Vårföräldrar 2017 del 6

Bf idag men det verkar ju onekligen som att jag kommer gå över :meh: inga mer känningar än vad jag haft senaste veckorna förutom att ev så har lite av slemproppen lossnat...
 

"Hen måste äta mat"
"men varför äter inte hen godis"
"klart hen ska äta tårta"
"ska du amma nu igen"
"äter hon hela tiden"

Suck.
:yuck:
 
Grynet kommer inte riktigt till ro varken dagtid eller nattid. :( hon vill äta nästan hela tiden men är inte snäll mot mammas tuttar.

Så hade jag det oxå ett tag. Blev MYCKET bättre efter att Knoddrick började få 1-2 flaskor per dag. Inga problem att amma, trots att flaskorna är snabbare. (Har MAM-flaskor.)

Började med 30ml på kvällen, efter att ha "tömt" båda brösten. Utökade sen successivt, efter Knoddricks behov. Efter ett tag började vi även erbjuda flaska på fm, när Knoddrick bara vill äta och äta och äta.

För oss har detta funkat riktigt bra. Knoddrick håller sig mättare längre, sover mer på nätterna och mina bröst får årerhämta sig bra.
 
Middag med släkten gick bra. Men nu ligger jag med fingrar som korvar och fötter som är dubbelt så stora och extrem halsbränna. I morgon blir en lugn dag.
 
Ännu en här med halsbränna from hell, tagit tablett men det hjälper visst inte. Magen gillade inte påskmat tror jag, varit spänd och haft ont hela kvällen. Brukar hjälpa att ta en dusch och ligga o vila men inte i dag uppenbarligen. Dessutom fått ont i ena höften efter att ha vilat på svärförldrarnas soffa en stund. blir en jobbig natt och en väldigt slö dag i morgon...
 
Ännu en här med halsbränna from hell, tagit tablett men det hjälper visst inte. Magen gillade inte påskmat tror jag, varit spänd och haft ont hela kvällen. Brukar hjälpa att ta en dusch och ligga o vila men inte i dag uppenbarligen. Dessutom fått ont i ena höften efter att ha vilat på svärförldrarnas soffa en stund. blir en jobbig natt och en väldigt slö dag i morgon...


Tror det var påskmaten som spökade här med. :cautious:
 
Tror det var påskmaten som spökade här med. :cautious:

Dumma mat... ändå så åt jag inte så mycket för bebis var väldigt sparkig just då. Nåja, lesson learned, ät inte påskmat som gravid. Skulle nog ha undvikit janssons frestelse så här i efterhand men det är ju så gott!!!
 
Og herreminge vilken dag.. sov som en kratta i natt, eller ja vaknade halv fyra pigg som jag vet inte vad.... somnade halv sex igen och uppstigning halv sju... Sen åkte vi till närmsta stora staden 20mil bort o befann oss i byggvaruhandeln i typ 2timmar för o handla allt det sista till huset, gick hyfsat såklart en del som inte fanns osv. Tog hela dagen att uträtta alla ärenden och sen åkte vi hemåt o stannade till i gamla huset o tömde de på gewjher eller ja pojkvännen o hans kompis gjorde det, jag hängde i 2timmar hos gamla chefen o fick update om alls hästar.... precis landat i sängen halv ett.... såååå trött o mina fötter är AJAJAJAJ! imorgon är de en lugnare dag med påsklunch hos pojkvännens syster som ska ha bebis 3dagar innan mig, hon trodde det var på g igår men var tydligen falskt alarm, lite avis här händer inget som tyder på att någon vill ut....

Glad påsk på er alla!
 
Inatt är cornelis orolig, vill inte sova själv, men ligger inte helt stilla bredvid mig heller. Har upptäckt dock att han blir lugn om jag stryker lite mer bestämt på ryggen så funderar på om han har lite ont i magen förförsta gången?!
 
Så hade jag det oxå ett tag. Blev MYCKET bättre efter att Knoddrick började få 1-2 flaskor per dag. Inga problem att amma, trots att flaskorna är snabbare. (Har MAM-flaskor.)

Började med 30ml på kvällen, efter att ha "tömt" båda brösten. Utökade sen successivt, efter Knoddricks behov. Efter ett tag började vi även erbjuda flaska på fm, när Knoddrick bara vill äta och äta och äta.

För oss har detta funkat riktigt bra. Knoddrick håller sig mättare längre, sover mer på nätterna och mina bröst får årerhämta sig bra.

Vi tänkte ge ersättning i sista kvällsmålet till att börja med just för att jag ska få en lite längre vila där.
 
Vi har haft en ganska lugn natt. Sådär så min stackars vänstra tutte desperat undrar varför ingen tömt den :arghh:

Nu skriver jag på examinationsuppgift mellan blöjbyte, matning och sovande i mitt knä. Har gjort 1/3 och ska nu skriva en platsannons och sedan ett pressmeddelande :nailbiting::cool: (fejk förstås).
 
Har onda sammandragningar/molar som attan så fort jag rör mej och ett jäkla tryck nedåt, nog tur att det är snitt planerat till onsdag för jag tror inte lillfis kommer stanna kvar i magen längre än denna veckan i vilket fall.
Skulle faktiskt gärna vara klar idag:angel:
Men så blir det väl inte, så jag ska roa mej med att kolla över husvagnen som maken hämtade hem igår:)
 
I natt har Grynet varit rätt så duktig. vaknat vid 00-02-05.30 och velat ha mat, där emellan har hon sovit väldigt lugnt i sitt näst. så känner mig hyfsat utvilad idag! :) Men jag tror att hon har det lite knöligt med magen just nu för hon kan helt plötslig vakna till när hon sover, skriker och sparkas med benen sam sträcker ut ömsom viker i hop sig, sedan slutar hon med det och somnar om. Börjar fundera på vad jag ätit i dagarna men inte fått i mig något speciellt. Inte ens någon påskmat! Fundera på om man ska börja gympa henne lite så magen kan hålla i gång? Jag tänker som att böja och sträcka benen mot magen så den får lite massage? Eller är jag bara otroligt nojjig och mammig nu?
 
Jag har ju nämnt att jag hade två nära vänner som båda var beräknade att föda fem veckor innan mig. Nu har båda fått sina flickor, en på BF-6 (2866 g, 49 cm) och en igår på BF+3 (4400 g och 54 cm) så det är bara jag som fortfarande väntar och jag har 29 dagar kvar till BF :)

Det känns helt okej dock, nu behöver jag inte jämföra med dem längre för nästa gång är det min tur! :D

Jag har blandade känslor inför förlossningen men det beror nog mycket på att jag har väldigt specifika och lite annorlunda önskemål.

Jag skulle helst föda hemma men min man känner sig inte trygg med en oassisterad förlossning och någon barnmorska finns inte att få tag i till hemförlossning här. En kompromiss blir att vi åker till förlossningen men föder oassisterat där inne (så länge allt känns och går bra såklart). Jag vill försöka komma nära det lugn jag kände när jag ensam tog mig igenom större delen av förlossningen hemma förra gången då vi var på förlossningen först 20 minuter innan bebisen kom. Denna gånger åker vi in tidigare för att en halvtimmes bilresa precis mot slutet var väldigt jobbig och jag är rädd att vi inte hinner in.

Är det fler här som vill föda på ett lite annorlunda vis?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 404
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 315
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 153
Svar
791
· Visningar
41 745
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp