tiden just för att slippa dilemmat med tiden. Jag vill ha tid att förvalta nästa häst och slippa dåligt samvete.


Nä det är ju det :p
Vi funderade mycket på det innan :angel:
När räknar du då med att kunna vara redo att förvalta en häst? Vilken ålder på kidsen?
 
:laugh: Så hade jag inte ens tänkt! Nej nej, det är bara någon sorts genomsnitts-skrikighet de räknat fram. Helt normalt (och skönt!) att ha ett icke-skrikigt barn också.

J skulle säkert skrika som en galning om jag lät henne ligga ensam när hon tydligt visat att hon inte vill det. Men det gör jag ju inte. Så hennes avsaknad av skrik beror bara på att hon slipper utsättas för sånt hon inte vill. :)
Nej jag är nog också rätt snabb på att trösta jämt så visst finns det möjligen skrik i honom. Tur dock att det är normalt med oskrikighet också! Måste erkänna att jag googlat en del på saken idag:p
 
Just hemkommen från Ottos dop. Alltså min unge, världens bäste! Inte ett skrik idag heller, inte ens när han fick vatten över huvudet:heart
Mamman grinade mkt mkt mer kan jag lova:p är inte troende alls men det var samma präst som när min pappa begravdes och när han började prata om att pappa var med oss så forsade tårarna. Tror inte det var ett öga torrt i kyrkan. Är så glad att mamma så gärna ville att han skulle döpas, annars hade det nog inte blivit av. Men nu blev det en jättemysig dag med nära familj och man påmindes om hur lyckligt lottad man är trots att en av de viktigaste personerna saknades:heart
 
Har era barn fått börja provsmaka mat än?
Douglas fick börja i helgen med potatismos och man glömmer fort hur de grimaserar och funderar över detta nya :D . Med mellanpojken gjorde vi egna purer med stavmixer men just nu använder vi tupperware lökhackare. Hur smidigt som helst eftersom mellanpojken kan hjälpa till då , så nu finns det yttesmå klickar i frysen med potatismos. Samt att det som blir över i lökhacken får mellanpojken äta upp :p

Vägde på BVC idag, och nog för att Douglas är rejält stor med sina 9715 gram och 67,3 cm nu vid 4 månader. Men mellanpojken var 9745 gram och 68 cm vid 3 månader så varför gnäller jag om att Douglas är tung :confused: :rofl: :o Så fort han blir mer stabil i kroppen så ska han få flytta från babyskyddet till maxi cosi mobi och mellanpojken ska få en annan stol. Men till vad liksom? Mellanpojken ska till BVC på onsdag så då vet vi vad vi ska leta efter mer konkret.
 
Alltså jag blir bara mer och mer tacksam och glad över hur enkel vår lilla onge är. I lördags var vi på Bakken i Danmark hela dagen, totalt borta i nästan 14 timmar men inte ett enda pip från bebis om att något var jobbigt. Hon sov, åt, skrattade och var hur gosig som helst hela dagen medan jag äntligen fick åka karuseller och berg och dalbanor igen! Hurra!

Nu är vi påväg till ongens faster i Nässjö och ska sova borta med bebis för första gången, helt övertygad om att det kommer gå helt problemfritt :p


Min är ju bara strax över 2 månader så här är det inte snack om några smakprover eller så där än men jag längtar lite efter att hon ska få prova mat och kunna sitta med vid bordet. Dessutom kommer vi då bli tvugna att sitta och äta vid köksbordet istället för vid soffbordet alltid och det kommer min rygg ääääälska! WIN liksom :idea:
 
Alltså jag blir bara mer och mer tacksam och glad över hur enkel vår lilla onge är. I lördags var vi på Bakken i Danmark hela dagen, totalt borta i nästan 14 timmar men inte ett enda pip från bebis om att något var jobbigt. Hon sov, åt, skrattade och var hur gosig som helst hela dagen medan jag äntligen fick åka karuseller och berg och dalbanor igen! Hurra!

Nu är vi påväg till ongens faster i Nässjö och ska sova borta med bebis för första gången, helt övertygad om att det kommer gå helt problemfritt :p


Min är ju bara strax över 2 månader så här är det inte snack om några smakprover eller så där än men jag längtar lite efter att hon ska få prova mat och kunna sitta med vid bordet. Dessutom kommer vi då bli tvugna att sitta och äta vid köksbordet istället för vid soffbordet alltid och det kommer min rygg ääääälska! WIN liksom :idea:

Mina två äldsta barn var såna, lätta att bara ta med. Mellanpojken sov bredvid radiobilarna på Liseberg vid 6 månaders, och även förra året i sin vagn på Legoland när han var 1,5 år. Men detta tredje, minstingen, han är inte lika nöjd att vara med på äventyr till min frustration :meh:. Jag behöver barn som kan åka iväg, jag blir inte alls trevlig att umgås med om jag bara får gå hemma fastlåst. Vid 3 månaders kontrollen på BVC antydde sköterskan att det var gränsfall till depression för jag låg i riskzonen. Mestadels för att minstingen konstant krävde min famn, (så bullshit att endast ammande kvinnor har barn fastklistrade i famnen för denna minsting har aldrig ens smakat på bröstmjölk :rofl: :rofl:), mellanpojken kom samtidigt på att han har en hög röst och egen vilja samt att äldsta sonen hade intensivt slut på BUP. Var vääldigt intensivt som förälder ett tag här men nu är BUP klart, mellanpojken åker ut med regnkläder om han skriker för högt :angel: och minstingen kan numera ligga själv :banana:

Har ni stol på gång? Vi har en Ikea antilop, smidig att rengöra i duschen, med lammfäll där sonen sitter korta stunder allt eftersom han vill vara med mer. Just nu sover han i mitt knä men hans närhetsbehov minskar mer och mer vilket ger mig mer frihet :bow:
 
Alltså jag blir bara mer och mer tacksam och glad över hur enkel vår lilla onge är. I lördags var vi på Bakken i Danmark hela dagen, totalt borta i nästan 14 timmar men inte ett enda pip från bebis om att något var jobbigt. Hon sov, åt, skrattade och var hur gosig som helst hela dagen medan jag äntligen fick åka karuseller och berg och dalbanor igen! Hurra!

Nu är vi påväg till ongens faster i Nässjö och ska sova borta med bebis för första gången, helt övertygad om att det kommer gå helt problemfritt :p


Min är ju bara strax över 2 månader så här är det inte snack om några smakprover eller så där än men jag längtar lite efter att hon ska få prova mat och kunna sitta med vid bordet. Dessutom kommer vi då bli tvugna att sitta och äta vid köksbordet istället för vid soffbordet alltid och det kommer min rygg ääääälska! WIN liksom :idea:

Va skönt! :D
Jag tycker också att våra är "lätta", visst är här missnöje & skrik varje dag men jag slår vad om att om dom kommit 1 o 1 så hade det inte varit det. För dom gångerna det är skrik så är det för jag byter på den andra, matar den andra osv..

O jag längtar också efter köksbordet, kommer ihåg när vi bodde hemma åt vi alltid i köket och det va så mysigt. Jag o sambon äter framför tvn, socialt lixom :crazy::angel:
 
Uppdaterar listan, min grabb hade tydligen inte kommit med!

MARS
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet - pojke 47 cm 2710 gram, flicka 46 cm 2612 gram, 18/2
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet - Flicka 52 cm och 3840 g född 3/3
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet. Flicka (Stina) 50 cm lång, 3 200 gram, 3 mars.
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet - Pojke 53 cm 5030 gram, 4 mars
BF 16 mars, Frittepower, 30år, första barnet. Flicka 51cm 3690g, 17 mars.
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet. Pojke (Kilian) 51cm 3746g, 17 Mars.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 3:e barnet. Pojke (Linus) 49 cm, 3960 g, 31 mars

APRIL
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014. - Flicka 48cm 3685g 11/3
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall- Flicka 52 cm 3928 g 22/4
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet, pojke 4090g, 53 cm, 20 april
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka 4500g, 54cm, 20 april
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet Pojke 3 405 g, 51 cm, 21 april
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

MAJ
BF 3:e maj, Elisha, 25 år, 2:a barnet Tjej, 50 cm, 3538 g. 3 maj.
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet Tjej (Zelda) 4220g, 50 cm. 29 April.
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet Pojke 51 cm, 3 480 g, 3 maj.
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar) Pojke (Viktor) och flicka (Agnes), 49/48 cm och 2890/2780 gr, föddes 13/4.
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet Pojke 51 cm, 3950 g, 31 maj.
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet Pojke (Noel) 42 cm lång och vägde 1835 gram. Född 27 Mars.
 
Uppdaterar listan, min grabb hade tydligen inte kommit med!

MARS
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet - pojke 47 cm 2710 gram, flicka 46 cm 2612 gram, 18/2
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet - Flicka 52 cm och 3840 g född 3/3
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet. Flicka (Stina) 50 cm lång, 3 200 gram, 3 mars.
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet - Pojke 53 cm 5030 gram, 4 mars
BF 16 mars, Frittepower, 30år, första barnet. Flicka 51cm 3690g, 17 mars.
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet. Pojke (Kilian) 51cm 3746g, 17 Mars.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 3:e barnet. Pojke (Linus) 49 cm, 3960 g, 31 mars

APRIL
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014. - Flicka 48cm 3685g 11/3
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall- Flicka 52 cm 3928 g 22/4
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet, pojke 4090g, 53 cm, 20 april
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka 4500g, 54cm, 20 april
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet Pojke 3 405 g, 51 cm, 21 april
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

MAJ
BF 3:e maj, Elisha, 25 år, 2:a barnet Tjej, 50 cm, 3538 g. 3 maj.
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet Tjej (Zelda) 4220g, 50 cm. 29 April.
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet Pojke 51 cm, 3 480 g, 3 maj.
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar) Pojke (Viktor) och flicka (Agnes), 49/48 cm och 2890/2780 gr, föddes 13/4.
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet Pojke 51 cm, 3950 g, 31 maj.
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet Pojke (Noel) 42 cm lång och vägde 1835 gram. Född 27 Mars.
Hur går det för din grabb?
 
Mina två äldsta barn var såna, lätta att bara ta med. Mellanpojken sov bredvid radiobilarna på Liseberg vid 6 månaders, och även förra året i sin vagn på Legoland när han var 1,5 år. Men detta tredje, minstingen, han är inte lika nöjd att vara med på äventyr till min frustration :meh:. Jag behöver barn som kan åka iväg, jag blir inte alls trevlig att umgås med om jag bara får gå hemma fastlåst. Vid 3 månaders kontrollen på BVC antydde sköterskan att det var gränsfall till depression för jag låg i riskzonen. Mestadels för att minstingen konstant krävde min famn, (så bullshit att endast ammande kvinnor har barn fastklistrade i famnen för denna minsting har aldrig ens smakat på bröstmjölk :rofl: :rofl:), mellanpojken kom samtidigt på att han har en hög röst och egen vilja samt att äldsta sonen hade intensivt slut på BUP. Var vääldigt intensivt som förälder ett tag här men nu är BUP klart, mellanpojken åker ut med regnkläder om han skriker för högt :angel: och minstingen kan numera ligga själv :banana:

Har ni stol på gång? Vi har en Ikea antilop, smidig att rengöra i duschen, med lammfäll där sonen sitter korta stunder allt eftersom han vill vara med mer. Just nu sover han i mitt knä men hans närhetsbehov minskar mer och mer vilket ger mig mer frihet :bow:

Förstår att du inte mådde speciellt bra med att bli fastlåst sådär, jag hade absolut inte varit speciellt glad och trevlig om ongen behövt befinna sig i famnen 24/7. Skönt att det går på rätt håll i alla fall :)

Angående stol så ska jag precis börja kolla runt lite på vad vi vill ha. Jag gillar ju tripp trapp-stolarna men vet inte om jag är så himla sugen på att lägga så mycket pengar. Der börjar dock bli dags att ta ett beslut snart eftersom vi har en onge som från start mycket hellre suttit och stått upp än legat ner :angel: så jag antar att så fort hon blir lite stadigare så får vi se till att ha stol redo :D
 
Va skönt! :D
Jag tycker också att våra är "lätta", visst är här missnöje & skrik varje dag men jag slår vad om att om dom kommit 1 o 1 så hade det inte varit det. För dom gångerna det är skrik så är det för jag byter på den andra, matar den andra osv..

O jag längtar också efter köksbordet, kommer ihåg när vi bodde hemma åt vi alltid i köket och det va så mysigt. Jag o sambon äter framför tvn, socialt lixom :crazy::angel:

Ja det blir ju svårt att konstant vara där och plocka upp och mata i exakt rätt tid när man har två såklart! Min har inte heller tålamod med sina föräldrar när det är matdags, men hon blir inte ledsen, bara arg som ett bi:angel:

Vi har inte ätit vid något annat än soffbordet (jo, i sängen) sen vi träffades :o Tänker att ongen får se till att det blir bättring på det :D
 
Och vi äter mer vid köksbordet sen vi fick barn :D

Lillen har en plats i kökssoffan (i en mysig Mjuklift), och den stora har ju sin stol.

Numera äter vi bara i soffan om den stora sover= sällan. Eftersom han når väldigt långt med sina små armar :angel:
 
Ja det blir ju svårt att konstant vara där och plocka upp och mata i exakt rätt tid när man har två såklart! Min har inte heller tålamod med sina föräldrar när det är matdags, men hon blir inte ledsen, bara arg som ett bi:angel:

Vi har inte ätit vid något annat än soffbordet (jo, i sängen) sen vi träffades :o Tänker att ongen får se till att det blir bättring på det :D

Grattis!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 078
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 477
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 326
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hitta tillbaka till varann?
  • Köpa hus
  • 112 Appen

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp