Vårföräldrar 2017 del tre

Snart ny tråd, någon som har koll på vart senaste listan är? Jag känner mig lite lat för att leta just nu om nu någon vet att listan är på x sida :p

Tror jag kan ha vart den som "lyfte fram" listan senast då vi fått reda på könet på bebis. Vet inte vilken sida vi var på då, men datumet var iaf 16/1 :)
 
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet, Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
 
Pustar i soffan, blev inte värre. Säkert gör jag för mycket o kroppen tycker jag ska ta det lugnare. Vila en stund o sedan koka lite makaroner o steka lite falukorv. Avancerat o bra
 
Pustar i soffan, blev inte värre. Säkert gör jag för mycket o kroppen tycker jag ska ta det lugnare. Vila en stund o sedan koka lite makaroner o steka lite falukorv. Avancerat o bra

Åh vad gott! Har falukorv i frysen men blir nog pannkakor här :)
 
Nästan allt var ua idag på kontrollen. Jag har lite lågt blodsocker och hon börjar bli lite uppmärksam på att jag inte går upp i vikt. Är mer än halvvägs och ligger ff 3 kilo under startvikt. Är ju intw hungrig så äter inte så mycket, bebis äter helt enkelt mer än jag får i mig. Hon gav mig tipset att kanske äta lite mer vitt bröd än jag gör det kan göra susen :wtf: Äter ju knappt vitt bröd, bara slisk i munnen ju..

Men hon är inte oroad än, har bokat in sockerbelastning om fyra veckor. Så vi skulle ta en ny fundering då om.jac inte lagt på mig mer.
 
Blev så himla sugen och sambon jobbar kväll, han tycker inte pannkakor är kvällsmat men det tycker jag :p
Klart det är kvällsmat.. Och frulle och lunch och middag och mellanmål och funkar utmärkt när man vaknar kl tre på natten och känner sig som om man fastat i två dygn:D Brukar försöka göra dem liiiiite nyttigare genom att ha i fullkornsmjöl ist och sen kanske skiva i bananer eller äppelskivor. :d:love: namnamnam
 
Klart det är kvällsmat.. Och frulle och lunch och middag och mellanmål och funkar utmärkt när man vaknar kl tre på natten och känner sig som om man fastat i två dygn:D Brukar försöka göra dem liiiiite nyttigare genom att ha i fullkornsmjöl ist och sen kanske skiva i bananer eller äppelskivor. :d:love: namnamnam

Haha håller med dig, förutom att ja kör vanliga varianten :p
 
Besöket hos BM gick bra. Lite mutter över tyngdökningen (som dragit iväg den senaste månaden så nu ligger vi på typ +8 sen plussat och +12 sen inskrivningen då vi ju sysselsatte oss med att gå ner i början ;) Hoppas de senaste två månaders tyngdökning lugnar ner sig nu.... Rör på mig mindre nu och försöker dra ner på ätandet då med... Men magen har svårt o fatta att den inte behöver mer, och jag mår så himla illa om jag är hungrig....

I övrigt såg allt perfekt ut, blodsockret låg bra till (fastande prov) så behöver inte göra glukosbelastningen.. :up: Järnet som jag trodde sjunkit (pga. Trötthet) låg fortfarande kanon till, även om de sjunkit men ändå kanonbra för o va gravid och järndepåer såg också bra ut så hon trodde inte jag skulle behöva någon extra järn resten av graviditeten heller. Blodtryck bra och bebishjärtat slog som det skulle, svårmätt som vanligt då hon alltid flyttar sig för tryck. Kommer aldrig kunna buffé igång henne om hon inte sparkar som hon ska :nailbiting: Envis som synden tydligen ;)

Sen till veterinären och vovvens fot såg finfint ut (men udda va smal den blivit...) stygnen tas nästa vecka sen är de bara rehabilitering kvar ;)

Dessutom har vi vår här på ön, +8 och sol är Nice men vääääldigt konstigt i början av februari.... Hoppas de håller i sig fram över helgen när jag måste köra söderut i 6timmar, lättare på bara vägar än snöslabbiga!

Glad tisdag på er!!
 
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet, Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet
 
Nu börjar istället rädslan för förlossningen ta fart på allvar och gör mig ordentligt nedstämnd till och från.
 
Hade vi haft plats i bilen hade sambon köpt en Emmaljunga NXT90 idag :eek:

Men vi kom överens om att utvärdera den vi har först innan vi ev köper en till/annan. Han tror att jag inte orkar lyfta chassit vi har nu in i Discon :p
 
Hade vi haft plats i bilen hade sambon köpt en Emmaljunga NXT90 idag :eek:

Men vi kom överens om att utvärdera den vi har först innan vi ev köper en till/annan. Han tror att jag inte orkar lyfta chassit vi har nu in i Discon :p
Nxt90'n är jättesnygg! Synd bara att chassit är utan stötdämpning. Visst sitt och liggdel kan röra sej men jag är rädd att den blir stötig att köra? Dom har börjat komma ut som begagnade på blocket nu också.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 758
Senast: sthu
·
Svar
1 121
· Visningar
60 890
Senast: Lilla
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 310
Senast: bollen__
·
Svar
167
· Visningar
12 253
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp