Vårföräldrar 2017 del 6

@Lazy Lady jag får brännande känsla i bröstvårtorna och liksom kli. De blir också lite blanka o får annan färg på skinnet. Edda får som lite vitt på tungan.

Jag tar 1 dl vatten och 1/2 tsk bikarbonat och tvättar bröstvårtorna med och en bebistandborste kan man doppa i och borsta tungan med. Luftar tuttarna och om det inte hjälper ta tunt med dactacort på tuttarna och om inte det hjälper en tablett Flukonazol. Tvättar amningsbh i 60 grader.
 
Jag som varit så glad över att mina bröst inte läcker... i går blev nattlinnet alldeles vått. Undrar om produktionen gått över till en ny nivå O_o:)

Fick ruggiga knölar i bröstet i går, med massage verkar det som om jag fått bort det värsta... är livrädd för att få mjölkstockning
 
Jag som varit så glad över att mina bröst inte läcker... i går blev nattlinnet alldeles vått. Undrar om produktionen gått över till en ny nivå O_o:)

Fick ruggiga knölar i bröstet i går, med massage verkar det som om jag fått bort det värsta... är livrädd för att få mjölkstockning

Hu, här är en till som är glad över att jag inte läcker! Trodde inte det skulle kunna ändra på sig :nailbiting:
 
Drömde i natt att det satte igång. Hade regelbundna värkar när jag låg i sängen och de blev tätare och tätare. Insåg först när jag skulle plocka fram telefonen och ringa sambon att det nog var en dröm. Vaknade och började nästan gråta när jag inte kände någonting.
 
Har hamnat i något slags bak fas. jag bakar och bakar och bakar.
Men jag är inte sugen på att äta det. Men det är så skönt att baka, tar fokus från illamåendet en stund och lägger den på nåt annat.
Sambon klagar på att han kommer gå upp mer än mig den här graviditeten, men det är ju inte mitt fel att han inte kan hålla fingrarna från frysen :angel:
 
Har hamnat i något slags bak fas. jag bakar och bakar och bakar.
Men jag är inte sugen på att äta det. Men det är så skönt att baka, tar fokus från illamåendet en stund och lägger den på nåt annat.
Sambon klagar på att han kommer gå upp mer än mig den här graviditeten, men det är ju inte mitt fel att han inte kan hålla fingrarna från frysen :angel:

Hahaha jag som skulle posta det här i sommartråden.. Så kan det gå när man är en zombie.. :D
 
Här händer inget. Har haft regelbundna värkar med typ 10-15 min mellanrum hela dagen men nu börjar det ebba ut igen :arghh: Jäkla skit! Får hoppas det kommer igång igen.
 
Efter att ha tänkt på vad jag äter verkar Märta mkt lugnare i magen och skrek inte alls så länge i går kväll när det var dags för oss att sova. Inser att jag får undvika jordgubbar, vindruvor, :meh: lök och kål ett tag framöver.

Vi var på vår första längre bilresa i går Märta och jag medan pappan jobbade. Gick jättebra! Hon sover som en stock i bilen och älskar sitt babyskydd. Bådar gott inför långresan till Karlstad Märta och jag ska göra ensamma i början av Juli. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 401
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 315
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 149
Svar
791
· Visningar
41 729
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp