Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag tyckte också det, alltså, att mensen borde ha kommit. :/ nu känner jag ingen värk alls, utom när Selma kryper över magen alt. Går på mig, men det tror jag mest beror på efterföljderna av snittet (och avsaknaden av magmuskler... :angel: ) än mensvärk.

Jaja, får se, vänta en vecka. :)

Michellan: låghormonare? Vad innebär det? :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag tycker att tre dagar känns sjukt lite när man ser hur ni har gjort. :crazy: ska kolla med dagis om man kan vara där ajour fjärde dagen också, jag börjar ifs jobba den veckan, men tror att det går att ordna med tjifen ( pappa :D ).

Jag tror inte att vi kommer att behöva köpa något begagnat, tänkte diskret visa lappen för mormor och farmor och hoppas att de kan köpa det mesta... :angel: iaf mormor. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Neeej, vad tråkigt... Men det går säkert lika lätt som förra gången när ni sätter igång ordentligt. :laugh:

Kl
Min vagn har kommit!! Maken är iväg och hämtar den nu. Ska bli kul att få packa upp den sen och se vad vi har beställt! :banana: Han skulle köpa med sig pizza hem också. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det tar längre tid för dig att få utslag på gravtest för att du bildar lägre nivåer med hormonet som ger utslaget. Så om jag t.ex. plussar på BIM så plussar du på BIM+5, förstår du hur jag menar?

doris: så skulle jag vilja ha inskolning tycker det låter helt sjukt att vi ska lämna Isabella med vilt främmande människor efter 4 dagar i 5timmar!! :eek:
Nej jag är inte imponerad - önskar att mamma kunde vara hemma och ha Isabella istället. Hon skämtade om det i telefonen idag när jag berättade att vi hade fått plats.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Usch, jag tycker också att det verkar vara lite väl snabb inskolning. :crazy: Vi kommer nog att ha ungefär som Doris, men är som sagt inte riktigt säker.

Lottch: Jag säger som Michellan, köp från billigatester.se De skickar samma dag man beställer och iaf för mig funkade deras billiga gravtest lika bra som CB.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vi har också lång inskolning, tycker det känns bättre än den där korta ni beskriver. Nu går den säkert bra med den korta också, fast av tidigare erfarenheter så föredrar jag nog den långa när barn är såhär små. Har ett barn redan varit på förskola och sen byter (alltså ett lite äldre barn) förskola, så tror jag det räcker med den korta.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vad jag har läst om den korta inskolningen får mig positivt inställd. Men som jag har förstått det så kommer någon/några förskolefröknar (får man kalla dem det?) hem till barnet och lär känna det i hemmiljö. Därefter så börjar inskolningen på förskolan och då finns redan en kontakt mellan barnet och "fröken".
Nu kanske det inte går till så på alla ställen som kör med kortvarianten?

På förskolan här i byn så kör de på den långa varianten, Alice inskolning tog, håll i er, 4 veckor.... :crazy: Nu var hon ett otroligt blygt barn och hade svårt att komma in i gruppen. Sen hjälpte det inte att "fröknarna" var passiva och inte tog tag i situationen förens jag ringde områdeschefen och villa säga upp platsen. Då blev det lite mer fart....
Antar att det kan bli så i en by där hälften är släkt med varandra och det blir för bekvämt....

I början var vi där 1 timme, sedan 2 timmar sedan 3 timmar. Jag fick vara med hela tiden i 2 veckors tid. Därefter kunde jag gå hem efter 1 1/2 timme... Nä usch jag blir bara sur när jag tänker på inskolningen.... Det tog från April till Juni innan det kändes okej att gå hem och Alice stannade 3 timmar själv. Lagom till sommarlovet...
Efter sommaren så var ju Vera född och då lyckades vi öka till 4 timmar. Jag tror det var någon gång i Oktober som vi fick upp det till 5 timmar/3 dagar i veckan.

Ang kläder så har vi ett ombyte, regnkläder och gummistövlar hängande på dagis. Det är allt.
Nu även badlakan och baddräkt till vattenmattan. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

I tisdags var så basline för medicinstudien. Ca 3 h efter andra injektionen så höll jag på att böja fira. Mådde helt ok vilket tydde på att jag får den nya medicinen. Men sen slog det till. Biverkningarna kom med buller och brak o jag mådde skit. På två dagar kom jag inte upp ur sängen och maken fick vara hemma från jobbet… Så det är bara att inse att jag får den traditionella medicineringen.

O sen kom bitterheten. Om jag nu får den traditionella medicinen. Vad får jag då ut utav att vara med i medicinstudien? Vara på sjukhuset jämt och ständigt för en himla massa undersökningar. Vända ut och in på mig själv, mitt privatliv och min historik.

Nu kommer min snälla lillebror upp till nästa injektion för att hjälpa mig med T. Men hur jag ska reda ut att må så en gång i veckan vet jag faktiskt inte. Samtidigt som jag vet att det finns andra människor :love: som tar just denna medicin varje vecka utan att klaga till närmelsevis så mycket som jag gör.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Lottch
Läste nått om märklig dialekt *humpf*

Macken 22
Fy vilken otur du har med hästarna. Tycker så synd om dig.

EmelieR
Vad tråkigt för din syster. Men jag kan kanske till viss del förstå henne. Inte att man vill ha fem barn. Men även om första graviditeten som slutade i missfall var ett ”misstag”. Så skulle jag nog ha svårt att avsluta med ett missfall. När man väl hade tagit beslutet att behålla så hade jag nog haft svårt att komma till ro på nått sätt. O efter så många missfall är det nog ännu svårare att släppa det.

Viv
Vilken festival e du på??





Träff
Jag kan tänka mig att hänga på. Ser inte ut som om manken tar någon semester innan inskolningen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag tror inte att vi kommer att behöva köpa något begagnat, tänkte diskret visa lappen för mormor och farmor och hoppas att de kan köpa det mesta... :angel: iaf mormor. :p

Åh :love: vad underbart att kunna göra så.
Min mamma har 6 barnbarn och hon tjänar inte mycket på sin 75% tjänst inom kommunen. Hon bor ensam. Barnens farmor + farfar köper gärna saker, de har också 6 st barnbarn. De är dock ute och reser mycket, och vi bor långt ifrån dem.

Så för oss är begagnade kläder en räddare i nöden :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Snart får vi börja fylla på listan igen! Till nästa tråd kan vi skriva in bf på alla gravida. Glöm inte det den som startar nästa tråd!

Håller med att det är dags att ha en syskonlista i nästa tråd! :) Men vad galet det är egentligen, att våra små (ja, trådens små, inte E :p) kommer börja bli storsyskon!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Fy vad jobbigt :(. Ska man räkna med att biverkningarna är lika påtagliga hela tiden? Jag lider med dig!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Så många som kunde den 4:e, vad roligt! :laugh:

Jag tror inte att jag missat någon om jag skriver
Oregano
Kaktusblomma
Michellan
Lottch
zazzarazz
Svartfot
jag själv ;)

Sist vi träffades hängde vi i Humlegården, det var väldigt trevligt. Där finns både gröna ytor att jaga barnen på och en parklek med staket runt. Man knatar lätt från centralen. Vad tror ni om det, eller om någon har andra förslag? Ni som åker lite längre,vad säger ni om tid? Vi behöver ju inte spika allt redan nu såklart, men kanske komma på en provisorisk plan i alla fall :). Vid skitväder ligger ju Kulturhuset bra till, fast jag och E har inte varit där så jag vet inte hur det ser ut eller så.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Finns det någon parkeringsplats i utkanten av Stockholm där man kan stå gratis eller iaf billigt? Hur funkar det annars, kan man ha barnvagn på tåg/buss/tunnelbana? :o Snacka om att man är lantis, här åker vi bara bil om vi ska nånstans. :D

Tid spelar mindre roll. Här vaknar vi kl 6 på morgonen. :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Oj, stackars er! Eller ja, ni kanske också är morgonpigga? Mår verkligen fysiskt dåligt om jag skulle behöva gå upp så tidigt, är verkligen inte min tid på dygnet. Milton går tack och lov väldigt sällan upp före 8,30 :o. Det händer visst att 6 är morgon här också, men väldigt sällan.

Vilken underbar "fredags-middag" jag hade; te, jordgubbar och singoalla-kex ;) yammi!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det finns infartsparkeringar, här listas de som Stockholm stad har hand om. Hur gott om lediga platser det finns på dem vet jag dock inte, jag har bara koll på infartsparkeringen på min egen station och den ligger i en kranskommun på fel sida om stan för dig. Om du vet vilken väg du kommer så kanske någon som bor lite "rätt" i stan kan tipsa om några smidiga platser. Vagnen kan du ta med på tåg, buss och tunnelbana, bussen blir till och med gratis då :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

aneka: Nu har jag fått vagnen, monterat ihop den och hunnit testa den lite. Skulle du köpa ny syskonsits för att den du fick med inte hade viloläge? Den jag fick har som en stålbåge längst upp och Vilgot är redan för lång och slår i huvudet om man fäller ryggstödet. Har man den uppfälld så är ryggstödet framför bågen liksom. Så då spelar det ingen roll. Funkar kanske när den lilla bebisen kan sitta, men inte till det äldre syskonen medan bebisen ligger.

När syskonsitsen är ovanpå så tycker jag att mjukliften blev ganska klämd och det är i princip omöjligt att skjuta in den om någon sitter i sitsen redan. Är det så på din också, eller är det pga att jag har en XL tro?

Och var fäster man regnskyddspåsen? :o Det är ju kardborrefärsten, så jag antar att den ska fästas nånstans.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Haha! Kl 6 är ju värsta sovmorgonen! ;) Jag går ju upp 5:20 varje dag jag ska till jobbet. Visst är det lite jobbigt just att ta bort täcket och sätta sig upp, men jag har inga större problem att ta mig upp. Vaknar till på en gång. Jag är ju jättekvällstrött istället.

Vi går inte upp kl 6 på helgen (eller när jag var hemma med V), utan vi ligger kvar i sängen så länge Vilgot är nöjd. Men vid 7 så börjar han tröttna och är det bara att gå upp och fixa ny blöja och välling. :laugh:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 641
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 152
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 489
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp