Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag skulle gärna vilja se bild sen på era syskonvagnar, är lite nyfikna på hur de ser ut. vad hette modellen du beställde förresten?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Haha! Kl 6 är ju värsta sovmorgonen! ;) Jag går ju upp 5:20 varje dag jag ska till jobbet. Visst är det lite jobbigt just att ta bort täcket och sätta sig upp, men jag har inga större problem att ta mig upp. Vaknar till på en gång. Jag är ju jättekvällstrött istället.

Vi går inte upp kl 6 på helgen (eller när jag var hemma med V), utan vi ligger kvar i sängen så länge Vilgot är nöjd. Men vid 7 så börjar han tröttna och är det bara att gå upp och fixa ny blöja och välling. :laugh:

Jag blir lite smått imponerad av sådana som du :bow: :bow:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Tack för länken! Tyvärr funkar inte kartorna på iPaden, men aug får kolla på datorn sen. Vi kommer ju på E18 från Västerås om vi nu åker bil.

Aha, är det gratis att åka vidare om man har barnvagn med sig?! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Skit, mitt inlägg försvann.... :mad: Men här kan du se hur min Hammerhead ser ut. Bild på hur mjukliften och syskonsits sitter ovanpå saknas, men googla runt lite, så är det nog inga problem att hitta sån bild.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Av infartsparkeringarna är det nog Spånga som ligger bäst till då, därifrån tar det 12 minuter med pendeln in till centralen. Pendeln kostar dock, det är bara bussarna som är gratis.

Fast som sagt, jag bor på fel sida om stan för att kunna tipsa egentligen och hittar inte alls i de där krokarna :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag blir lite smått imponerad av sådana som du :bow: :bow:
:rofl: Och jag är imponerad av de som kan vara upp längre än till 22 utan att vara döda i två dagar efteråt. ;) Jag kan inte sova ikapp på morgonen, utan vaknar tidigt oavsett om jag sovit klart eller inte. Enda sättet är att gå och lägga mig tidigare än normalt. Så det är inte bara fördelar med att vara morgonpigg.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Utanför oss finns det ALLTID parkeringsplatser. Men det är ju inte kostnadsfritt (tror det kostar 13 kr/h + tullavgift).
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vad jobbigt med medicinen :( kommer du fortsätta med den nu när du är med i studien eller kan du hoppa av? Hur länge pågår den?

Viv
Vilken festival e du på??

Vi var på west coast riot i göteborg, skulle stannat på metaltown idag och imorgon också men jag fick hoppa in och jobba. Gör inte så mycket då jag sett de flesta banden som spelade i helgen. Var skönt att komma iväg en dag bara :) Hittade så fina kläder! Bla en jättefin klänning i rocka-billy stuk och en cardigan. Önskade nästan Iggy var en tjej :o Tyckte denna var lite för "tjejig", men tänkte på T. Har fått för mig att ni gillar den typ av kläder?
6952001-origpic-55ba4d.jpg


Blev en sån här:
6951974-origpic-d43178.jpg


och en sån här iaf:
6873955-origpic-b37c7d.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Igår meddelade målarna att de inte blir klara innan midsommar. 12 sopsäckar med gammal tapet har de rivit ut. Så vi räknar med att lägenheten är några kvadrat större nu.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vi har helt galet mycket jordgubbar! Det här är kvällens skörd, ca 2 liter:

262723_10150284550237784_615567783_9314884_1309155_n.jpg


Plockade lika mycket igår och dagen innan det. Och imorgon kommer nog ännu fler. Jag och Iggy äter jordgubbar för glatta livet :d Har inte haft egna jordgubbar tidigare men är inte det väldigt tidigt, det känns som det inte kommer finnas några till midsommar :confused:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Åh vad gott!! Vi köpte 12 plantor för ett tag sen, så jag hoppas att det blir några gubbar. Fast dom äter väl rådjuren/hjortarna upp. :grin: De har ju redan käkat upp grannens äppelträd, min sallad två gånger och sist en halv lupin och trampat runt i rabatten. :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Utanför oss finns det ALLTID parkeringsplatser. Men det är ju inte kostnadsfritt (tror det kostar 13 kr/h + tullavgift).

Tack för tipset. Maken håller på att fundera på om han ska med eller inte. Åker vi båda blir det nog bil, annars tar jag tåget från V-ås.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Fina kläder!



Hoppa av kan man alltid göra. Men visst skulle det kännas lite illa att hoppa av direkt nu när läkaren jobbade för att få med mig. Men det som retar mig mest är att vården faktiskt blir sämre om man inte är med.

Men just nu ångrar jag att jag inte sket i detta. O att vi istället satsade på att skaffa syskon till T. Då hade vi varit klara med barn och jag hade ammat färdigt lagom tills att den nya medicinen kommer ut på marknaden. Men jag var verkligen inte sugen på att bli gravid nu igen. Särskilt inte när saker och ting börjat lösa sig lite successivt. Och nu när jag fått en injektion får jag inte bli gravid på sex månader, så då är det väl ändå lika bra att ge medicinen en chans.



Nästa vecka ska jag gå och titta på Flogging Molly. De är grymma live. Det vara alldeles för länge sedan jag var på konsert-
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Tycker det verkar finnas så många fördelar med att vara morgonpigg. Jag kan ibland önska att jag var det, fast jag är glad åt att vara kvällspigg också.
Som igår kväll gick jag ut vid 22 i 40 minuter; grävde fram en liten rabatt runt ett liiiitet valnötsträd och lade gatsten runt, rensade lite ogräs och fortsatte med mitt lilla projekt "rensa hästgrejer och sätta in det som ska behållas i min sadelkammare". Sådant finns inte att göra på min karta om förmiddagarna, då hänger jag mest i soffan eller på golvet hos Milton och mår dåligt :p Inte förrän Milton har somnat runt 12 på dagarna tar jag mig för att göra något :D
Undrar hur det ska gå i höst?! På tal om hösten, fick idag ett antagningsbesked på en av utbildningarna jag sökt, kom inte in :cry: Blev riktigt besviken då jag ändå hade hoppats en hel del på utbildningen. Dessutom blev hälften av de som kom på intervju antagna, så jag måste ha varit mindre bra.. Var så glad att jag blev kallad till intervjun, 250 sökande och 60 fick komma på intervju, men sen gick det inte längre :( Undrar om det finns någon reservlista? kan man maila och fråga det?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Hur funkar det med skolan? Orkar man plugga samtidigt eller blir du sjukskriven? Ja vården är faktiskt ganska kass emellanåt! Har en nära vän som är svårt sjuk i cancer. Hon har själv kämpat för att få rätt behandling, läst på, haft kontakt med forskare, bekostat en resa till USA inkl behandling. Det senaste jag hörde nu var att hon skulle få åka till Frankrike och prova en ny medicin där.

Åh Flogging Molly fastnade jag just för att jag såg de live en gång. Hade aldrig hört dem innan. Men som du säger - de är grymma! Det är en speciell känsla när man är på konsert!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vad underbart med egenplockade jordgubbar och så många dessutom :d Tycker det verkar vara gott om gubbar över lag, priserna är ovanligt låga tycker jag, för att vara innan midsommar. Här finns de att köpa för 20 kr litern på vissa ställen!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Oj! Såna grejer skulle jag aldrig ta mig för efter absolut senast kl 20. Det är ändå lättare att göra grejer kvällstid på sommaren när det är ljust. På vintrarna går jag typ i ide och gör ingenting. :p

Vad ska alla göra idag? Vi ska nog åka ner på stan för jag ska köpa ett par skor. Hittar jag bara en pump så vi kan pumpa däcken, så får nya vagnen följa med. Tyckte han satt riktigt bra i den, synd bara att han är vänd framåt. Jag vill gärna se min älskling.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det är verkligen helt underbart med min mamma. :love: jag har knappt behövt köpa några kläder själv, eller jo, regnkläder har jag köpt själv och två vinteroveraller, resten har mamma och lite Jespers mamma bidragit med. Jag är verkligen otroligttacksam. Jag och mamma har i stort sett samma smak och hon vet vad jag gillar framförallt. ;)

Men Selma är deras första barnbarn, så de se ingen annan att skämma bort.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Usch vad avis jag kan bli på dig och alla som har sån uppbackning av sina föräldrar. :crazy: Svärmor köpte en del PoP-kläder när Vilgot var nyfödd :bow: Men mina föräldrar har köpt nån enstaka body och leksak bara. Tycker det är lite tråkigt när många andra får t.ex sina vagnar betalda av föräldrarna.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag fick hur mkt som helst i början av allt o alla tycker jag :D Snälla människor..

Nu har jag ju varit shoppinggalen i ett halvår så här finns det nog att ta av i klädväg... Redan 2 overaller inköpta. En hemma att rlla sig i leran med och en jättefin. Frågan är om jag vågar ha den på dagis eller om den är FÖR fin ;) Har även ett allvädersställ jag känner så för. Tror inte det tål "hårda tag" vilket jag tycker att dagiskläderna ska göra...
Sen behöver de ju olika höst o vinter känns det som... Inte kan man stoppa ner de i en tjock redan i september liksom. Och bara byxor lär väl inte fnka heller...
Tänkte köpa en omgång jacka/byxa med.

Svartfot- va tråkigt att du mår så dåligt... Jag kanske ska vara glad att jag får använda den jag tar... För nästa steg är den du får. 1g i veckan på vårdcentralen...
Funderar mer o mer på om jag ska våga mig på tabletterna så fort de kommer t vad läkaren än säger... Men sen o andra sidan. Skyddar den då som ett ppiller o kan slås ut om man blir magsjuk är det ju inte skoj...
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 659
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 411
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 745
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 155
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp