Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade 05 i morse av två läckande meloner, Sammy sov som en stock och har gjort det hela natten (från 23) 05.30 vaknade han lite halvt av väckarklockan och då gällde det liksom att passa på att byta blöja lite smidigt så han vaknade och blev hungrig. Jäklar va ont det gör när det gått lite fler timmar än vanligt:crazy: Men sanslöst skönt med så mycket sömn för oss allihop!
Nu sitter jag liksom rätt fräsch och nyduschad med kaffekoppen i näven:up: Känns ju fantastiskt!! (Babygym på golvet i badrummet är min räddning, utan det skulle jag aldrig få duscha när jag är själv känns det som:laugh:)
 
Jag har ju blivit lite bortskämd med att Ebba sover ca 22-6:30 utan att äta men senaste nätterna har hon sovit sämre och velat äta tidigare. Så jag är lite trött idag, tror kanske det är något språng på gång. Hoppas vi får tillbaka hela sovnätter snart.
Jag lider med er som måste amma ofta även på natten.
 
Här ammas det var tredje timme dygnet runt. Så vanan ligger ju inne men man blir ju lite trött när hon helt plötsligt vill amma oftare.

Igår kväll fick lilloppan total panik. Hon var övertrött och pappa funkade inte så jag fick skynda mig att borsta tänder ich så, och igår så smorde jag mig med oljan jag hade under graviditeten och hon kände inte igen doften så när jag höll henne fick hon tital panik. Tog säkert en halvtimme och att jag fick torka av mig med en av hennes kräkdukar innan hon lugnade sig :eek:
Så den oljan är bänkad ett tag :meh:
 
Tänk så olika det kan vara. Julius ammar mestadels men får ersättning 1-2ggr/dag. Alltid på kvällen innan han ska sova men även om vi är iväg någonstans tycker jag att det är jättebra att kunna ge ersättning. Det är dessutom smidigt att det inte bara är jag som kan ge utan att vem som helst kan göra det.

Det är jättebra att ha valmöjligheten. Jag hade inte det utan var tvungen att ge flaska. Och fick truga i honom ersättning. Nu kan jag äntligen välja och jag vill helst helamma.

Nu ska vi bara få pumpningen att funka också!
 
Han sov inte så länge men ändå :D

Nu ska vi ta oss igenom timmarna till 22-23 när han kan tänkas somna. Är trött men vill inte sova så han är synnerligen svårroad. Det är den här tiden sambon kommer hem annars. Min hästtid :cry:
 
Vi har fortfarande inte heller lyckats med flaskan. Har gett upp :grin:
BVC sköterskan tyckte vi skulle börja så smått med gröt om/när jag inte orkade mer. Lilla damen äter fortfarande varannan timme, typ även nätter och är 4 månader och en vecka. Men går upp finfint i vikt o är nöjd o glad :)

Tanken på gröt har slagit mig med, jag har bara inte förankrat det på BVC. (junioren började med gröt vid fyra månader) Fröken här är ju nöjd och glad men går inte upp i vikt som hon borde...
 
Barnet vill inte sova, jag skulle gärna göra det. Pappan nattar junioren så jag kan inte lämna över henne heller.
 
Tror vi har ätit var tredje timme här idag och i övrigt har det sprattlats järnet. F har tom försökt ta sig loss från babysittern idag :o funkade inte så lilla damen blev snorsur :D

Hon är väldigt tydligt trött på att vara stilla. Idag när hon stod upp försökte hon tom gå, fötterna hängde inte med men hon är grymt sugen på att hänga med storebror, det märks.

Bastian var ju grymt tidig så jag hoppas hon inte tänker vara snabbare än honom för då kommer vi inte hänga med alls.
 
Stökig natt för oss. Magen har varit i olag, vid halv 4 släppte det äntligen och då passade barnet även på att släppa på vårfloden. Pyjamas, amningskudde och soffa blev blött. Efter pyjamasbyte så somnade han så sött. Funderar på om det inte är dags att börja använda stl 2 i blöjor.
 
Tanken på gröt har slagit mig med, jag har bara inte förankrat det på BVC. (junioren började med gröt vid fyra månader) Fröken här är ju nöjd och glad men går inte upp i vikt som hon borde...

Båda storasyskonen började med gröt vid 4 månader här. Jag pratade med BVC sköterskan och frågade varför rekommendationerna ändrats. Hon sa att det var för att man kommit fram till att bebisar klarar sig på bröstmjölk näringsmässigt till 6 månader men att man sedan var tvungen o trappa upp maten till portioner relativt snabbt.
Hon tyckte det var viktigare i detta läge att mamman kanske fick sova några fler timmar sammanhängande om E var lite mättare i magen och rekommenderade den smaklösa 4 månaders gröten i affären.
 
Stökig natt för oss. Magen har varit i olag, vid halv 4 släppte det äntligen och då passade barnet även på att släppa på vårfloden. Pyjamas, amningskudde och soffa blev blött. Efter pyjamasbyte så somnade han så sött. Funderar på om det inte är dags att börja använda stl 2 i blöjor.

Jag gillar att han somnade alltså! Vi har fått byta något tidigare än vad kilona sagt!
 
Magknip både på kvällen och natten :( Niferexen som stökar gissar jag. Kanske ska försöka öka takten på grötinvänjningen så jag kan smula i palttunnbröd istället.

Idag spöregnar det, trist.
 
Det hände en gång till :eek: Så nu åkte stl 2 på!
Vi använde Bara str 1 undertiden vi hade kvar från paketen man fick i boxarna men annars åkte str2 på direkt. Tycker det är bättre när det går ut lite bredare över rumpan. Hon lyckas spränga dem åt alla kanter ändå :rofl:
 
Det hände en gång till :eek: Så nu åkte stl 2 på!
Vi började med strl 2 när Sammy gått upp till strax över 4kg, Innan dess satt dom så klumpigt mellan benen. Libero touch är dom som sitter allra bäst på honom, comfort är så stela på nåt vis? Pampers tycker jag känns fuktiga på utsidan fast dom inte är det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 647
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 502
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 736
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp