Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
18/4 Donnatello, 32 år, tredje barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
12/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.

13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
21/5- Lo_, 35 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet


?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Skriver in mig, är i v11 så fortfarande lite osäkert :).

Vad kul :) Grattis!
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Kub/nupp avklarat! 1:20000 i risk, liten låg först och sov som en stock. Efter ett toabesök så blev det fart och dans i magen:love: Blev flyttad till v12+2 istället för 11+5 så ny bf 5maj! Snitt mellan 20-22april (2-4dagar efter Filippa skulle blivit 1år:heart)
Är både glad och rörd:love:
 
Kub/nupp avklarat! 1:20000 i risk, liten låg först och sov som en stock. Efter ett toabesök så blev det fart och dans i magen:love: Blev flyttad till v12+2 istället för 11+5 så ny bf 5maj! Snitt mellan 20-22april (2-4dagar efter Filippa skulle blivit 1år:heart)
Är både glad och rörd:love:
Vad skönt för dig.:heart
 
Skönt för er som fått kika på era bebisar och sett att de mår fint :) Här avklingade illamåendet för någon vecka sedan men i förra veckan blev jag istället magsjuk och kräktes då av den anledningen :( Efter det är jag återigen lite konstant illamående i kombination med sjukt sliten och tröttare än någonsin. Är dessutom uppe och kissar ca tre gånger per natt så några sammanhållna längre sjok av sömn blir det aldrig. Kan inte alls minnas att det dessa första veckorna var i närheten lika jobbiga förra gången...
 
Ni som har foglossning i framfogen, hur känns det? Hade inte det med sonen men funderar på om det är det som börjat kännas nu. :confused:

Idag blir det provtagning :bump:

Lycka till på UL idag @lil-sis och @Lazy Lady

Första gångerna jag kände av framfogen så sade jag till min sambo att "det känns som att någon tagit en yxa och slagit upp mellan mina ben". Nu är den lugnare och de bakre fogarna och ryggen spökar desto mer.

......

Jag har fått ett sug...efter kaviar. Av alla spännande saker man kan önska sig så fastnar jag för kaviar :D
 
Första gångerna jag kände av framfogen så sade jag till min sambo att "det känns som att någon tagit en yxa och slagit upp mellan mina ben". Nu är den lugnare och de bakre fogarna och ryggen spökar desto mer.

......

Jag har fått ett sug...efter kaviar. Av alla spännande saker man kan önska sig så fastnar jag för kaviar :D
Har samma problem med ryggen, suger fett.


Och sen inte för att vara sån men, kaviar :wtf::wtf::wtf: Tur smaken är som baken :laugh:
 
Har tittat på magbilder i facebooktråd. Jag har ingen mage om jag inte ligger ner, typ. Förutom när tarmarna är som ballonger förstås...

Köpte lite filtar och tvättlappar på Ikea och kikade lite på Babyland men inget ha-begär uppstod.

Hämtade ut Hjärtats Babybox :D

Snart ny tråd hörrni!
 
Min sambo ringde för övrigt nyss och sade att han köpt en hamburgare på vägen. Men inget till mig (för att säga att han inte behöver middag.)

Fungerande förr, inte nuförtiden så han fick vackert stanna på vägen och köpa en räksallad. Faktiskt. Man kan inte göra så mot det visserligen inte så hungriga men destomer känslosamma preggot hemma.

(Innan min gastric bypass hade han bara köpt med en hamburgare men det fungerar inte nu.)
 
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
18/4 Donnatello, 32 år, tredje barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
12/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.

13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
21/5- Lo_, 35 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet


?/? - Beppo, 32 år, första barnet
 
sambon- vad vill du ha till middag?
Jag-scones! (Med sylt)
Sambon- igen?! Kan du inte känna för ngt lite nyttigare?
Jag- (med sprucken stämma) jag försöker! Men det enda jag kan tänka mig annars är skumtomtar!

Med det sagt.. Kaviar är ju typ mat iaf! :p

Det är ju ÄGG!
 
Min sambo ringde för övrigt nyss och sade att han köpt en hamburgare på vägen. Men inget till mig (för att säga att han inte behöver middag.)

Fungerande förr, inte nuförtiden så han fick vackert stanna på vägen och köpa en räksallad. Faktiskt. Man kan inte göra så mot det visserligen inte så hungriga men destomer känslosamma preggot hemma.

(Innan min gastric bypass hade han bara köpt med en hamburgare men det fungerar inte nu.)

Har en kompis till mig väntar också. Hennes gubbe samåker ibland till jobb. Just denna dagen så åkte han med en kollega och ringer hem för att säga att han är på väg, då bad hon honom att stanna inom Max för att köpa chokladshake. Han svarar att dem precis kört förbi avfarten och om det verkligen var nödvändigt. Då får en totalt preggo meltdown i luren så tom hans kollega hörde och nästan ville köra en u sväng på motorvägen.:rofl:
 
Jaha! Å där pajade tanden fullständigt:mad: Tandläkaren imorgon igen.. Skit!
Kunde den inte fått vara lite halvkass i alla fall ett tag till?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 413
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 643
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 630
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 537
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp