Vårföräldrar 2017 del tre

Fy vilken natt... Har sedan runt halv tre haft hemska förvärkar. Har lindrats något av panodil men drar fortfarande friskt :crazy: inte spännande alls o gör ont. Funderar över dagens övningar. Hade det varit ett par veckor till gånget hade jag nästan trott att något var på g. Fått mer flytningar med men tror inte det är slemproppen. Dottern höll på o avisera sin entré från det att slemproppen gick två tre veckor innan så tror inte något är på g.

Är ju bara 34+4 idag. Hur länge stoppar de? Ska kravla upp ur sängen o ta tag i dagens övningar, tror jag får gömma ett par burkar Pepsi i skrivbordslådan o fortsätter det såhär ringa barnmorskan på förmiddagen.
Tror dom stoppar till v36 här i alla fall. Hoppas det lugnar ner sej!
 
V


Vart börjar det i skinkan? Ischiasen sitter oftast typ vid sittbenet och ner, mer typ utsidan av skinkan. Foglossningen börjar på mig vid fogen och strålar över skinkan och ner. Annars är det nästan samma typ av smärta just vid huggen.

Är det ischias så hjälper värme och promenader. Är det foglossning så hjälper värme och att vara stilla.

Jag har fått citodon utskrivet för de dagar när jag har hugg på båda sidor och benen viker sig under mig.

Oj svårt att säga, det börjar högt upp på skinkan och strålar hela vägen ner till fotvalvet, smärtan avtar längst vägen. Igår kväll var det så illa att jag knappt kunde gå och tårarna rann för det gjorde så ont. Får ringa BM idag och höra vad jag ska göra för så här kan det inte vara.
 
Oj svårt att säga, det börjar högt upp på skinkan och strålar hela vägen ner till fotvalvet, smärtan avtar längst vägen. Igår kväll var det så illa att jag knappt kunde gå och tårarna rann för det gjorde så ont. Får ringa BM idag och höra vad jag ska göra för så här kan det inte vara.

Har du kontakt med sjukgymnast? För de kan ganska snabbt avgöra vad smärtan beror på. Jag trodde jag typ hade fått ryggskott när min foglossning började. Men jag var ju bara i v 8 så hade ingen aning om att det kunde börja så tidigt. Sjukgymnasten kollade inte ens på mig 2 min innan hon sa att det var foglossning (hon trodde inte heller att det var möjligt så tidigt först). Plus att sjukgymnaster har oftast bättre tips på smärtlindring än en BM.
 
TMI På denna! :D

Asså min sambo är ju sån som kommer strejka allt vad sex heter när han tycker kulan blivit för stor, "det sitter i huvudet", så jag passar ju på så länge han släpper till :D Men att rida när man har foglossning var inte min bästa idé kan jag ju lätt erkänna :arghh: Men det får det fan värt ibland :rofl:
 
Wihoooooo ska alldeles snart iväg till min faaaaaantastiska BM (känns sarkasmen flöda) ;) Dubbla känslor, vet att kilona tvingar på utan att jag äter mer, men rör på mig mindre nu då ryggen börjat säga upp sig vid för mycket ansträngning i stallet, gör min sist jobbdag på fredag och hoppas jag får föelängd föräldraledighet efter det pga. Jobbtyngden... Men orkar inte behöva vara hungrig jämt bara för o inte gå upp i vikt :p Samtidigt roligt för får alltid lyssna på lillan så hoppas jag får det idag med :love:

Den lär jag nog åka till andra staden med vovven till sjukan o låta dom lägga om bandaget på henne då de Glidit ner sen senaste operationen i tonsdags.. och chansen att man kan lägga om de utanu lugnande är noll o ingen.. wihoooooo...

På söndag flyger jag till Sverige för en vecka hemma :D ska bli kul o hoppas lillan håller sig stilla o snäll i magen under tiden ;)
 
Nu sitter jag på en pall i stallet och försöker samla energi för att mocka.
Svor långa ramsor över ponnyskrället som tyckte att i dag var en bra dag att ha en massa åsikter om saker och ting när hon skulle gå ut. Fy f-n vad det gjorde ont i bäckenet när hon for runt och jag inte orkade stå stadigt med kroppen.
(när jag väntade junior fick jag inte rida henne för sambon, hon var rätt vild som unghäst och det var sällan ett pass utan explosioner).

I går kväll hade jag flera onda sammandragningar så då funderade jag på om jag skulle åka in men det släppte senare.

Sörjer att jag missar två branschdagar som går av stapeln denna vecka. Det hade varit så intressant att komma iväg och fått höra om det senaste...
 
Jag fick akupunktur igår och inatt har jag sovit djupt för första gången på flera veckor :love:
Har ni ont, gå till en sjukgymnast och få hjälp!
Jag har kommit lindrigt undan med smärta i ljumskarna och punani benet vid ansträngning. Jag har varit sjukskriven i 2 veckor och har fått min graviditets penning godkänd pga tungt jobb.
Jag får tex inte dammsuga pga av det är väldigt sne belastande :D
 
Jag fick akupunktur igår och inatt har jag sovit djupt för första gången på flera veckor :love:
Har ni ont, gå till en sjukgymnast och få hjälp!
Jag har kommit lindrigt undan med smärta i ljumskarna och punani benet vid ansträngning. Jag har varit sjukskriven i 2 veckor och har fått min graviditets penning godkänd pga tungt jobb.
Jag får tex inte dammsuga pga av det är väldigt sne belastande :D

Framfogen?

Och jo dammsugning är rena döden.
 
Bm idag, blir nog bara allmän koll sådär. Är inget fel på lillans energinivåer iaf, herregud vad det rumlas runt där inne. Dessutom lugnar hon sig bara när sambon lägger handen på, gör jag det så blir det bara värre :meh:
 
Jag fastnade på tradera, så många fina bodysar i olika storlekar som jag skulle kunna tänka mig att buda på :angel:
Dilemmat är väl att bodysar redan finns, i överflöd! Det är farligt att ha tråkigt ;)
 
Någon som har folksams gravidförsäkring? Ringde dom idag och blev inte riktigt klok på vad de menade. Jag tecknade försäkringen så den började gälla för 2 v sedan. Och ringde om att få ersättning för foglossning. Och hon tjatade bara om att jag behövde att läkarintyg på det. Vilket jag har men jag skulle iaf fixa det och återkomma?
 
Någon som har folksams gravidförsäkring? Ringde dom idag och blev inte riktigt klok på vad de menade. Jag tecknade försäkringen så den började gälla för 2 v sedan. Och ringde om att få ersättning för foglossning. Och hon tjatade bara om att jag behövde att läkarintyg på det. Vilket jag har men jag skulle iaf fixa det och återkomma?

Jag anmälde skada på internet. Var inga problem. Tror inte ens jag bifogat ngt intyg.
 
Har du kontakt med sjukgymnast? För de kan ganska snabbt avgöra vad smärtan beror på. Jag trodde jag typ hade fått ryggskott när min foglossning började. Men jag var ju bara i v 8 så hade ingen aning om att det kunde börja så tidigt. Sjukgymnasten kollade inte ens på mig 2 min innan hon sa att det var foglossning (hon trodde inte heller att det var möjligt så tidigt först). Plus att sjukgymnaster har oftast bättre tips på smärtlindring än en BM.

Tid hos sjukgymnast i eftermiddag. Hoppas på att kunna få hjälp där. Tack för tipset!
 
Snart ny tråd, någon som har koll på vart senaste listan är? Jag känner mig lite lat för att leta just nu om nu någon vet att listan är på x sida :p
 
Tar mig friheten att spy lite galla över situationen just nu. Det är inte roligt att vara gravid i v. 32 och ha ett fältarbete i skogen som underlag för c-uppsats när det är ett antal minusgrader och en dm snö på backen. I synnerhet inte när en del av arbetet går ut på att bedöma vad som växer på marken...
Jag har svårt att hitta platser att mäta på, jag får ont i kroppen, fryser och blir tvungen att åka tillbaka till samma platser för att bedöma markvegetation när snön smält bort. Dessutom får jag stressa över att inte vara borta för länge om dagarna för hundarnas skull. Har inte så mycket annat till val än att lägga ned min själ i det här just nu, men det är inte roligt. Om ett par veckor vågar jag nog inte ge mig ut i skogen längre och när parveln väl är född finns risk för att vara strandsatt hemma om hen blir som sin storasyster och vägrar både napp och napppflaska.

Sambon börjar redan prata om att packa förlossningsväska och vara orolig över att något ska hända mig, men själv lever jag i tron om att det är lååångt kvar till april. Har lugnat honom med att jag ringer min morfar om något skulle hända, han svarar alltid - även när han är på hemlighuset ;)

Nåväl, färdiggnällt. Parveln lever rövare och på tisdag ska jag på UL och se om moderkakan flyttat sig ur väg. Får se om hen vänt sig om också, förra besöket hade min BM svårt att lista ut vilken kroppsdel som var var :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 724
Senast: sthu
·
Svar
1 104
· Visningar
60 068
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 214
Senast: bollen__
·
Svar
164
· Visningar
11 726
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp