Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lille flinpelle här har blivit en campare och bilåkare av rang, helgen har spenderats i husvagnen sedan i torsdags. Söndagen blev 30mils bilåkande, heldag med hundträning uppe i Örebro. Så där tränade vi på "gå-amning" i terräng:rofl: (Gick kalas det också:up:)
Fast spektaklet att packa och åka till husvagnen ensam med 2hundar (varav en hund inte riktigt går att ha lös utan uppsikt ännu (snabb väg och jakthund) plus en bebis va ingen hit. Trodde jag skulle bli tokig innan det blev klart! Herrejösses.. Jag va helt slut när jag väl fått ner allt i väskor, packat och kommit i bilen. Som väl är så somnar Sammy och hundarna omgående när bilen börjar rulla så tystnaden och lugnet dom 45min till campingen va nästan värd pengar:laugh:

Lillplutt har för övrigt börjat hoppa över 1 amning på natten så nu sover han från 23-05 vilket känns fantastiskt skönt! I gengäld är han vaken större delen av dagen istället med bara några mikropauser.. Men det är nog bara att vänja sej:)
 
För övrigt är vi i en mellanstorlek på bodysar och har varit i drygt 3 veckor nu. Alla 62 är gigantiska men samtidigt är det bara tre 56or som fortfarande passar :cautious: Det är lika spännande varje morgon att försöka få ihop lite kläder. Tur hon inte är ett kräkbarn åtminstone :up:
Sammy ligger också mellan 56 och 62. I bodys, byxor har ha 56 fortfarande. Lindex bodys 62:or fungerar bra för dom är smala, kappahls är för breda och långa i ärmarna. Vi kör stilen att putta ner dom i byxorna om dom är för långa i kroppen.
 
För övrigt är vi i en mellanstorlek på bodysar och har varit i drygt 3 veckor nu. Alla 62 är gigantiska men samtidigt är det bara tre 56or som fortfarande passar :cautious: Det är lika spännande varje morgon att försöka få ihop lite kläder. Tur hon inte är ett kräkbarn åtminstone :up:

Kläder är knepigt. V har en body från PoP på nu. Strl 56. Har två andra från PoP i 62 som är för små :confused:

Men annars skulle jag säga 62 i body och 68 i byxor för att de ska sitta bra när jag bär. En bekant har en bebis som är lika gammal som V. Den har 74/80 nu :eek:
 
Sammy ligger också mellan 56 och 62. I bodys, byxor har ha 56 fortfarande. Lindex bodys 62:or fungerar bra för dom är smala, kappahls är för breda och långa i ärmarna. Vi kör stilen att putta ner dom i byxorna om dom är för långa i kroppen.
På längden funkar vissa av Lindex bodys i 62, typ, men de är (trots att de är smalast) så breda att axelsömmarna hamnar långt ut på armarna och urringningen skulle få en annan att rodna :o

Jag är dessutom lite orolig för att hon inte ska ha växt alls denna månaden. Ska till BVC nästa vecka så då får vi se.
 
Kläder är knepigt. V har en body från PoP på nu. Strl 56. Har två andra från PoP i 62 som är för små :confused:

Men annars skulle jag säga 62 i body och 68 i byxor för att de ska sitta bra när jag bär. En bekant har en bebis som är lika gammal som V. Den har 74/80 nu :eek:
Ja alltså sonen hade 62/68 vid samma ålder som henne :eek:
 
Ja som sagt kläder är knepigt. De flesta bodys i 56 passar nu men de börjar bli lite korta, 62 blir alldeles för vida i midjan och för långa i ärmarna. Byxor i 56 börjar bli lite korta, byxor i 62 är bra på längden men ofta alldeles för stora i midjan :down:
Det som passar bäst nu är sparkdräkter med korta ben och ärmar. Men kallare dagar behövs det ju mer kläder.
 
På längden funkar vissa av Lindex bodys i 62, typ, men de är (trots att de är smalast) så breda att axelsömmarna hamnar långt ut på armarna och urringningen skulle få en annan att rodna :o

Jag är dessutom lite orolig för att hon inte ska ha växt alls denna månaden. Ska till BVC nästa vecka så då får vi se.
Har du inte nån våg hemma? Då ser du i alla fall om vikten går uppåt, för så länge den gör det så borde hon växa på längden också även om det kan halta lite i perioder. Vi väger Sammy hemma 2ggr/v för att hålla lite koll. Nu ligger han på 4500g och ökar stadigt om än långsamt.

(Urringningarna tenderar att bli enorma på pyttebebisar.. Sammy är liten och smal om både hals och axlarna så allt ser enormt ut. Kräklapparna har jag fått göra knut på för dom är för långa/vida runt halsen.)
 
O har en sovdag idag. Tror han är helt slut sen helgens bravader. Det har varit släktträff i stugan sen åkte vi på middag hos vänner igår kväll. Var hemma typ 23 igår. Han däckade vid 24 och åt 04 och 7.30. Sen har vi mest sovit/myst i soffan hela dagen.
 
O har en sovdag idag. Tror han är helt slut sen helgens bravader. Det har varit släktträff i stugan sen åkte vi på middag hos vänner igår kväll. Var hemma typ 23 igår. Han däckade vid 24 och åt 04 och 7.30. Sen har vi mest sovit/myst i soffan hela dagen.

Jag hade behövt ha sovdag tillsammans med oskar, försökte vila middag med cornelis, tog typ 45 min för honom att inse att han (eller kanske jag) behövde sova middag, så blev ingen lång lur för min del, hade grejar att fixa med eftersom vi får gäster sen!
 
Har du inte nån våg hemma? Då ser du i alla fall om vikten går uppåt, för så länge den gör det så borde hon växa på längden också även om det kan halta lite i perioder. Vi väger Sammy hemma 2ggr/v för att hålla lite koll. Nu ligger han på 4500g och ökar stadigt om än långsamt.

(Urringningarna tenderar att bli enorma på pyttebebisar.. Sammy är liten och smal om både hals och axlarna så allt ser enormt ut. Kräklapparna har jag fått göra knut på för dom är för långa/vida runt halsen.)
Tack för tipset :up:
 
Maken skulle handlat idag men hade glömt plånboken och jag orkade bara inte så vad gör man när man har slut på amningsinlägg? Jo, man klipper ett trosskydd på mitten och klistrar fast i bh'n:D Fungerade perfekt plus att dom inte syns genom tröjan:up: (tycker man ser konturen så jäkla fult om man har mjuk bh och tight tröja, Känner mej som Morran i Morran och Tobias när det syns:rofl:)
 
Här växer skruttan så det knakar. Fortsätter följa kurvan.. Nu fyra månader gammal (tiden går så fort :o)...

Sommarlovet rullar på o vi har fullt upp med barnen, håller dessutom på att måla om huset :banghead: lite o lite kommer vi sakta framåt även om det känns som ett evighet projekt..

Edda har stl 62 nu men blir lite korta för tygblöjorna tar lite mycket plats, så har börjat tvätta upp 68 med. Fick hem lite bodyförlängare med, fiffigt :up:
 
Läkarbesök på bvc idag. Lillfis har vuxit 3.5 cm och gått upp 600 gram på 2 veckor :o:D

Vi gick med selen på stan för första gången idag. 3 personer kom fram och kommenterade hur mysigt vi såg ut att ha det. O var vaken en liten stund och tyckte det var superkul att kika på folk. :up:
 
Läkarbesök på bvc idag. Lillfis har vuxit 3.5 cm och gått upp 600 gram på 2 veckor :o:D

Vi gick med selen på stan för första gången idag. 3 personer kom fram och kommenterade hur mysigt vi såg ut att ha det. O var vaken en liten stund och tyckte det var superkul att kika på folk. :up:
Ja, jag och I var på IKEA igår och hade bara selen med oss och fick också flera glada kommentarer om att det verkar vara så mysigt och smidigt (vilket det också är).
 
Hämtade nya selen idag, en Isara. Måste nog hitta alla inställningar men den är fin och väger ingenting.

Just nu sover han i connectan som är förstavalet just nu. Enkelt är bäst kanske?

Verkar som att det inte är någon idé att söva utan sele på kvällarna. Så får testa att amma tills han börjar stöka och sen upp i selen direkt.

Imorgon hoppas jag på att kunna duscha :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 861
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 706
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 413
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp