Vårföräldrar 2017 del 6

Mina sjusovare till barn ligger på varsin sida om mig och sover fortfarande :o:love:
Lillan åt 01-05-08-09. Trodde hon skulle knorra mer under natten efter att ha varit med på gårdagens kaos.
 
Det här med att ha folk hemma två dagar på raken har gjort att min kropp sagt upp sig. Och jag mår inte bra av att äta så mycket som jag gjort (trots att det är typ hälften av det normala). Idag blir det en tripp hem till svärmor om jag orkar. Sambon ska på hockey så hade varit skönt med en dag hemma.
 
Bröstmjölk kan läcka ut i blodet och ge en hög feber, fick jag veta igår på gynakuten.
6 alvedon per dag och se om det ger med sig :meh:
 
Nähä men nu när jag verkar gå över en del så känns det ju som en sådär briljant idé att 20 personer kommer hit på lördag för att fira dottern som fyller 2 :idea::p Blir iofs bara beställd smörgåstårta och köpefika på papperstallrikar och med plastbestick. Får hoppas att vi inte är.på förlossningen eller BB bara :p
 
Nähä men nu när jag verkar gå över en del så känns det ju som en sådär briljant idé att 20 personer kommer hit på lördag för att fira dottern som fyller 2 :idea::p Blir iofs bara beställd smörgåstårta och köpefika på papperstallrikar och med plastbestick. Får hoppas att vi inte är.på förlossningen eller BB bara :p
Bara att duka fram så får gästerna klara sig själva :laugh:
 
Bäbis skrämde upp mig förut idag. Har knappt känt något på hela morgonen och tillslut försökte jag buffa igång men det hjälpte inte. Lite rörelser men inte alls som det brukar vara. Drack lite påskmust och åt lite lunch och då äntligen hoppar bäbis igång. Det är läskigt när det händer!
 
Bäbis skrämde upp mig förut idag. Har knappt känt något på hela morgonen och tillslut försökte jag buffa igång men det hjälpte inte. Lite rörelser men inte alls som det brukar vara. Drack lite påskmust och åt lite lunch och då äntligen hoppar bäbis igång. Det är läskigt när det händer!

Vad skönt att hen hoppade igång!
 
Bäbis skrämde upp mig förut idag. Har knappt känt något på hela morgonen och tillslut försökte jag buffa igång men det hjälpte inte. Lite rörelser men inte alls som det brukar vara. Drack lite påskmust och åt lite lunch och då äntligen hoppar bäbis igång. Det är läskigt när det händer!
Även jag har en dag med mindre rörelser idag.

Fick dock ngn spark så jag undrar om inte bebisen ligger med ryggen utåt just nu med tanke på var sparken kom
 
Fick bli ett besök på förlossningen idag, sammandragningarna ville inte ge sej så det kändes tryggast med en koll.

Ctg'n visade på värkar men än är livmodertappen stängd invändigt men om det fortsatte skulle jag åka in igen för dom sista värkarna va av den sorten som gör att man öppnar sej. Så det är bara att ta det lugnt och vila enligt order annars blir det nog tidigare snitt än onsdag.
Bebis är det full fart på i alla fall:love:
 
Mini skrämde oss rejält idag. Hon har varit förkyld några dagar men idag var hon loj och ville bara sova (inte äta alls). Åkte in till akuten och när vi kom dit lyckades vi först inte väcka henne. Tror nästan mitt hjärta stannade där en stund. Vi fick ett rum inom några sekunder och läkaren fanns på plats inom 2 minuter. Hon kvicknade dock till och kunde skrika (kan inte ens beskriva hur tacksam jag var för det skriket just då).

Ska inte vara någon fara i nuläget, hon var troligtvis helt enkelt "bara" väldigt trött av förkylningen och av att inte få i sig fullt så mkt mat utan att kämpa. Men man hinner fantisera mkt och bli väldigt rädd. Så tacksam för hur bra de var på akuten :heart. Hon måste dock pigga på sig till imorgon, annars blir det antagligen lite dropp och hjälp med syresättningen.
 
Mini skrämde oss rejält idag. Hon har varit förkyld några dagar men idag var hon loj och ville bara sova (inte äta alls). Åkte in till akuten och när vi kom dit lyckades vi först inte väcka henne. Tror nästan mitt hjärta stannade där en stund. Vi fick ett rum inom några sekunder och läkaren fanns på plats inom 2 minuter. Hon kvicknade dock till och kunde skrika (kan inte ens beskriva hur tacksam jag var för det skriket just då).

Ska inte vara någon fara i nuläget, hon var troligtvis helt enkelt "bara" väldigt trött av förkylningen och av att inte få i sig fullt så mkt mat utan att kämpa. Men man hinner fantisera mkt och bli väldigt rädd. Så tacksam för hur bra de var på akuten :heart. Hon måste dock pigga på sig till imorgon, annars blir det antagligen lite dropp och hjälp med syresättningen.

Den resan har jag gjort två gånger med junioren. Det är fruktansvärt. Som sagt, man hinner tänka väldigt mycket... Första gången fick vi åka hem, andra gången blev hen inlagd.

Hoppas hon piggar på sig snart!
 
Mini skrämde oss rejält idag. Hon har varit förkyld några dagar men idag var hon loj och ville bara sova (inte äta alls). Åkte in till akuten och när vi kom dit lyckades vi först inte väcka henne. Tror nästan mitt hjärta stannade där en stund. Vi fick ett rum inom några sekunder och läkaren fanns på plats inom 2 minuter. Hon kvicknade dock till och kunde skrika (kan inte ens beskriva hur tacksam jag var för det skriket just då).

Ska inte vara någon fara i nuläget, hon var troligtvis helt enkelt "bara" väldigt trött av förkylningen och av att inte få i sig fullt så mkt mat utan att kämpa. Men man hinner fantisera mkt och bli väldigt rädd. Så tacksam för hur bra de var på akuten :heart. Hon måste dock pigga på sig till imorgon, annars blir det antagligen lite dropp och hjälp med syresättningen.

Skönt att hon vaknade till liv och hoppas hon är bättre till imorrn ❤
 
Mini skrämde oss rejält idag. Hon har varit förkyld några dagar men idag var hon loj och ville bara sova (inte äta alls). Åkte in till akuten och när vi kom dit lyckades vi först inte väcka henne. Tror nästan mitt hjärta stannade där en stund. Vi fick ett rum inom några sekunder och läkaren fanns på plats inom 2 minuter. Hon kvicknade dock till och kunde skrika (kan inte ens beskriva hur tacksam jag var för det skriket just då).

Ska inte vara någon fara i nuläget, hon var troligtvis helt enkelt "bara" väldigt trött av förkylningen och av att inte få i sig fullt så mkt mat utan att kämpa. Men man hinner fantisera mkt och bli väldigt rädd. Så tacksam för hur bra de var på akuten :heart. Hon måste dock pigga på sig till imorgon, annars blir det antagligen lite dropp och hjälp med syresättningen.

:heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 401
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 315
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 149
Svar
791
· Visningar
41 729
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp