Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag glad för att jag förhoppningsvis inte ska gå igenom det här fler gånger, fy vad jag mår illa och har ont. :yuck:
Ska jag behöva göra det hela tiden ut?
#gnäll #tyckerväldigtsyndommig
 
Nu är jag glad för att jag förhoppningsvis inte ska gå igenom det här fler gånger, fy vad jag mår illa och har ont. :yuck:
Ska jag behöva göra det hela tiden ut?
#gnäll #tyckerväldigtsyndommig

Förhoppningsvis så släpper det så småningom :) Annars är det ju "bara" 9 månader sen blir de lättare igen ;)
 
Trots att det är övergående så känns det värdelöst nu och väldigt långt kvar till mars... Jag blir imponerad av er som kan ta till er tanken att det går över, det är för en kortare tid etc och göra något bra/helt okej av det ändå.
Jag vill rida och leka med barnet, inte halvkräkas och inte kunna göra något. Jag blev väldigt bortskämd under graviditeten med ettan och har svårt att acceptera att jag inte kan gå på helfart för stunden.
 
Idag blev det klart att jag får en högre chefstjänst, med start om typ nån vecka eller två, som innebär att jag ska ta över en väldigt dåligt fungerande verksamhet och försöka vända och få det stabilt tills bebis föds och min biträdande får ta över en tid O_o Må jag fortsätta att ha energi och må bra! Och måtte jag och sambon få ihop livet då vi ju inte har barnomsorg till vår 17 - månaders men båda jobbar och så en 6-åring varannan vecka som måste skjutsas till och från skolan på annan ort. Ibland undrar jag om jag kanske är lite väl optimistisk i min tanke... aja det ska bli kul iaf, jag gillar utmaningar och lite press :p
Jag är ju beräknad bland de sista i vintertråden (BF efter RUL är 25/2) och jag har blivit erbjuden och tackat ja till en högre chefstjänst än jag har just nu. I mitt fall handlar det om att bygga upp en till största delen ny avdelning samt att ingå i företagets ledningsgrupp. Jag tycker att det ska bli jättekul och tycker att det låter som ett roligt nytt jobb för dig också så grattis! :)
 
Trots att det är övergående så känns det värdelöst nu och väldigt långt kvar till mars... Jag blir imponerad av er som kan ta till er tanken att det går över, det är för en kortare tid etc och göra något bra/helt okej av det ändå.
Jag vill rida och leka med barnet, inte halvkräkas och inte kunna göra något. Jag blev väldigt bortskämd under graviditeten med ettan och har svårt att acceptera att jag inte kan gå på helfart för stunden.
Förstår precis vad du menar. Jag åkte till min mamma igår och så gick vi ut med hundarna och var ute en knapp timme med bollkastning och allt vad det heter. Idag är ryggen skrot:wtf: Har så ont jag jag ibland har svårt att gå överhuvudtaget :down: hur fasen ska jag fixa detta fram till maj plus tiden efter som det tar att läka :arghh:
Jag har en dotter som vill underhållas, en hund som vill göra något och en sambo som vill ha lite samlevnad mer än att jag ligger på golvet och stånkar.
Gud så bortskämd jag var med ettan inser jag nu.....
 
Jag är ju beräknad bland de sista i vintertråden (BF efter RUL är 25/2) och jag har blivit erbjuden och tackat ja till en högre chefstjänst än jag har just nu. I mitt fall handlar det om att bygga upp en till största delen ny avdelning samt att ingå i företagets ledningsgrupp. Jag tycker att det ska bli jättekul och tycker att det låter som ett roligt nytt jobb för dig också så grattis! :)

Tack! Och vad kul, då är vi i liknande sits :) när jag var yngre kunde jag inte ens fantisera om att det skulle gå så bra och tas emot så positivt att man vill kombinera barn och ett aktivt yrkesliv. Min mardröm och en anledning till att jag länge valde bort barn var att jag trodde att livet i övrigt skulle stå på paus flera år. Skönt att man blir äldre och klokare :p stort grattis till dig också!
 
Förstår precis vad du menar. Jag åkte till min mamma igår och så gick vi ut med hundarna och var ute en knapp timme med bollkastning och allt vad det heter. Idag är ryggen skrot:wtf: Har så ont jag jag ibland har svårt att gå överhuvudtaget :down: hur fasen ska jag fixa detta fram till maj plus tiden efter som det tar att läka :arghh:
Jag har en dotter som vill underhållas, en hund som vill göra något och en sambo som vill ha lite samlevnad mer än att jag ligger på golvet och stånkar.
Gud så bortskämd jag var med ettan inser jag nu.....

Jag har pausat det mesta. Jag orkar inte både jobba heltid och vaa glad och kåt och påhittig förälder. Jag gör nåt litet varje dag, barnet är prio.
 
Jag har pausat det mesta. Jag orkar inte både jobba heltid och vaa glad och kåt och påhittig förälder. Jag gör nåt litet varje dag, barnet är prio.
Det är där jag är nu. Fick sparken från ett jobb, precis fått ett nytt där jag inte ens sagt att jag är gravid, foglossning from hell. Blir det värre vill bm sjukskriva mig. Hur fasen förklarar man det till nya jobbet. Hade vatt enklare om jag inte fått jobberbjudandet.

Usch vad otacksam man låter :meh:
 
Måste komma in och gnälla lite... Jag mår så hemskt dåligt :cry:. Bihåleinflammation, brutal nästäppa (som inte ger sig ens av nässpray), frossa, yrsel och bara så klen. Å inget kan man göra åt det (har problem med bihålorna och allt jag normalt sett får mot det är no no som gravid). På måndag måste jag vara pigg nog att jobba... På tisdag ska jag iväg och flyga :crazy:. Fy tusan.. #ynkligochgnällig
 
Måste komma in och gnälla lite... Jag mår så hemskt dåligt :cry:. Bihåleinflammation, brutal nästäppa (som inte ger sig ens av nässpray), frossa, yrsel och bara så klen. Å inget kan man göra åt det (har problem med bihålorna och allt jag normalt sett får mot det är no no som gravid). På måndag måste jag vara pigg nog att jobba... På tisdag ska jag iväg och flyga :crazy:. Fy tusan.. #ynkligochgnällig
Usch och fy. Jag lider med dig :(:heart
 
Känns som att det är väldigt långt mellan BM besöken, mellan inskrivning och v24 besök. Nu vet jag ju om att det är så och att det bara är att ringa om man funderar på nåt men ja, känns som att det borde vara nåt mer imellan :p morgonens fundering haha!
 
Känns som att det är väldigt långt mellan BM besöken, mellan inskrivning och v24 besök. Nu vet jag ju om att det är så och att det bara är att ringa om man funderar på nåt men ja, känns som att det borde vara nåt mer imellan :p morgonens fundering haha!
Tycker det är konstigt att det skiljer sig så mellan länen. Under min grav var det besök för alla ca varannan/tredje vecka fram till typ 25+ någonstans. Då blev det nästan 1g/vecka. Jag födde i v 32+ och då hade jag varit på vanliga rutinkontroller (dvs inget speciellt i mitt fall) med 1,5 v mellanrum sen en tid tillbaka.
 
Känns som att det är väldigt långt mellan BM besöken, mellan inskrivning och v24 besök. Nu vet jag ju om att det är så och att det bara är att ringa om man funderar på nåt men ja, känns som att det borde vara nåt mer imellan :p morgonens fundering haha!
Jag har också funderat kring det. Med sonen (född december 2014) var det bm-besök v.8; 12; 16; 20 osv nu är det 9 veckor till nästa besök
 
Jag har också funderat kring det. Med sonen (född december 2014) var det bm-besök v.8; 12; 16; 20 osv nu är det 9 veckor till nästa besök

Det vecka 16 besöket hade varit skönt på nåt sätt, eller v20! Åtminstone nåt av det! Var på inskrivning 8/8 och ska till BM nästa gång 18/11. Känns väldigt långt! Men har ju visserligen varit på kub och rul därimellan, men dom känns inte som vanliga BM besök!
 
Tycker det är konstigt att det skiljer sig så mellan länen. Under min grav var det besök för alla ca varannan/tredje vecka fram till typ 25+ någonstans. Då blev det nästan 1g/vecka. Jag födde i v 32+ och då hade jag varit på vanliga rutinkontroller (dvs inget speciellt i mitt fall) med 1,5 v mellanrum sen en tid tillbaka.

Oj ja det var verkligen skillnad!
 
Håller helt med!
O jag kommer inte ens gå i v 24 utan först i v 27...
Tur att Google o buke finns..


Känns som att det är väldigt långt mellan BM besöken, mellan inskrivning och v24 besök. Nu vet jag ju om att det är så och att det bara är att ringa om man funderar på nåt men ja, känns som att det borde vara nåt mer imellan :p morgonens fundering haha!
 
Första graviditeten var jag hos BM ganska tätt (minns inte exakt hur ofta). Enligt BM är det stor skillnad när man väntar andra, så nu var det bara inskrivningen i typ v 10 och sen nästa koll i v 24.
 
Första graviditeten var jag hos BM ganska tätt (minns inte exakt hur ofta). Enligt BM är det stor skillnad när man väntar andra, så nu var det bara inskrivningen i typ v 10 och sen nästa koll i v 24.

För mig är det första och har samma intervall typ som med ditt andra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 842
Senast: sthu
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 777
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 874
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
39 40 41
Svar
819
· Visningar
49 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp