Varför valde din partner dig?

Det som gjorde att jag frågade varför sexet var så viktigt är att sex är bara är en del av ett förhållande. Större delar än sex är kärlek, respekt, förståelse, gemenskap, vänskap osv.

Och man kan inte "konfrontera" någon med hur ett förhållande "ska vara" efter att ha pratat med folk på jobbet. Du låter som Saga Norén i Bron!

Nu vet jag inte hur längesedan det är sedan ni separerade men du måste försöka släppa bitterheten. Den kommer att fortsätta förgifta dig om du inte gör det.
 
Det hela var rätt slumpmässigt men jag tror han helt enkelt föll för att jag är jag.

Var inne i en extremt jobbig period när vi träffades så jag var verkligen inte mitt bästa då. Sen tyckte han (och tycker) att jag är snygg, smart och rolig.
 
Tycker ju det, men tydligen finns ju ointresset och till vissa delar hånet kvar varje gång jag öppnar käften och stammar fram mitt namn, toleransen hos tjejer på krogen (eller ridklubben/ridskolan för den delen) har inte avtagit de senaste 35 åren när det gäller stammande:D
Blir du hånad för att du stammar? Det är för jävligt isåfall. Men om kvinnor inte är intresserade av dig på krogen behöver ju inte ha med stamningen att göra.

En mycket bra man som jag kände förr stammar, men det var inget varken jag eller någon annan hängde upp oss på. Vuxna människor överlever om någon stammar.
 
Jag har inget förhållande nu men de som gillat mig har gjort det antingen eftersom de tyckt att jag sett bra ut, samt är representativ och snäll. Sen finns det en annan kategori, som visserligen uppskattat ovanstående, men tyckt att det primära med mig varit släktskap humor- och resonemangsmässigt. Sådana män har jag oftare fattat tycke för tillbaka men de är lite klurigare att rota fram ur världens kill-låda tyvärr
 
Hade ingen aning. Vem skulle vilja ha med mig brukar jag tänka. Så jag fick fråga helt enkelt.

"Because you're beautiful, kind, caring, beautiful, funny and I've never laughed with anyone else as much as I have with you. You're as nerdy as I am and you agreed to meet me from the internet. You were my best friend for a year before as well and I can tell you anything without feeling uncomfortable. And you're beautiful"

:love:
 
Varför i hela fridens namn hackar ni något så fruktansvärt på @Pegasus63 ? När någon skriver att han inte blivit sedd på 40 år och skriver att han har ärr kvar efter mobbing, så är det något bagage som han ska ha kastat i skogen för länge sedan? Bara för att han råkade skriva att han saknade sex? Jag tolkar det som att sex förmodligen kanske åsyftar närhet i det här fallet.
 
Förresten kom jag på två stammare till i omgivningen. Inget konstigt pga deras stamning heller.

Stamning är säkert något man kan bli helvetiskt mobbad för, i synnerhet när du växte upp, jag antar att man numera försöker träna bort det tidigt.

Men det är längesedan du blev mobbad. Som vuxen måste försöka låta bli att låta din stamning begränsa dig. @Pegasus63
 
Bläckfisken och jag har haft lite dispyter förut i det här ämnet, och jag svarar mer en gärna på hennes frågor så hon förstår hur jag känner. Samtidigt tar jag till mig av hennes kommentarer/svar/frågor så att jag en dag kanske kan stå bättre rustat om en ny kärlek knackar på hjärtats dörr.
 
Senast ändrad:
Jag frågade just sambon som svarade "du verkade vara lite knäpp, det kändes som man kunde vara naturlig och avslappnad med dig och så var du inte heller sådär "åh nej, måste du prata politik eller använda så svåra ord" och så allt det där andra... Du luktar gott"
:rofl: Och jag som trodde att det var för min påstridighet så att han inte hade en chans :angel:, men enligt honom så tolkar han det bara som en konsekvens av det första...
 
Förresten kom jag på två stammare till i omgivningen. Inget konstigt pga deras stamning heller.

Stamning är säkert något man kan bli helvetiskt mobbad för, i synnerhet när du växte upp, jag antar att man numera försöker träna bort det tidigt.

Men det är längesedan du blev mobbad. Som vuxen måste försöka låta bli att låta din stamning begränsa dig. @Pegasus63

Jag har tittat några gånger på The Kings Speech, men den tar ju inte upp några konkreta råd, och talpedagog skulle jag inte ha tid för med mitt nuvarande jobb, så jag gillar bara läget som det är, undviker att prata med någon utom bekantskapskretsen (om de inte presenterar mig) på krogen och nöjer mig med att vara den som alla kan komma till med sina problem i stallet och på jobbet:D
 
Nu undrar jag varför du tror, eller vet, varför just du blev vald?
Jag vet.
För att jag är en intellektuellt spännande kvinna i en atletisk kropp.
Och för att jag uppskattar män med väl fungerande hjärnor.
Kryddat med att jag är intresserad och kunnig både i teknik och jordbruk så att han kan prata med mig om allt.
 
Det är ju det enda behov som man behöver en partner till.
Alla andra behov går ju att fylla helt tillfredsställande på annat sätt.
Det där håller jag verkligen inte med om. För egen del händer det ganska ofta att jag saknar att ha en partner, men då är det inte att ha någon att ha sex med jag saknar i första hand. Det är någon att prata om allt och inget med sena kvällar, att hitta på någon superspontant med en helg, någon att sakna och som saknar mig när jag är borta, någon som finns där varje dag och som jag delar stor del av vardagslivet med. I detta ingår sex. Men jag behöver väl inte en partner mer till det än till något av exemplen ovan. Sex går utmärkt bra att få utan att ha en partner.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
738
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 848
Senast: LaMagia
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 149
Senast: Bulldoozer
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
341
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp