Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rhinos

Trådstartare
Ny tråd och snart även nya bebisar :).

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Vårkänslor :D

(vilket iofs väl borde resultera i mer aktivitet i vintertrådarna :p )
Tror mer att vi är så uttråkade hela vintern så enda sättet att underhålla oss är genom att skriva här.
Höstföräldrarna har fullt upp med sina bebisar då, och vinterföräldrarna börjar ploppa ut/är i sista veckorna så de orkar inte skriva så mycket :p

*funderat mycket på detta.... Eller något :p *
 
Igår klarade vi av både barnmorskebesök och del 2 på profylaxkursen.

Bm-besöket gick bara bra, vecka 33+4 nu.
Järn 126 (utan järntabletter hur det nu går till), socker 4,7, hjärtslag kommer jag inte ihåg exakt men normalt iaf.
SF-måttet var egentligen 31,5 men blev 32 då det inte fanns halva cm att skriva in. Jag trodde att magen skulle ha växt mycket mer för nu känns det verkligen skillnad. Jag har bundit en del vätska de senaste veckorna och viktuppgång är nu totalt 9,5 kg. Bm var nöjd så då får väl jag också vara det.

Enda anmärkningen är väl att blodtrycket börjar krypa lite uppåt. Så nu skulle jag vara uppmärksam på huvudvärk, mer svullnad och ont fram mellan brösten typ. Har inte kännt av något av det så får väl hoppas att det håller sig borta!

Profylaxkursen var väldigt bra även denna gång. Typ halva tiden gick ut på att männen fick lära sig hur de bäst kunde massera oss tjejer så jag var nöjd :D Sen kom barnmorskan med väldigt mycket tips om hennes erfarenheter om vad kvinnor brukar uppskatta i olika delar av förlossningen så det kom mycket praktiska råd. Mannen var mycket nöjd, framför allt med att ha en verktygslåda med faktiska saker att prova. Istället för det väldigt ospecifika "var ett stöd". Sen om tipsen fungerar för mig och oss där och då får man väl se sen! :)

Imorgon ska vi dessutom på infoföreläsning på förlossningen. Av någon anledning händer allt denna vecka. Stressigt värre :p
 
@Tassetass hade jag haft det ens i närheten av hur du haft det kan jag garantera att jag hade varit ett totalt söndergråtet monster. Jag är, likt dig, helt beroende av rörelse och är ju frustrerad av det faktum att mina i stort sett dagliga 3-5 km promenader går betydligt långsammare än vanligt. Rider i "mitt" naturreservat varje dag och då känner jag mig nästan som vanligt. Så jag förstår verkligen att du har det tufft och är väldigt redo att bli dig själv igen. Kämpa på, snart klart :love:
 
@Imogen mitt undertryck låg också lite högt igår, och tydligen även på samma gången innan men då nämndes det inte. Hade 90, vad låg du på? Jag har gått upp 12 kg i v 38, har haft samma byxor och tröjor hela tiden så jag vet inte riktigt var dessa kilon sitter :o. Sambon drog det roliga skämtet att det rent teoretiskt skulle kunna vara en tiokilos bebis där inne. Kul.
 
Nej, känner verkligen ingenting :mad:. Tror bebis gått vilse, @vilse ;).

Ja, @FengurLaugar, det går verkligen undan i tråden. Var ju inte längesedan #2 startades.

Antar att det är en del semesternuppande för oss vårföräldrar = fler vårföräldrar och att vi mest går och väntar under den tråkigare delen av året :p.

Skönt att allt såg bra ut, @Imogen. Har också haft bra järnvärden och kan inte för mitt liv förstå hur det gått till ;).
 
@Lo_
Undertryck 86 hade jag. Bm sa att än så länge var det ok men vid 90 "började det vara på gränsen till för högt". Jag har legat runt 70 i början om jag kommer ihåg rätt. Sedan förra gången (3 veckor sedan) hade det hoppat upp till 78 och nu till 86. Övertrycket var däremot lägre igår än förra gången.

Jag vet inte riktigt hur mycket man ska oroa sig. Inte så mycket så länge jag inte får en massa andra symptom gissar jag. Vad de gör åt saken om det blir för högt vet jag inte heller..
 
Nej, känner verkligen ingenting :mad:. Tror bebis gått vilse, @vilse ;).

Ja, @FengurLaugar, det går verkligen undan i tråden. Var ju inte längesedan #2 startades.

Antar att det är en del semesternuppande för oss vårföräldrar = fler vårföräldrar och att vi mest går och väntar under den tråkigare delen av året :p.

Skönt att allt såg bra ut, @Imogen. Har också haft bra järnvärden och kan inte för mitt liv förstå hur det gått till ;).
Vår bebis blev mest troligt till på en semester i Göteborg. Första försöket och jag var i grav chock när jag plussade :nailbiting:. Hade tänkt att det skulle ta en stund eftersom jag inte är så värst ung och ge mig tid att smälta beslutet lite. Men tji fick jag :D. Kommer ihåg att jag övervägde evigt singelskap och ifrågasatte varje uns av mig själv och min partner. En härlig tid;)
 
@Lo_
Undertryck 86 hade jag. Bm sa att än så länge var det ok men vid 90 "började det vara på gränsen till för högt". Jag har legat runt 70 i början om jag kommer ihåg rätt. Sedan förra gången (3 veckor sedan) hade det hoppat upp till 78 och nu till 86. Övertrycket var däremot lägre igår än förra gången.

Jag vet inte riktigt hur mycket man ska oroa sig. Inte så mycket så länge jag inte får en massa andra symptom gissar jag. Vad de gör åt saken om det blir för högt vet jag inte heller..

Oj då, min sa att det inte fick gå över 100. Men allt annat är bra så jag håller väl koll på symptom på havandeskapsförgiftning men hoppas på det bästa.
 
Vår bebis blev mest troligt till på en semester i Göteborg. Första försöket och jag var i grav chock när jag plussade :nailbiting:. Hade tänkt att det skulle ta en stund eftersom jag inte är så värst ung och ge mig tid att smälta beslutet lite. Men tji fick jag :D. Kommer ihåg att jag övervägde evigt singelskap och ifrågasatte varje uns av mig själv och min partner. En härlig tid;)
Vår blev troligtvis till under en tipp till sommarstugan :angel:. Plusset var även för mig ganska "chockerande". Även om jag var mentalt förberedd på att det antagligen var stor chans att det tagit sig så tog det lite tid att ta in att jag faktiskt var gravid med allt vad det innebär. Hade trots allt känt mig redo innan men det går nog inte att förbereda sig helt. :)
 
Även jag hade ett litet bryt igår, har i flera dagar gått och oroat mig för allt möjligt som har med föräldraskap att göra, hur jag känner mig konstig som inte kan känna en relation till figuren i min mage och oro över att jag inte kommer känna lycka när den föds. När jag sen gråtandes skulle försöka förklara för sambon hur jag känner blev det plötsligt inte alls lika stort och skrämmande längre O_o Jag är ganska bra på att gå och hålla oro och negativa känslor inom mig så det växer och blir enormt i mitt eget tycke innan jag får ur mig det.

För övrigt känner jag mig ganska trött på att vara gravid. Dels för att jag har ont och inte kan röra mig normalt och ständigt känner det som att jag gjort 100 situps? :cautious: Men även för att jag inte kan göra saker som jag vill göra. Att gå ut och äta är en stor ansträngning trots att man bara sitter ner, med sammandragningar som kommer som ett brev på posten. Jag vill kunna tatuera mig och ta en drink! Inser att jag på något sätt låter lite omogen och... otacksam? Försöker tänka att det inte är så långt kvar nu men har ju sista datumet i tråden och risken att han stannar kvar därinne ända in i juni är väl överhängande :D

Kändes i alla fall bättre efter samtal med sambon och jag måste försöka prata om mina känslor istället för att hålla det inom mig.
 
Oj då, min sa att det inte fick gå över 100. Men allt annat är bra så jag håller väl koll på symptom på havandeskapsförgiftning men hoppas på det bästa.

Är väl ytterligare bevis på att det uppenbarligen inte finns något facit!

Du har ju gått ett par veckor längre än mig också. Min bm menade mer att går det över 90 är det läge att göra mer kontroller och hålla ännu mer koll på det. Och du går ju redan tätare hos bm än vad jag gör gissar jag :)

Jag gjorde ju förresten urinprov också så var helt normala, så får väl hoppas på det bästa :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 234
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 309
Senast: Rie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 001
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp