Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för barnvagnstips! Kanske få åka till en butik och provköra lite innan vi bestämmer oss :)
Måste röja ut ett förråd innan vi ens kan börja köpa så stora saker :O

Tror jag närmar mig att lägga ridningen på hyllan :( Är i vecka 24 och har börjat bli rädd för att ramla av, och då känns det som att jag kommer låsa mig. Tråkigt! Men hellre det än att riskera något. Och det är ju inget som hindrar att jag kommer igång i gen och några veckor om det känns bättre.

Hur gör ni? Rider ni fortfarande?
 
Jag har slutat rida, (går in i v.29 imorgon) Hästen jag har är en riktig hopp och skutt maskin så vågar inte riskera något. Finns många dagar kvar i livet att rida försöker jag intala mig. Men har allt mer börjat fundera på att sälja hästen, jag är lite så att antingen är det allt eller inget. Självklart kommer man inte ha samma tid att lägga på stallet, träning och tävling och känner ibland att jag då ibland kan skippa det helt om man ändå bara kommer rida lite sporadiskt. Men är rädd att jag bara känner så nu för alla hormoner och det otroligt dåliga vädret :meh: Får väl avvakta lite och se vad som händer! :)
 
Tack för barnvagnstips! Kanske få åka till en butik och provköra lite innan vi bestämmer oss :)
Måste röja ut ett förråd innan vi ens kan börja köpa så stora saker :O

Tror jag närmar mig att lägga ridningen på hyllan :( Är i vecka 24 och har börjat bli rädd för att ramla av, och då känns det som att jag kommer låsa mig. Tråkigt! Men hellre det än att riskera något. Och det är ju inget som hindrar att jag kommer igång i gen och några veckor om det känns bättre.

Hur gör ni? Rider ni fortfarande?
Jag är i v26 och rider fortfarande, sex dagar i veckan. Kan inte sitta emot helt men rider annars som vanligt. Typ bara då jag känner mig som vanligt så jag är lycklig för var dag jag kan fortsätta.
 
Jag har slutat rida, (går in i v.29 imorgon) Hästen jag har är en riktig hopp och skutt maskin så vågar inte riskera något. Finns många dagar kvar i livet att rida försöker jag intala mig. Men har allt mer börjat fundera på att sälja hästen, jag är lite så att antingen är det allt eller inget. Självklart kommer man inte ha samma tid att lägga på stallet, träning och tävling och känner ibland att jag då ibland kan skippa det helt om man ändå bara kommer rida lite sporadiskt. Men är rädd att jag bara känner så nu för alla hormoner och det otroligt dåliga vädret :meh: Får väl avvakta lite och se vad som händer! :)
Jag skulle verkligen avvakta om jag vore du :), har en dotter på 2,5 år och har fortfarande häst med allt vad det innebär. Tränar och tävlar fortfarande och utan min dagliga ridning skulle jag vara en mycket tråkigare mamma. Och för mig funkar det fint att inkludera barnet i hästeriet, hon har vuxit upp i stallet.
 
Jag skulle verkligen avvakta om jag vore du :), har en dotter på 2,5 år och har fortfarande häst med allt vad det innebär. Tränar och tävlar fortfarande och utan min dagliga ridning skulle jag vara en mycket tråkigare mamma. Och för mig funkar det fint att inkludera barnet i hästeriet, hon har vuxit upp i stallet.

Ja, du har nog rätt. Ska verkligen inte göra nått drastiskt nu innan lilleman har kommit. Är de med från början så vänjer väl de sig vid att hänga med till stallet. Så får jag känna av hur det känns under de året man är föräldraledig, om man vill fortsätta med hästen efter det! :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Tyckte det varit väldigt lugnt i magen igår em och känslan hängde kvar imorse även om jag fick några buffar till svar. Nu har den röjt loss medan jag jobbade så oron har lagt sig, återkommer det får jag väl ringa och rådfråga.

Apropå jobb... Gör gott för hjärnan men är ju så trött så det lätt blir för mycket. Jobbar några timmar här och var nu, några dagar i veckan.
 
Vad skönt att bebben har kommit igång igen @Jenka , hoppas att h*n fortsätter sprattla på som vanligt!

För min del händer inte så mycket för stunden. Magen verkar vara ok med järntabletterna så jag kommer fortsätta ta varje dag. Har fortfarande mycket sammandragningar, speciellt på natten. Ibland är de så kraftiga att jag vaknar av dem, händer flera ggr per natt. Tänkte ringa och prata med bm om detta imorrn, eftersom det börjar kännas lite olustigt att de ibland känns så kraftiga. Lillan verkar dock må bra, sparkar gärna på insidan av min navel vilket gör ganska ont.. Men jag är glad att hon är livlig för då känns allt som vanligt iaf:)
 
Vad skönt att bebben har kommit igång igen @Jenka , hoppas att h*n fortsätter sprattla på som vanligt!

För min del händer inte så mycket för stunden. Magen verkar vara ok med järntabletterna så jag kommer fortsätta ta varje dag. Har fortfarande mycket sammandragningar, speciellt på natten. Ibland är de så kraftiga att jag vaknar av dem, händer flera ggr per natt. Tänkte ringa och prata med bm om detta imorrn, eftersom det börjar kännas lite olustigt att de ibland känns så kraftiga. Lillan verkar dock må bra, sparkar gärna på insidan av min navel vilket gör ganska ont.. Men jag är glad att hon är livlig för då känns allt som vanligt iaf:)

Vad jobbigt att du redan har så mycket sammandragningar :( Speciellt på natten, är väl mer vanligt att man får dem vid nån form av ansträngning? Vet att en kompis till mig som fick sammandragningar tidigt fick brickanyl. De har inte nämnt något sådant hos barnmorskan för dig?

Själv har jag tacksamt nog inte behövt vara orolig för minskade fosterrörelser. Vår grabb verkar köra disco/ gymnastik där inne mer eller mindre konstant. Magen studsar och hoppar även på utsidan. Börjar fundera om den här grabben sover nån gång :p Eller jo det gör han, han verkar sova snällt mer eller mindre hela nätterna :up:
 
Vad jobbigt att du redan har så mycket sammandragningar :( Speciellt på natten, är väl mer vanligt att man får dem vid nån form av ansträngning? Vet att en kompis till mig som fick sammandragningar tidigt fick brickanyl. De har inte nämnt något sådant hos barnmorskan för dig?

Själv har jag tacksamt nog inte behövt vara orolig för minskade fosterrörelser. Vår grabb verkar köra disco/ gymnastik där inne mer eller mindre konstant. Magen studsar och hoppar även på utsidan. Börjar fundera om den här grabben sover nån gång :p Eller jo det gör han, han verkar sova snällt mer eller mindre hela nätterna :up:

Jag har inte pratat med min bm om det än, nämnde det till obstretikern som jag träffade för 1,5v sen och han sa att det ofta var pga stress o att jag skulle försöka vila.. Tappen var opåverkad då iaf, men nu har det ju hållt på ett tag. Jag känner inte riktigt att min bm är så mkt till stöd så vi får väl se vad hon säger. Förmodligen får jag prata med en annan bm eftersom hon inte jobbar på fredagar. Har iaf varit o lämnat en odling på eget initiativ men inte hört ngt, så den är förmodligen negativ.

Härligt att det är fullt ös i din mage:) tycker man blir lite extra lycklig när det far runt där inne! Låter ju lovande att han sover på nätterna för den kommande tiden utanför magen, hehe. Lilltjejen i min mage verkar tycka att man ska vara vaken nattetid..
 
Ni som bor i Stockholm, vet ni var ni skulle vilja föda och har ni listat er?
Både jag och bm trodde jag var listad på BB Stockholm, men tydligen inte. Lite snopet! Nu kunde bm varken lista mig på BB Stockholm eller Danderyd, så då avvaktade vi. Har inget emot KS Solna, men resterande förlossningar åker jag bara till om jag verkligen måste (pga resvägen).

Har haft förvärkar varje morgon den här veckan. Känns i kroppen att det är tredje trimestern och kroppen så smått börjar förbereda sig på slutet, även om det ännu är lång tid kvar.
 
Ni som bor i Stockholm, vet ni var ni skulle vilja föda och har ni listat er?
Både jag och bm trodde jag var listad på BB Stockholm, men tydligen inte. Lite snopet! Nu kunde bm varken lista mig på BB Stockholm eller Danderyd, så då avvaktade vi. Har inget emot KS Solna, men resterande förlossningar åker jag bara till om jag verkligen måste (pga resvägen).

Har haft förvärkar varje morgon den här veckan. Känns i kroppen att det är tredje trimestern och kroppen så smått börjar förbereda sig på slutet, även om det ännu är lång tid kvar.

Jag är listad på BB Danderyd, hade blivit BB Sthlm i andra hand. Så jag kan inte komma med några bra tips tyvärr eftersom jag inte övervägt ngt annat själv. Men läste i någon tråd häromdagen att folk varit nöjda med KS Solna:)
 
Jag är listad på BB Danderyd, hade blivit BB Sthlm i andra hand. Så jag kan inte komma med några bra tips tyvärr eftersom jag inte övervägt ngt annat själv. Men läste i någon tråd häromdagen att folk varit nöjda med KS Solna:)

Ja jag tror inte det är något fel alls på KS Solna.:)

Jag tänkte BB Sthlm för att jag hade en så otroligt bra upplevelse där förra gången. Men då födde jag under det lugnaste dygnet i BB Sthlms historia och det gjorde knappast upplevelsen representativ. Hört andra som tyckt de blivit hemskt dåligt bemötta på BB Sthlm. Tror egentligen inte själva förlossningsavdelningen är så avgörande utan vilken personal man kommer i kontakt med, och det är ju omöjligt att sia om vem man får träffa.

Jag är egentligen inte så brydd om var det blir, men vill inte lista mig på andra sidan stan och sedan behöva gå och hoppas på att det ska vara fullt så jag kanske kan bli hänvisad till norrort. Vore så bakvänt! Då kan jag lika gärna leta plats själv när det är dags.
 
Jag har slutat rida, (går in i v.29 imorgon) Hästen jag har är en riktig hopp och skutt maskin så vågar inte riskera något. Finns många dagar kvar i livet att rida försöker jag intala mig. Men har allt mer börjat fundera på att sälja hästen, jag är lite så att antingen är det allt eller inget. Självklart kommer man inte ha samma tid att lägga på stallet, träning och tävling och känner ibland att jag då ibland kan skippa det helt om man ändå bara kommer rida lite sporadiskt. Men är rädd att jag bara känner så nu för alla hormoner och det otroligt dåliga vädret :meh: Får väl avvakta lite och se vad som händer! :)

Jag håller med @Lo_ avvakta lite så du inte gör något förhastat.

Jag har två barn som blir 6 respektive 3 år nu under våren och har haft två hästar hela tiden, hemma på egna gården och tränar och tävlar som vanligt. Skulle troligen inte vara någon rolig person överhuvudtaget om jag inte hade mina hästar.
 
Ni som bor i Stockholm, vet ni var ni skulle vilja föda och har ni listat er?
Både jag och bm trodde jag var listad på BB Stockholm, men tydligen inte. Lite snopet! Nu kunde bm varken lista mig på BB Stockholm eller Danderyd, så då avvaktade vi. Har inget emot KS Solna, men resterande förlossningar åker jag bara till om jag verkligen måste (pga resvägen).

Har haft förvärkar varje morgon den här veckan. Känns i kroppen att det är tredje trimestern och kroppen så smått börjar förbereda sig på slutet, även om det ännu är lång tid kvar.

SÖS. Har ungefär samma sträcka dit som till Huddinge.
 
Ja jag tror inte det är något fel alls på KS Solna.:)

Jag tänkte BB Sthlm för att jag hade en så otroligt bra upplevelse där förra gången. Men då födde jag under det lugnaste dygnet i BB Sthlms historia och det gjorde knappast upplevelsen representativ. Hört andra som tyckt de blivit hemskt dåligt bemötta på BB Sthlm. Tror egentligen inte själva förlossningsavdelningen är så avgörande utan vilken personal man kommer i kontakt med, och det är ju omöjligt att sia om vem man får träffa.

Jag är egentligen inte så brydd om var det blir, men vill inte lista mig på andra sidan stan och sedan behöva gå och hoppas på att det ska vara fullt så jag kanske kan bli hänvisad till norrort. Vore så bakvänt! Då kan jag lika gärna leta plats själv när det är dags.
Och jag var där i maj, precis bör BB Sofia lades ner. Jag var där för kontroll två ggr pga att mitt vatten gått. Det var superrörigt, jag blev bortglömd flera gånger och de gav mig ingen information.

Det var fullt när värkarna kommit igång, så jag hänvisades till Danderyd. Det var helt super! Hade till och med två barnmorskor i rummet vid själva krystfasen. Fick massa info av Danderyd som jag tycker jag borde fått av BB Stockholm. T ex var jag öppen två cm ett dygn tidigare, redan innan värkarna satte in ordentligt. Så när jag kom in med värkar blev vi ompysslade i ett rum direkt utan kontroll. De var ju säkra på att de två cm (och kanske lite till) var avverkade. Vilket de ju var.

Så för mig - aldrig mer BB Stockholm. Åker hellre till Gotland eller ngt annat. Men, jag var där när de hade supermakt att göra.
 
Skönt med helg, började dagen med att gå en liten runda. Gjorde överjävligt ont men jag försöker vara igång så gott det går iaf. Börjat vätska mig i benen så fick inhandla stödstrumpor i veckan. Fullt ös inne i magen, helst runt kl 21-23 då är det cirkuskonster där inne :laugh: Fyndade en jacka på rea för 100kr, min andra gå knappt att stänga längre :angel:
Är så lång tid kvar, hela våren liksom och jag är redan så pass tjock och otymplig, vart ska detta sluta liksom :nailbiting:
 
Skönt med helg, började dagen med att gå en liten runda. Gjorde överjävligt ont men jag försöker vara igång så gott det går iaf. Börjat vätska mig i benen så fick inhandla stödstrumpor i veckan. Fullt ös inne i magen, helst runt kl 21-23 då är det cirkuskonster där inne :laugh: Fyndade en jacka på rea för 100kr, min andra gå knappt att stänga längre :angel:
Är så lång tid kvar, hela våren liksom och jag är redan så pass tjock och otymplig, vart ska detta sluta liksom :nailbiting:

Du är iaf inte ensam om att inte kunna stänga igen jackan!:) Jag har fått låna två men det dröjer nog inte mer än tre veckor till innan jag inte får igen dem heller... Är ganska kort så magen får kompensera genom att växa utåt antar jag.

Schysst att du hittade en jacka för 100kr måste jag säga! Jag hade hoppats hitta någon på mellandagsrean men der visade sig vara knepigt.
 
Fick sova utan att bli väckt av massa sd inatt, mkt skönt! Var nära att jag fick ringa FL igår, efter att ha haft ordentliga sd med typ 1-2min mellanrum i 1,5-2h ackompanjerat med molvärk. Jag valde dock att vänta ut o se om det hände igen, jag var så trött så jag hade verkligen inte lust att sitta på sjukhuset i flera h... Men det kom inte någon mer sådär intensiv omgång, utan fortsatte med ca 1-2 per timme vilket känns mer rimligt. Håller tummarna för att det lugnar sig och att bebis har tålamod att stanna kvar i magen 10-11v till!
 
Du är iaf inte ensam om att inte kunna stänga igen jackan!:) Jag har fått låna två men det dröjer nog inte mer än tre veckor till innan jag inte får igen dem heller... Är ganska kort så magen får kompensera genom att växa utåt antar jag.

Schysst att du hittade en jacka för 100kr måste jag säga! Jag hade hoppats hitta någon på mellandagsrean men der visade sig vara knepigt.

Letade jacka att låna först, fick kommentaren av syrran om vad som hände sist jag var gravid och lånade. Jackan sprack när jag böjde mig ner :angel: Denna jacka var rymlig, få plats en fleece under. Behöver dock en ny fleece :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
778
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
771
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 407
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp