Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis är det viktor som äter extra järn eller du?
Vi har gett cornelis hemmagjord gröt i tre dagar, med paltbröd i. Han har fått 1-1,5 tsk så inga mängder. Börjar fundera på om hans mage reagerat på järnet, han har sovit oroligt sista två nätterna och imorse när jag pottade honom upplevde jag honom som lite hård i magen. Satt dessutom och klagade i bilen påväg till örebro, det brukar han inte göra. Han är 4,5 månad, så kanske är för tidigt för honom med gröt? Han har även fått 1-1,5 tsk sötpotatispure men tror inte att det är puréen som ställer till det men det vet jag ju inte förstås!
 
@lil-sis är det viktor som äter extra järn eller du?
Vi har gett cornelis hemmagjord gröt i tre dagar, med paltbröd i. Han har fått 1-1,5 tsk så inga mängder. Börjar fundera på om hans mage reagerat på järnet, han har sovit oroligt sista två nätterna och imorse när jag pottade honom upplevde jag honom som lite hård i magen. Satt dessutom och klagade i bilen påväg till örebro, det brukar han inte göra. Han är 4,5 månad, så kanske är för tidigt för honom med gröt? Han har även fått 1-1,5 tsk sötpotatispure men tror inte att det är puréen som ställer till det men det vet jag ju inte förstås!

Viktor eftersom han vägde mindre än 2500g när han föddes.
 
Vi har gått upp i storlek så fort hon kunnat ha den större storleken enligt viktangivelsen... De brukar ju överlappa med ett par kilo :) Läcker mycket lättare med en mindre blöja som sagt :p
Vi har gjort tvärtom och bytt först när blöjan börjar bli för kort. Både F och sonen har varit tvungna att ha spännena rejält överlappade ändå så de har varit lite förstora i midjan om vi gått upp för fort. Framförallt sonen var supersmal om midjan och istället rejäl om rumpa/ lår.
 
Vi använde Bara str 1 undertiden vi hade kvar från paketen man fick i boxarna men annars åkte str2 på direkt. Tycker det är bättre när det går ut lite bredare över rumpan. Hon lyckas spränga dem åt alla kanter ändå :rofl:

Det fick plats 2 Oskar i 2orna när jag provade för ett par veckor sedan men nu har han ju haft en ordentlig växtspurt. Jag hinner knappt med!

Vi började med strl 2 när Sammy gått upp till strax över 4kg, Innan dess satt dom så klumpigt mellan benen. Libero touch är dom som sitter allra bäst på honom, comfort är så stela på nåt vis? Pampers tycker jag känns fuktiga på utsidan fast dom inte är det?

Håller helt med. Använder libero touch.

Vi har gått upp i storlek så fort hon kunnat ha den större storleken enligt viktangivelsen... De brukar ju överlappa med ett par kilo :) Läcker mycket lättare med en mindre blöja som sagt :p

Det är första gången det läckt. Han har varit så liten så 2orna har varit alldeles för stora. Nu känns de lagom. Får vara lite mer berädd till nästa stl bara. :p
 
Campingdags igen, näst sista helgen vi står uppställda så nu passar vi på att mysa rejält. Lillskit kopplar av stenhårt av alla ljud här:heart
Massor av ungar i olika åldrar och jag är redan sjukt sugen på syskon till Sammy! Försöker tala om för mej själv att det är vettigt att vänta lite, men det går trögt:rofl: Skulle helst börja igår:o
 
Maja äter ca varannan timme på natten och ca var tredje timme på dagen.
Jag saknar att kunna prata sammanhängande meningar, och längtar till när jag inte glömmer bort vad jag ska säga hela tiden.
Hon kommer få äta en portion gröt på kvällen när hon blir fyra månader, för det här orkar jag inte så länge till.
 
Maja äter ca varannan timme på natten och ca var tredje timme på dagen.
Jag saknar att kunna prata sammanhängande meningar, och längtar till när jag inte glömmer bort vad jag ska säga hela tiden.
Hon kommer få äta en portion gröt på kvällen när hon blir fyra månader, för det här orkar jag inte så länge till.
Usch vad jobbigt :(
Jag lider med dig
Kram:heart
 
Maja äter ca varannan timme på natten och ca var tredje timme på dagen.
Jag saknar att kunna prata sammanhängande meningar, och längtar till när jag inte glömmer bort vad jag ska säga hela tiden.
Hon kommer få äta en portion gröt på kvällen när hon blir fyra månader, för det här orkar jag inte så länge till.

Hjärndimma är ju nice :grin:

Jag lyckades tvinga min att kontera i 50min ikväll. Gick trögt i början.

Ammar du?

V äter ju typ jämt men på natten behöver vi inte vakna helt tack vare samsovning och liggamning.
 
Maja äter ca varannan timme på natten och ca var tredje timme på dagen.
Jag saknar att kunna prata sammanhängande meningar, och längtar till när jag inte glömmer bort vad jag ska säga hela tiden.
Hon kommer få äta en portion gröt på kvällen när hon blir fyra månader, för det här orkar jag inte så länge till.

Usch, jobbigt :( Jag lånade boken "Somna utan gråt" på biblioteket idag och har läst nästan hälften och den verkar rätt vettig. Handlar om hur man hittar bra rutiner för både dagsvila och kvällsnattning för att barnet ska kunna lära sig att somna och somna om själv och sova hela natten genom att man skapar rätt förutsättningar för barnet att göra så. Kanske finns där lite idéer som skulle kunna hjälpa er. Författaren lägger en del tyngd vid att även föräldrarna behöver få sitt sömnbehov uppfyllt :)
 
Senast ändrad:
Det var nog gröten som spökade för cornelis nattsömn, han sov två nätter oroligt, men inatt har han sovit bra igen. Han fick ingen gröt under fredagen men gav lite katrinplommompure, efter det släppte massa gaser. Inget bajs ännu men fes hela kvällen och har nu sovit nästan sex timmar från läggning till första maten! Vi får vänta nån vecka eller två med gröt helt enkelt :)
Det tråkiga för mig är att jag är inne i en period där jag har svårt att sova, känns så onödigt... har sömntabletter men vill inte ta dom så länge vi samsover men blir ju skittrött på dagarna...
 
Det var nog gröten som spökade för cornelis nattsömn, han sov två nätter oroligt, men inatt har han sovit bra igen. Han fick ingen gröt under fredagen men gav lite katrinplommompure, efter det släppte massa gaser. Inget bajs ännu men fes hela kvällen och har nu sovit nästan sex timmar från läggning till första maten! Vi får vänta nån vecka eller två med gröt helt enkelt :)
Det tråkiga för mig är att jag är inne i en period där jag har svårt att sova, känns så onödigt... har sömntabletter men vill inte ta dom så länge vi samsover men blir ju skittrött på dagarna...

Drygt att inte kunna sova när barnet sover!
 
@lil-sis @Diremone
Samsover och liggammar :love:
Alla mina tre barn har följt samma mönster, sover lätt och ammar mycket.
Det går över tack och lov när dom blir mättare av annat på kvällen.
Å, men med somna om själv menade jag inte ensam i egen säng. Mer att barnet lär sig att somna om utan hjälp av tutte, att vaggas eller vad man nu gör när de vaknar som en naturlig del av sömncykeln = mamma och pappa behöver inte vakna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 012
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 770
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp