Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:

Min intuition verkar ha rätt, RUL idag visade på en tumsugande, ninjakickande liten pojke :) Jag känner inga direkta rörelser än, men efter att ha sett hur livlig liten krabat som gömmer sig där inne så är det med skräckblandad förtjusning jag ser framemot att känna sparkar och buffar :D Jag blev flyttad 4 dagar och är inbokad på två ultraljud till. Dels för att hålla koll på bebis huvud lite mer och dels för att se om moderkakan flyttar sig. Nu ligger den för långt ner för att jag ska kunna föda vaginalt, så om inte moderkakan flyttar sig när bebis blir större så blir det kejsarsnitt :( Jag hoppas verkligen på att få föda vaginalt, jag vill ha ”revansch” på förlossningen med dottern.
 
25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på: / UL visade: / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:

Min intuition verkar ha rätt, RUL idag visade på en tumsugande, ninjakickande liten pojke :) Jag känner inga direkta rörelser än, men efter att ha sett hur livlig liten krabat som gömmer sig där inne så är det med skräckblandad förtjusning jag ser framemot att känna sparkar och buffar :D Jag blev flyttad 4 dagar och är inbokad på två ultraljud till. Dels för att hålla koll på bebis huvud lite mer och dels för att se om moderkakan flyttar sig. Nu ligger den för långt ner för att jag ska kunna föda vaginalt, så om inte moderkakan flyttar sig när bebis blir större så blir det kejsarsnitt :( Jag hoppas verkligen på att få föda vaginalt, jag vill ha ”revansch” på förlossningen med dottern.

Roligt att din gissning på kön verkar stämma. Hur kommer det sig att ni ska hålla koll på barnets huvud? Förstår din känsla inför lågt sittande moderkaka. Som jag förstått är det vanligt att den flyttar sig tillräckligt högt för att inte vara i vägen. Vad sa barnmorskan och när sker uppföljningen?
 
Min intuition verkar ha rätt, RUL idag visade på en tumsugande, ninjakickande liten pojke :) Jag känner inga direkta rörelser än, men efter att ha sett hur livlig liten krabat som gömmer sig där inne så är det med skräckblandad förtjusning jag ser framemot att känna sparkar och buffar :D Jag blev flyttad 4 dagar och är inbokad på två ultraljud till. Dels för att hålla koll på bebis huvud lite mer och dels för att se om moderkakan flyttar sig. Nu ligger den för långt ner för att jag ska kunna föda vaginalt, så om inte moderkakan flyttar sig när bebis blir större så blir det kejsarsnitt :( Jag hoppas verkligen på att få föda vaginalt, jag vill ha ”revansch” på förlossningen med dottern.
Moderkakan brukar ju flytta sig uppåt när livmodern växer :) Inte alltid, men väldigt ofta om man ska tro alla de bm jag har haft genom åren.
 
@Sedna och @Mulles_matte Tack för era lugnande ord! :heart Barnmorskan sa nog det hon också, att moderkakan ofta flyttar sig uppåt, men jag tänkte inte riktigt klart då utan hörde bara orden om kejsarsnitt. De ska följa upp med nytt ul i v 32 för att höra bedömning då.
Jag hade en väldigt jobbig förlossning med dottern, som tagit lång tid att acceptera att den blev som den blev. Jag är så inställd på att föda vaginalt och få känna att det känns bra, att få med mig positiva minnen från en vaginal förlossning helt enkelt. Så det skulle kännas hemskt snopet om det blev kejsarsnitt.

Hur kommer det sig att ni ska hålla koll på barnets huvud?
Barnens pappa föddes med hydrocefalus (”vattenskalle”) och som jag förstått det så kan det både vara ärftligt och utvecklas långsamt. Därför gör de riktade ul av hjärnan i v 23 och v 32. Så om bebis skulle ha det så vet de det tidigt och kan operera så fort som möjligt när bebis är född.
 
Har en fråga till er alla, kanske lite skumt men, hur tycker ni att eran livmoder känns? Hård, mjuk, varierar det osv? Jag tycker min känns så himla hård och funderar på om det är normalt eller om den borde vara mjukare. Man kan tydligt känna var den slutar åt alla håll. Skulle kanske kunna jämföras med när man klämmer på en mjukare tennisboll eller så, hårdare än en välfylld vattenballong sas. Hashtagnojigförstföderska:o:p
 
Har en fråga till er alla, kanske lite skumt men, hur tycker ni att eran livmoder känns? Hård, mjuk, varierar det osv? Jag tycker min känns så himla hård och funderar på om det är normalt eller om den borde vara mjukare. Man kan tydligt känna var den slutar åt alla håll. Skulle kanske kunna jämföras med när man klämmer på en mjukare tennisboll eller så, hårdare än en välfylld vattenballong sas. Hashtagnojigförstföderska:o:p
Känns så här med. Antar bara att det, precis som allt annat, är heeeelt normalt.
 
Har en fråga till er alla, kanske lite skumt men, hur tycker ni att eran livmoder känns? Hård, mjuk, varierar det osv? Jag tycker min känns så himla hård och funderar på om det är normalt eller om den borde vara mjukare. Man kan tydligt känna var den slutar åt alla håll. Skulle kanske kunna jämföras med när man klämmer på en mjukare tennisboll eller så, hårdare än en välfylld vattenballong sas. Hashtagnojigförstföderska:o:p
Svårt att beskriva. Tycker kanten är rätt hård. Mitt på magen är det mjukare men det är nog vaddering utanpå :p
 
Var hemma förra veckan men jobbat som vanligt denna, helt slut nu...De flesta föräldrar på jobbet (förskola) har sagt grattis nu :) Magen går liksom inte att dölja, 15+2 ;) Betydligt större än den varit de andra två gångerna samma tid.
Nästa fredag ska jag på samtal med chefen, ska ta upp att jag vill söka gravidpenning. :nailbiting:
I morgon ska jag ta mig en tur till stan och försöka hitta nåt fint att ha på mig i jul/nyår!
 
Har en fråga till er alla, kanske lite skumt men, hur tycker ni att eran livmoder känns? Hård, mjuk, varierar det osv? Jag tycker min känns så himla hård och funderar på om det är normalt eller om den borde vara mjukare. Man kan tydligt känna var den slutar åt alla håll. Skulle kanske kunna jämföras med när man klämmer på en mjukare tennisboll eller så, hårdare än en välfylld vattenballong sas. Hashtagnojigförstföderska:o:p
Är den hård hela tiden? Även om du ligger på rygg?
Min är bara hård när jag har sammandragningar, annars är den rätt mjuk
 
Är den hård hela tiden? Även om du ligger på rygg?
Min är bara hård när jag har sammandragningar, annars är den rätt mjuk

Ja den är ganska hård hela tiden, fast inte lika hård som när jag hade lite sammandragningar förut tror jag... Har bara haft det vid ett tillfälle för ganska längesen så minns inte säkert.
 
Jaha, då var jag (kanske?) första i tråden på gynakuten. Tyckte, och tycker, att det luktar fostervatten om mina flytningar. Det är inte jättemkt flytningar och de är rätt vattniga. Men de luktar ”illa”.

Jag fick ett jättebra bemötande när jag kom dit och de tog mig på stort allvar. Efter att alla undersökningar var klara kunde de konstatera att lillan mådde bra, att det fanns gott om fostervatten och att de inte hittade några spår av ”vattenavgång”. Och inget annat heller som skulle ge unkna flytningar.

Så nu är jag hemma igen och tänker att så länge jag mår bra och det inte tilltar så håller jag mig hemma. Blir jag dålig eller det verkar komma mera får jag åka in igen.
 
Jaha, då var jag (kanske?) första i tråden på gynakuten. Tyckte, och tycker, att det luktar fostervatten om mina flytningar. Det är inte jättemkt flytningar och de är rätt vattniga. Men de luktar ”illa”.

Jag fick ett jättebra bemötande när jag kom dit och de tog mig på stort allvar. Efter att alla undersökningar var klara kunde de konstatera att lillan mådde bra, att det fanns gott om fostervatten och att de inte hittade några spår av ”vattenavgång”. Och inget annat heller som skulle ge unkna flytningar.

Så nu är jag hemma igen och tänker att så länge jag mår bra och det inte tilltar så håller jag mig hemma. Blir jag dålig eller det verkar komma mera får jag åka in igen.

Usch vad jobbigt :( hoppas att det inte är något! Jag var inne för ett par veckor sen i samma ärende och fick också ett väldigt bra bemötande. Man läser om så många som blir misstrodda och dumförklarade, men det har jag aldrig upplevt på gynakuten tack o lov.

Jag går fortfarande och oroar mig för att det ska vara fostervatten då och då, svårt att släppa när man väl blivit uppskrämd sådär. Själv har jag ingen aning om hur det luktar, och folk verkar ju tycka väldigt olika i den frågan... Så det gör det knepigt tycker jag! Vore skönt att göra ett extra UL så småningom för att dubbelkolla, men vi får se. Hade du varit på RUL än eller har du det kvar?
 
@anonymApril
Jag var på RUL för ca en vecka sedan. Då såg allt bra ut. De gjorde även UL på gynakuten, både på magen och vaginalt.

Jag hade vattenavgång med lillen, typ Niagarafallet, fyra dagar före BF. Och jag känner att den lukten glömmer jag inte. För mig luktar det tång och hav. Inte alls gott men kanske inte jätteäckligt heller. Sperma är också ganska nära, men inte helt exakt heller (det kan för mig lukta olika från gång till gång och olika personer).
 
@Whirlie det där med hav och sperma känner jag igen från mitt googlande:p men jobbigt att du verkligen kände den lukten du minns, hoppas verkligen det är något annat. Skönt att allt såg bra ut på alla koller, man får hoppas att om det hade varit ngt så hade de upptäckt det. Jag försöker intala mig själv det iaf..:o Funderade på att kanske köpa hem pH-test, men hade svårt att hitta ngt tillräckligt (o)känsligt för att inte skrämma slag på en i onödan.
 
@Whirlie det där med hav och sperma känner jag igen från mitt googlande:p men jobbigt att du verkligen kände den lukten du minns, hoppas verkligen det är något annat. Skönt att allt såg bra ut på alla koller, man får hoppas att om det hade varit ngt så hade de upptäckt det. Jag försöker intala mig själv det iaf..:o Funderade på att kanske köpa hem pH-test, men hade svårt att hitta ngt tillräckligt (o)känsligt för att inte skrämma slag på en i onödan.

Men vad gjorde de på gynakuten med dig? Jag känner mig helt trygg med att allt är ok efter undersökningen. De tog prover och konstaterade att jag inte hade ngn infektion, ultraljud och såg att det fanns mycket fostervatten och en pigg bebis, tittade i slidan, klämde och lät mig hosta för att se om det kom ngt då samt topsade lite prover från slida och livmoderhals. Allt såg bra ut. Så jag tänker att jag söker igen om det blir mer eller jag får en infektion.
 
@Whirlie det där med hav och sperma känner jag igen från mitt googlande:p men jobbigt att du verkligen kände den lukten du minns, hoppas verkligen det är något annat. Skönt att allt såg bra ut på alla koller, man får hoppas att om det hade varit ngt så hade de upptäckt det. Jag försöker intala mig själv det iaf..:o Funderade på att kanske köpa hem pH-test, men hade svårt att hitta ngt tillräckligt (o)känsligt för att inte skrämma slag på en i onödan.

Men vad gjorde de på gynakuten med dig? Jag känner mig helt trygg med att allt är ok efter undersökningen. De tog prover och konstaterade att jag inte hade ngn infektion, ultraljud och såg att det fanns mycket fostervatten och en pigg bebis, tittade i slidan, klämde och lät mig hosta för att se om det kom ngt då samt topsade lite prover från slida och livmoderhals. Allt såg bra ut. Så jag tänker att jag söker igen om det blir mer eller jag får en infektion.
 
@Whirlie det där med hav och sperma känner jag igen från mitt googlande:p men jobbigt att du verkligen kände den lukten du minns, hoppas verkligen det är något annat. Skönt att allt såg bra ut på alla koller, man får hoppas att om det hade varit ngt så hade de upptäckt det. Jag försöker intala mig själv det iaf..:o Funderade på att kanske köpa hem pH-test, men hade svårt att hitta ngt tillräckligt (o)känsligt för att inte skrämma slag på en i onödan.

Men vad gjorde de på gynakuten med dig? Jag känner mig helt trygg med att allt är ok efter undersökningen. De tog prover och konstaterade att jag inte hade ngn infektion, ultraljud och såg att det fanns mycket fostervatten och en pigg bebis, tittade i slidan, klämde och lät mig hosta för att se om det kom ngt då samt topsade lite prover från slida och livmoderhals. Allt såg bra ut. Så jag tänker att jag söker igen om det blir mer eller jag får en infektion.
 
Men vad gjorde de på gynakuten med dig? Jag känner mig helt trygg med att allt är ok efter undersökningen. De tog prover och konstaterade att jag inte hade ngn infektion, ultraljud och såg att det fanns mycket fostervatten och en pigg bebis, tittade i slidan, klämde och lät mig hosta för att se om det kom ngt då samt topsade lite prover från slida och livmoderhals. Allt såg bra ut. Så jag tänker att jag söker igen om det blir mer eller jag får en infektion.

De gjorde det du beskrev ovan, plus tog ngt ph-test tror jag. Och efter det kände jag mig ganska lugn men sen har det kommit lite igen ett par ggr som jag har svårt att veta vad det är... Har haft svårt att tömma blåsan så det är ju inte helt omöjligt att det kanske läcker lite därifrån ngn gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
891
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
881
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 932
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 198
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp