Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fröken har börjat kräva mat nu när vi sitter vid matbordet. 11 veckor gammal och blir skitarg om hon inte får smaka min mat. Så idag fick vi lite macka med leverpastej till frukost och till middag köttfärsås. När jag inte ville ge mer middag försökte hon dra ner tallriken på golvet.

Den här ungen är så sjukt stark och tidig motoriskt sett. Idag låg hon på mage och tittade ett helt avsnitt paw patrol ( ca 25 minuters avsnitt) med systern med huvudet rätt upp. :eek:
 
Bvc i morgon för koll av prickar, det är bättre men finns en del fortfarande. Sista dagen med antibiotika i dag...

Jag mår faktiskt bättre av det mjölkfria men saknar mjölk i kaffet och ost på mackan. Inte helt sams med havremjölken (dricka går inte) men smoothies fungerar bra :)
 
Bvc i morgon för koll av prickar, det är bättre men finns en del fortfarande. Sista dagen med antibiotika i dag...

Jag mår faktiskt bättre av det mjölkfria men saknar mjölk i kaffet och ost på mackan. Inte helt sams med havremjölken (dricka går inte) men smoothies fungerar bra :)

Tips, prova mandelmjölk i kaffet, mycket godare än havremjölk. / Rosen-Knoppen med son som är mjölkproteinallergisk
 
Bvc i morgon för koll av prickar, det är bättre men finns en del fortfarande. Sista dagen med antibiotika i dag...

Jag mår faktiskt bättre av det mjölkfria men saknar mjölk i kaffet och ost på mackan. Inte helt sams med havremjölken (dricka går inte) men smoothies fungerar bra :)
Jag använder oatlys "i kaffet" havremjölk, tycker den är helt ok. Den vanliga drickvarianten skär sej och smakar inge vidare.
 
Sammy fick smaka lite på min havregrynsgröt på mitt finger igår till frukosten, såg väldigt skeptisk ut då men idag sög han tag och ville inte släppa så det va nog klart godkänt:rofl:
Han har liksom inte visat nåt intresse för det vi äter alls så det va lite roligt att han visade att det va helt ok idag.
 
Är helt mentalt slutkörd men vet inte vad jag behöver för att reparera det :cautious:

Hoppas det ger sig när babysim och allt sånt kommer igång igen.

Just idag känner jag mig låst för att min bil är borta tor-lör. Inte för att jag hade planerat något...
V sov knappt på hela dagen igår så jag hoppas han tar igen det idag på dagen med en runda på typ 5h i sängen :angel:
 
Nu är hon alldeles prickig i ansiktet igen :(. Jag fattar inte.

Har börjat förbereda stora barnet att fsk börjar nästa vecka och hen vill inte åka. Jag tror jag avgår då. Hen är envis och har ett jädra humör såatte... Sambo ska försöka planera om så att han kan börja senare och ta lämningarna men visste inte än om det skulle gå.
 
ikaffe är en helt annan grej, den smakar liksom inte utspädd havregrynsgröt:laugh:
Har den på just morgongröten och det är helt ok! Sen har jag testat att göra chokladmjölk med den (inte jättegott men inte otjänligt) Men jättegod i kaffet.

Jag testade ju havremjölk på havregrynsgröt. Uhä. Det behöver jag inte göra om :arghh:

Ikaffe och mandelmjölk är inhandlad. Här ska utvärderas.
 
Nu är hon alldeles prickig i ansiktet igen :(. Jag fattar inte.

Har börjat förbereda stora barnet att fsk börjar nästa vecka och hen vill inte åka. Jag tror jag avgår då. Hen är envis och har ett jädra humör såatte... Sambo ska försöka planera om så att han kan börja senare och ta lämningarna men visste inte än om det skulle gå.

Har du kollat så det inte är mjölk i något du ätit? Jag upptäckte att det var mjölk i buljongen jag brukar använda... och i vissa isglassar.
 
Tack och amen för pysventilen:bow::bow:
Sammy har haft gaser utan like sedan i morse, men lyckades fisa själv ordentligt tyckte jag (fast han hade inte bajsat sedan i förrgår em) Men i em-kväll sa det stopp och han va som en mask på en krok och jätteledsen:(
In med en pysventil och jäklar i havet vad det pös och mängden bajs han lyckades få ut va enormO_o Efteråt låg han och flinade på skötbordet och va så nöjd:heart
Min lille:love:
 
Tack och amen för pysventilen:bow::bow:
Sammy har haft gaser utan like sedan i morse, men lyckades fisa själv ordentligt tyckte jag. Men i em-kväll sa det stopp och han va som en mask på en krok och jätteledsen:(
In med en pysventil och jäklar i havet vad det pös och mängden bajs han lyckades få ut va enormO_o Efteråt låg han och flinade på skötbordet och va så nöjd:heart
Min lille:love:

Jag har försökt använda en gång men inte lyckats, men hört flera som sagt att det är jättebra med pysventil så hade verkligen hoppats på att det skulle lyckats :p
 
Jag har försökt använda en gång men inte lyckats, men hört flera som sagt att det är jättebra med pysventil så hade verkligen hoppats på att det skulle lyckats :p
Men det kanske bara funkar om det liksom inte kommer ut nåt alls av sej själv? Jag puttade benen försiktigt uppåt mot magen med böjda knän och då brakade det loss.

Plutt hetsammade här nu och slocknade mitt i alltihop❤️
 
Här har vi gjort försök nr 2 på fotavgjutning på Flisan. Hon sov sig igenom så vi har helt klart hittat en strategi :up: med storebror tog det 12 försök att få till två dugliga avtryck O_o hoppas på bättre lycka denna gång. Det blir tungt att hålla henne blickstilla i nästan 10 min så jag ser inte fram emot den andra foten
 
I natt hoppas jag på ett par timmars sammanhängande sömn. Lilla damen är nog inne i tillväxtperiod. Har börjat låta henne smaka lite mat, ffa gröt så man kan bonna lite med det på kvällarna :up:
 
Har du kollat så det inte är mjölk i något du ätit? Jag upptäckte att det var mjölk i buljongen jag brukar använda... och i vissa isglassar.

Jag är 99% säker. Jag tycker vi har koll på junioren också så att hen inte ska kunna stoppa in ngt.
Min lilla såsincident borde inte påverka fortfarande tycker jag.
Bvc funderade lite om prickarna fortfarande "fanns kvar" i huden och triggades av värmen (misstanke fanns ju för mp+eksem och om det då är lite eksem kvar) . Pratade lite om provokation också men formuleringen i lillans journal gjorde sköterskan osäker på om hon skulle provoceras vid sex månader eller om hon skulle vänta i sex månader innan det gjordes. Svar fås på tisdag då vi ska tillbaka för vaccin.

Fröken klämde i sig nästan en portion sinlac gröt i kväll. Ska försöka lite mer med ersättning också. Jag överväger att sluta amma ganska snart, ska fundera till på tisdag och prata med BVC om hur jag bäst går tillväga i så fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 429
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 176
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 665
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp