Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här går det också förhållandevis bra men tycker att det är en dötid nu när man typ bara går och väntar på UL som vi ska på den 21 november. Och här är en till som är nyfiken i en strut och vill kolla upp könet ;)
Det senaste har jag dock tydligt märkt av det här med ökad hjärtfrekvens, har haft svårt att sova på nätterna då det känns som kroppen inte riktigt slappnar av utan jobbar på i lite högre tempo än vanligt.

Och angående ridningen så har jag fram till nu ridit som vanligt 6 dagar i veckan och hopptränat som innan och fortsätter med det i kanske 3 veckor till sen får nog hästen åka iväg till en vän tills barnet är ute. Har en energisk och busig häst som inte är den säkraste och hon är ingen häst som kan gå på halvfart så då är det bättre att hon får vara hos någon som kan träna henne ordentligt. Även om det känns tråkigt att hon åker iväg vet jag att de blir bäst för både henne och mig i längden :)
 
Här går det också förhållandevis bra men tycker att det är en dötid nu när man typ bara går och väntar på UL som vi ska på den 21 november. Och här är en till som är nyfiken i en strut och vill kolla upp könet ;)
Det senaste har jag dock tydligt märkt av det här med ökad hjärtfrekvens, har haft svårt att sova på nätterna då det känns som kroppen inte riktigt slappnar av utan jobbar på i lite högre tempo än vanligt.

Och angående ridningen så har jag fram till nu ridit som vanligt 6 dagar i veckan och hopptränat som innan och fortsätter med det i kanske 3 veckor till sen får nog hästen åka iväg till en vän tills barnet är ute. Har en energisk och busig häst som inte är den säkraste och hon är ingen häst som kan gå på halvfart så då är det bättre att hon får vara hos någon som kan träna henne ordentligt. Även om det känns tråkigt att hon åker iväg vet jag att de blir bäst för både henne och mig i längden :)

Vad lustigt, vi har UL dagen innan er! Då står vi inför samma lååånga väntan alltså:o

Hade inte tänkt på det där med hjärtfrekvens, att det kan påverka en så. Snacka om mycket underliga saker som händer i kroppen under en graviditet, som får allt att kännas annorlunda. Hoppas att du hittar någon metod som kan hjälpa dig slappna av i kroppen:)

Edit: såg att jag råkat blanda ihop två svar jag tänk skriva så tog bort orelevant del:p
 
Senast ändrad:
Här har illamåendet lagt in en till växel och jag mår konstant illa och kräks 1-3 ggr/dag. Det är nästan skönt att kräkas, då släpper illamåendet en stund iaf. Jag var på inskrivningsträff nr 2 hos barnmorskan i måndags och fick Lergigan komp utskrivet. Det har hjälpt en hel del, men oj vad trött jag blir av dem. Jag förstår vad bm menar när hon sa att Lergigan har en sederande effekt :laugh: Jag går in i v 12 imorgon (11+0) och jag har en hel del sammandragningar redan. Det kan bero på UVI, annars är det heeelt normalt.

Ang ridning så är jag tyvärr hästlös sedan 3 år tillbaka och kan tyvärr inte bidra med så mycket. Vill gärna ha häst igen, om inte annat så har jag redan lovat dottern att hon ska få en ponny när hon fyller 3 :D

Vi ska på KUB ultraljud nästa fredag, så för oss är det ett bra tag kvar tills vi får se kön. Med dottern fick vi vänta till v 30 innan vi fick veta, hon låg på ett sånt sätt att det inte gick att se på varken RUL eller det riktade ultraljud vi gjorde i v 23. Vi vill nog gärna veta kön den här gången också, det blir mer verkligt för mig då och jag kan knyta an mer till fröet i magen. Magkänslan säger pojke, så det ska bli spännande att se om jag har rätt.
 
Jobbigt med illamåendet och tröttheten @Anonymusen.. Hoppas att det ger med sig för dig snart! Spännande dock att du har en känsla av vilket kön det blir, jag har också det så ska bli så kul att få veta om man har rätt!

Har ni andra också någon känsla av vilket kön det är? Har läst någon statistik på att kvinnor ofta känner rätt, förutsatt att de inte önskar ett visst kön allt för mkt, så vore spännande att kolla!

När jag tidigare har föreställt mig själv med barn har jag alltid visualiserat en flicka, men jag tror det blir en pojke faktiskt!
 
Jobbigt med illamåendet och tröttheten @Anonymusen.. Hoppas att det ger med sig för dig snart! Spännande dock att du har en känsla av vilket kön det blir, jag har också det så ska bli så kul att få veta om man har rätt!

Har ni andra också någon känsla av vilket kön det är? Har läst någon statistik på att kvinnor ofta känner rätt, förutsatt att de inte önskar ett visst kön allt för mkt, så vore spännande att kolla!

När jag tidigare har föreställt mig själv med barn har jag alltid visualiserat en flicka, men jag tror det blir en pojke faktiskt!
Jag var bergsäker på att Lillen var en flicka. Maken insisterade på att vi skulle fråga, och både KUB och RUL visade en kille.
 
Åh, kan vi inte sammanställa våra gissningar angående kön, samt vad UL visat och vad det sedan blev? (För jag har förstått att man kan få fel svar på UL också, hade nyligen en bekant som fick en flicka trots att den som gjorde UL hade sagt "Om inte det här är en kille så ska jag inte ha det här jobbet". Så kan det gå! :D)

Och vill man inte ta reda på kön eller gissa så hoppar man ju bara över såklart, helt frivilligt att hänga på!

26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:

3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - April18, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
17/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
29/5 - Lilleknodd2 andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
 
Bra förslag @Zata :up: blir ju jättespännande!! :bump:

26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - April18, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
17/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
29/5 - Lilleknodd2 andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
 
Jag tycker tiden rusar fram. Mindre än två veckor kvar till RUL. Vi vill veta kön. Känner mig mer nyfiken den här gången än förra, kanske för att vi tänker oss just två barn och inte fler. Förra gången trodde jag flicka och det var det (vi frågade på RUL och det stämde). Nu tror jag pojke, men det återstår att se. I grund och botten känns kön ointressant, men ur ett samhällsperspektiv har det ändå så stor betydelse.

Jag känner av sammandragningar ibland. Det drar i ligamenten emellanåt. Kan inte ligga på rygg pga bakfogarna, i övrigt stör inte foglossningen. Blir lätt andfådd och känner mig större och klumpigare. Tycker dock att jag haft lättare att anpassa mig till graviditeten den här gången, även om livet kräver mer nu pga en snart tvååring som håller mig igång. Den här gången vet jag vad jag kan förvänta mig nu och framöver, det gör kanske förändringarna lättare att leva med.
 
Jag satt för några dagar sen och sa att jag förstår inte hur alla mammor kan få en känsla av vilket kön det är, jag har egentligen ingen aning ;) Haha!
Jag har trott att det är en tjej men jag vet att det är mer för att jag hela tiden har föreställt mig en tjej när jag tänkt framtid. Nu de sista dagarna har jag tänkt att det är en kille men det är nog mer för att skydda mig mot att vara allt för inställd på en tjej ;) Haha jag kanske krånglar till det här för mycket?? ;)

Men för att ha nått att skriva in i listan så skriver jag väl tjej då ;) Men har egentligen ingen aning :P

26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - April18, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej / UL visade: / Det blev en:
17/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
29/5 - Lilleknodd2 andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
 
Jag har heller ingen känsla, jag bara gissar. Och sen har jag på nåt sätt hängt kvar vid den gissningen :).
 
Men just nu hoppas jag nästan lite på en pojke för jag har kommit på så många fina flicknamn men sambon är väldigt svårflörtad ;) Pojknamn har vi två att välja mellan som vi är överens om :) (just nu iaf ;) )
 
Kunde man se redan på kub? Kändes det svårt att tro på resultatet när du var så säker på en tjej?
Ja. Tror jag gjorde ett sent KUB då, senare än nu. Gjorde på en annan klinik nu, och då sa de att det inte går att se så här tidigt. Att det ser lika ut ännu. Men förra gången var teknikern/sköterskan bensäker redan på KUB. Så det var inte så mkt att säga emot.
 
Lägger till mig i listan :) (11 maj, andra barnet)

Är idag på 10+6 och hittills har den här graviditeten varit...hm...mer märkbar än den förra ;) Med dottern mådde jag knappt illa alls, medan jag nu har mått galet illa från vecka fem till att det faktiskt nu börjar släppa lite i vecka 11 :yuck: Jag har även haft ont i huvudet under ett par veckor (är migränmänniska och slapp den helt under förra graviditeten). En annan skillnad är att jag har lika mycket mage nu, som jag hade i typ vecka 18 med dotra! Men, har läst att den kan vara så men att det brukar jämna ut sig när man kommer upp i typ vecka 24-25. Jag håller tummarna för att det stämmer :D

Foglossningen har kommit tidigt med båda och jag håller tummarna att det ska fortsätta vara likt förra gången, då det gick till en viss grad och sedan stannade där.

Första ultraljudet/KUB den 3 november.

26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - April18, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej / UL visade: / Det blev en:
17/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
29/5 - Lilleknodd2 andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
 
Lägger till mig i listan :) (11 maj, andra barnet)

Är idag på 10+6 och hittills har den här graviditeten varit...hm...mer märkbar än den förra ;) Med dottern mådde jag knappt illa alls, medan jag nu har mått galet illa från vecka fem till att det faktiskt nu börjar släppa lite i vecka 11 :yuck: Jag har även haft ont i huvudet under ett par veckor (är migränmänniska och slapp den helt under förra graviditeten). En annan skillnad är att jag har lika mycket mage nu, som jag hade i typ vecka 18 med dotra! Men, har läst att den kan vara så men att det brukar jämna ut sig när man kommer upp i typ vecka 24-25. Jag håller tummarna för att det stämmer :D

Foglossningen har kommit tidigt med båda och jag håller tummarna att det ska fortsätta vara likt förra gången, då det gick till en viss grad och sedan stannade där.

Första ultraljudet/KUB den 3 november.

26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - April18, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej / UL visade: / Det blev en:
17/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
 
Vilken rolig idé @Zata :)

26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - April18, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej / UL visade: / Det blev en:
17/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:

Med första barnet hoppades jag på en flicka. Det var som många av er beskrivit, att när jag tänkt mig själv tillsammans med ett barn så såg jag framför mig en flicka. Könet spelade egentligen inte så stor roll utan det var nog mest min egen föreställning om en flicka som spelade in. Sen har jag någon tanke om att man som förälder står inför olika utmaningar i barnens uppfostran utifrån kön och samhällsnormer kopplade till kön. Den här gången spelar könet ingen roll. Det skulle vara roligt med en pojke eftersom vi, precis som @Sedna, tänker att vi nöjer oss med två barn.
 
Lägger till mig i listan :) (11 maj, andra barnet)

26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - April18, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
16/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej / UL visade: / Det blev en:
17/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: / Det blev en:
18/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
10/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
29/5 - Lilleknodd2 andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:

Grattis och välkommen till tråden! Roligt att vi ligger så nära varandra i tid och BF :) Hur gammal är din dotter?
 
Men just nu hoppas jag nästan lite på en pojke för jag har kommit på så många fina flicknamn men sambon är väldigt svårflörtad ;) Pojknamn har vi två att välja mellan som vi är överens om :) (just nu iaf ;) )
Vi har så svårt för att hitta pojknamn som vi trivs med, tjejnamn har vi några stycken som vi båda tycker om :) Men vi gör nog som med dottern och väntar tills fröet är fött och vi vet lite mer vad det är för individ, innan vi bestämmer oss för namn.

Igår var vi och kollade på barnvagn och provlastade i bilen för att se vad som ryms osv. Vi kom dit 10 min innan butiken stängde men fick fantastiskt bra hjälp ändå :up: Det slutade med att vi bokade en Emmaljunga Double Viking 735 med outdoor chassi och liggdel och två sittdelar i färgen Outdoor timber. Snabba ryck :D Vi får hämta ut den i början av april. Sen har jag hämtat ut 3 st babyboxar och anmält mig till några fler. Så nu känns det lite mer verkligt med bebis.
 
Grattis och välkommen till tråden! Roligt att vi ligger så nära varandra i tid och BF :) Hur gammal är din dotter?

Tack! Hon är fyra, så hon kommer att vara nästan fem när (om! Jag är en krass typ som inte vågar ta ut något i förskott, även om jag redan har börjat handla grejer ;) ) lillasyskonet kommer :)

Vad gäller namn, så har vi faktiskt lättare att komma på pojknamn den här gången! Förra gången var det mycket lättare med flicknamn, så det var ju tur att det blev en tjej den gången :D I natt drömde jag att jag fick bebisen; en pojke på 2,8 kg som fick heta Jon. Han kunde typ nästan stå och prata lite :p
 
Tack! Hon är fyra, så hon kommer att vara nästan fem när (om! Jag är en krass typ som inte vågar ta ut något i förskott, även om jag redan har börjat handla grejer ;) ) lillasyskonet kommer :)

I natt drömde jag att jag fick bebisen; en pojke på 2,8 kg som fick heta Jon. Han kunde typ nästan stå och prata lite :p

Vad härligt, då förstår hon kanske lite mer det här med att få ett lillasyskon? Vår dotter är bara 15 månader, så hon förstår inte så mycket av vårt prat om lillebror/lillasyster ;) Det är ju förstås utmaningar med alla åldrar, men jag kan tänka mig att det är skönt att storasyster är blöjfri och lite mer självgående när lillasyskonet kommer? Det är väl något som jag gruvar mig lite för, att ha två blöjbarn och att dottern fortfarande kommer att behöva en hel del hjälp med tex påklädnad och att äta osv.

Ha ha, vad smidigt med en så stadig bebis redan från början :laugh: Det är konstigt det där med hormoner, att man kan drömma så mycket konstigt när man är gravid :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
841
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
852
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 842
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp