Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill ha en trikåsjal. Han är för stor och för liten för ergobabyn just nu. Skulle vara skönt med en sjal.

Jag har fuskat med ergon och dragit ihop sätet med ett brett band så har han suttit bra ändå. Nu har jag den knäppt på "framåtvänt läge" (360) och då sitter han bra ändå.
 
Jag har fuskat med ergon och dragit ihop sätet med ett brett band så har han suttit bra ändå. Nu har jag den knäppt på "framåtvänt läge" (360) och då sitter han bra ändå.

Fick hjälp av sambons kusin idag och vi mekade ihop det så vi äntligen kunnat använda selen. Har burit i 4 h totalt idag. Älskar det! Fullständig panik i stugan idag med typ 100 skrikande ungar. Han är helt lugn i selen och har mått så bra.

Till och med sambon har burit :love:
 
Fick hjälp av sambons kusin idag och vi mekade ihop det så vi äntligen kunnat använda selen. Har burit i 4 h totalt idag. Älskar det! Fullständig panik i stugan idag med typ 100 skrikande ungar. Han är helt lugn i selen och har mått så bra.

Till och med sambon har burit :love:

Såg väldigt ombonat ut i ergobabyn, cornelis älskar manducan också men känns inte alls lika ombonad, men kanske är för att cornelis är så mkt större än oskar!
 
Idag har vi varit på Pinchos i Gävle och ätit med delar av släkten och vänner. V har knappt sovit på hela dagen men det gick fint ändå. Tuggade lite på sin yngsta brorsons tröja :love:
 
Såg väldigt ombonat ut i ergobabyn, cornelis älskar manducan också men känns inte alls lika ombonad, men kanske är för att cornelis är så mkt större än oskar!

Vi har ju fortfarande spädbarnsinlägg så jag tror manducan och ergobabyn blir likvärda när jag kan ta bort den.
 
Vi hade namngivningsfest igår. Dem sista gästerna åkte vid halv tolv så hela familjen däckade i princip med kläderna på sen. Festen blev jätte trevlig och jag visade upp namntavlorna som jag själv har gjort, ska försöka få in bild sen. Vår söta lilla Holly Anna :love:
 
V har stökat hela natten. Jag har därmed inte sovit. V är jättepigg nu. Inte jag :arghh:

Köpte en bärtröja och en bärjacka från Lenny Lamb igår, hoppas de kommer i veckan. Då är vi rustade för promenader i höst och vinter :)

Imorgon drar sambon på semester igen, kommer hem på fredag.
 
Ella har sovit som en stock inatt, men var en jobbig em/kväll för henne hos mina föräldrar igår. Hade svårt att komma till ro och sova något under tiden vi var där.. Men skönt för mig som fått sova mycket inatt iaf. :up:
Idag blir det bebisfri tid för mig, ska iväg på prova-på-lektion i westernridning. Ska bli så kul! :laugh: Får se vad kroppen säger om det sen, har ju inte suttit till häst mer än en skrittur det senaste halvåret :p
 
Den känslan när man tar på sig bikinin och tycker sig se en blek, strandad, val... Måtten på kroppen (och vikten) är tillbaka på före bebis vilket var sist jag använde den men jag är fortfarande väldigt "degig" i kroppen och har bröst som inte riktigt ser ut som dom brukar. (och eftersom jag inte gått upp i kupstrl med amning kommer jag med största sannolikhet att få gå ner en efteråt).

Jag får påminna mig om:
1: hon är trots allt bara fyra månader.
2: jag är inte i närheten av samma nivå på fysisk aktivitet som före graviditet.
3: foglossningen som bidrog till betydligt mer inaktivitet än jag hoppats på under graviditeten.
4. jag är människa, jag har fött barn och min kropp är fantastisk.
 
Pappan kallar redan Stokke-selen för sin och bar på ICA i Gävle idag :)

Bebis bajsade i stolen så måste tvätta lite lösa delar :grin: Passade på när jag var inne på Preem och pappan vaktade ...
 
Cornelis är en bilbajsare! Försöker ju köra lite babypotting, inte helhjärtat men så ofta det går dagtid. Han kissar 9/10 gånger när vi pottar men av typ 10-12 dagar har jag lyckats med bajset en dag, två dagar har han hoppat över att bajsa o resten av dagarna har han bajsat när vi åkt lite längre streckor :banghead:
 
Cornelis är en bilbajsare! Försöker ju köra lite babypotting, inte helhjärtat men så ofta det går dagtid. Han kissar 9/10 gånger när vi pottar men av typ 10-12 dagar har jag lyckats med bajset en dag, två dagar har han hoppat över att bajsa o resten av dagarna har han bajsat när vi åkt lite längre streckor :banghead:

Bra ställning i bilen :sneaky:
 
Vi är fortfarande helt slut hela familjen :wtf:
Natten till lördag dekorerade jag tårtor till två, somnade tre, ammade fyra, ammade igen halv sju och åkte direkt efter för att köpa ingredienser till mer smörkräm. Blev helt klar med tårtorna tio. Dopet var tolv... :meh:

Nu är jag så osugen på söta saker :yuck:
I morgon ska mannen och jag köpa prova på kort till byns gym. Jag får kanske inte springa än men är grymt sugen på att börja med spinning igen (spinnande lite för 14 år sedan). :nailbiting::D
 
Douglas har hunnit bli 3 månader och för nån vecka sen på bvc så vägde han 5850g och var 63cm lång.

Han är en riktig mammagris och vill helst bli sjalad typ hela dagarna och sover nära på nätterna. Men alltid go och glad i alla fall :)

Sista veckan har han börjat amma mycket mer sällan så kan lätt gå 3-4 timmar mellan. Första amningen på natten är ofta ca 04 och då har vi ammat ca 22 på kvällen, så skönt!!
 
Cornelis sov till 03 inatt innan det var dags för käk, sedan till 06 innan han åt nästa gång. Nu sover han igen och sover troligen till runt 8,30. Hans mamma hade kunnat vara utvilad om hon bara hade kunnat somna igår, men nix det gick inte trots att mamman gäspade hela gårdagen :banghead:
 
Ammat varje timme inatt, så när mannen tog stora till simskolan imorse så stnnadw jag hemma och fick sovit två timmar till. Är ff jätte trött men får väl gå upp och vara lite social med dem andra. :cautious:
 
Vi är på Leos lekland och turas om med att springa runt med sonen vs sitta med vagnen, som förälder behöver man lite paus :laugh:

Flisan sover så gott i vagnen, hon åt ordentligt innan vi åkte så hon håller sig förhoppningsvis ett tag. Amningen går bra igen nu om det inte är för mycket liv för då kommer hon inte till ro så ersättning är medtaget ifall hon blir hungrig här.
 
För övrigt är vi i en mellanstorlek på bodysar och har varit i drygt 3 veckor nu. Alla 62 är gigantiska men samtidigt är det bara tre 56or som fortfarande passar :cautious: Det är lika spännande varje morgon att försöka få ihop lite kläder. Tur hon inte är ett kräkbarn åtminstone :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 863
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 707
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 415
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp