Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bm idag. Magen har inte växt senaste veckorna (ingenting på två veckor, hälften mot vanligt dvs en cm veckorna innan dess) så mitt tul flyttades och blir redan imorgon.
Lite högre blodtryck även om det är rätt marginellt. I övrigt såg det bra ut.

Idag är det två år sen vi åkte in till förlossningen med storebror.
 
Bebis på drygt 1,6 kg och med bra flöden i navelsträngen så hen följer sin kurva. -5% mot standard men inget att lägga vikt vid tydligen. Växer gör den! (Och ligger med huvudet ner just idag iaf).

Har bunkrat upp inför förlossningen och efteråt på apoteket också. Håller på att lägga om golvet i badrummet den här veckan men när vi fått tillbaka tvättmaskin etc tänkte jag börja gå igenom kläderna.
 
Var hos barnmorskan idag, allt såg fint ut :D 144 i hjärtslag på lillkillen och ett SF- mått som följde kurvan. Mina värden var också bra, dock tycker jag att det är så sjukt jobbigt att ta blodprov i armen och det blir ju inte lättare av att mina armar verkar vara smått omöjliga att sticka :meh: Men efter lite armbyte fick barnmorskan till slut lite blod :up:

Bebis på drygt 1,6 kg och med bra flöden i navelsträngen så hen följer sin kurva. -5% mot standard men inget att lägga vikt vid tydligen. Växer gör den! (Och ligger med huvudet ner just idag iaf).
Härligt att det såg bra ut och att bebis får den näring den behöver. :) Blir det fler Tul nu framöver för dig eller fortsätter man med SF-måttet nu bara?
 
Var hos barnmorskan idag, allt såg fint ut :D 144 i hjärtslag på lillkillen och ett SF- mått som följde kurvan. Mina värden var också bra, dock tycker jag att det är så sjukt jobbigt att ta blodprov i armen och det blir ju inte lättare av att mina armar verkar vara smått omöjliga att sticka :meh: Men efter lite armbyte fick barnmorskan till slut lite blod :up:


Härligt att det såg bra ut och att bebis får den näring den behöver. :) Blir det fler Tul nu framöver för dig eller fortsätter man med SF-måttet nu bara?

Vilka blodprov tar du i armen?

Jag har inget mer tul inbokat så det lät som att det här var det sista. Min bm skickar dock resultaten till läkare att titta på så vi får väl se.
 
Var också hos bm idag. Hb uppe på 127 (!) hur det nu gick till på 3v, men tyckte att jag var piggare än på länge förra veckan.. Allt såg bra ut i övrigt, bebis följer sin kurva även om hon är lite liten. Imorrn ska jag till specmvc för att kolla så att inte mina sammandragningar påverkar tappen. Blir skönt att få veta hur det står till. Tror inte det är någon fara på taket men är ju bra att ha koll (hade onda, regelbundna sd i helgen).
 
När man inser att Liberos värdekoder kan ge en gratis babybodys... :angel::D

Bebis firar med disco bland revbenen.
 
Allt såg ut som det skulle med tappen, så ingenting där att oroa sig för. Så länge det inte blir mer får jag nog anta att detta är "normalt" för mig. Läkaren verkade ha ganska gott om tid så han gjorde ett ul utanpå också lite bara för att, och sa då att han tyckte det såg ut som en pojke! Så nu är vi lite överrumplade här hemma. Bm på RUL var så säker o vid ett tidigare ul gissade även en annan bm på tjej. Det kommer inte spela någon roll i slutändan men nu när det blev så förvirrat vill man ju verkligen veta ordentligt. Känns konstigt om det kommer en pojke och man har gått runt o sagt "hon" halva graviditeten:p
 
Bebis på drygt 1,6 kg och med bra flöden i navelsträngen så hen följer sin kurva. -5% mot standard men inget att lägga vikt vid tydligen. Växer gör den! (Och ligger med huvudet ner just idag iaf).

Har bunkrat upp inför förlossningen och efteråt på apoteket också. Håller på att lägga om golvet i badrummet den här veckan men när vi fått tillbaka tvättmaskin etc tänkte jag börja gå igenom kläderna.
Längtar till mitt TUL, det är den 15e feb. men jag tror denna lille gör volter varje kväll vid 22, har nog inte bestämt sig för att lägga sig tillrätta än iaf ;)
 
idag går man in i vecka 31 (30+0) nästa bm besök är om e vecka och TUL den 15e. lillen lever verkligen rövare, speciellt kl 22 på kvällen när man ska sova men både jag och pappan brukar ligga och titta på magen, igår hickade han tydligen, magen guppade till med jämna mellanrum, tog ett stetoskop för att lyssna och hörde bara hur det dunkade mot magen eller nått. tänk om man kunde pricka in någon dag så man hör hjärtljuden haha. bästa ställningen för mig nu fr tiden är liggande. så fort man stter så har man en bebis som sparkar upp så det känns så jobbigt att sitta så brukar lägga mig i soffan med datorn.

alltså nu får tiden gå fort! vill verkligen börja gå ut på långa bebispromenader :D
 
Så håller man ju på i full gång med att köpa hem allt man kan tänkas behöva. man känner sig som proffset denna gången då man redan har ett barn, fast det var ju läääänge sedan han var liten. men såklart hade man problem med amning så jag vet ju exakt vad jag behöver köpa in på den biten iaf.

i veckan har vi köpt in två babynest, och ett babygym (begagnat så klart)
Tyckte jag fick bra pris på nesten, 2 för 300kr. men det var nått vi inte hade med sonen när han var liten men upptäckt att de är nog ganska bra

ska hämta ut två babyboxar också, vet inte än när dock.. väntar nog till nästa vecka så har de fåt en vecka på sig att få hem dem :P
 
Längtar till mitt TUL, det är den 15e feb. men jag tror denna lille gör volter varje kväll vid 22, har nog inte bestämt sig för att lägga sig tillrätta än iaf ;)
Ja jag är inte alltid så säker på vilka kroppsdelar jag känner. Min vanliga bm har inte börjat kolla hur den ligger än men det var första gången de skrev det på UL, utan nån direkt kommentar dock. Minns inte när de "ska" ligga med huvudet rätt, tror ju min bebis låg annorlunda förra veckan när jag inte kände så mycket rörelser.

Jag har börjat behöva gå och lägga mig ibland efter maten, blir för fullt i magen bland fötterna i revbenen :p

@anonymApril jobbigt med förvirring ang kön! Vi har ju inte kollat alls men kan tänka mig att det blir lite "fel" i huvudet när man ställt in sig på en sak.
 
@anonymApril skönt att du känt dig piggare och att det såg bra ut med tappen!

Förstår att oklarheten kring kön gjorde er förvirrade. Vilken vecka är du i nu?
När jag gjorde ul i v.29 såg vi klart och tydligt en pung. I v.18 sa samma läkare att det såg ut som en pojke, men att flickor kan ha svullna blygdläppar som misstas för en pung. Verkar alltså inte helt lätt att avgöra kön alla gånger och eftersom vi bara såg pungen tvekar jag fortfarande lite, även om det verkligen såg ut exakt som en pung.
 
Ja jag är inte alltid så säker på vilka kroppsdelar jag känner. Min vanliga bm har inte börjat kolla hur den ligger än men det var första gången de skrev det på UL, utan nån direkt kommentar dock. Minns inte när de "ska" ligga med huvudet rätt, tror ju min bebis låg annorlunda förra veckan när jag inte kände så mycket rörelser.

Min bm kollade läget i v.30, men det kan ha varit för att jag var på ultraljud veckan innan och den då låg i tvärläge. Hos bm låg den rätt, men nu en vecka senare verkar det vara tvärläge igen. Nästa ultraljud blir i v.34 och då vill läkaren se att den ligger vertikalt, helst med huvudet neråt såklart.
 
@anonymApril skönt att du känt dig piggare och att det såg bra ut med tappen!

Förstår att oklarheten kring kön gjorde er förvirrade. Vilken vecka är du i nu?
När jag gjorde ul i v.29 såg vi klart och tydligt en pung. I v.18 sa samma läkare att det såg ut som en pojke, men att flickor kan ha svullna blygdläppar som misstas för en pung. Verkar alltså inte helt lätt att avgöra kön alla gånger och eftersom vi bara såg pungen tvekar jag fortfarande lite, även om det verkligen såg ut exakt som en pung.

Är i v29 (28+5) nu, minns inte exakt vad han sa men jag tror att han sa att han tyckte det såg ut som en pung. Vet inte om han lät osäker pga att jag sa att bm som kollat vid RUL var så säker på en tjej eller om han inte riktigt var säker på vad han såg. (Jag såg inte skärmen tyvärr). Ska på TUL i v33 så då kanske vi får ett svar om personen som gör det är villig att kolla. Jag har bilden från RUL så nu har jag försökt googla men blir inte klokare av det, hehe. Det går ju att kolla privat, men just nu orkar jag inte gå på någon mer undersökning om jag inte måste.

Menmen, det viktigaste är att bebis verkar må toppen och inte är påväg ut ännu! H*n kommer bli lika älskad oavsett, bara jag som får stå ut med lite ouppskattad ovisshet ett tag framöver!
 
@Jenka ja jag (o sambo också) blev ganska paff, vilket ju kanske inte är så konstigt egentligen men ändå, man vet ju att könsbestämning med ul inte är helt tillförlitligt. Vi har skämtat om det tidigare att det kanske tittar ut en pojke på FL istället, och så kanske det blir:p
 
IMG_4197.JPG Gå in i vecka 24 idag! Började bli orolig över att Amandamottagningen inte hört av sig, bm skickade remiss dit i v.11. Nä de hade inte fått nån remiss men nu skulle de skicka en kallelse iaf! Är väldigt rädd inför förlossningen efter den senaste för snart 6 år sen.
 
@anonymApril Haha förstår att ni blev överrumplade av det kanske kan vara en kille. Tror jag hade fått ett mindre nervsammanbrott om det skulle hända oss ;) Inte för att det spelar någon roll egentligen men vår kille har ju liksom redan fått ett namn och "killkläder" (kan ju självklart användas på en tjej också). Så då hade man nog känt sig lite blåst på 10 veckor av graviditeten och vem man tror kan finnas där inne.
Hoppas ni kan titta igen när ni är på tul nästa gång så ni får lite mer klarhet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
839
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
852
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 842
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp