Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Michellan95

Trådstartare
Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4) BF 15 nov -11 med syskon
12/4 Mikan - pojke (31/3) BF 26 okt -11 med syskon
13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)
17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)
27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet - pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)
21/5 EmelieR - första barnet - flicka (2/6)
22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Juni
7/6 Zazzarazz – första barnet – flicka
20/6 Kaktusblomma – första barnet – flicka


Juli
9/7 Modett - första barnet - pojke (25/6)
28/7 aneka - första barnet - pojke (23/7) BF 13 dec -11 med syskon

Aug
26/8 Bollen - andra barnet - flicka (22/8)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vilken bra start på trånde, jag börjar med att skriva fel i rubriken *slår huvudet i väggen*

Jag har anmält inlägget till moderator så vi får väl se om hon är snäll och hjälper oss så att det blir rätt :o
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vi har ju det :idea: synd att man inte kan ändra rubriken också inom de där 15 minuterna.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ja det tycker jag också är riktigt dumt. Man blir alltid så irriterad om man lyckats stavat fel i rubriken. Hoppas moderatorn kommer och hjälper oss! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ribbotten ingår i priset du ser, men är ändå ett separat "paket" med separat pris. :idea: Kostar 100 kr.

Nu har lugnet lagt sig här. Lilleman sover, maken målat staket och jag sitter på gräsmattan och käkar praliner och ska snart öppna min bok. :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag tyckte att du kunde ha skrivit bf för oss på samma sätt som innan, dvs med rubrik november osv istället för att baka in det i den befintliga listan. :o Jag såg inte ens det först utan trodde att du hade glömt.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Aha oki men den ingår alltså i dom 500kr eller blir det 600kr för hela sängen?

Oj du har det bra! :) jag väntar på att Milton ska somna så jag kan duscha. Han somnade nästan nyss men vaknade när jag la honom på fårskinnet. Vill inte lägga honom i sovrummet bland sambons öl-ångor. Längtar tills han flyttat upp i sitt rum!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag tyckte att du kunde ha skrivit bf för oss på samma sätt som innan, dvs med rubrik november osv istället för att baka in det i den befintliga listan. :o Jag såg inte ens det först utan trodde att du hade glömt.

Fast det tyckte inte jag ;) för då kommer listan snart bli 10 mil lång men du är välkommen att starta nästa tråd och göra listan så om du vill, vissa privilegium har man som TS :p

(Lättare att se syskonen också så här tycker jag)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vår tråd är ju redan 10 mil lång (iaf 30000 inlägg) så att listan skulle bli lång tycker jag bara skulle vara kul.

Men du har rätt, jag får vara snabb nästa gång. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag är ganska säker på att ribbotten ingick i 500 kr, men är inte helt säker. Jag kan sms:a dig om det när vi är där om du vill. Vi väntar bara tills Vilgot vaknar, sen åker vi dit och käkar lunch. :o Vi har typ aldrig ätit på Ikea innan och nu har vi gjort det massor av gånger. Billigt, nära och stor fin restaurang utan trängsel. :laugh: Vilgot älskar köttbullarna också.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ja det får du gärna göra! Så får vi se om vi(el. Jag) åker en snabbis i em! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag tänkte så här, barnen som är med på listan är ju våra huvudaktörer, det är ju pga av dem som vi har tråden från början. Syskonen blir ju på något vis side-kicks till våra första barn sedan har jag någon romantisk företelse att man vill ha sina barn tillsammans.

För min del så skulle jag kunna göra om listan helt och skriva t.ex.

Oregano och barnen Vilgot 5 april 2010 och Valter 15 november 2011
Michellan och barnet Isabella 5 maj 2010
osv


Det i mina ögon skulle vara den optimala listan för det skulle bli mer familjärt :love:

Nog om det :)
Håller på att städa upp kaoset här hemma och har väl snart fyllt hela köket med alla våra prylar. Gud vad skit man har egentligen men det börjar bli tomt i matsalen nu och det är helt underbart! Ska dra fram dammsugaren och moppa golven när jag är klar. Blir så fint så! :love: (ja om man inte tittar in i kaoset i köket vill säga)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Har suttit och läst om reglerna för dagis till barn vars föräldrar är föräldralediga. Det står ingenstans om vad som gäller precis vid födseln, så jag antar väl att det är upp till dagiset att bestämma?

Däremot fick jag svar på frågan om vad det kostar att ha 15 h. Det är en lägre % av inkomsten, men vi kommer upp i maxtaxa iallafall vilket känns lite surt.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vi frågade ju på dagiset hur det blev när lillebror skulle födas, och de svarade att man fick ha storebror kvar på dagis ord. tid i 1månad efter att lillebror var född..
Jag trodde det var lika överallt :o
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Kl

Känner mig som en skittråkig mamma idag.. Har endast legat under en filt på soffan och frusit medan Milton lekt jättefint på golvet (tack och lov!). 28 grader varmt inne och jag fryser, börjar kanske bli sjuk? I eftermiddag när han har sovit tar jag nog ett par Alvedon så jag piggnar på mig lite och så får vi hitta på någonting iaf.
Vad gör ni andra idag?

På tal om annan säng så hade det nog aldrig fungerat här med annat än spjälsäng :D Milton kryper omkring en hel del innan han somnar. Dessutom tror jag inte att han hade kunnat klättra ur den utan att trilla :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Håller med om att det känns surt ang avgiften när barnet bara är där max 15h/vecka, tror inte ens man sänker avgiften här i kommunen utan den är nog samma som för alla andra barn upp till 30h, men är inte säker.

Som jag förstått det när man är hemma med fp så får man bara ha 15h/v. Du har inte möjlighet att vara sjukskriven då?!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Nä, sjukskriven kan jag nog inte bli om den här grav är lika "enkel" som förra. Jag hade ju inte en enda krämpa, var bara tung och osmidig.

Pratade lite med maken imorse och en kanske han kan ta fp för V, åtminstone halvdagar, när jag tar för lillbebis de sista två veckorna.

aneka: Det var iaf inga som helst problem att få in paketen i bilen. :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

*kl*

Orkar inte googla så jag kollar med er först. Ni som har city cross, funkar selen för er? Tog ur Voxipåsen förra ve kan för att tvätta den och det funkar inte alla med selen nu. Axelremmarna sitter ovanför hennes huvud  ska det vara så??? Hon kryper ju under plättlätt.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 714
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 922
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp