Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Neeeej tyst!!! Jag vill inte höra! Jag som äntligen såg lite ljus i tunneln på mitt brieabstinens :cry: :cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Sånt kan jag också bli skogstokig på. Kan man inte komma kan man iaf svara och tala om det så att man vet. Så att man slipper gå runt och vänta och ev flytta sånt man planerat.
Hoppas dom hör av sig snart!

Ja det är ju det som är så störigt, skicka ett sms då iaf. Nej tyvärr tjejen har dumpat mig och jag är ledsen eller vad som helst. Bara man vet att de inte undviker en eller vad de har för problem.

Men gud så trist! :mad: Förstår att du blir trött. Tänk de som bygger ett helt hus och är sin egen entreprenörssamordnare, det måste vara ett heltidsjobb... Kom bara att tänka på det.

Just det, nu när du säger det så kommer jag ihåg att du fyllde år dagen före vårt bröllop! Tänk att ett helt år har gått! :laugh: Känns så himla bra att ha nytt efternamn också! :D

Vi sa precis att när vi gör badrummet om något år så kommer vi ta en entrepenör som får fixa rubbet, inga "kompisar" som ska hjälpa till och allt vad det är. Vi kommer inte orka fixa något badrum heller utan vill veta att det är gjort precis som det ska göras.

Hoppas er dag blir jätte mysig nu när ni ska få vara barnlediga och allt :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Sorry, men vi vill inte ha några läskiga bakterier i lillaneka. Jag var också extremt sugen på Brieost förra grav. När Vilgot ploppar ut köpte jag en kex, brie och fikonmarmelad och skulle moffa i mig det. Det var inte alls gott. :eek: Åt bara ett eller två kex med det på, sen fick det vara.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag fick ett badrum fixat i det huset jag bodde i i bara 4-5 månader. :cool: Men då fick den personen fixa rubbet och han tog in ytterligare en kille som fixade det han inte kunde. Jättesmidigt.

Tack! :love: Vi ska ha det så bra! Vi tänkte gå till Frank och äta. Kul men lite läskigt, för där får man en hemlig meny. Jag som är så himla kräsen! :eek:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

*kl*

Herregud vad ni babblat på!

Min mobils skärm gick ju i tusen bitar i tisdags, sambon var med den till affären idag för att se om det gick att ordna eller om han skulle köps en ny. Gullesambo! Nu sitter jag här med min underbara gamla mobil med en helt ny skärm. :love: Även fast det kommit in en massa skit, så gick det. :love: Trodde man inte kunde bli så löjligt glad över en telefon. :o

Longerade och red min söta B idag. Till min hjälp hade jag sisådär 100 motorcyklar som puttrade förbi, en sambo, en mormor, två skällande hundar, en gräsklippare och en missnöjd skrikandes skitunge. Stod där i mitten med en häst som bockade runt mig och tänkte att det var kört, men bet ihop och körde på med avsaktningar och igångsättningar tills han började lyssna. Hoppade upp och efter några vingliga varv så *poff* förvandlas han, börjar trampa under sig, blir lätt som en fjäder att hålla och mjuk som smör. :love: Herregud vad jag längtar efter att börja träna med den här hästen! Det här var verkligen den moroten som jag behövde, har gått och deppat och inte vetat vad jag ska göra av honom, men nu vet jag. :love:

Fick precis Selma, som pussat Lilla B massor i stallet :love: , att somna och nu ska jag ta en dusch och sen ska jag och sambon sätta oss på verandan och ta ett glas vin. :)

Måste bara fråga, ni som har barn i stallet. Hur mycket låter ni dem gå "lösa"?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Men nej! Jag som efter min grav förstod att det fanns pastöriserad brie och hoppades att jag under nästa grav skulle slippa begäret! Du förstörde precis allt mitt hopp :p och nej, jag är inte gravid nu, dock verkar inget p-medel bra för mig nu så vi provar avbrutet och ser hur det funkar som p-metod.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Bodde du i huset 4-5 månader eller tog renoveringen det?
Vi räknar med att bli utan badrum läääänge eftersom det ska byggas ut in i pannrummet *suck* ser ju inte direkt framemot att renovera badrummet men resultatet är väldigt efterlängtat. Får väl se när det blir verklighet.

Frank är ju väldigt väl/gott omtalat så jag tror ni blir nöjda :) du får rapportera på söndag hur det var :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det verkar vara väldigt vanligt att tro att man får äta alla pastöriserar ostar. Har hör flera som gjort det och min kompis åt brie flera gånger under båda graviditeterna och trodde knappt på mig när jag berättade. Men hon har två välskapta barn nu och jag tror att risken att få i sig något skit är väldigt väldigt liten.

Min lilla skitunge i magen ligger just nu med huvudet rakt upp och sparkar mig rakt ner i underlivet eller nåt. Det är skitobehagligt! :eek: Han kan väl ändå sparka ut mot magen om han ska hålla på...
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Bodde du i huset 4-5 månader eller tog renoveringen det?
Både och! :o :D Men själva badrummet tog nog inte mer än ett par dagar.

Frank är ju väldigt väl/gott omtalat så jag tror ni blir nöjda :) du får rapportera på söndag hur det var :idea:
Det ska jag absolut göra! Hoppas vi får bord bara. De har drop in på lördagar och det går inte att boka bord. Vi kommer dock att gå dit rätt tidigt eftersom bion börjar 20:15.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Nuså är även Miltons säng ihop plockad. Men måste säga att det va en av dom smidigaste möbler jag skruvat ihop från ikea. Trotts det så är jag helt slut nu :(
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ja men fy tusan, har nästan förträngt hur segt det var. Tog sina timmar.. Tack och lov så blir betalningen stor, för det är ju SÅ mycket snyggare med vitt!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jaha, jag är inte så insatt i Frank mer än att de byter menyn hela tiden. Deras affärsidé är väl att man aldrig ska behöva äta samma sak hos dem som tidigare?

Men jösses, både bo och renovera, var det med exet eller är det du och din man som har varit så flitiga under kort tid?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag vet inte hur länge jag har målat idag men jag har fuskat med övermålningstiden och har målat två gånger redan idag. Blir minst en till gång imorgon så ska vi nog kunna ställa in vårt "linneskåp" igen :D men det är som du säger det blir väldans snyggt!

Nu ska jag hitta något snyggt tyg också till dynan.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag vill jättegärna gå och se baksmällan 2 men Miltons farmor tycker inte att det något ok att vara barnvakt för :/ aja får väll hyra den sen.

Men va?? vaddå inte skäl nog att vara barnvakt för? :confused:

Vi var och såg den igår, Lade först barnen vid 19-tiden som vanligt. Sen for vi in till Örebro och kikade på 21:30-visningen och sen hem igen. Min mamma var barnvakt (slöade i soffan, eftersom barnen sover så gott hela natten)

Den var skoj iaf :p
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

å jag blir tokig här på min hörna inom renoveringarna..
Sitter och försöker måla vattenledningsrör, det går sådär kan jag säga..

Rören sticker ju bara ut några cm från väggen, och blä.. det är inte lätt att måla alls.

På tal om att bli tokig på dessa jälva hantverkare, så skrev jag ju i slutet av förra tråden om hur glad jag var att vår rörfirma ÄNTLIGEN behagade dyka upp och montera rör + element.. Har bara tagit typ 5 försök att få ut dem. Kan de inte bara ringa, eller vad som helst... Bara man vet så är det ju bättre än att gå runt i ovisshet.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det var med exet. Vi flyttade in i princip samtidigt som jag började fatta tycke för min man. Sen sålde vi huset när jag fått honom. :angel: Vi hann byta både kök och badrum, lägga golv överallt och måla alla väggar. Samtidigt var båda katterna sjuka och min häst blev utdömd och avlivad. Gissa om jag var utbränd. :crazy: Vägde 47 kg som minst.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Åh det har jag missat att du också har haft problem med VVS-gubbarna. Ja det är en jäkla skit att de inte hör av sig. Enormt frustrerande och mår inte jag bra så har jag märkt att toleransen med Isabella går ner till noll. Då mår jag ännu sämre för att jag skäller på mitt fina lilla barn som inte förstår varför jag helt plötsligt exploderar.

Det tråkiga/lustiga/upprörande är ju att VVS och kakelsättaren är bröder, stammisar på min mans jobb och två helt fantastiska människor egentligen men nu är de snart inte vatten värda. Det är ju bara de två och el-Bosse vi väntar på.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Usch din stackare :( tur att du har din man nu och fina Vilgot (och snart en till lika fin pojke) och mår så bra du kan må :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ja, vad jag har förstått så är risken oerhört liten att få i sig bacillen, men jag vill inte chansa, så inför ev kommande grav i framtiden så var det ju bra att veta :)

Fy vad obehagligt det lät att Lillbusen sparkar neråt!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ååh, delikat problem :d Blev lite sugen på att byta tyg nu när du nämnde det.. Men samtidigt är det som praktiskt, det vi har :)

Usch, vad det är jobbigt när man inte kan hålla tillbaka explosionerna och någon icke-förtjänt stackare -barn, djur, man..- blir drabbad..
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 735
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 643
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 168
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 814
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp