Vårmammor 2010 del 15 <3

Armani__

Trådstartare
Välkomna till del 15! Det tog 1 månad och 1 vecka att fylla del 14 :love:

Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)
13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)
17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)
27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet - pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)
21/5 EmelieR - första barnet - flicka (2/6)
22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Juni
7/6 Zazzarazz – första barnet – flicka
20/6 Kaktusblomma – första barnet – flicka


Juli

9/7 Modett - första barnet - pojke (25/6)

28/7 aneka - första barnet - pojke (23/7)

Aug
26/8 Bollen - andra barnet - flicka (22/8)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Snart får vi börja fylla på listan igen! Till nästa tråd kan vi skriva in bf på alla gravida. Glöm inte det den som startar nästa tråd!

Ang dagisinskolning. Fattade jag rätt att ni bara har några dagars inskolning? Vi har inte pratat med dagis än, men jag är rätt säker på att vår inskolning sker under två veckor. Men tack för att ni påminner mig! Måste be maken att prata med dagis innan ansvariga går på semester.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Isabella ska som sagt gå 4 dagar med pappa 9-14 och sedan andra veckan själv 9-14 men det var nog kanske Lottch du menade :) jag trodde nog att man mjukstartade ett par timmar i början. Isabella kommer ju bli helt slut av så mycket nytt så länge :crazy:

En annan tanke; ska alla käder märkas eller bara de som ska vara reservkläder?! Usch vad drygt att märka alla kläder :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Håller med, jobbigt att märka kläder... men vi har iaf en Dymo så det blir nog att köpa påstrykningsband till den och sen sätta i kläderna :)

Lottch du får gärna ge en liten hint om listan för jag känner att jag har verkligen ingen koll alls när det gäller "dagistillbehör" och vi har ju inte så mycket till Mikaela så det kan ju vara bra att ha lite hum...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag letade upp våra papper nu och där står följande:

Vi använder oss av en invänjningsform som går ut på att barnet befinner sig på förskolan en kortare period fast längre dagar.
Invänjningsperioden kommer att vara i tre dagar mellan kl 9-15.

Sen utrustningslitan är så lång att jag inte orkar dra den, men höst och vår ska följandefinnas:
Utebyxor att byta om till när man går ut
Fleecetröja
Vindjacka
Tunna vantar
Tunn mössa
Gympaskor

Utekläder: regnkläder, hela och stora nog att ha overall under.
Gummistövlar

Vinter:
Overall eller vinterjacka med byxor, gärna två uppsättningar
Tjock mössa
Tjocka vantar
Fleecetröja
Fuskpolo eller halsduk
Vinterkängor/stövlar

Sommar:
Tunn jacka
Solhatt eller keps
Gympaskor
Sandaler
Solkräm

Innekläder:
3 st byxor, sommartid även kortbyxor eller kjol
3 st underbyxor
3 st par strumpor
3 st tröjor med lång ärm, sommartid även med kort ärm.

Detta är detvi minst vill ska finnas i barnens korgar...

Ska ditt barn sova ute:
Höst/vår: fleeceställ, sockor, mössa och filt som värmer
Vinter: extra overall, fleeceställ, sockor, mössa vantar, sovsäck och filt
Sommar: vi har tunn filt, ta med om ni vill.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Mmm... jag satt och tittade på namnband.se men jag tror det blir en textilpenna och sedan skriva i käderna. Funderar bara på om jag bara ska hålla mig till efternamnet. För och efternamn är 19 bokstäver :crazy: Efternamn bara 11 och det finns nog fler som heter Isabella skulle jag tro.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag är faktiskt kissnödig, men håller på att ge Selma mellis, ni får hålla er (Gud vad jag är vitsig) lite till!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Men guuud!!! :eek: Nu börjar även jag förstå varför det finns en begagnatmarknad. ;) Inte har jag lust att köpa en hel garderob dyra fina kläder som ska användas på dagis. Dessutom har man ju läst i massa andra trådar hur det lånas till höger och vänster och att kläder försvinner. Det är ju iallafall tur att de inte växer så himla fort längre. Förut fick man ju köpa kläder varje månad för att de växte så det knakade.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag tänker skriva Selma G. Mitt efternamn och telenummer. Vi hade det när jag var liten, men telenummer kanske är onödigt om det bara ska till dagis?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Men gud, förskolan kommer ruinera oss! :crazy: alltså man ska ju ha kläder hemma också. Roligt att shoppa loss inför starten men, ja, det kommer bli dyrt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Okej, då ska jag skynda mig hem från jobbet nu och så när jag är hemma om 30 min så förväntar jag mig ett resultat! :banana: Usch, jag förstår att du är nervös! Det var jag också när jag satt på Vingåkers kundtoalett och pinkade. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det blev ett minus, tyvärr. Typiskt! :(

Vi får jobba på bättre i juli helt enkelt... ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det blev ett minus, tyvärr. Typiskt! :(

Vi får jobba på bättre i juli helt enkelt... ;)

Vet du vad, nu tycker jag att du går in på: billiga-tester.se och klickar hem dig några tester att ha hemma för kommer inte mensen nästa vecka måste du ju testa igen. Finns vanliga CB där också. För det kan ju faktiskt vara så att du har testat för tidigt och det är ett "falskt minus".
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag vet, känner mig rätt mesig som sitter i soffan och lipar för mig själv, känns som om energin bara rann ur mig, samtidigt som Selma är i full gång med bus. Jag vet att jag kan vara gravid ändå, det var såhär förra gången också, men ni vet, just nu känns det ganska pissigt. (ännu en vits)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Men nej vad tråkigt.. Hoppades lite här i det tysta, men håller fortfarande tummarna :) Det kan ju faktiskt vara så att du är gravid, precis som du skrev så var det ju såhär förra gången, kanske blir samma sak denna gång?
Kramar till dig!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vad gulliga ni är! :love:

Det är ju egentligen ingen stress med en till bebis, det var bara det att allting började kännas som förra gången. Latent illamående, känner alla dofter mer, en otrolig trötthetskänsla osv, men det kan ju mycket väl bara vara inbillning också, för att jag hoppades.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

trist gumman. Men testet kan ju visa fel också, ifall det är lite för tidigt.
(för borde du inte fått mensen om det var den som var på g för några dagar sedan med mensvärk?)
Skickar en pepp- och tröstkram iaf
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Nej inte är du mesig heller! Jag vet hur det är att hoppas och sedan få minus, tror flera av oss vet hur det är. Jag tror ändå (eller så hoppas jag lite för din skull) att du har testat för snabbt. Beställ hem tester och så testar du på morgonen om inte mensen har kommit nästa vecka :)
Var du låghormonare med Selma?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Men guuud!!! :eek: Nu börjar även jag förstå varför det finns en begagnatmarknad. ;) Inte har jag lust att köpa en hel garderob dyra fina kläder som ska användas på dagis. Dessutom har man ju läst i massa andra trådar hur det lånas till höger och vänster och att kläder försvinner. Det är ju iallafall tur att de inte växer så himla fort längre. Förut fick man ju köpa kläder varje månad för att de växte så det knakade.

Hi hi hi, vad var det jag sade från början.. Ett par trådar sedan :angel: Jo, att när det sen kommer till dagis så tror jag att många kommer att välkomna begagnade kläder.

Det är ju så att barnen behöver ju ha kläder som de kan vara barn i, leka, busa, kladda, gräva, spilla, krypa osv i. Då kan man ju inte skicka med dem de fina, nya kläderna som man är rädd om. Sen är det mycket billigare att köpa ett gäng bättre begagnade "slit och släng" kläder för att ha på dagis.

Så har jag gjort, nästan bara beg kläder på dagis. Och det går åt mycket kläder. Idag fick jag med mig 3 ombyten från Samuel, och 1 från storebror. Samuel hade plaskat med vatten, spillt mat, och plaskat med vatten. Brorsan hade plaskat med vatten. Å sen när de skall potträna så går det åt ännu fler ombyten :crazy:

Ang inskolningen så tycker jag att det låter väldigt kort med bara 3-4 dagar med pappan..
Vi hade inskolning i 2 veckor.
1 tim första dagen "hälsa på"
1 tim andra dagen "hälsa på"
2 tim 3:e dagen, äta där
2 tim 4:e dagen, äta där
4 tim 5:e dagen, sova + äta där (jag åkte hem medan han sov och kom tillbaka när tiden var ute)
veckan efter såg ut så här
2 tim 6:e dagen äta där. Föräldern (jag) satt i deras personalrum under timme 2
4 tim 7:e dagen sova + äta där
4 tim 8:e dagen sova + äta där
9:e dagen Normal dag, med mig ajour i närheten
10:e dagen Normal dag, med mig ajour i närheten
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 925
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp