Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag var där i maj, precis bör BB Sofia lades ner. Jag var där för kontroll två ggr pga att mitt vatten gått. Det var superrörigt, jag blev bortglömd flera gånger och de gav mig ingen information.

Det var fullt när värkarna kommit igång, så jag hänvisades till Danderyd. Det var helt super! Hade till och med två barnmorskor i rummet vid själva krystfasen. Fick massa info av Danderyd som jag tycker jag borde fått av BB Stockholm. T ex var jag öppen två cm ett dygn tidigare, redan innan värkarna satte in ordentligt. Så när jag kom in med värkar blev vi ompysslade i ett rum direkt utan kontroll. De var ju säkra på att de två cm (och kanske lite till) var avverkade. Vilket de ju var.

Så för mig - aldrig mer BB Stockholm. Åker hellre till Gotland eller ngt annat. Men, jag var där när de hade supermakt att göra.

Förstår att du inte vill tillbaka till BB Sthlm efter den upplevelsen. Vi var i princip ensamma med personalen när vi var på BB Sthlm. Kom heller aldrig till patienthotellet eftersom de hade lediga rum för eftervård på förlossningen, så vi hann ändå vara där närmare tre dygn. Fattar att det aldrig skulle bli samma sak igen.
 
Njuter av att ha bärjackan som även har gravidinsats, även om den inte behövs riktigt än.

1,5 timmes promenad och sen badhus med tvååringen idag. Får se hur fogarna mår imorgon.

Bebis har återgått till disco senaste dagarna i alla fall.
 
hejhopp! är så dålig på att följa tråden, måste bli ändring på det nu :P
min lilla rör sig som tusan, ibland kan man rent bli öm i magen :D
har TUL den 15feb, alltså nu får tiden gå snabbt! vill ha en liten att gosa med och börja använda vagnen haha
 
Tipsar om att köpa jacka på Myrorna/Stadsmissionen eller annan second hand. Mkt prisvärt, man har den ju inte så länge.

Jag hade ”gravidjackan” som bärjacka första vintern. Bar lillen jättemkt på magen. Så den användes två säsonger förra vändan.
 
Hur mkt tycker era BM att ni ska röra på er? Mitt gym har slutat med barnpassning, och det är typ ett måste för att det ska funka för mig. Ridningen har jag slutat med vid nyår. Kommer ut på ordentlig promenad 60-75 min 3-4 ggr/v. Lillen är inte stormförtjust i att sitta i vagnen så länge när det inte är sovtid. Så svårt få till på vardagarna.

Tycker det är tråkigt att jag inte tränar/motionerar mera. Och min barnmorska skäller på mig för det. Vilket gör att det känns ännu ledsammare. Men med min nuvarande vardag är det supersvårt att få till. Har liksom inte samma möjligheter som innan barn.
 
Min barnmorska har faktiskt inte nämnt något alls hur mycket jag måste röra på mig. Ska dit nu på tisdag igen så får se om hon säger nått då. Hon vet att jag inte rider längre. Går promenad med hästen varje dag, 2-2,5 km och så rör jag mig mycket på jobbet också. Har ju bara tre veckor kvar och jobba nu och efter det bör jag nog tänka på att röra mig mer. Får ju bli någon morgonpromenad plus det övningar jag fått från sjukgymnast varje dag så det inte bara blir soffläge ;)
 
Hade min barnmorska skällt på mig för något sådant hade jag bytt tror jag. Jag är vuxen och behöver inget sådant, speciellt inte som jag (och du som det verkar) inte hinner allt jag vill pga småbarn och jobb.

Min barnmorska skäller absolut inte men tycker att jag borde vila mer. Vad olika det kan vara.
 
Jag är lite besviken på att min kropp orkar så lite den här gången. Eller så har jag förträngt hur det var. Jag är van att orka jobba massor, oregelbundet och långa/korta pass omvartannat. Nu känner jag mig knappt som människa efter jobbet :down:, och det är ju jättelångt kvar :(.
 
Bm frågade lite om motion på inskrivningen, sedan har vi inte pratat mer om det. Hon tyckte det lät bra med vardagsmotion. Vila är det som varit ledordet.
 
Hur mkt tycker era BM att ni ska röra på er? Mitt gym har slutat med barnpassning, och det är typ ett måste för att det ska funka för mig. Ridningen har jag slutat med vid nyår. Kommer ut på ordentlig promenad 60-75 min 3-4 ggr/v. Lillen är inte stormförtjust i att sitta i vagnen så länge när det inte är sovtid. Så svårt få till på vardagarna.

Tycker det är tråkigt att jag inte tränar/motionerar mera. Och min barnmorska skäller på mig för det. Vilket gör att det känns ännu ledsammare. Men med min nuvarande vardag är det supersvårt att få till. Har liksom inte samma möjligheter som innan barn.
Min har inte sagt ett ljud om att motionera. Dock vet hon att jag har både hund och häst (och 2 småbarn man får jaga imellanåt). Samtidigt vet hon om min historik med foglossning så att jag öht fortfarande kan gå mer än ett par hundra meter utan att använda kryckor tycker hon kanske är fullt tillräckligt
 
Hur mkt tycker era BM att ni ska röra på er? Mitt gym har slutat med barnpassning, och det är typ ett måste för att det ska funka för mig. Ridningen har jag slutat med vid nyår. Kommer ut på ordentlig promenad 60-75 min 3-4 ggr/v. Lillen är inte stormförtjust i att sitta i vagnen så länge när det inte är sovtid. Så svårt få till på vardagarna.

Tycker det är tråkigt att jag inte tränar/motionerar mera. Och min barnmorska skäller på mig för det. Vilket gör att det känns ännu ledsammare. Men med min nuvarande vardag är det supersvårt att få till. Har liksom inte samma möjligheter som innan barn.
att det var bra att röra på sig. Speciellt simning är bra.
 
Precis ätit frukost och får världens smärta i övre delen av magen. Så pass att jag måste kliva upp och gå runt i lägenheten och min stackars son kollar på mig och vet inte vad han ska göra. Lägger mig i soffan och det gör fortfarande ont. Kanske 5 min senare lägger det sig äntligen och nu känner jag mig bara öm på samma ställe. Barnet i magen sparkade på som bara den samtidigt det gjorde ont och det var nästan skönt för då blev det något annat än bara smärta . Största rädslan denna graviditet är att allt börjar när jag är ensam hemma med sonen. Barnvakt har vi från 1a april. Min första grav. Började i ryggen så jag inbillar mig ju att det inte är någonting på g utan att den kanske bara tränar? Men det ska ju inte göra såhär ont vad jag vet..
 
Precis ätit frukost och får världens smärta i övre delen av magen. Så pass att jag måste kliva upp och gå runt i lägenheten och min stackars son kollar på mig och vet inte vad han ska göra. Lägger mig i soffan och det gör fortfarande ont. Kanske 5 min senare lägger det sig äntligen och nu känner jag mig bara öm på samma ställe. Barnet i magen sparkade på som bara den samtidigt det gjorde ont och det var nästan skönt för då blev det något annat än bara smärta . Största rädslan denna graviditet är att allt börjar när jag är ensam hemma med sonen. Barnvakt har vi från 1a april. Min första grav. Började i ryggen så jag inbillar mig ju att det inte är någonting på g utan att den kanske bara tränar? Men det ska ju inte göra såhär ont vad jag vet..
Hoppar in lite från vinterföräldratråden -16/-17 :D
Var det precis under bröstbenet? Det kan vara magkatarr. Jag fick det med andra barnet, fruktansvärd smärta :yuck:
 
Då är det definitivt inte magkatarr, skönt! Hoppas det bara var något tillfälligt!

Ja. För lillen ska ju inte komma nu så den får gott stanna kvar i 2 månader till haha. Inget mer än förutom att jag är öm o spänd. Min son frågade om jag fortfarande hade ont. När jag sa nej tog han en lättnad suck. Stackarn blev nog orolig
5år är han :)
 
Ja. För lillen ska ju inte komma nu så den får gott stanna kvar i 2 månader till haha. Inget mer än förutom att jag är öm o spänd. Min son frågade om jag fortfarande hade ont. När jag sa nej tog han en lättnad suck. Stackarn blev nog orolig
5år är han :)

Aaaw så gulligt! :love:
 
Hur mkt tycker era BM att ni ska röra på er? Mitt gym har slutat med barnpassning, och det är typ ett måste för att det ska funka för mig. Ridningen har jag slutat med vid nyår. Kommer ut på ordentlig promenad 60-75 min 3-4 ggr/v. Lillen är inte stormförtjust i att sitta i vagnen så länge när det inte är sovtid. Så svårt få till på vardagarna.

Tycker det är tråkigt att jag inte tränar/motionerar mera. Och min barnmorska skäller på mig för det. Vilket gör att det känns ännu ledsammare. Men med min nuvarande vardag är det supersvårt att få till. Har liksom inte samma möjligheter som innan barn.

Min bm frågade mig om motion på inskrivningen, men sen har det inte kommit upp mer. Jag kommer knappt upp i 30min/dag så dina 60-75min promenad flera ggr per vecka låter jättebra i mina öron.
 
Hur mkt tycker era BM att ni ska röra på er? Mitt gym har slutat med barnpassning, och det är typ ett måste för att det ska funka för mig. Ridningen har jag slutat med vid nyår. Kommer ut på ordentlig promenad 60-75 min 3-4 ggr/v. Lillen är inte stormförtjust i att sitta i vagnen så länge när det inte är sovtid. Så svårt få till på vardagarna.

Tycker det är tråkigt att jag inte tränar/motionerar mera. Och min barnmorska skäller på mig för det. Vilket gör att det känns ännu ledsammare. Men med min nuvarande vardag är det supersvårt att få till. Har liksom inte samma möjligheter som innan barn.

Hon har sagt att 30 min promenad/dag är bra. Mycket mer än så har vi inte diskuterat saken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
778
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
771
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 666
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 424
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp