Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag packa bb-väskan. Har sedan några dagar tillbaka mycket förvärkar och haft en liten blödning. Säger ju ingenting om hur lång tid det är kvar, men den där väskan kanske borde förberedas. Minns dock inte vad som var direkt oumbärligt sist. Babyskydd, något att ta på bebis, en filt och kläder till mig att åka hem i kan ju vara bra att ha. Ska även köpa en riktigt smarrig godispåse och cola på burk. Det ska jag verkligen unna mig! Har mätt blodsockret nu ett par dagar och värdena går verkligen inte att anmärka på än så länge, men ändå fått mig en tankeställare kring mat eftersom det man kunde utläsa av glukosbelastningen var gränsfall. Vill kanske inte veta hur kroppen svarar på rejäl sockerchock igen, så håller mig till en bra kost.
Ursäkta att jag frågar men hur var din blödning var det rent färskt blod?
 
Tror detta är den senaste :)
Näst senaste . hade ändrat mitt datum så gjorde samma ändring igen :)


25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på: Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
 
Jag är nog först ut. Har bf den 25/3 :)
Har inga direkta känningar, lite mensvärk till och från.
Har legat däckad i influensan och dessförinnan har jag vart upp tagen med att sälja hästen så har inte boat än :nailbiting:
Det mesta är inhandlat men ligger kvar i kartonger, har inte ens tvättat bebiskläder, ingen BB-väska packad! Så han får gärna stanna en vecka till i magen!
Min väska är halvpackad <-- låter roligt.
Det som inte är packat är sånt jag använder dagligen men som jag behöver ha med när det är dags. Då har jag gjort en lista i mobilen som jag kan följa.
 
Någon mer som går i tankarna att donera bröstmjölk? Jag upptäckte det försent med första barnet att det var brist och jag hade med lätthet kunnat donera. Så denna gången ska jag kolla upp möjligheten när vi är på bb. :)
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
26/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:
 
Var iväg på profylaxkurs idag, var rädd att det inte skulle gå för att jag varit så slut/haft sjukdomskänsla i kroppen de senaste tre dagarna. Men idag kändes det bättre och jag är glad att vi kom iväg! Tyckte att det var intressant och fanns många bra saker att ta med sig inför fl, vi ska öva här hemma har vi bestämt nu:) Någon annan som varit/ska på profylax?

I övrigt har inte mycket hänt sedan TUL:et, annat än att jag dragits med en massa sammandragningar i några dagar igen, vissa är smärtsamma men inte i övervägande mängd iaf. Är i v34 nu så då kanske det är normalt att det börjar komma lite förvärkar...:confused:
 
Någon mer som går i tankarna att donera bröstmjölk? Jag upptäckte det försent med första barnet att det var brist och jag hade med lätthet kunnat donera. Så denna gången ska jag kolla upp möjligheten när vi är på bb. :)

Inget som jag tänkt på just nu i alla fall, min största oro kring allt som har med barn och göra är amningen. Jag vill amma men har alltid tyckt det är obehagligt med beröring på bröstvårtorna och har alltid vart otroligt känslig. Bara en lös tröja kan göra att det gör ont. Så mitt största fokus i början är att försöka se till att jag kan amma lillkillen först och främst innan jag ger mig på att donera mjölk, även om jag tycker det är en otroligt bra grej. Däremot tror jag att jag vill donera det blodet som eventuellt blir kvar i moderkakan :)

I övrigt har inte mycket hänt sedan TUL:et, annat än att jag dragits med en massa sammandragningar i några dagar igen, vissa är smärtsamma men inte i övervägande mängd iaf. Är i v34 nu så då kanske det är normalt att det börjar komma lite förvärkar...:confused:

På tal om förvärkar, jag får ibland känningar/ lätt smärta i ländryggen men känner inget i magen samtidigt. Kan det vara förvärkar då eller är det bara att ryggen är trött?
 
På tal om förvärkar, jag får ibland känningar/ lätt smärta i ländryggen men känner inget i magen samtidigt. Kan det vara förvärkar då eller är det bara att ryggen är trött?

Har känt liknande vid ett par tillfällen och funderat kring det utan att komma fram till något. Tror jag avfärdade det som att ryggen var lite trött, men det kan ju likväl vara något annat. Det är så mycket skumma grejer som känns hela tiden i kroppen nu så man vet ju varken till eller från :o
 
Inget som jag tänkt på just nu i alla fall, min största oro kring allt som har med barn och göra är amningen. Jag vill amma men har alltid tyckt det är obehagligt med beröring på bröstvårtorna och har alltid vart otroligt känslig. Bara en lös tröja kan göra att det gör ont.

Mitt bästa tips. Köp amningsnapp. Räddade verkligen min amning. Har också känsliga bröst och höll på att avlida dygnen på BB. Lite bökigt jo men så värt det. Fick sår direkt om jag glömde lägga på. Tog tre månader sedan hade brösten härdat och de gick utan.
 
Inget som jag tänkt på just nu i alla fall, min största oro kring allt som har med barn och göra är amningen. Jag vill amma men har alltid tyckt det är obehagligt med beröring på bröstvårtorna och har alltid vart otroligt känslig. Bara en lös tröja kan göra att det gör ont. Så mitt största fokus i början är att försöka se till att jag kan amma lillkillen först och främst innan jag ger mig på att donera mjölk, även om jag tycker det är en otroligt bra grej. Däremot tror jag att jag vill donera det blodet som eventuellt blir kvar i moderkakan :)



?


Som vinkelina tipsar om. Amningsnapp :) ligger redan i bb väskan här hemma ^^
 
+ så harbjag skaffat calma napp till flaska. Min son hade problem med amningen så den lärde helt enkelt honom "sugtekniken " så den var guld värd för oss också :)
 
Hur vet man vilken storlek man behöver på amningsnappen? Och vilken rekommenderar ni? Stod och titta på en på Apoteket igår men köpte aldrig då jag inte vet vilken storlek man ska köpa :confused:
 
Inget som jag tänkt på just nu i alla fall, min största oro kring allt som har med barn och göra är amningen. Jag vill amma men har alltid tyckt det är obehagligt med beröring på bröstvårtorna och har alltid vart otroligt känslig. Bara en lös tröja kan göra att det gör ont. Så mitt största fokus i början är att försöka se till att jag kan amma lillkillen först och främst innan jag ger mig på att donera mjölk, även om jag tycker det är en otroligt bra grej. Däremot tror jag att jag vill donera det blodet som eventuellt blir kvar i moderkakan :)



På tal om förvärkar, jag får ibland känningar/ lätt smärta i ländryggen men känner inget i magen samtidigt. Kan det vara förvärkar då eller är det bara att ryggen är trött?
Donera blod från moderkaka? Varför gör man det?
 
Donera blod från moderkaka? Varför gör man det?
Tydligen innehåller blodet i navelsträngen och moderkakan blodstamceller som används till transplantation hos svårt sjuka människor, framförallt barn med leukemi eller andra blodsjukdomar. Så istället för att ta blodstamceller från benmärg fungerar det även att ta blod från navelsträng/ moderkaka.
Så det ställer ju också höga krav om man får lämna eller inte.
 
Hur vet man vilken storlek man behöver på amningsnappen? Och vilken rekommenderar ni? Stod och titta på en på Apoteket igår men köpte aldrig då jag inte vet vilken storlek man ska köpa :confused:
Finns det olika storlekar? Inte sett. Köpt på babyproffsen och det är en variant vad jag sett hehe :p
 
Har också förvärkar eller nåt. Just idag ont i både rygg och mage.

Börjar känna mig stressad över sovsituationen inför bebis ankomst. Tanken var att blivande storebror skulle börja sova i eget rum i god tid innan, i vanlig säng och bebis ta över spjälsängen. Nya sängen står och väntar hos min mamma, sambon (som har tillgång att låna lämplig bil) skjuter bara upp att hämta den :banghead: en månad till bf och han sover fortfarande i vårt rum. Vill absolut inte att han ska känna dig undanskuffad när bebis kommer eller koppla ihop det med det. Ser framför mig två barn I sängen vilket känns både trångt och osäkert. Och risk för ingen sömn alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
882
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
874
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 916
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 181
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp