Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bvc idag och 4mån kontroll (plutt blir 4mån på lördag:eek:) Han har sträckt på sej rejält nu och är 62cm och 4805g tung och trots att han är smal och ligger på nedersta strecket så är det inget att oroa sej över enl bvc, bara han följer sin kurva och det gör han ju. Men man blir nästan chockad när man sätter honom brevid andra 4mån bebisar, han känns så himla liten även om man inte ska jämföra med andra.
 
Här börjar liten bli stor alldeles för fort. Elva veckor i morgon och hon villredan ha rikrig mat. Hon har fått en brödskalk att suga på två gånger nu och hon blir skitarg när jag lägger ner den för att ta en egen tugga av min macka.

Igår var vi ute vid kusten med hela sambons familj och hade picknick. Mitt barn gillar verkligen inte andra. Hon kan sitta hos mig och titta på andra men börjar dem prata med henne blir hon jätte ledsen. Svärmor fick henne en liten stund medans jag skulle torka av en kaskad kräkning från mig och hon blev helt otröstlig. Behövde 10 min för att lugna henne igen. Satte henne sen i selen och hon sov igenom två omgångar kubb, en vandring på en knapp timme och en glasstund innan hon ville ha mat.
Inte ens hennes pappa kan ta henne :(

Det låter som om vi har det ganska lika du och jag :p Men det blir bättre och bättre i alla fall.. E är 16 veckor och idag kunde vi hälsa på en kompis i ett par timmar utan att hon skrek knappt en endaste gång och då både min kompis pratade med henne och höll henne en liten stund O_o Men oftast är det illvrål bara någon sneglar på henne :p
 
Det låter som om vi har det ganska lika du och jag :p Men det blir bättre och bättre i alla fall.. E är 16 veckor och idag kunde vi hälsa på en kompis i ett par timmar utan att hon skrek knappt en endaste gång och då både min kompis pratade med henne och höll henne en liten stund O_o Men oftast är det illvrål bara någon sneglar på henne :p
Egentligen vill jag inte gilla men ahh du fattar:D Hon är raka motsatsen till storasyster som äääälskaaadeeee all uppmärksamhet hon fick. Det bästa var ju att prata med allt och alla. Hon kunde även sova och ligga själv, det finns ju inte på världskartan med denna :meh:
 
V har fått en bilbarnstol :eek:

Vi har inte monterat ännu men han är stor nog för att bältet ska sitta rätt :eek:


Åh. Avdelningen saker jag förträngt. :D. Junioren åker bakåtvänd i en besafe izi plus, nackdelen med den stolen är att den tar plats i bilen. Jag har inte bestämt mig för vad lillan ska få eller om lillan får ta besafen och junioren får en annan stol (det känns som att två besafe blir trångt). Jag kan låta junioren vända sig framåt men eftersom hen inte klagar på att åka bakåt så tänkte jag låta hen göra det en period till. Jag kommer kunna köpa en bra begagnad britax och en axkid inom en snar framtid så frågan är om någon av dom passar junioren.
Jag tror jag kör huvudet i sanden några veckor till :angel:
 
Åh. Avdelningen saker jag förträngt. :D. Junioren åker bakåtvänd i en besafe izi plus, nackdelen med den stolen är att den tar plats i bilen. Jag har inte bestämt mig för vad lillan ska få eller om lillan får ta besafen och junioren får en annan stol (det känns som att två besafe blir trångt). Jag kan låta junioren vända sig framåt men eftersom hen inte klagar på att åka bakåt så tänkte jag låta hen göra det en period till. Jag kommer kunna köpa en bra begagnad britax och en axkid inom en snar framtid så frågan är om någon av dom passar junioren.
Jag tror jag kör huvudet i sanden några veckor till :angel:

V fick en Izi plus, har ju inga andra som ska få plats :D
 
Åh. Avdelningen saker jag förträngt. :D. Junioren åker bakåtvänd i en besafe izi plus, nackdelen med den stolen är att den tar plats i bilen. Jag har inte bestämt mig för vad lillan ska få eller om lillan får ta besafen och junioren får en annan stol (det känns som att två besafe blir trångt). Jag kan låta junioren vända sig framåt men eftersom hen inte klagar på att åka bakåt så tänkte jag låta hen göra det en period till. Jag kommer kunna köpa en bra begagnad britax och en axkid inom en snar framtid så frågan är om någon av dom passar junioren.
Jag tror jag kör huvudet i sanden några veckor till :angel:
Jag har också en BeSafe till sonen. F kommer få ta över den sedan och sonen kommer troligtvis få en minikid då de är kända för att vara länge. Vill ju vända så sent som möjligt pga säkerheten och med minikid hoppas jag han kan åka bakåt tills han är 5-6 år
 
Jag har också en BeSafe till sonen. F kommer få ta över den sedan och sonen kommer troligtvis få en minikid då de är kända för att vara länge. Vill ju vända så sent som möjligt pga säkerheten och med minikid hoppas jag han kan åka bakåt tills han är 5-6 år
Jag funderar på Axkid minikid och wolmax som verkar väldigt snarlika. Som jag förstått det är både rymliga för barnet och wolmax är budgetvarianten av minikid men tar även mindre plats i bilen.
 
Ikväll pt han mosad potatis och mosad morot med smör under stor förtjusning. Blir arg när det är för långt mellan skedarna :laugh:

Somnade nääääääääästan i knäet på pappa. Det finns hopp!

Men nu sover han som han vill. Huvudet på en tutte, resten av kroppen tätt intill min och benen på ena låret. Vaknar bara jag funderar på att resa mig.
 
Efter en dag med en bebis som inte velat sova med någon ordning, som mest 25min (verkar vara någon sån fas nu, väldigt krångligt med att sömnen nästan jämt) och som jag försökt söva mer eller mindre sen 13-tiden så testade vi "rulla vagn extreme" och placerade helt sonika vagnens liggdel i baksätet på bilen och rullade långsamt upp för vår sönderkörda (läs: skumpiga) och tämligen otrafikerade grusväg- tog kanske 5min sen däckade bebis. Skönt! för hon har varit väldigt övertrött senaste timmarna!
 
Någon som har besafe modular?

Jag blir knäpp, O sitter verkligen inte bra i den och jag försöker reglera och dona men det är så svårt. I går när vi åkte hem från Oskarshamn fick jag ta ur kuddarna i nackskyddet annars tryckte de ihop huvudet så pass att han fick röda märken efter bara någon minut. Men det är ju inte så säkert. :banghead:
 
Någon som har besafe modular?

Jag blir knäpp, O sitter verkligen inte bra i den och jag försöker reglera och dona men det är så svårt. I går när vi åkte hem från Oskarshamn fick jag ta ur kuddarna i nackskyddet annars tryckte de ihop huvudet så pass att han fick röda märken efter bara någon minut. Men det är ju inte så säkert. :banghead:

Jo man ska ta ut kuddarna när det blir för trångt, det står i bruksanvisningen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 946
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 727
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 892
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp