Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det är det enda jag är missnöjd med våran emmaljunga. Selen sitter på tok för högt och skär in i kinderna när M ligger ner. Han har inga problem att få ut armarna när han sitter. Förstrår inte hur dom kan ha skippat att göra så man kan ändra själv.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

+ia
Samma sak med edge'n! Vi använder därför bara midjebältet för det har hon inte litstat ut hur hon kommer ur, inte än iaf :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det låter bra! Nu är vi på plats vid Ikea! Fick med oss sambon till och med! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

kl

Modett! Fy tusan för att måla köksoffa, de där jäkla spjälorna! Just nu står jag mest ut bara för att jag vet att du har gjort samma sak :o sa till M nu att den här soffan kommer aldrig mer bli målad, nu ska den få slitas med värdighet och jag är inte ens klar...
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Tänk att man kan bli så mäkta stolt! Milton han lör bergbestigning på en sten och kläckte precis koden att det är lättare att krypa ner med fötterna före :D
Jag sitter här och applåderar och tjoar, tur att vi är ensamma på lekplatsen :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Duktiga Milton!

Kl
Tjejen som funderar på att köpa "drömhästen" ringde idag! Det kanske kan bli något iaf :) jag vet mer ikväll eller imorgon :).
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Men du - om du pratar med BM om hur viktigt det är för dig att få ha honom på dagis pga din rädsla- som du uppenbarligen har- så borde hon kunna skicka dig till en läkare som ordnar det tycker man...
Sen betalningen för dagis kan man ju se på olika sätt- tänk va bra ni har det som får in alla pengarna ni har istället :) tror inte det är kul att vända på varenda krona o ha billigare dagis ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

På tal om barnen så är Ebba dålig i magen- har varit läääänge nu :/ pigg o glad, verkar inte ha ont.
Hur länge har era varit det vid tänder?? Ebba är inne på minst 5-6 v nu :/
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ska först höra med dagiset direkt vad de har för regler. Vilgot lär ju inte vara den första som får syskon. Sen ska jag prata med bm också såklart.

Nä, jag ska nog inte klaga. :o Men med inkomsterna stiger utgifterna och när en av oss är föräldraledig har vi det inte så himla fett. Jag hade gärna gärna sett att båda jobbade längre tid än 2 mån för att kunna fylla på bufferten lite, men vad gör man när provskottet visade sig vara skarpt? :o :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Kl

Jäklar alltså!! Jag råkade smaka på Lottchs tandsalva och oj vad bedövad jag blev i munnen :D Inte konstigt att Milton sover hela nätterna tack vare den!
Tack Lottch för salvan, riktigt effektiv!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det var ju typ så! :rofl:

Kl
Nu sover min lilla goskille i sin nya säng. :love: Det var inga problem alls att få honom att somna där som tur var. Jag la spjälsängsmadrassen nedanför ifall han mot förmodan skulle ramla ner. Nu hoppas vi bara att allt går bra inatt.

Vet ni vad som händer på lördag?! :laugh: Vi har bröllopsdag (nästan iaf, den är på söndag, men vi ska fira på lör istället) och för första gången på 16 månader ska vi gå ut själva och sova ensamma!! :banana: :banana: Vilgot ska vara hos mormor och morfar och vi ska gå ut och äta och gå på bio. Sen ska vi ligga och dröna i sängen så länge vi vill på söndagsmorgonen. :idea: Fatta vad lyxigt!!! :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Nej nu måste jag få kräkas på mitt kök, eller personerna runt köket, känns så ruttet att försöka hålla humöret uppe just nu.

Elektrikern var här för två veckor sedan, skulle ha semester förra veckan och den här veckan skulle han komma. M ringde honom i måndags och då ska han komma tis-ons NÄSTA vecka :confused: eh jaha då får det väl vara så då.
Igår skulle kakelsättaren vara här, ringer och säger att han ska ta ett akutjobb på förmiddagen och det är ju okej för att sedn komma till oss. Vid 15-tiden igår skickar han ett sms att han ska ringa. Klockan är snart 20 dagen efter och vi får inte tag på honom, vi har även skickat sms :(
VVS-killen hör inte heller av sig och om bara han iaf kunde komma så skulle vi kunna börja äta med riktiga bestick och tallrikar, kunna få använda glas osv, ja ni förstår fortsättningen.

Stressen av att inte få tag på folk som har lovat att komma gör att jag mår dåligt och har skällt helt obefogat på Isabella flera gånger. Gör mig så ledsen att jag inte kan hantera stressen och längtar bara till mitt jobb den 15:e.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

*räcker upp en hand* jag vet vad som händer på lördag, det är min 25-årsdag :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Sånt kan jag också bli skogstokig på. Kan man inte komma kan man iaf svara och tala om det så att man vet. Så att man slipper gå runt och vänta och ev flytta sånt man planerat.
Hoppas dom hör av sig snart!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag har inte hunnit sätta ihop Miltons än. Ska göra det strax. Ska umgås lite med sambon och äta brieost(den är pastoriserad) och dippa morätter! :d Skönt att Vilgot somnade lätt i den!

Åhh va mysigt ni ska ha det. Men det är väll inte mer än rätt på er allra första bröllopsdag!
Jag vill jättegärna gå och se baksmällan 2 men Miltons farmor tycker inte att det något ok att vara barnvakt för :/ aja får väll hyra den sen.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Men gud så trist! :mad: Förstår att du blir trött. Tänk de som bygger ett helt hus och är sin egen entreprenörssamordnare, det måste vara ett heltidsjobb... Kom bara att tänka på det.

Just det, nu när du säger det så kommer jag ihåg att du fyllde år dagen före vårt bröllop! Tänk att ett helt år har gått! :laugh: Känns så himla bra att ha nytt efternamn också! :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Stopp stopp, du får inte äta Brieost även om den är pastöriserad. Taget från Livsmedelsverkets hemsida:

Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 641
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 159
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 807
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp