Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som att graviditeten går åt fel håll för tillfället... Eller ja, bebis växer ju förhoppningsvis (med största sannolikhet), men plötsligt illamående och dålig matlust igen, fortfarande rejäl trötthet och nu också kraftig ångest. Blä.
 
Känns som att graviditeten går åt fel håll för tillfället... Eller ja, bebis växer ju förhoppningsvis (med största sannolikhet), men plötsligt illamående och dålig matlust igen, fortfarande rejäl trötthet och nu också kraftig ångest. Blä.

Jag känner faktiskt lite likadant här. Började i veckan när jag var hos sjukgymnasten där jag både blev illamående och yr. Sjukgymnasterna ville att jag skulle ringa till barnmorskan för att kolla så allt var okej men de trodde mest att det var för jag legat på rygg och att grabben därför tryckt på organen och strypt tillförseln av blod till hjärtat. Skulle jag må illa igen så ville dem att jag skulle in och kolla mina värden. Har mått illa från och till nu över helgen och även haft lite ont i magen så tänkte nog åka in imorgon för att se efter så att allt ser ut som det ska.

Annars tycker jag mest att allt går långsamt och att jag känner mig ledsen rätt så ofta. Och det är så sjukt störande att bli ledsen för ingenting. Ena dagen är jag ledsen för att jag saknar hästen och ridningen, andra dagen får jag dåligt samvete och blir ledsen för att jag tycker det är skönt att slippa åka till stallet. Ja, ni hör ju :cautious: :angel:
 
Inhandlade två klänningar i lördags inför jul/nyår så magen får plats :p är i v.16 men fått en hyfsad kula redan. Rädd att jag kommer bli rätt stor även denna gång :nailbiting: Idag är jag hemma med sonen som kräks, blir en lugn soffdag :heart
 
Inhandlade två klänningar i lördags inför jul/nyår så magen får plats :p är i v.16 men fått en hyfsad kula redan. Rädd att jag kommer bli rätt stor även denna gång :nailbiting: Idag är jag hemma med sonen som kräks, blir en lugn soffdag :heart

Åh vad roligt med lite nytt! Lyckades du hitta något i butik eller shoppade du online? Jag letar efter just någon klänning att ha på julen men hittar inget i butik som passar..
 
hej! förlåt för min inaktivitet. det händer ju inte så mycket.. eller jo. magen växer så det knakar och allt såg bra ut på ultraljudet ^^ blir en pojke här ^^
 
25/3 - Shpongle,
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
3/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: / Det blev en:
 
men hoppades på flicka, en av varje hade varit roligt ;)
är i vecka 23 (22+5) och har nyligen berättat för alla om graviditeten, så nu kan man äntligen börja skriva om det överallt, öppet!
Var lite roligt för sambons bror berättade nyligen om att de väntar, de är i vecka 7-8 någonting och vi som inte hade berättat vid det tillfället satt tyst och flinade för oss själva *tänk om de bara visste*
Så årets julkort bestod av att vår son som fick hålla i ultraljudsbilden men lillebror på, meningen var att vi skulle skicka till all men vår skrivare har gett upp så det fick bli med mms.

alla blir lite förvånade att vi orkat vänta till vecka 23. men veckorna har gått ganska fort, så fick jag lov att sluta joba hos en brukare pga att vi inte fungerade ihop (personlig ass) så nu jobbar jag bara timmar, kommer väl påverka min föräldrapenning, men jag tar alla jobb jag kan hos den brkaren jag är hos. men man känner att man inte orkar hur mycket sm helst heller. aja. orka oroa mig, jag gör det jag mår bäst av.

Så har man skaffat vagn, bugaboo buffalo
Två babyskydd från en bekant som tack för hjälpen att jag fotograferade åt dem.
så söker jag med ljus och lykta efter ett skötbord som jag kan ha på badkaret, men än så länge finns det tid att leta ;)

Har försökt läsa igenom tråde, men då man varit borta från den en längre tid så orkar jg inte läsa igeom precis allt, att vissa gått fram med sin verkliga identitet är roligt ^^
 
Åh vad roligt med lite nytt! Lyckades du hitta något i butik eller shoppade du online? Jag letar efter just någon klänning att ha på julen men hittar inget i butik som passar..

Hade massa checkar på hm så handlade där, vill inte lägga för mycket pengar på gravidkläder. Jag hade en hel hög med olika gravidkläder som jag skänkte bort förra året, jag skulle bara ha två barn :banghead:
 
alla blir lite förvånade att vi orkat vänta till vecka 23. men veckorna har gått ganska fort, så fick jag lov att sluta joba hos en brukare pga att vi inte fungerade ihop (personlig ass) så nu jobbar jag bara timmar, kommer väl påverka min föräldrapenning, men jag tar alla jobb jag kan hos den brkaren jag är hos. men man känner att man inte orkar hur mycket sm helst heller. aja. orka oroa mig, jag gör det jag mår bäst av.

Din föräldrapenning påverkas inte under de sista 6 sista månaderna av graviditeten. se svar på Försäkringskassans hemsida:
Får jag lägre föräldrapenning om jag går ner i arbetstid innan förlossningen?


Nej, inte om det är 6 månader eller kortare tid kvar till den planerade förlossningen. Din föräldrapenning beräknas på den inkomst du hade innan du gick ner i arbetstid.
 
men hoppades på flicka, en av varje hade varit roligt ;)
är i vecka 23 (22+5) och har nyligen berättat för alla om graviditeten, så nu kan man äntligen börja skriva om det överallt, öppet!
Var lite roligt för sambons bror berättade nyligen om att de väntar, de är i vecka 7-8 någonting och vi som inte hade berättat vid det tillfället satt tyst och flinade för oss själva *tänk om de bara visste*
Så årets julkort bestod av att vår son som fick hålla i ultraljudsbilden men lillebror på, meningen var att vi skulle skicka till all men vår skrivare har gett upp så det fick bli med mms.

alla blir lite förvånade att vi orkat vänta till vecka 23. men veckorna har gått ganska fort, så fick jag lov att sluta joba hos en brukare pga att vi inte fungerade ihop (personlig ass) så nu jobbar jag bara timmar, kommer väl påverka min föräldrapenning, men jag tar alla jobb jag kan hos den brkaren jag är hos. men man känner att man inte orkar hur mycket sm helst heller. aja. orka oroa mig, jag gör det jag mår bäst av.

Så har man skaffat vagn, bugaboo buffalo
Två babyskydd från en bekant som tack för hjälpen att jag fotograferade åt dem.
så söker jag med ljus och lykta efter ett skötbord som jag kan ha på badkaret, men än så länge finns det tid att leta ;)

Har försökt läsa igenom tråde, men då man varit borta från den en längre tid så orkar jg inte läsa igeom precis allt, att vissa gått fram med sin verkliga identitet är roligt ^^

Jag tror (värt att kolla upp) att det är så att man får gå ner i tid sista halvåret av graviditeten utan att det påverkar SGI. Annars skyddas den om man skriver in sig på arbetsförmedlingen direkt.
 
Hade massa checkar på hm så handlade där, vill inte lägga för mycket pengar på gravidkläder. Jag hade en hel hög med olika gravidkläder som jag skänkte bort förra året, jag skulle bara ha två barn :banghead:

Hehe typiskt! Men det var ju bra med checkarna i alla fall. Har sett att hm har mkt fint till gravida på nätet men i butiken vid mig har de typ inget alls:( jag har ingen aning vilken strl jag ska ha så jag drar mig lite från nätshopping.
 
Hehe typiskt! Men det var ju bra med checkarna i alla fall. Har sett att hm har mkt fint till gravida på nätet men i butiken vid mig har de typ inget alls:( jag har ingen aning vilken strl jag ska ha så jag drar mig lite från nätshopping.

Mycket av HMs gravidkläder säljs endast på nätet. Utbudet i de fysiska butikerna är verkligen jätteskralt, inte ens flaggskeppsbutiken på Hamngatan har några gravidkläder.

Jag köpte en jul- och nyårsklänning från Asos, men storlek är verkligen jättesvårt. Valde en klänningsmodell som inte kändes så storleksberoende. Blev jättenöjd, men lite stor trots att jag gick ned en storlek.
 
Mycket av HMs gravidkläder säljs endast på nätet. Utbudet i de fysiska butikerna är verkligen jätteskralt, inte ens flaggskeppsbutiken på Hamngatan har några gravidkläder.

Jag köpte en jul- och nyårsklänning från Asos, men storlek är verkligen jättesvårt. Valde en klänningsmodell som inte kändes så storleksberoende. Blev jättenöjd, men lite stor trots att jag gick ned en storlek.

Utbudet var inte så stort, hade kikat på en jättefin klänning på nätet men den var slut i min storlek. Sen är jag smålänning så har man checkar så handlar man där ;)

Denna dag blev riktigt seg och jobbig. Sonen på 5 år har kräkts typ 15 ggr och varit ledsen :( Nu väntar man nästan på att dottern ska börja kräkas med... Typiskt bara för att maken är iväg på jobb denna vecka, vilket han aldrig är annars.
 
oVcBeDt.jpg

Blivit en liten kula :D 15+3 när jag tog bilden, ser nog fasen större ut live :angel:
 
@Sedna det var smart, ska tänka på det när jag kikar online så kanske jag vågar mig på en beställning!

@Tingeling84 jag hoppas att din son kryar på sig och att ni andra slipper. Din kula är ju större än min typ, o jag är i v 21+3 nu! Hehe! Så olika det kan vara:) jag gillar när det har börjat synas ordentligt nu, tycker verkligen det är fint med kulan, även om det skapar viss klädfrustration..
 
@Sedna det var smart, ska tänka på det när jag kikar online så kanske jag vågar mig på en beställning!

@Tingeling84 jag hoppas att din son kryar på sig och att ni andra slipper. Din kula är ju större än min typ, o jag är i v 21+3 nu! Hehe! Så olika det kan vara:) jag gillar när det har börjat synas ordentligt nu, tycker verkligen det är fint med kulan, även om det skapar viss klädfrustration..

Syns tidigare denna gång än de andra två graviditeterna, går inte att smyga här inte :angel:
 
Min mage har verkligen helt andra dimensioner den här gravditeten än förra. Tror aldrig jag förstod hur liten och nätt mage jag hade förra gravditeten. Då frågade bekanta, lite försynt, kring v.27 om jag möjligtvis var gravid. Lite annorlunda denna gången. :angel:
 
Min mage har verkligen helt andra dimensioner den här gravditeten än förra. Tror aldrig jag förstod hur liten och nätt mage jag hade förra gravditeten. Då frågade bekanta, lite försynt, kring v.27 om jag möjligtvis var gravid. Lite annorlunda denna gången. :angel:

Föräldrarna (förskola) på jobbet började gratulera i v.11 :angel: När jag väntade första barnet för 9 år sen såg inte folk på nya jobbet att jag var gravid och då var jag runt v.18. Sen syntes det dock för gick upp 25 kg :o
 
Jag tror att jag har börjat få sammandragningar i uppförsbackarna påväg från tåget till jobbet. Börjar överlag känna mig lite mer gravid, lite jobbigare med påklädning av sonen etc. Även rörelserna har förändrats lite, nu kommer även mer svepande rörelser och inte bara kickar. Kanske börjar bli trångt därinne :p

Insåg förresten häromdagen att bebis bara är ett par cm mindre/kortare än sonens docka. Sambon vägrade tro mig.
 
Känner att jag behöver skriva av mig lite.. Jag har så svårt att släppa min oro kring det här med att något läcker (har hänt någon gång/v senaste månaden). Var inne igen på gynakuten igår och fick då tyvärr inte lika bra bemötande/utförlig undersökning som när jag var där för 1 månad sen. Det kändes mest som att läkaren testade sig fram samt var lite rörig tack vare en läkarstudent som var närvarande och också skulle kolla. Läkaren hävdade att man inte kan läcka fostervatten utan det kommer allt på samma gång, dessutom sa hon att hon skulle kunna mäta fv-nivå genom vul men insåg sen att bebis var alldeles för stor för att se det. Detta gjorde mig väldigt tveksam till hennes generella bedömning. Hon svarade bara vagt på mina frågor och lyckades inte få till UL alls så bedömningen av fv-nivå känns inte helt pålitlig. Hon tog inga prover trots att jag påpekade att lukten var konstig på det "vatten" som kom. Jag har pratat med min bm idag som också lät lite beklämd över situationen, men hon kan tyvärr inte hjälpa mig iom att de inte har sådan utr på mvc. Så nu vet jag varken till eller från. På toppen av detta har det värkt till och från i området under naveln mitt på magen idag, så då blir jag ju än mer oroad för att en ev infektion eller något sådant skulle ha missats.. Jag antar att det inte finns något att göra egentligen, utan bara försöka släppa det här, men jag lyckas inte. Hur hade ni resonerat kring detta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
924
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 151
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 017
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp